Календарно - поурочне планування “Пізнаємо природу” 6 клас ( інтегрований курс) Підручник авт. Т. Гільберт, П. Балан, І.Крячко, С. Стократий

Про матеріал
Календарно - поурочне планування “Пізнаємо природу” 6 клас ( інтегрований курс) Підручник авт. Т. Гільберт, П. Балан, І.Крячко, С. Стократий За модельною програмою авт. Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) 70 год. 2 год. на тиждень
Перегляд файлу

                                          Календарно - поурочне планування

“Пізнаємо природу” 6 клас ( інтегрований курс)

Підручник авт. Т. Гільберт, П. Балан, І.Крячко, С. Стократий

 

За модельною програмою авт. Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І.

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

70 год. 2 год. на тиждень

№з/п

Тема уроку

§

Дата

РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ (3 год)

Тема 1. Перший крок у науку  (3 год)

1

Що вивчають науки про природу. Об’єкт і предмет природничих наук.

Взаємозв’язок природничих наук.

§1

 

2

Чому змінюються професії Природничі науки, STEM і професії майбутнього

§2

 

 

3

Чому в природі все взаємопов’язано

Причинно-наслідкові зв’язки у природі

§3

 

РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ ( 29 + 2 год.)

Тема 1. Пізнаємо фізичні явища ( 17 год.)

4

Що таке рух та які бувають рухи. Механічні явища. Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія.

 

§4

 

5

Чи завжди порібно поспішати. Прямолінійний і криволінійний рух. Величини, що описують рух. Швидкість.

§5

 

6

Чому колеса потяга стукають. Теплові явища. Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення.
Використання ефектів теплового розширення.

§6

 

7

Чому тваринам і рослинам не холодно під снігом. Теплопередача.
Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах.

§7

 

8

Як закип’ятити воду снігом. Пароутворення. Кипіння

§8

 

 

9

Чому протилежності притягуються. Електричні явища. Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл. Поняття про електричні заряди.

§9

 

10

Чи проводить людина електричний струм. Електричний розряд. Провідники та ізолятори. Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози.

§10

 

11

Що таке електричне коло і як його складати. Електричне коло. Елементи
електричних кіл. Складання електричних кіл.

§11

 

 

12

Де можна використовувати електричний струм. Дії електричного струму. Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами.

§12

 

 

13

Майбутнє за електромобілями. Електромобілі. Поняття про перетворення та
передачу електроенергії.

§13

 

14

Світло-джерело життя. Світлові явища. Світло і тінь. Природні та штучні
джерела світла. Утворення тіні. Прямолінійне поширення світла. Прозорі, непрозорі та напівпрозорі предмети. 

§14

 

 

 

15

Чи може тіло бути невидимим

Поняття про закони поширення світла.

§15

 

16

Як ми бачимо

Як діє лінза. Як виникає зображення в оці.

§16

 

17

Чому комар пищить.

Звукові явища. Джерела та характеристики звуку.

§17

 

18

Чи можуть дерева розмовляти. Як поширюється звук. Швидкість звуку. Як ми чуємо. Вплив звуків на організм  людини.

§18

 

19

Урок узагальнення

 

 

 

20

Діагностувальна робота №1.

§1-18

 

Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни (4 год)

21

Що нас оточує

Речовини навколо тебе.

§19

 

 

22

Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. Способи розділення сумішей.  Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля).

§20

 

23

Які суміші забезпечують життя. Повітря та морська вода – природні суміші. Зворотні та незворотні зміни речовин.

§21

 

24

Практична робота «Приготування і розділення сумішей»

§22

 

Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища (3 год.)

25

Чим для землян важливий Місяць. Земля і Місяць. Фази Місяця. Поняття про припливи та відпливи.

§23

 

26

Чому є день і ніч та пори  року. Які бувають рухи Землі

Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі.

§24

 

27

Як відбуваються сонячні та місячні затемнення

§25

 

Тема 4. Пізнаємо біологічні явища ( 6 + 1 год)

28

Живлення організмів. Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення. Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. Поняття про
перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини)

§26

 

29

Дихання організмів. Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів
дихання тварин

§27

 

30

Подразливість, рухи організмів. Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин. Подразливість рослин і тварин.

§28

 

31

Розмноження організмів. Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве (утворення насіння у покритонасінних) і вегетативне (на прикладі папоротеподібних і
покритонасінних рослин). Форми розмноження тварин.

Практична робота «Розмноження рослин»;

§29

 

32

Ріст і розвиток організмів. Як ростуть рослини, тварини,людина. Таємниці індивідуального розвитку різних організмів. Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя

§30

 

33

Виконання проєкту на вибір учнів «Розвиток квіткової  рослини (обраної учнями)», «Розвиток тварини (обраної учнями)»,  «Розвиток людини». Урок узагальнення

§

 

34

Діагностувальна робота № 2

 

 

Розділ 3. ПІЗНАЄМО СОНЯЧНУ СИСТЕМУ (9 +1 год.)

Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження ( 3 год.)

35

Що таке сузір’я. Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я.

§31

 

36

Твої власні астрономічні спостереження. Бінокль

§32

 

37

Навіщо астрономам телескопи. Оптичні телескопи та  радіотелескопи. 

§33

 

Тема 2. Сонячна система (3 год.)

38

 Як влаштована Сонячна система. Склад Сонячної системи. Сонце.

§34

 

39

 Які бувають планети. Планети та карликові планети. Малі тіла. Метеороїди. Загальна характеристика планет земної групи та планет-гігантів. Кратери й астроблеми. Супутники та кільця планет.

§35

 

40

Як земляни життя в Сонячній системі шукали. Пошуки життя в Сонячній системі. Проєкти освоєння та   колонізації Сонячної системи.

§36

 

Тема 3. Всесвіт ( 3 год.)

41

Що таке системи світу. Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту. Сучасні уявлення про Всесвіт.

§37

 

42

Що було, є і буде у Всесвіті. Наше місце у Всесвіті.

§38

 

43

Інформаційні проєкти «Які тварини і рослини побували в космосі?» «Імена України в космосі». Узагальнення до Розділу 3

 

 

44

Діагностувальна робота № 3

 

 

Розділ 4. ПІЗНАЄМО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ У ПРИРОДІ ( 14 год.)

Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою ( 3 год.)

45

 Як пов’язана між собою жива і нежива природа. Чи зручно жити у воді. Середовище життя, чинники неживої природи. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин.

§39

 

46

Життя на землі й у небі. Наземно-повітряне середовище і пристосування до життя в ньому рослин і тварин.

§40

 

47

Хто мешкає в ґрунті. Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів. Організми як середовище життя. Проєкти «Паразити домашніх тварин», «Як тварини впливають на родючість грунту.

§41

 

Тема 2. Взаємозв’язки між живими організмами ( 3 год.)

48

Як взаємопов’язані організми між собою. Паразити і хижаки. Нахлібники і квартиранти. Партнери.

§42

 

49

Хто кого чи що їсть. Ланцюги живлення. Практична робота «Складання ланцюгів  живлення  , парку, лісу, поля, грядки (на вибір)»;

§43

 

50

 Як організми пристосовуються уникати зустрічі з ворогами або захищатись від них. Пристосування рослин і тварин, щоб не бути з’їденими чи знайденими.

§44

 

Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою
та неживою природою в різних угрупованнях ( 4 +1 год.)

51

Які є угруповання організмів. Угруповання організмів, природні і створені людиною

§45

 

52

Як живуть організми у водоймах. Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані.

§46

 

53

Які є взаємозв’язки організмів у наземних екосистемах і в ґрунті. Взаємозв’язки в лісі й парку. Організми луки й городу, взаємозв’язки між ними та довкіллям. Взаємозв’язки організмів у ґрунті. Виживання в пустелях.

§47

 

54

Як живуть тварини і рослини серед людей. Життя рослин і тварин серед людей.

 

§48

 

55

Проєкт на вибір: «Організми та їхні зв’язки в нашому озері»,

«Організми та їхні зв’язки в нашому лісі»,«Організми та їхні зв’язки на городі»; «Життя рослин і тварин біля нас».

 

 

Тема 4. Біологічні ритми організмів ( 3 год.)

56

 Які є біологічні ритми організмів.

§49

 

57

 Практична робота. Квітковий годинник на подвір’ї.

§50

 

58

Узагальнення.  Діагностувальна робота № 4

 

 

Розділ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ ( 11 год.)

Тема 1. Пізнай свої здібності ( 3 год.)

59

Як зрозуміти та розвинути свої здібності. Здібності та можливості людини.

Інформаційний проєкт «Винаходи Леонардо да Вінчі»

§51

 

60

Як розвивати пам’ять та увагу. Мозок – орган, який керує діяльністю  організму.

§52

 

61

Як циклічні процеси у природі впливають на організм людини

§53

 

Тема 2. Мистецтво виживання ( 4 год.)

62

Як полярники проводять дослідження в екстремальних умовах. Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції Вернадського.

§54

 

63

 Для чого досліджують океани і атмосферу.

§55

 

64

Чому підкорюють найвищі вершини та досліджують найнебезпечніші місця світу. Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі.

Інформаційний мініпроєкт «Дари лісу»

§56

 

Тема  3. Як змінити світ на краще ( 4  +2 год.)

65

 Як людина впливає на взаємозв’язки у природі.

§57

 

66

Чому клімат стає теплішим. Парниковий ефект. Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища.

§58

 

67

Що означає жити в екостилі.  Життя в екостилі та позитивні емоції.

Інформаційний мініпроєкт «Чи можуть позитивні емоції         продовжити життя?».

§59

 

68

Узагальнення до Розділу 5.  Проєкт «Уроки життя»; «Альтернатива хімічним засобам  захисту рослин»;

 

 

69

Діагностувальна робота № 5

 

 

70

Підсумковий урок

 

 

 

 

docx
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку