Календарно - тематичне планування із зарубіжної літератури для 6 класу виконано згідно з вимогами програми та з урахуванням предметних і ключових компетентностей.
Зарубіжна література. 6 клас
Програма: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015-2017рр.)
Вступ (2 години)
П/П |
Дата уроку |
Тема уроку |
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Примітка
|
1.1 |
|
Література як вид мистецтва. |
(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ. (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. (УС) Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору . (ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва. |
Ключові компетентності Учень (учениця):знає та розуміє роль культурних традицій у державному поступі (НЛ-2);усвідомлює роль духовних цінностей у формуванні гармонійно розвиненої особистості (НЛ-3). Предметні компетентності Учень (учениця):виявляє ознаки різних видів мистецтва, встановлює своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси;дає визначення поняття «художній образ», знає його різновиди – «традиційний образ», «вічний образ»;наводить 2-3 приклади традиційних і вічних образів (із фольклору, прочитаних літературних творів, різних видів мистецтва);виявляє специфіку зображення одного й того самого образу в літературі та інших видах мистецтва;розповідає про свої улюблені твори літератури й мистецтва, виявляє їхні специфічні риси.
|
|
2.2 |
|
Художній образ. Вічні образи в літературі й мистецтві. |
|
Міфи народів світу (7 годин)
3.1 |
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. |
(ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ). (ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). (УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили). (ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.
|
Ключові компетентності Учень (учениця):усвідомлює єдність людини й природи (НЛ-1);оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних традицій народів світу (НЛ-2);визнає переваги фізичного здоров’я людини (НЛ-3);усвідомлює роль особистої ініціативи у подоланні життєвих перешкод, заповзятості й наснаги в реалізації творчих планів (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця):визначає причини появи міфів, особливості міфологічного світосприйняття;дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки;називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що належать до певних груп міфів;розуміє (на елементарному рівні) поняття «мотив», співвідносить його з поняттям «тема» (як часткове й ціле; мотив – реалізація теми);називає провідні міфологічні теми (творення світу, діяння героїв та ін.) і мотиви (сонця, ночі, випробування та ін.), що виявляються у міфах різних народів; переказує найвідоміші міфи народів світу, розкриває їхній загальнолюдський зміст;характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних уявлень про світ, виявляє актуальний зміст міфологічних образів;зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу;виявляє схожість давніх міфологічних уявлень українців і міфології інших народів;розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва (живопис, музика, театр, кіно, мультиплікація тощо);розповідає про свої улюблені міфи, міфологічних героїв, висловлює власне ставлення до них. |
|
4.2 |
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей |
|
||
5.3 |
|
Міфи про Геракла «Лернейська Гідра» , «Авгієві стайні». |
|
||
6 |
|
Урок позакласного читання № 1 Грецькі міфи. Дедал та Ікар. Пігмаліон. |
|
||
7.4 |
|
Урок позакласного читання № 2 Грецькі міфи. Нарцис. Орфей і Еврідіка |
|
||
8.5 |
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи |
|
||
9.6 |
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет |
|
||
10.7 |
|
Втілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). |
|
||
11 |
|
Розвиток мовлення № 1 Складання власного міфу .(Письмово) |
|
||
12 1р
|
|
Контрольна робота № 1 за темою «Міфи народів світу» |
|
Мудрість байки (3 години)
13.1 |
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. (ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ) |
(ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ). (ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І.А. Крилова у мистецтві. (УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках. (ЕК) Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І.А. Крилова.
|
Ключові компетентності Учень (учениця):критично оцінює суспільні вади, виявляє готовність обстоювати власну думку (НЛ-1);цінує злагоджену роботу для досягнення спільної мети (НЛ-2);усвідомлює необхідність уникати небезпечних життєвих ситуацій (НЛ-3). Предметні компетентності Учень (учениця):дає визначення жанру «байки», називає її характерні ознаки, підтверджує прикладами з прочитаних творів; розкриває специфіку художньої структури байки; пояснює мораль байок, визначає її в прочитаних творах; розуміє поняття «езопова мова», демонструє на конкретних прикладах особливості езопової мови; зіставляє байки Езопа («Мурашки й Цикада», «Вовк і Ягня») та І. А. Крилова («Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня»), виявляє в них схожість і відмінності; характеризує алегоричні образи байок, виявляє в них прихований зміст; називає українські байки, у яких знайшли відображення сюжети й образи байок Езопа;розкриває специфіку художнього втілення сюжетів і образів байок Езопа та І. А. Крилова у світовому мистецтві (на прикладі окремих творів образотворчого мистецтва, мультиплікації та ін.). |
|
14.2 |
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. . |
Особливості читання байок « В Езопа вчиться добрі люди…»
|
||
15.3 |
|
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І.А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
Особливості читання байок Словникова робота:к вартет та ін.. |
||
16 2р |
|
Контрольна робота № 2 за творчістю. І Крилова, Езопа |
|
Пригоди і фантастика (16 годин)
17.1 |
|
Великий мрійник. (короткі відомості про життя і творчість французького письменника Ж.Верна) (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), |
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), повість. Композиція. (ЛК) Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. (УС) М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя. (ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Діккенса і М.В. Гоголя.
|
Ключові компетентності Учень (учениця):усвідомлює роль екологічних знань у досягненні життєвої мети (НЛ -1);обстоює демократичні цінності (НЛ -2);оцінює ініціативність та підприємливість під час ухвалення життєво важливих рішень (НЛ -4). Предметні компетентності Учень (учениця):переказує (стисло) основні події роману «П’ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна (або «Острів скарбів» Р. Л. Стівенсона);розкриває основні теми й проблеми роману Ж. Верна (або Р.Л. Стівенсона); визначає роль описів природи у творі Ж. Верна (або Р. Л. Стівенсона);характеризує образ Діка Сенда (або Джима Хокінса), порівнює його з іншими персонажами, визначає етапи духовного зростання героя, зміни в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя; визначає ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»; простежує динаміку образу Скруджа, знаходить у тексті відповідні цитати; висловлює власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни); знаходить елементи фольклору в повісті Ч. Діккенса, виявляє їхню роль у тексті; розповідає про зв’язки М. В. Гоголя з Україною (окремі факти біографії), знає про музеї М. В. Гоголя в Україні (Гоголеве, Великі Сорочинці); виявляє національні традиції й звичаї, що знайшли відбиток у повісті М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом», елементи українського фольклору у творі (традиційні образи, символи, елементи казки та ін.); характеризує образи Оксани й Вакули («Ніч перед Різдвом»); інтерпретує окремі епізоди повісті М. В. Гоголя; висловлює власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів; визначає особливості композиції творів; знаходить у творах письменників портрети персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів; коментує висловлювання українських митців про Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя; називає 1-2 твори мистецтва за мотивами прочитаних творів, висловлює враження від них. |
Століття морських подорожей
|
18.2 |
|
Жуль Верн (1828-1905). «П'ятнадцятилітній капіт» ан. Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. |
|
||
19.3 |
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. |
|
||
20.4 |
|
Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. |
Історія рабства |
||
21.5 |
|
Перемога справедливості над неправдою та злом у романі Ж. Верна «Пятнадцятирічний капітан» |
|
||
22.6 |
|
Описи природи. Розвиток мовлення № 2 Особливості побудови опису. Усний докладний переказ тексту, що містить опис (усно) |
Літературна гра «хто це?» |
||
23.7 |
|
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа як можливість осягнути своє життя. |
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), повість. Композиція. (ЛК) Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. (УС) М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя. (ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Діккенса і М.В. Гоголя.
|
|
|
24.8 |
|
Динаміка образу Скруджа, причини деградації головного героя, мотиви його духовного переродження. |
|
||
25.9 |
|
Сюжет і композиція повісті. |
|
||
26.10 |
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
|
||
27.11 |
|
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. |
|
||
28.12 |
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
Традиції Рольова гра |
||
29.13 |
|
Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
«Різдвяні дива» «Чому ми любимо читати пригодницькі твори?» |
Причини популярності твору втілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. |
|
30.14 |
|
Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Діккенса і М. В. Гоголя. |
Пам’ятка «Як працювати над роздумом» |
||
31.15 |
|
Урок – віртуальна подорож М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). |
|
||
32.16
|
|
Контрольна робота № 3 Контрольний твір – роздум |
|
||
33 |
|
Урок позакласного читання Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі. Система образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.). Моральні цінності.
|
|
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ (12 годин)
34.1 |
|
Антон Павлович Чехов (1860-1904). «Хамелеон». Висміювання підлабузництва, самоприниження, чиношанування. Діалог як основна форма розкриття сюжету. |
(ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст. (ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва. (УС) А.П. Чехов і Україна. В.Г. Короленко і Україна. Літературні музеї А.П. Чехова і В.Г. Короленка в Україні. (ЕК) Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.
(ТЛ) художня деталь, підтекст. (ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва. (УС) А.П. Чехов і Україна. В.Г. Короленко і Україна. Літературні музеї А.П. Чехова і В.Г. Короленка в Україні.
|
Ключові компетентності Учень (учениця):розуміє залежність людини від навколишнього середовища (НЛ -1);визнає рівність людей незалежно від расової приналежності (НЛ -2);усвідомлює цінності життя, розуміє небезпеку потрапляння в критичні ситуації (НЛ -3). Предметні компетентності Учень (учениця):визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює своє ставлення до порушених питань, розкриває їхню актуальність;виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти;характеризує ставлення персонажів до світу, природи, людей, мистецтва;пояснює вчинки персонажів, мотиви їхньої поведінки;розкриває внутрішні порухи, поривання, мрії й прагнення персонажів;пояснює символічний зміст назв творів;дає визначення поняття «художня деталь», знаходить художні деталі та встановлює їхню роль у тексті (змалювання персонажів, розкриття внутрішнього стану, увиразнення авторської ідеї та ін.);дає визначення понять «гумор», «іронія», розуміє схожість і різницю між ними, виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів персонажів, авторської позиції;вирізняє в окремих епізодах підтекст, визначає прихований зміст висловлювання, обґрунтовує свою думку;коментує окремі факти життєвої і творчої біографії митців;порівнює образи (чеховських персонажів), знаходить спільні й відмінні риси поміж ними;зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями, ілюстраціями (за вибором).
|
Конфлікт Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. |
35.2 |
|
Антон Павлович Чехов (1860-1904). «Хамелеон». Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. |
Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них. |
||
36.3 |
|
Антон Павлович Чехов (1860-1904). «Товстий і тонкий». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету. |
|
||
37.4 |
|
Антон Павлович Чехов (1860-1904). «Товстий і тонкий». Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. |
|
||
38. |
|
Розвиток мовлення. Введення власних описів в інтер’єр, портрет, пейзаж у вже існуючому творі; |
|
||
39.5 |
|
Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
«любов до життя» «жага до життя»
|
||
40.6 |
|
«Жага до життя». Характеристика героїв твору. Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання. |
|
||
41.7 |
|
Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. |
Сонце тьмяне – сонце яскраве та ін.. |
||
42.8 |
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853-1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі. Тема мистецтва. |
|
||
43.9 |
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853-1921). «Сліпий музикант». Петро Попельський і Евеліна. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших |
|
||
44.10 |
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853-1921). «Сліпий музикант». Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
|
||
45.11 |
|
Урок – подорож Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва. |
|
||
46. |
|
Розвиток мовлення № 3 Написання листа авторові улюбленого твору |
|
||
47.12
|
|
Контрольна робота № 4 Контрольний твір за творчістю А.Чехова, Дж. Лондона, В.Короленка. |
|
Поетичне бачення світу (6 годин )
48.1
|
|
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. |
(ТЛ) Хайку, поема, ліричний герой. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах. (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. (ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р. Бернса і Г. Лонгфелло.
|
Ключові компетентності Учень (учениця):сприймає природу як цілісну систему, усвідомлює тісний взаємозв’язок між людиною і навколишнім середовищем, розуміє важливість біологічного розмаїття світу (НЛ - 1); емоційно сприймає, оцінює вияв патріотичних почуттів (НЛ - 2); усвідомлює роль позитивного мислення для підтримки фізичного здоров’я, важливість ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ - 3). Предметні компетентності Учень (учениця):виразно читає твори поетів в українських перекладах та іноземною мовою (за умови володіння нею); висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією; визначає особливості розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім плин образів, почуттів, емоцій, думок); виявляє особливості жанру та художньої мови у творах письменників (використання епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо);знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя;визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів;усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів;називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови. |
|
|
49.2 |
|
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
|
|||
50.3 |
|
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). |
|
|||
51 2р |
|
Розвиток мовлення. Читання ліричних творів напам’ять (усно) |
|
|||
52.4 |
|
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
(ТЛ) Хайку, поема, ліричний герой. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах. (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. (ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р. Бернса і Г. Лонгфелло.
|
|
||
53.5 |
|
Джанні Родарі (1920-1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. |
|
|||
54.6 |
|
Джанні Родарі (1920-1980). «Листівки з видами міст». Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. |
|
|||
55 |
|
Урок позакласного читання № 3 Генрі Лонгфелло (1807-1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
|
|||
56 3р |
|
Контрольна робота № 5 за темою «Поетичне бачення світу» |
|
|
||
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ (4 годин)
57.1 |
|
Рей Дуглас Бредбері (нар. 1920). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Поглиблення поняття про фантастику. |
(ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику. (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей. (ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та інших видах мистецтва |
Ключові компетентності Учень (учениця):усвідомлює небезпеку руйнування духовних цінностей, взаємозв’язки людини і природи (НЛ-1);розуміє особисту відповідальність кожної людини за збереження здобутків цивілізації (НЛ - 2);зазначає переваги людського інтелекту та креативного мислення під час життєвих випробувань (НЛ -3);висловлює судження щодо значущості професіоналізму в кар’єрному зростанні та розв’язанні життєво важливих проблем (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця):виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами з тексту;називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах;характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредері та Р. Шеклі;установлює сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація);характеризує образи майбутнього у творах письменників;зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві); висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому. |
новела |
58.2 |
|
Рей Дуглас Бредбері (нар. 1920). «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
||
59.3 |
|
Роберт Шеклі (1928-2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
|
||
60.4 |
|
Роберт Шеклі (1928-2005). «Запах думки». Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. |
|
||
61 4р |
|
Урок розвитку мовлення Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та інших видах мистецтва. |
|
||
62
|
|
Урок позакласного читання № 4 Рей Бредбері «Все літо в один день» |
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ (4 години )
63.1 |
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002). «Брати Лев’яче серце», Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах А. Ліндгрен. |
(ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман). (ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.). (УС) Твори сучасних письменників для дітей і про дітей. (ЕК) Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін. |
Ключові компетентності Учень (учениця):усвідомлює особисту відповідальність за доручену справу; розуміє цінність родинних стосунків, значущість участі кожного у суспільно важливих справах (НЛ-2); осмислює важливість перемоги над самим собою, власними страхами (НЛ-3). Предметні компетентності Учень (учениця):розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює в них кульмінаційні моменти;визначає актуальні проблеми у творах митців, пов’язані зі зростанням дитини, її взаєминами з колективом, світом дорослих; висловлює і пояснює свою точку зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків;визначає жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочианих творах;виявляє риси характерів героїв у життєвих випробуваннях;осмислює поняття «добро» і «зло», «життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість» під час інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує про вибір життєвої позиції, моральні цінності; порівнює образи дітей і підлітків у прочитаних протягом року творах, називає своїх улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них;розповідає про свої улюблені твори сучасних письменників, виявляє в них актуальний зміст;розуміє значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва. |
|
||
64.2
|
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002). «Брати Лев’яче серце». Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
|
||||
65.3 |
|
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
|
||||
66.4 |
|
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Конрад і його становлення у світі. |
(ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман). (ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.). (УС) Твори сучасних письменників для дітей і про дітей. (ЕК) Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін. |
|
|||
67 5р |
|
Сучасна українська література для дітей і про дітей. Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.), |
|
||||
68 6р |
|
Контрольна робота № 6 за творчістю Крістіне Нестлінґер, Астрід Анна Емілія Ліндґрен |
|
||||
ПІДСУМКИ (2 години)
|
|||||||
69 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
Учень (учениця): знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року; розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку та ін.); знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–6 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.); демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва; усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо).
|
|
||
70 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
||||
Для вивчення напам’ять
І.А Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів).
Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»
М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)