Урок . Тема "Генрік Ібсен і його внесок у розвиток світової драматургії: Ібсеніз"

Про матеріал
Тема уроку: Генрік Ібсен і його внесок у розвиток світової драматургії: Ібсенізм Мета уроку: Ознайомити учнів із творчістю Генріка Ібсена та його впливом на розвиток сучасної драми. Розкрити суть поняття "ібсенізм" та його значення для розвитку світової літератури. Розвивати навички аналізу драматичних творів та розуміння символізму і соціальної критики в літературі. Завдання: Визначити основні риси творчості Генріка Ібсена. Проаналізувати його драматургію на прикладі найвідоміших творів. Розвивати критичне мислення, здатність до інтерпретації літературних текстів і розуміння історико-культурного контексту. Хід уроку: І. Вступна частина (5-7 хв) Організаційний момент і мотивація. Учитель розпочинає урок з обговорення ролі театру в житті суспільства. Учням пропонується замислитися, як драма може впливати на суспільство і які теми порушуються в театрі. Запитання до учнів: "Чи може драма змінити суспільство? Які теми, на вашу думку, найбільше впливають на людей?" Оголошення теми і мети уроку. Представлення Генріка Ібсена як "батька сучасної драми" та обговорення його внеску в розвиток світової літератури. ІІ. Основна частина (30-35 хв) Коротка біографічна довідка про Генріка Ібсена (5 хв). Учитель коротко розповідає про життєвий шлях Ібсена: його норвезьке походження, етапи творчості та вплив на європейську драму. Обговорюється вплив суспільних умов (буржуазія, сімейні цінності, роль жінки) на формування його світогляду. Ібсен як реформатор драми (10 хв). Основні риси творчості Ібсена: Соціальна проблематика. Ібсен висвітлює гострі соціальні теми: обмеженість суспільних норм, боротьба за свободу особистості, права жінок. Психологічна глибина персонажів. Герої Ібсена не просто "типові" персонажі, вони внутрішньо складні, їхні вчинки мотивовані особистими переживаннями. Реалізм і символізм. У своїх творах Ібсен поєднує реалістичне зображення життя з глибоким символізмом. Поняття "ібсенізму": Ібсенізм – це напрям у драматургії, що ставить у центр уваги людину, її внутрішній світ та конфлікти з суспільством. Він порушує питання соціальних стереотипів, моральних цінностей та свободи вибору. Аналіз п’єси "Ляльковий дім" (15 хв). Читання уривку з п’єси. Учитель зачитує фрагмент із "Лялькового дому" (епізод, де Нора вирішує залишити сім’ю), після чого учні обговорюють зміст та значення сцени. Обговорення теми емансипації та особистої свободи. Як Нора символізує жінку, що прагне звільнитися від соціальних кайданів? Символіка п’єси: ляльковий дім як метафора суспільних ролей і обмежень, у яких перебувають жінки. Питання до учнів: Чи можна вважати вчинок Нори радикальним для свого часу? Як він резонує з сучасністю? Як соціальні норми впливають на особистість? Вплив Ібсена на розвиток світової драматургії (5 хв). Учитель пояснює, як творчість Ібсена вплинула на подальший розвиток театру, зокрема на модерністські напрями та реалізм у драмі. Розповідь про наступників Ібсена, таких як Бернард Шоу, Чехов та інші, що вбирали елементи ібсенізму у свої твори. ІІІ. Заключна частина (5-7 хв) Підсумки уроку. Обговорення значення творчості Генріка Ібсена для світової літератури. Учні мають відповісти на запитання: як ібсенізм відобразився в подальшій драматургії? Чому його твори залишаються актуальними? Домашнє завдання. Написати твір на тему: "Нора з п'єси 'Ляльковий дім' як символ боротьби за свободу і рівність". Або для творчого завдання: створити власну п'єсу чи сценку, де сучасний персонаж стикається з конфліктом між особистими бажаннями та суспільними обмеженнями. Додаткові матеріали: Відеофрагменти постановок п’єс Генріка Ібсена (зокрема "Ляльковий дім" чи "Гедда Габлер"). Цитати Ібсена або його критиків для роботи на уроці та дискусії. Очікувані результати: Учні зможуть зрозуміти основні риси драматургії Ібсена та його вплив на подальшу світову літературу. Вони навчаться аналізувати твори соціально-критичного характеру і виявляти символіку в драматичних текстах. Учні зможуть сформувати свою думку щодо значущості творчості Ібсена та її актуальності у сучасному контексті. Відеофрагменти постановок п’єс Генріка Ібсена (зокрема "Ляльковий дім" чи "Гедда Габлер").
Перегляд файлу

Тема уроку: «Генрік Ібсен і його внесок у розвиток світової драматургії: Ібсенізм»

Мета уроку:

  1. Ознайомити учнів із творчістю Генріка Ібсена та його впливом на розвиток сучасної драми.
  2. Розкрити суть поняття "ібсенізм" та його значення для розвитку світової літератури.
  3. Розвивати навички аналізу драматичних творів та розуміння символізму і соціальної критики в літературі.

Завдання:

  • Визначити основні риси творчості Генріка Ібсена.
  • Проаналізувати його драматургію на прикладі найвідоміших творів.
  • Розвивати критичне мислення, здатність до інтерпретації літературних текстів і розуміння історико-культурного контексту.

                                  Хід уроку:

І. Вступна частина (5-7 хв)

  1. Організаційний момент і мотивація.
    • Учитель розпочинає урок з обговорення ролі театру в житті суспільства. Учням пропонується замислитися, як драма може впливати на суспільство і які теми порушуються в театрі.
    • Запитання до учнів: "Чи може драма змінити суспільство? Які теми, на вашу думку, найбільше впливають на людей?"
  2. Оголошення теми і мети уроку.
    • Представлення Генріка Ібсена як "батька сучасної драми" та обговорення його внеску в розвиток світової літератури.

ІІ. Основна частина (30-35 хв)

  1. Коротка біографічна довідка про Генріка Ібсена (5 хв).
    • Учитель коротко розповідає про життєвий шлях Ібсена: його норвезьке походження, етапи творчості та вплив на європейську драму.
    • Обговорюється вплив суспільних умов (буржуазія, сімейні цінності, роль жінки) на формування його світогляду.
  2. Ібсен як реформатор драми (10 хв).
    • Основні риси творчості Ібсена:
      • Соціальна проблематика. Ібсен висвітлює гострі соціальні теми: обмеженість суспільних норм, боротьба за свободу особистості, права жінок.
      • Психологічна глибина персонажів. Герої Ібсена не просто "типові" персонажі, вони внутрішньо складні, їхні вчинки мотивовані особистими переживаннями.
      • Реалізм і символізм. У своїх творах Ібсен поєднує реалістичне зображення життя з глибоким символізмом.
    • Поняття "ібсенізму":
      • Ібсенізм – це напрям у драматургії, що ставить у центр уваги людину, її внутрішній світ та конфлікти з суспільством. Він порушує питання соціальних стереотипів, моральних цінностей та свободи вибору.
  3. Аналіз п’єси "Ляльковий дім" (15 хв).
    • Читання уривку з п’єси. Учитель зачитує фрагмент із "Лялькового дому" (епізод, де Нора вирішує залишити сім’ю), після чого учні обговорюють зміст та значення сцени.
    • Обговорення теми емансипації та особистої свободи. Як Нора символізує жінку, що прагне звільнитися від соціальних кайданів?
    • Символіка п’єси: ляльковий дім як метафора суспільних ролей і обмежень, у яких перебувають жінки.
    • Питання до учнів:
      • Чи можна вважати вчинок Нори радикальним для свого часу? Як він резонує з сучасністю?
      • Як соціальні норми впливають на особистість?
  4. Вплив Ібсена на розвиток світової драматургії (5 хв).
    • Учитель пояснює, як творчість Ібсена вплинула на подальший розвиток театру, зокрема на модерністські напрями та реалізм у драмі.
    • Розповідь про наступників Ібсена, таких як Бернард Шоу, Чехов та інші, що вбирали елементи ібсенізму у свої твори.

ІІІ. Заключна частина (5-7 хв)

  1. Підсумки уроку.
    • Обговорення значення творчості Генріка Ібсена для світової літератури.
    • Учні мають відповісти на запитання: як ібсенізм відобразився в подальшій драматургії? Чому його твори залишаються актуальними?
  2. Домашнє завдання.
    • Написати твір на тему: "Нора з п'єси 'Ляльковий дім' як символ боротьби за свободу і рівність".
    • Або для творчого завдання: створити власну п'єсу чи сценку, де сучасний персонаж стикається з конфліктом між особистими бажаннями та суспільними обмеженнями.

Додаткові матеріали:

  1. Відеофрагменти постановок п’єс Генріка Ібсена (зокрема "Ляльковий дім" чи "Гедда Габлер").
  2. Цитати Ібсена або його критиків для роботи на уроці та дискусії.

Очікувані результати:

  • Учні зможуть зрозуміти основні риси драматургії Ібсена та його вплив на подальшу світову літературу.
  • Вони навчаться аналізувати твори соціально-критичного характеру і виявляти символіку в драматичних текстах.
  • Учні зможуть сформувати свою думку щодо значущості творчості Ібсена та її актуальності у сучасному контексті.

 

Відеофрагменти постановок п’єс Генріка Ібсена (зокрема "Ляльковий дім" чи "Гедда Габлер").

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
11 вересня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку