Календарно - поурочне планування
“Пізнаємо природу” 6 клас ( інтегрований курс)
Підручник авт. Т. Гільберт, П. Балан, І.Крячко, С. Стократий
За модельною програмою авт. Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І.
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
70 год. 2 год. на тиждень
№з/п |
Тема уроку |
§ |
Дата |
||
РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ (3 год) |
|||||
Тема 1. Перший крок у науку (3 год) |
|||||
1 |
Що вивчають науки про природу. Об’єкт і предмет природничих наук. Взаємозв’язок природничих наук. |
§1 |
|
||
2 |
Чому змінюються професії Природничі науки, STEM і професії майбутнього |
§2
|
|
||
3 |
Чому в природі все взаємопов’язано Причинно-наслідкові зв’язки у природі |
§3 |
|
||
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ ( 29 + 2 год.) |
|||||
Тема 1. Пізнаємо фізичні явища ( 17 год.) |
|||||
4 |
Що таке рух та які бувають рухи. Механічні явища. Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія. |
§4 |
|
||
5 |
Чи завжди порібно поспішати. Прямолінійний і криволінійний рух. Величини, що описують рух. Швидкість. |
§5 |
|
||
6 |
Чому колеса потяга стукають. Теплові явища. Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. |
§6 |
|
||
7 |
Чому тваринам і рослинам не холодно під снігом. Теплопередача. |
§7 |
|
||
8 |
Як закип’ятити воду снігом. Пароутворення. Кипіння |
§8 |
|
||
9 |
Чому протилежності притягуються. Електричні явища. Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл. Поняття про електричні заряди. |
§9 |
|
||||
10 |
Чи проводить людина електричний струм. Електричний розряд. Провідники та ізолятори. Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози. |
§10 |
|
||||
11 |
Що таке електричне коло і як його складати. Електричне коло. Елементи |
§11
|
|
||||
12 |
Де можна використовувати електричний струм. Дії електричного струму. Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами. |
§12
|
|
||||
13 |
Майбутнє за електромобілями. Електромобілі. Поняття про перетворення та |
§13 |
|
||||
14 |
Світло-джерело життя. Світлові явища. Світло і тінь. Природні та штучні |
§14
|
|
||||
15 |
Чи може тіло бути невидимим Поняття про закони поширення світла. |
§15 |
|
||||
16 |
Як ми бачимо Як діє лінза. Як виникає зображення в оці. |
§16 |
|
||||
17 |
Чому комар пищить. Звукові явища. Джерела та характеристики звуку. |
§17 |
|
||||
18 |
Чи можуть дерева розмовляти. Як поширюється звук. Швидкість звуку. Як ми чуємо. Вплив звуків на організм людини. |
§18 |
|
||||
19 |
Урок узагальнення
|
|
|
||||
20 |
Діагностувальна робота №1. |
§1-18 |
|
||||
Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни (4 год) |
|||||||
21 |
Що нас оточує Речовини навколо тебе. |
§19
|
|
||||
22 |
Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. Способи розділення сумішей. Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля). |
§20 |
|
||||
23 |
Які суміші забезпечують життя. Повітря та морська вода – природні суміші. Зворотні та незворотні зміни речовин. |
§21 |
|
||||
24 |
Практична робота «Приготування і розділення сумішей» |
§22 |
|
||||
Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища (3 год.) |
|||||||
25 |
Чим для землян важливий Місяць. Земля і Місяць. Фази Місяця. Поняття про припливи та відпливи. |
§23 |
|
||||
26 |
Чому є день і ніч та пори року. Які бувають рухи Землі Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі. |
§24 |
|
||||
27 |
Як відбуваються сонячні та місячні затемнення |
§25 |
|
||||
Тема 4. Пізнаємо біологічні явища ( 6 + 1 год) |
|||||||
28 |
Живлення організмів. Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення. Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. Поняття про |
§26 |
|
||||
29 |
Дихання організмів. Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів |
§27 |
|
||||
30 |
Подразливість, рухи організмів. Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин. Подразливість рослин і тварин. |
§28 |
|
||||
31 |
Розмноження організмів. Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве (утворення насіння у покритонасінних) і вегетативне (на прикладі папоротеподібних і Практична робота «Розмноження рослин»; |
§29 |
|
||||
32 |
Ріст і розвиток організмів. Як ростуть рослини, тварини,людина. Таємниці індивідуального розвитку різних організмів. Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя |
§30 |
|
||||
33 |
Виконання проєкту на вибір учнів «Розвиток квіткової рослини (обраної учнями)», «Розвиток тварини (обраної учнями)», «Розвиток людини». Урок узагальнення |
§ |
|
||||
34 |
Діагностувальна робота № 2 |
|
|
||||
Розділ 3. ПІЗНАЄМО СОНЯЧНУ СИСТЕМУ (9 +1 год.) |
|||||||
Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження ( 3 год.) |
|||||||
35 |
Що таке сузір’я. Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я. |
§31 |
|
||||
36 |
§32 |
|
|||||
37 |
Навіщо астрономам телескопи. Оптичні телескопи та радіотелескопи. |
§33 |
|
||||
Тема 2. Сонячна система (3 год.) |
|||||||
38 |
Як влаштована Сонячна система. Склад Сонячної системи. Сонце. |
§34 |
|
||||
39 |
Які бувають планети. Планети та карликові планети. Малі тіла. Метеороїди. Загальна характеристика планет земної групи та планет-гігантів. Кратери й астроблеми. Супутники та кільця планет. |
§35 |
|
||||
40 |
Як земляни життя в Сонячній системі шукали. Пошуки життя в Сонячній системі. Проєкти освоєння та колонізації Сонячної системи. |
§36 |
|
||||
Тема 3. Всесвіт ( 3 год.) |
|||||||
41 |
Що таке системи світу. Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту. Сучасні уявлення про Всесвіт. |
§37 |
|
||||
42 |
Що було, є і буде у Всесвіті. Наше місце у Всесвіті. |
§38 |
|
||||
43 |
Інформаційні проєкти «Які тварини і рослини побували в космосі?» «Імена України в космосі». Узагальнення до Розділу 3 |
|
|
||||
44 |
Діагностувальна робота № 3 |
|
|
||||
Розділ 4. ПІЗНАЄМО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ У ПРИРОДІ ( 14 год.) |
|||||||
Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою ( 3 год.) |
|||||||
45 |
Як пов’язана між собою жива і нежива природа. Чи зручно жити у воді. Середовище життя, чинники неживої природи. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин. |
§39 |
|
||||
46 |
Життя на землі й у небі. Наземно-повітряне середовище і пристосування до життя в ньому рослин і тварин. |
§40 |
|
||||
47 |
Хто мешкає в ґрунті. Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів. Організми як середовище життя. Проєкти «Паразити домашніх тварин», «Як тварини впливають на родючість грунту. |
§41 |
|
||||
Тема 2. Взаємозв’язки між живими організмами ( 3 год.) |
|||||||
48 |
Як взаємопов’язані організми між собою. Паразити і хижаки. Нахлібники і квартиранти. Партнери. |
§42 |
|
||||
49 |
Хто кого чи що їсть. Ланцюги живлення. Практична робота «Складання ланцюгів живлення , парку, лісу, поля, грядки (на вибір)»; |
§43 |
|
||||
50 |
Як організми пристосовуються уникати зустрічі з ворогами або захищатись від них. Пристосування рослин і тварин, щоб не бути з’їденими чи знайденими. |
§44 |
|
||||
Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою |
|||||||
51 |
Які є угруповання організмів. Угруповання організмів, природні і створені людиною |
§45 |
|
||||
52 |
Як живуть організми у водоймах. Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані. |
§46 |
|
||||
53 |
Які є взаємозв’язки організмів у наземних екосистемах і в ґрунті. Взаємозв’язки в лісі й парку. Організми луки й городу, взаємозв’язки між ними та довкіллям. Взаємозв’язки організмів у ґрунті. Виживання в пустелях. |
§47 |
|
||||
54 |
Як живуть тварини і рослини серед людей. Життя рослин і тварин серед людей.
|
§48 |
|
||||
55 |
Проєкт на вибір: «Організми та їхні зв’язки в нашому озері», «Організми та їхні зв’язки в нашому лісі»,«Організми та їхні зв’язки на городі»; «Життя рослин і тварин біля нас». |
|
|
||||
Тема 4. Біологічні ритми організмів ( 3 год.) |
|||||||
56 |
§49 |
|
|||||
57 |
§50 |
|
|||||
58 |
Узагальнення. Діагностувальна робота № 4 |
|
|
||||
Розділ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ ( 11 год.) |
|||||||
Тема 1. Пізнай свої здібності ( 3 год.) |
|||||||
59 |
Як зрозуміти та розвинути свої здібності. Здібності та можливості людини. Інформаційний проєкт «Винаходи Леонардо да Вінчі» |
§51 |
|
||||
60 |
Як розвивати пам’ять та увагу. Мозок – орган, який керує діяльністю організму. |
§52 |
|
||||
61 |
§53 |
|
|||||
Тема 2. Мистецтво виживання ( 4 год.) |
|||||||
62 |
Як полярники проводять дослідження в екстремальних умовах. Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції Вернадського. |
§54 |
|
||||
63 |
§55 |
|
|||||
64 |
Чому підкорюють найвищі вершини та досліджують найнебезпечніші місця світу. Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі. Інформаційний мініпроєкт «Дари лісу» |
§56 |
|
||||
Тема 3. Як змінити світ на краще ( 4 +2 год.) |
|||||||
65 |
§57 |
|
|||||
66 |
Чому клімат стає теплішим. Парниковий ефект. Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища. |
§58 |
|
||||
67 |
Що означає жити в екостилі. Життя в екостилі та позитивні емоції. Інформаційний мініпроєкт «Чи можуть позитивні емоції продовжити життя?». |
§59 |
|
||||
68 |
Узагальнення до Розділу 5. Проєкт «Уроки життя»; «Альтернатива хімічним засобам захисту рослин»; |
|
|
||||
69 |
Діагностувальна робота № 5 |
|
|
||||
70 |
Підсумковий урок |
|
|
||||