Календарно - тематичне планування для індивідуального навчання ( 35 год) ГЕОГРАФІЯ 6 клас НУШ 1 год. на тиждень

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з предмету ГЕОГРАФІЯ 6 клас НУШ (для індивідуального навчання 1 год. на тиждень) Календарно-тематичне планування складено: за модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Нікитчук А.В., Яценко В.С., Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В. Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795 До підручника «Географія 6 клас» закладів загальної середньої освіти. Автори Гільберг Т.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Київ ТОВ «Генеза»2023
Перегляд файлу

Календарно -  тематичне планування для індивідуального навчання ( 35 год)

 

ГЕОГРАФІЯ 6 клас  НУШ

 1 год. на тиждень

 

Календарно-тематичне планування складено: за  модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань А.І.,  Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Нікитчук А.В.,  Яценко В.С., Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В. Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795

 

До підручника «Географія 6 клас» закладів загальної середньої освіти. Автори  Гільберг Т.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Київ ТОВ «Генеза»2023

 

Основні завдання навчального предмета «Географія» в 6 класі:

 

• засвоєння знань про основні географічні поняття, закономірності розвитку, взаємозв'язки між природними компонентами, природокористування та навколишнє середовище;

 

• формування уміння використовувати різні джерела географічної інформації – картографічні, статистичні, геоінформаційні ресурси – для пошуку, інтерпретації і демонстрації різноманітних географічних даних;

 

• застосування географічних знань для пояснення та оцінювання процесів і явищ у природі;

 

• розвиток пізнавального інтересу, інтелектуальних, пізнавальних, дослідницьких, творчих, комунікативних та підприємницьких здібностей учнів у процесі географічних спостережень,

 

вирішення проблемних завдань, самостійного здобуття нових знань із географії;

 

• формування здатності й готовності до використання географічних знань і вмінь у  повсякденному житті для соціально відповідальної поведінки у навколишньому середовищі, його збереження, адаптації до умов проживання на певній території; самостійного оцінювання рівня впливу людини на природу, безпеки довкілля як сфери життєдіяльності людини; вирішення конкретних практичних завдань;

 

• виховання екологічної культури, національної свідомості та почуття патріотизму, толерантного ставлення до інших народів, поваги до природних і культурних цінностей різних регіонів і країн світу;

 

• формування навичок отримання і застосування інформації у процесі ухвалення життєво-важливих рішень;

 

• набуття досвіду різноманітних форм діяльності (індивідуальної і колективної), досвіду пізнання й самопізнання;

 

• формування системи цінностей, обачливої екологічної поведінки, культури, здорового способу життя.

 

 

 

Зміст навчального предмета

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

 

Дата

Домашнє завдання

 

Вступ (2 год)

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

розуміє причини розмаїття природи та певні її закономірності;

з’ясовує і пояснює значення географічних знань у житті людини;

здійснює пошук географічної інформації з різних джерел;

логічно структурує власне повідомлення;

презентує результати своєї роботи у запропонований спосіб;

розпізнає з допомогою вчителя пізнавальну географічну проблему у запропонований спосіб;

знаходить, збирає і зберігає географічні дані різних типів;

критично оцінює географічну інформацію, отриману з різних джерел;

використовує карту, картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень

 

 

1

Чому необхідно вивчати географію

 

 

§1, §2

2

Урок-практикум. Як організувати власне спостереження

 

 

§3

 

Розділ І. Земля на глобусі і карті (5 год)

 

 Тема І. Глобус-модель Землі (2 год)

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

розуміє зміст поняття «геоїд»;

досліджує об’єкти і явища, використовуючи відповідні моделі, зокрема й цифрові;

використовує глобус як джерело інформації;

пояснює як рухи Землі впливають на її природу й життя людей;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань;

здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя інформації географічного змісту на глобусі.

 

 

3

Яка форма і розміри Землі. Рухи Землі

 

 

§4, § 5

4

Урок-практикум. Які бувають глобуси

 

 

§6

 

Тема 2. Зображення Землі на карті (3 год)

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

використовує карту як джерело інформації;

використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень;

співвідносить інформацію на карті, плані, глобусі та космознімку;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань;

використовує вміння перетворювати

й представляти різні види  масштабів;

логічно структурує власне повідомлення;

з’ясовує і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб значення сучасних картографічних зображень в житті людини;

пропонує правила взаємодії в групі і дотримується їх.

 

 

5

Способи зображення Землі

 

 

§7, §8

6

Масштаб . Легенда карти

 

 

§9, §10, §11

7

Урок-практикум. Визначення напрямків та відстаней

 

 

§12

 

Розділ ІІ. Оболонки Землі (28 год)

 

Тема 1. Літосфера (6 год)

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

розуміє зміст понять «літосфера», «літосферна плита», «землетрус», «епіцентр землетрусу», «вулкан», «кратер», «жерло», «гейзер», «сейсмічний пояс», «ерозія», «зсув», «вивітрювання», «абсолютна і відносна висота точок», «горизонталь», «мінерал» , «гірська порода»;

розрізняє гори і рівнини за висотою, види вивітрювання та ерозії, гірські породи за походженням;

знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті вулкани (Етна, Мауна-Кеа, Карадаг), гори (Гімалаї, Карпати, Кримські), рівнини (Амазонська низовина, Східно-Європейська рівнина, Бразильське плоскогір’я, Придніпровська височина і Придніпровська низовина) відповідно до навчального завдання;

використовує фізичну карту як джерело інформації;

здійснює пошук географічної інформації з різних джерел;

використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для моделювання, організації власних географічних досліджень;

створює самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження процесів у літосфері;

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються у літосфері;

використовує здобуті знання і набутий досвід для збереження життя й здоров’я свого та інших людей під час  землетрусу, виверження вулкану, утворення зсуву;

 складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження;

презентує результати своєї роботи у запропонований спосіб.

 

 

8

Будова Землі та літосфери

 

 

§13

9

Рух літосферних плит, Землетруси, вулканізм

 

 

§14, § 15

10

Зовнішні процеси Землі. Рельєф

 

 

§16, §17

11

Мінерали і гірські породи. Корисні копалини

 

 

§21, §22

12

Урок-практикум. Як працювати з фізичними картами

 

 

 

 

 

§18, § 19, § 20

Повторити §§13-20

13

Підсумково узагальнюючий урок. Діагностувальна робота №1

 

 

 

 

Тема 2. Атмосфера ( 9 год)

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

розуміє зміст понять «атмосфера», «озоновий шар», «амплітуда температур повітря», «середні температури», «атмосферний тиск», «сила вітру», «бриз», «погода», «теплові пояси», «клімат»;

розрізняє абсолютну і відносну вологість повітря, види хмар, види опадів;

планує географічне дослідження процесів в атмосфері з допомогою вчителя; 

моделює атмосферні явища самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань;

будує графічні моделі: графік зміни температури повітря, розу вітрів, діаграми хмарності, опадів

виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження, фіксує одержані результати;

представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;

аналізує з допомогою вчителя результати досліджень атмосфери за запропонованими критеріями;

представляє самостійно або з допомогою вчителя інформацію про погоду і клімат в різних формах;

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері;

обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання навчальної / життєвої проблеми щодо погодних явищ;

використовує фізичну, кліматичну карту як джерело інформації;

використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень;

використовує термометри, барометри, гігрометр, флюгер для визначення характеристик погоди;

визначає та розпізнає самостійно або з допомогою вчителя види хмар;

використовує  самостійно або з допомогою вчителя здобуті знання і набутий досвід для розв’язання  життєвої проблеми, наводить приклади подолання спільними зусиллями громади (жителів вулиці, села, міста) наслідків стихійних атмосферних явищ і процесів;

дотримується правил безпечної поведінки під час грози, граду, ожеледі, урагану та інших несприятливих природних явищ;

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до власних географічних досліджень;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань.

 

 

14

Будова атмосфери

 

 

§23

15

Температура повітря. Атмосферний тиск.

 

 

§24, §25

16

Урок-практикум. Розв’язування задач на визначення температури повітря та атмосферного тиску.

 

 

§26

17

Як утворюється вітер. Як вода потрапляє в атмосферу

 

 

§27, §28

18

Урок-практикум. Визначення абсолютної і відносної вологості повітря

 

 

§29

19

Хто живе у хмарах. Урок-практикум. Побудова діаграми кількості опадів

 

 

 

 

 

§30, 31

20

Як розподіляється тепло на поверхі Землі

 

 

§32

21

Чому на Землі різний клімат. Урок-практикум. Клімат своєї місцевості

 

 

§33, §34

22

Несприятливі атмосферні явища. Взаємозв’язок між людиною та атмосферою

 

 

 

 

§35, §36

 

Тема 3. Гідросфера (8 год)

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

розуміє зміст понять «гідросфера», «море», «затока», «протока», «солоність океану», «річкова долина», «річкова система», «басейн річки», «вододіл», «режим річки», «озеро», «водосховище», «канал», «болото», «льодовик», «багаторічна мерзлота», «підземні води», «мінеральні води», «термальні води»;

розрізняє частини Океану, види руху води в океанах, елементи річкової долини, види живлення річок, види озерних улоговин, льодовиків, підземних вод;

знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті Чорне, Азовське, Середземне моря; Керченську, Гібралтарську,Магелланову, Берингову протоки; Біскайську, Бенгальську затоки; острови Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Джарилгач; півострови Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан; Маріанську западину; річки Дніпро, Дунай, Ганг, Ніл, Амазонка; озера Шацькі, Каспійське, Байкал відповідно до навчального завдання;

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в гідросфері, унаслідок взаємодії гідросфери з літосферою,;

розпізнає з допомогою вчителя пізнавальну проблему щодо використання водних ресурсів, охорони водних об’єктів у запропонованій ситуації;

обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання  життєвої проблеми щодо безпечної поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоставу й льодоходу, шторму, цунамі, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю;

використовує  самостійно або з допомогою вчителя здобуті знання і набутий досвід для розв’язання  життєвої проблеми, наводить приклади подолання наслідків стихійних явищ і процесів у гідросфері;

з’ясовує і пояснює з допомогою вчителя значення знань про гідросферу в житті людини,  підприємницькій діяльності;

формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження;

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до наслідків впливу людини на гідросферу;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань.

 

 

23

Що таке Світовий океан. Властивості води

 

 

§37, §38

24

Рух води. Багатства океану.

 

 

§39, §40

25

Як живуть  і «працюють» річки

 

 

§ 41, §42

26

Озера. Урок-практикум. Озера України

 

 

§ 43, §44

27

Болота. Льодовики. Багаторічна  мерзлота.

 

 

§45, 46

28

Підземні води. Людина і гідросфера.

 

 

 

 

§47, 48,

29

Екологічні проблеми водойм своєї місцевості

 

 

 § 49 Повторити §37 - §49

30

Урок узагальнення  Діагностувальна робота №2

 

 

 

 

Тема 4. Біосфера (2 год)

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

розуміє зміст понять «біосфера», «тип ґрунту», «ареал»;

використовує самостійно або з допомогою вчителя уявлення про взаємозв’язки  об’єктів і явищ в біосфері для розв’язання запропонованої життєвої / навчальної проблеми;

бере активну участь у комунікації, використовуючи прийоми  комунікативної взаємодії;

представляє самостійно або з допомогою вчителя інформацію про ґрунти своєї місцевості;

характеризує з допомогою вчителя чи інших осіб властивості ґрунтів, використовуючи відповідну наукову  термінологію;

презентує приклади власного досвіду зі збереження тваринного, рослинного світу та ґрунтів  своєї місцевості;

використовує самостійно або з допомогою вчителя уявлення про взаємозв’язки об’єктів і явищ у біосфері для розв’язання запропонованої життєвої проблеми.

 

 

31

Що об’єднує біосфера

 

 

§ 50

32

Біологічні ресурси Землі. Грунт

 

 

§51, §52

 

Тема 5. Природні комплекси (2 год)

Учень/учениця:

розпізнає самостійно або з допомогою вчителя ті із запропонованих проблем щодо природних комплексів, які можна розв’язати дослідницьким способом;

розуміє значення співробітництва у розв’язанні навчальної проблеми;

взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми;

встановлює самостійно або з допомогою вчителя певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами;

встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами.

 

 

33

Географічна оболонка

 

 

§53, § 54

34

Які бувають природні комплекси

 

 

§55, §56, §57, §58

 

Тема 6. Антропосфера (1 год)

 

Очікувані результати навчання

Учень/учениця:

пояснює зміст поняття «антропосфера»;

обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення  існуванню зони контакту людини з природою;

взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми;

створює самостійно / в  групі чи з допомогою  інших осіб презентації щодо впливу людини на компоненти   географічної оболонки в  запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і  пристроїв;

використовує наукові факти для формулювання власних суджень щодо  зв’язків антропосфери з іншими оболонками Землі;

оцінює взаємозв'язок людини з іншими сферами навколишнього середовища;

пропонує власні заходи зі збереження природного середовища своєї місцевості.

 

 

35

Що таке антропосфера

 

 

§59

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Denysenko Kateryna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Марчук Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Волинець Галина Миколаївна
    Щиро дякую за розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
11 листопада 2023
Переглядів
1979
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку