6 клас
(70 год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть годин |
Примітки |
Вступ ( 4 год) |
||||
1 |
|
Біологія - наука про життя. Науки, що вивчають життя. |
|
|
2 |
|
Основні властивості живого. |
|
|
3 |
|
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про віруси. |
|
|
4 |
|
Методи біологічних досліджень організмів. |
|
|
Тема 1. Клітина (орієнтовно 10 год) |
||||
5 |
|
Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини. Основні положення клітинної теорії. |
|
|
6 |
|
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). |
|
|
7 |
|
Практична робота: 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. Інструктаж з БЖД. |
|
|
8 |
|
Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. Інструктаж БЖД. |
|
|
9 |
|
Загальний план будови клітини. Лабораторні дослідження 1: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). |
|
|
10 |
|
Будова рослинної і тваринної клітини. |
|
|
11 |
|
Основні властивості клітини(ріст). |
|
|
12 |
|
Основні властивості клітини ( поділ). |
|
|
13 |
|
Основні властивості клітини (обмін з навколишнім середовищем). |
|
|
14 |
|
Узагальнення знань. |
|
|
Тема 2 .Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (8+1р) |
||||
15 |
|
Бактерії — найменші одноклітинні організми. |
|
|
16 |
|
Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени, амеби, інфузорії). Лабораторне дослідження 2: Спостереження інфузорій. |
|
|
17 |
|
Приклади представників одноклітинних. |
|
|
18 |
|
Паразитичні одноклітинні організми. |
|
|
19 |
|
Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови. |
|
|
20 |
|
Роль у природі та житті людини. |
|
|
21 |
|
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності(губки, ульва). |
|
|
22 |
|
Міні-проект:1.Чому скисає молоко.2.Живі фільтри. |
|
|
23 |
|
Узагальнення знань. |
|
|
Тема 3. Рослини ( 20 год + 1 р) |
||||
24 |
|
Рослина — живий організм. |
|
|
25 |
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення. |
|
|
26 |
|
Дихання, рухи рослин. |
|
|
27 |
|
Корінь: будова та основні функції.Лабораторні дослідження 3: будови кореня; |
|
|
28 |
|
Будова рослини. Тканини рослин. |
|
|
29 |
|
Контрольна робота. |
|
|
30 |
|
Органи рослин. |
|
|
31 |
|
Кореневі системи. |
|
|
34 |
|
Видозміни кореня. Дослідницький практикум 1. Транспорт речовин по рослині. |
|
|
33 |
|
Пагін: будова та основні функції.Лабораторні дослідження 4,5: будова пагона та бруньки |
|
|
34 |
|
Стебло - осьова частина пагона. Дослідницький практикум 2 Дослідження росту вегетативних органів. |
|
|
35 |
|
Різноманітність і видозміни вегетативних органів. Лабораторне дослідження 6: Будова цибулини. |
|
|
36 |
|
Листок - бічний орган пагона. Внутрішня будова листка. |
|
|
37 |
|
Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум 4: Вегетативне розмноження рослин. |
|
|
38 |
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. |
|
|
39 |
|
Квітка. Лабораторне дослідження 7: Будови квітки. |
|
|
40 |
|
Запилення. |
|
|
41 |
|
Запліднення. |
|
|
42 |
|
Суцвіття. |
|
|
43 |
|
Насінина. Дослідницький практикум 5: Дослідження умов проростання насінин. Лабораторне дослідження 8: Будови насінини |
|
|
44 |
|
Плід. Способи поширення. Лабораторне дослідження 9: будови плоду. |
|
|
45 |
|
Міні - проекти: 1. "Рослини минулого", 2. "Рослини мандрівники",3."Квітковий годинник",4."Рослини хижаки". |
|
|
46 |
|
Узагальнення знань. |
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин ( 12+ 1р год) |
||||
47 |
|
Способи класифікації рослин |
|
|
48 |
|
Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторне дослідження 10: будови зелених нитчастих водоростей. |
|
|
49 |
|
Мохи. Лабораторне дослідження 11: будови моху. |
|
|
50 |
|
Папороті. Лабораторне дослідження 12: будови папоротей. |
|
|
51 |
|
Хвощі,плауни. Практична робота № 3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. Інструктаж БЖД. |
|
|
52 |
|
Голонасінні. Лабораторне дослідження 13: будови пагонів і шишок хвойних рослин. |
|
|
53 |
|
Покритонасінні (Квіткові). |
|
|
54 |
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
|
|
55 |
|
Життєві форми рослин. |
|
|
56 |
|
Рослинні угруповання. Практична робота № 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. Інструктаж БЖД. |
|
|
57 |
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини.
|
|
|
58 |
|
Міні проект. Значення рослин в природі та в житті людини. |
|
|
Тема 5. Гриби (9 + 1р год) |
||||
59 |
|
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
|
|
60 |
|
Розмноження та поширення грибів. |
|
|
61 |
|
Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження 14: будови шапинкових грибів. |
|
|
62 |
|
Практична робота № 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. Інструктаж з БЖД. |
|
|
63 |
|
Сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі. |
|
|
64 |
|
Паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини). |
|
|
65 |
|
Лишайники. |
|
|
66 |
|
Контрольна робота. |
|
|
67 |
|
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
|
68 |
|
Міні- проект: 1."Вирощування грибів", 2."Їстівні та отруйні гриби нашої місцевості". |
|
|
69 |
|
Екскурсія "Рослини шкільного подвір'я" |
|
|
70 |
|
Узагальнення знань |
|
|