Урок "Як досягти успіху. Професії майбутнього"

Про матеріал
Розробка компетентнісно орієнтованого уроку за модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти(авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) Підручник: Біда Д.Д., Пізнаємо природу.- К.:Видавничий дім "Освіта", 2023 Робочий зошит : Левчук О, Пізнаємо природу. 6 клас. Робочий зошит та діагностичні роботи.- Генеза, 2023.
Перегляд файлу

Пізнаємо природу 6 кл

Урок №2. 

Тема:  Як досягти успіху? Взаємозв’язок природничих наук.

 

Мета: сприяти ознайомленню учнів із концепцією успіху, а також у розкритті та розумінні взаємозв'язку між вивченням природничих наук та досягненням особистого та професійного успіху, спонукати надихатися на розвиток своїх здібностей та навичок, а також розуміти, як ці елементи можуть впливати на їхню майбутню кар'єру та життєвий шлях, збагатити і закріпити знання учнів про різноманітні професії, розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; створити         умови  для розширення знань дітей про різні професії, зокрема й сучасні, формувати повагу до праці своїх батьків, відповідальне ставлення до своєї головної професії - школяр, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій.

 

Цілі навчання учні мають чітке уявлення про те, що означає успіх для них як індивідуумів, визначають різні аспекти успіху у різних сферах життя (особистість, навчання, робота, творчість тощо), розуміють, які галузі природничих наук існують та що вони вивчають, ідентифікують основні об'єкти і предмети вивчення в кожній з галузей, пояснюють, як знання і навички, отримані в природничих науках, можуть впливати на досягнення успіху, розуміють, як приклади використання цих знань можуть допомогти досягти визначених цілей, розуміють важливість знань з природничих наук у досягненні особистого і професійного успіху, а також надихнуть їх на активний розвиток і здійснення своїх цілей.

Тип уроку: загальнометодологічний

 

Методи та прийоми: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, робота з підручником охоплює різноманітні стратегії читання , дослідницький метод.

 

Хід уроку

 

І. Етап орієнтації, мотивації діяльності:

-забезпечення емоційної готовності учнів до заняття (створення сприятливої атмосфери, налаштування на позитивну співпрацю за допомогою прийомів: епіграфів, інтелектуальної розминки тощо);

Прочитайте слова Джона Леннона, британського рок-музиканта, учасника групи «The Beatles» с. 9

- актуалізація знань, особистого досвіду учнів;

Що таке професія? (виконати завдання 1 у друкованому робочому зошиті)

 

STEM  що означає абрівіатура?

Вправа «Трибуна думок»

Які професії майбутнього базуються на природничих науках

ІІ. Етап цілевизначення і планування:

- формулювання мети та очікуваних результатів;

- планування навчальної діяльності;

- прогнозування змісту і результатів діяльності;

ІІІ. Етап цілереалізації (опрацювання навчального матеріалу):

 

  1. ПРОФЕСІЇ МАЙБУТНЬОГО

1.1 Наведіть приклади професій. (виконати завдання 2 у друкованому робочому зошиті)

1.2  Робота в парах. Ознайомтеся з прфесіями майбутнього. Перегляд відео «Топ 10 Професій Майбутнього»  ( опрацювати п. 2 с. 10, виконати завдання 3 у друкованому робочому зошиті)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА, ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

2.  ЯКІ НАВИЧКИ КОРИСНО РОЗВИВАТИ.

2.1.  Робота з підручником Як обрати собі професію.

2.2 . С. 11 ТАБЛ. 3 (виконати завдання 4 у друкованому робочому зошиті)

 

ІV. Етап рефлексивно-оцінювальний:

- підведення підсумків :

- наскільки корисним вивчений матеріал?

- Де на практиці можна застосувати здобуті знання;

- рефлексія - усна й письмова, інтелектуальна і емоційна;

- оцінювання навчальної діяльності (не тільки кінцевого результату (підсумкове), а й роботи в процесі уроку (формувальне).

V. Етап повідомлення домашнього завдання

 

Опрацювати §2, дати відповіді на запитання ст. 12

 

 Відповіді  (орієнтовні)  до §2 с. 12 Запитання Завдання Дослідження

1. Як розшифровується абревіатура STEM? Чому дисципліни, які вона охоплює. важливі для майбутнього вибору професії?

STEM - наука, технології, інженерія, математика (Science, Technology, Engineering and Mathematics)- галузі, що швидко розвиваються та впливають на різні аспекти життя. Для розуміння новітніх технологій та готовності до їх впровадження у майбутньому, потрібні знання з STEM. Розв'язання проблем сучасного світу, таких як зміна клімату, джерела енергії та біорізноманіття, вимагає знань із STEM. Майбутні фахівці повинні мати розуміння цих проблем, щоб розв'язувати їх у майбутньому.

Галузь STEM стимулює творчість та інновації, що може бути корисним для будь-якої професії. Учні можуть використовувати знання з STEM, щоб розвивати нові ідеї та вирішувати складні завдання. Отже, знання з STEM можуть допомогти учням краще зрозуміти світ, визначити свої професійні інтереси та знайти майбутню роботу, яка відповідає їх здібностям та інтересам.

2. Уяви, що ти журналіст/журналістка і готуєш репортажі про заповідник «Асканія Нова» (Карпатський біосферний заповідник); береш інтерв'ю в Нобелівського лауреата з фізики (хімії, біології, медицини); пишеш про проблеми екології в Чорнобильській зоні. Які знання та навички тобі знадобляться? Доведи, що знання природничих наук збагатять людину будь-якої професії і стануть у пригоді у сфері журналістики, кулінарії, музики, у юридичній, ресторанній та мистецькій справах.

Для написання репортажу про заповідник «Асканія Нова» журналістці знадобляться знання про біорізноманіття, клімат та історію заповідника. Також буде корисно мати базові знання про біологію та екологію для зрозуміння процесів, що відбуваються в заповіднику.

Для проведення інтерв'ю з Нобелівським лауреатом з фізики (хімії, біології, медицини) журналістці потрібно мати розуміння про те, за що отримав лауреат свій Нобелівський приз, і знати основні поняття та терміни, що використовуються в галузі науки, до якої він належить.

При написанні про проблеми екології в Чорнобильській зоні журналістці знадобляться знання про радіаційну безпеку та її наслідки для навколишнього середовища та людей.

Знання природничих наук можуть бути корисними у будь-якій професії, оскільки вони допомагають людині краще зрозуміти світ, бачити зв'язки та взаємодії між явищами. Наприклад, знання про хімію можуть допомогти кулінарам покращити рецепти, а знання про акустику можуть стати у пригоді музикантам, щоб створювати кращі звукові записи. Знання про право і природничі науки можуть бути корисними для юристів, які займаються справами на екологічну тематику. У ресторанному бізнесі знання про хімію можуть бути корисними для покращення якості продуктів і збільшення терміну їх зберігання. У мистецькій справі знання про кольори, світло та звук можуть допомогти художникам, дизайнерам та режисерам краще виражати свої ідеї.

3. Переглянь відео «Професії майбутнього». Наведи приклади професій, які вимагають інтегрованих природничих знань.

Портовий еколог, розробники альтернативних видів транспорту, нанотехнологи, наноінженерія та інженер домашніх роботів.

4. Чи задумувався / задумувалася ти про вибір професії? Скористайся Атласом професій майбутнього й обери ту, яка тобі найбільше до вподоби. Обгрунтуй свій вибір.

Я б обрав професію _________________. Це пов'язано з тим, що __________________ є важливим елементом в сучасному світі, і як ________________ я б міг внести свій внесок у розвиток технологій та допомогти людям у різних сферах життя. Крім того, __________________ є творчим процесом, який дозволяє вирішувати складні завдання та розв'язувати проблеми.

 

docx
Додано
6 вересня 2023
Переглядів
3942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку