Урок на тему "Міфи про Геракла. Подвиг 1. Немейський лев."

Про матеріал

Розробка уроку із зарубіжної літератури для 6 класу на тему "Міфи про Геракла. Подвиг 1. Немейський лев".Додається презентація до уроку "Історія Давньої Греції"

Перегляд файлу

ТЕМА:  Міфи про Геракла. Подвиг 1. Немейський лев.

Мета: розширювати знання учнів про давньогрецьку міфологію; розвивати навички переказу, виразного читання, усного зв’язного мовлення; формувати пізнавальну і соціальну компетентність; формувати навички відповіді на запитання, логічне та образне мислення; виховувати повагу до хоробрих мужніх вчинків, співчуття до людей, виховувати кращі людські якості, сприяти вихованню моральних якостей учнів.

 

Обладнання: тексти міфів, ілюстрації, підручник, книга К.Гловацької «Міфи Давньої Греції»,  листи оцінювання, мультимедійна презентація, м’ячики, карта Давньої Греції.

 

Тип уроку:  комбінований

                                                     Подвиги героя вимірюються лише кількістю

                                                    здоланих перешкод.                            С.Цвейг.

 

                                 ПЕРЕБІГ   УРОКУ

І. Організаційний момент.

1."Малюнкове вітання"

Бажаю всім учням  гарного настрою, легкого засвоєння теми                    (Прикріплюється на дошці смайл "Радість")

ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Постановка задач уроку.

  1. Вступне слово вчителя

       Міфи. Міфологія. Що криється за цими словами? Невелика  територія в басейні Середземномор’я – це Давня Греція, яку самі греки любовно називали Елладою. Греки цікавилися навколишнім середовищем і намагалися пояснити життя таємних сил. Так виникли міфи. Грецька міфологія вважається однією з найцікавіших міфологій світу. І ми з вами вже в цьому переконалися на уроках  світової літератури. Кожна освічена людина повинна бути ознайомлена з нею, бо і сьогодні її сюжети актуальні...

  1. Ознайомлення з правилами спілкування

На уроці ми постійно будемо спілкуватись. Пригадаємо основні правила спілкування:

ОСНОВНІ ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ

  1. Будьте завжди ввічливі, привітні й доброзичливі в спілкуванні, з повагою ставтесь до співрозмовника.
  2. Умійте слухати, не перебивайте співрозмовника.
  3. Не викрикуйте.
  4. Говоріть про те, що може бути цікаво і корисно тим,  хто вас слухає.
  5. Не ображайте людей словом.
  6. Використовуйте в спілкуванні звертання і ввічливі слова, дотримуйтесь культури мовлення.
  7. Умійте підтримати людину словом і справою у будь-якій ситуації.

 

3. Рефлексія

- Зверніть увагу на лист  оцінювання, який є у кожного. Підпишіть листи оцінювання і  проведемо рефлексію: поставте  у першій колонці, скільки балів  бажаєте отримати за урок.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів. 

1.Інтерактивна гра  «Інтелектуальний волейбол».

- Ми познайомилися на попередніх уроках з деякими богами. А тепер перевіримо, як ви засвоїли їх. У волейбол вмієте грати? Але наш волейбол буде інтелектуальним. Нагадаю правила: я посилаю м’яч-запитання конкретному «гравцю». Якщо «гравець» не може відповісти, йому надається право передати м’яч іншому «гравцю». За відсутності відповіді зараховується гол.

Зевс                                           богиня справедливості й правосуддя

Афіна Паллада                         богиня родинного життя та шлюбу

Гефест                                       бог блискавки та грому

Аїд                                            бог торгівлі й ремісництва

Гера                                          бог вогню й ковальства

Феміда                                      місце перебування богів 

Гермес                                      бог підземного царства

Олімп                                        богиня мудрості й науки                             

ІV. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

  1. Інтерактивна вправа  «Мозковий штурм» 
  2. - Зверніть увагу на епіграф уроку. Як ви розумієте його? Кому, на вашу думку, присвячено   урок? ( Гераклу – уславленому Герою)

2. Пояснення вчителя

      Важко перелічити всі звитяжні битви й доблесні вчинки  Геракла. Тяжкі випробування випали на його долю, все його могутнє тіло було в страхітливих рубцях, у рубцях було і велике серце героя. Чорні кучері на скронях узялися сріблястою памороззю, глибокі зморшки покраяли обличчя. Але Геракл завжди залишався по-дитячому щирий, чуйний на добро і немилосердний до всього лихого. Звичайно,  стало цікаво: чи можна знайти цей образ у мистецьких шедеврах. І ми  відшукали зображення Геракла, його величі та подвигів у різних видах мистецтва:

  •  давні гончарські вироби, сувенірні тарілки, розписані сценами  його подвигів;
  • статуї  Геракла прикрашають зали музеїв Лувра (Франція), Італії. Одну з невеликих статуеток Олександр Македонський постійно возив із собою, як талісман;
  • на жіночих прикрасах – камеях;
  • на позолочених ларцях імператорів;
  • на настінній мозаїці,  на рельєфах  стінок  саркофагів.

        Я чула, що в Римській імперії є навіть культ Геракла (Геркулеса). Чи так? Дійсно, це так. У  Римській імперії є культ Геркулеса (Геракла). Є навіть святковий календар: 7 свят на рік присвячено  герою, споруджено  на його честь багато храмів. Його зображено на монетах Адріана, Антоніна Пія. Останній з Антонінов Коммод проголосив себе Геркулесом Амазонієм. Геркулес мав риси божества–охоронця. До культу Геркулеса  належали безвинятково тільки  воїни.

      Культ Геракла був поширений серед усіх еллінів. Кожна країна і мало не кожне місто хотіли похвалитися тим, що син Алкмени гостював у них бодай один день. Свята на честь героя — гераклеї влаштовувались у Фівах, Сікіоні, на островах Мендосі й Косі. Йому були присвячені біла тополя, маслина, плющ та гарячі цілющі джерела.

        - Отже, що ми знаємо про Геракла з міфу «Народження Геракла»? Народився в Елладі у м. Фіви. Перші 6 подвигів здійснив  на території Давньої Греції ( в горах Немея, болотах Лерни, в країні Аркадія, в горах Єріманф,  на річках Алфеї та Пенеї, у лісі Стімфала). Потім шлях по морю на острів Кріт, у країну Фракія; через Гостинне (Середземне море) через Гібралтарську протоку («Гераклові стовпи» дві скелі, що він їх розсунув між Європою та Азією) на острів Ерифія, побував у Причорномор’ї та став батьком потомків скіфів, потім на Кавказ до Прометея та через Рифейські гори (Урал) до Атланта.

 

3. Бесіда за прочитаним міфом про народження Геракла

- Яка жахлива історія сталася з Гераклом? ( він збожеволів і вбив своїх дітей , а також дітей свого брата?)

- З чиєї вини це сталося?( з вини Гери, яка ненавиділа Геракла)

- Як Геракл мав спокутувати свій гріх?( мав служити Еврисфею і здійснити за його наказом 12 подвигів)

4. Читання міфу « Подвиг 1. Немейський лев».

- На вашу думку, чому міф отримав таку назву?(події відбуваються в Немеях, де жив лев )

5. Словникова робота

 

6. Бесіда після прочитаного.

- Яким був перший наказ Еврисфея? ( Геракл мав убити немейського лева)

- Зачитайте опис печери і лева , де жив лев.

- Чому ця місцевість була такою пустинною? ( тому що все живе боялося лева)

- Розкажіть про хід поєдинку?

- Як  Гераклові вдалося подолати лева? ( ударом палиці)

- Як герой увінчав свій подвиг? (встановив  Немейські ігри – спортивні змагання, що відбувалися кожні два роки у Немейській долині. Проводилися на честь Зевса у середині літа. Під час ігор, що тривали кілька днів, змагалися з таких видів спорту, як: біг, кулачний бій, метання диска, списа, а також перегони колісниць. Під час ігор оголошувався загальний мир у всій Греції)

- Якою була реакція Еврисфея? ( він, глянувши на лева, зблід від страху)

- Як Еврисфей ставився до Геракла? ( боявся він Геракла, бо усвідомлював , яку нелюдську силу той має)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Проблемне запитання

- На вашу думку, чому Зевс не міг змінити долю Геракла? (тому що кожен має прожити те, що йому судилося. Від долі ніколи і нікуди не втечеш)

- Які елементи фантастики є в міфові?( сила лева, його надзвичайно тверда й важка шкура)

 

2. Інтерактивна вправа «Гронування»

- Надайте риси Гераклові за його першими буквами імені:

Героїчний                                                   

Енергійний                                                    

Розумний                                                        

Азартний                                                      

Красивий                                                         

Легендарний 

VІ. Рефлексія.

1. Самооцінювання

- Давайте тепер звернемося до наших листків оцінювання. Скільки кожний отримав балів?

- Підніміть руку, у кого виправдався очікуваний результат,  а хто підвищив  свої прогнозування.

- Підніміть руку, хто вважає, що засвоївши тему, зможе відчувати себе в колі своїх однолітків освіченою, культурною, компетентною людиною.

Це те, до чого ми прагнули.

VІІ. Домашнє завдання

Скласти чотиривірш до характеристики Геракла.

Великий воїн той Геракл,

Що подвиги здійснив.

Розвіяв в Греції він морок,

Вогонь Олімпу нам відкрив.

Чудовиська, потвори

Гераклу не страшні.

Він всіх  їх переможе,

Слабких він захистить.

VІІІ. Підсумок уроку

 

1. Інтерактивна  гра „Піраміда

- Підсумуємо отримані за урок знання: треба класти протягнуту руку вперед одну на одну по черзі і висловлювати  ті знання і позитивні  враження, які  отримали  за урок. 

                            Краса і розум, сила й міць -

З’єдналось  все у ньому.

Це ідеал чоловіків

Вже тисячі років.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
6869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку