ЗАТВЕРДЖЕНО:
ДИРЕКТОР Ізмаїльської гімназії №9
з початковою школою
Ізмаїльського району
Одеської області
________________Беркуца В. Д.
«_______» _____________2024 р.
Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури
у 9 класах
на ІІ семестр 2024/2025 навчального року
Учитель: Осика Тетяна Сергіївна
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
__________Демидова Н. М.
«_____»__________ 2025 р.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 9 КЛАСУ
на ІІ семестр 2024-2025 навчального року
Складено до підручника: Зарубіжна література : підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Євгенія Волощук, Володимир Звиняцьковський, Оксана Філенко. – Київ : Генеза, 2017. – 304 с. згідно з навчальною програмою, рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 20 березня 2017 року № 417)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|
Тема 4. Реалізм (12 годин) |
|
33 |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
|
34 |
Оноре де Бальзак «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. |
|
35 |
Оноре де Бальзак «Гобсек». Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
36 |
Оноре де Бальзак «Гобсек». Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). |
|
37 |
Урок розвитку мовлення №3. Усне висловлювання на тему: «Навіщо людині гроші?» за змістом твору Оноре де Бальзака «Гобсек». |
|
38 |
Микола Васильович Гоголь. Зрілий етап життя і творчості митця. «Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства. |
|
39 |
Микола Васильович Гоголь «Ревізор». Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад. |
|
40 |
Микола Васильович Гоголь «Ревізор». Специфіка художнього конфлікту і жанру твору. |
|
41 |
Микола Васильович Гоголь «Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору |
|
42 |
Микола Васильович Гоголь «Шинель». Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору. |
|
43 |
Микола Васильович Гоголь «Шинель». Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція. |
|
44 |
Контрольна робота № 4 за темою: «Реалізм» |
|
|
Тема 5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. (9 годин) |
|
45 |
Генрік Ібсен «Ляльковий дім». Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. |
|
46 |
Генрік Ібсен «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). |
|
47 |
Генрік Ібсен «Ляльковий дім». Композиція п’єси. Образна система. |
|
48 |
Генрік Ібсен «Ляльковий дім». Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
49 |
Бернард Шоу «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. |
|
50 |
Бернард Шоу «Пігмаліон». Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
51 |
Бернард Шоу «Пігмаліон». Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|
52 |
Бернард Шоу «Пігмаліон». Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
|
53 |
Урок розвитку мовлення № 4. Складання тетральної програмки до вистави за обраним твором (письмово). |
|
54 |
Контрольна робота № 5 за темою: «Реалізм» |
|
|
Тема 6. Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура (7 годин) |
|
55 |
Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». |
|
56 |
Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
|
57 |
Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом». Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
|
58 |
Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом». |
|
59 |
Гарпер Лі «Убити пересмішника». Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. |
|
60 |
Гарпер Лі «Убити пересмішника». Моральні ідеали у творі. |
|
61 |
Гарпер Лі «Убити пересмішника». Образи у творі. |
|
62 |
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. |
|
63 |
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Образна система твору. Філософські проблеми. |
|
64 |
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Народний гумор. |
|
65 |
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва. |
|
66 |
Контрольна робота №6 за темою: «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура» |
|
67 |
Урок позакласного читання №3. Б. Космовська «Позолочена рибка» |
|
68 |
Урок позакласного читання №4. Б. Космовська «Позолочена рибка» |
|
69 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
70 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|