Матеріал містить календарно - тематичне планування для курсу "Географія. Материки і океани" 7 клас. Зміст тем відповідає програмі. Подано перелік практичних робіт згідно нової програми.У програмі 7-го класу передбачено виконання 12 практичних робіт, 4 з яких є обов'язковими для оцінювання. Календарно - тематичне планування сформовано на один календарний рік.
Календарно – тематичне планування курсу
«Географія материків та океанів»
70 годин, 2 години на тиждень
№ з\п |
тема |
практичні роботи |
к-ть год |
дата |
примітка |
|
ВСТУП |
|
2 |
|
|
1 |
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу.
|
|
1 |
|
|
2 |
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням |
|
1 |
|
|
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів |
|||||
3 |
Тема 1. Форма і рухи Землі. Куляста форма Землі та її географічні наслідки. |
|
1 |
|
|
4 |
Рухи Землі, їх наслідки |
|
1 |
|
|
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки.
|
|||||
5 |
Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення.
|
|
|
|
|
6 |
Тектонічні структури: платформи та області складчастості. |
|
|
|
|
7 |
Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах.
|
Практична робота1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу.
|
|
|
|
8 |
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. |
|
|
|
|
9 |
Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів.
|
|
|
|
|
10 |
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів.
|
|
|
|
|
11 |
Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних течій.
|
|
|
|
|
12 |
Кліматичні пояси і типи клімату Землі.
|
|
|
|
|
13 |
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність.
|
Дослідження Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки |
|
|
|
14 |
Підсумково – узагальнюючий урок |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт |
|||||
Тема 1. Африка |
|
|
|
||
15 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка.
|
|
|
|
|
16 |
|
Практичні роботи 2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід |
|
|
|
17 |
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.
|
3. Зазначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки.
|
|
|
|
18 |
Загальні риси клімату |
|
|
|
|
19 |
Кліматичні пояси і типи клімату.
|
4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами
|
|
|
|
20 |
Води суходолу. Використання водних ресурсів.
|
|
|
|
|
21 |
Природні зони, закономірності їх розміщення.
|
|
|
|
|
22 |
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
|
|
|
|
23 |
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту.
|
|
|
|
|
24 |
Підсумково – узагальнюючий урок |
|
|
|
|
Тема 2. Південна Америка
|
|||||
25 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
|
|
|
|
26 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.
|
Практичні роботи 5. Зазначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.
|
|
|
|
27 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
|
Практичні роботи 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
28 |
Води суходолу.
|
|
|
|
|
29 |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА |
|
|
|
|
30 |
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. |
|
|
|
|
31 |
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
Дослідження Природні унікуми Південної Америки |
|
|
|
32 |
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
|
|
|
|
Тема 3. Австралія.
|
|
|
|
||
33 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.
|
Практична робота 7 Зазначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії
|
|
|
|
34 |
Клімат. Води суходолу.
|
Практична робота 8 Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами
|
|
|
|
35 |
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
|
36 |
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна й Австралія |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети
|
|||||
37 |
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду. Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка
|
|
|
|
|
38 |
Тема 2. Природа материка. Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка.
|
|
|
|
|
39 |
Підсумково – узагальнюючий урок |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі
|
|||||
Тема 5. Північна Америка.
|
|
|
|
||
40 |
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. |
|
|
|
|
41 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.
|
Практична робота 9. Зазначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки.
|
|
|
|
42 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
|
|
|
43 |
Води суходолу.
|
|
|
|
|
44 |
Природні зони. Вертикальна поясність в горах. |
|
|
|
|
45 |
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО
|
|
|
|
46 |
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки.
|
|
|
|
|
47 |
Підсумково – узагальнюючий урок |
|
|
|
|
Тема 6. Євразія.
|
|
|
|
||
48 |
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. |
|
|
|
|
49 |
Дослідження та освоєння материка.
|
|
|
|
|
50 |
Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні.
|
|
|
|
|
51 |
Корисні копалини.
|
Практичні роботи 10. Зазначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії |
|
|
|
52 |
Загальні риси клімату
|
|
|
|
|
53 |
Кліматичні пояси і типи клімату.
|
Практичні роботи 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.
|
|
|
|
54 |
Води суходолу.
|
|
|
|
|
55 |
Природні зони Європи. Вертикальна поясність |
|
|
|
|
56 |
Природні зони Азії. |
|
|
|
|
57 |
Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
Дослідження
|
|
|
|
58 |
Населення. Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.
|
|
|
|
|
59 |
Населення. Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.
|
|
|
|
|
60 |
Підсумково – узагальнюючий урок |
|
|
|
|
61 |
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА |
|
|
|
РОЗДІЛ V. Океани
|
|||||
62 |
Тихий океан. Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Клімат і води
|
|
|
|
|
63 |
Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану) |
|
|
|
64 |
Атлантичний океан.
|
|
|
|
|
65 |
Індійський океан.
|
|
|
|
|
66 |
Північний Льодовитий океан.
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків та океанів
|
|||||
67 |
Використання природних багатств материків та океанів.
|
|
|
|
|
68 |
Екологічні проблеми материків та океанів.
|
Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем |
|
|
|
69 |
Узагальнюючий урок |
|
|
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|
|