Води суходолу. Річки

Про матеріал
Методична розробка, яка підкаже які прийоми можна використати на уроці під час вивчення нової теми, за концепцією НУШ
Перегляд файлу

Води суходолу. Річки: річкова  долина, басейн річки, річкова система.

МЕТА УРОКУ: пояснити дітям будову річки та яке річка має  значення в житті людини

Урок-практична

ЩО ВИВЧАЄТЬСЯ?

  • поняття річка
  • річкова долина
  • басейн річки
  • річкова система

План уроку

Одна ріка – проста вода, багато рік – море.

 (прислів’я)

Відоме прислів’я про річку можна закріпити у вигляді дискусії, звернувшись до дітей із запитанням «Діти, як ви розумієте це прислів’я?» 

  Для налаштування  позитивної роботи вчителю слід звернутися до побажань. Спочатку вчитель бажає гарного настрою всім учням, а потім діти по черзі чи в парах один одному.

Потім учитель повідомляє тему та мету уроку і ставить проблемне

питання « Яке значення має  вода для життя людей? »

Для більш детального значення води, можна запропонувати здобувачам освіти переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=UYGk2RMEXro

Щоб урок проходив злагоджено можна разом із здобувачами освіти встановити правила уроку:

  • мати гарний настрій
  • бути чемним та поважати один одного
  • вміти вислухати відповідь свого однокласника
  • працювати старанно
  • допомагати один одному
  • дарувати позитивний настрій

Потім можна звернутися до учнів щодо пригадування попередньо розглянутих тем. Для цього можна скористатися інтелектуальною розминкою «Світлофор», яка допоможе дітям відновити попередній матеріал, який вони вивчали. Для цього учитель задає питання , а діти дають коротку або розгорнуту відповідь.

Прикладом питань можуть бути:

-         З яких частин складається гідросфера?

-         Що таке гідросфера?

-         Яка частина гідросфери припадає на води суходолу?

-         Як води суходолу пов’язані із Світовим океаном?

-         Які найбільші річки світу ви знаєте, та на якому материку вони розташовані?

Початок викладання матеріалу можна розпочати з прийому «Хмаринка слів», де учитель може звернутися до досвіду дитини . На дошці чи екрані педагог подає терміни та поняття, над якими діти будуть працювати протягом уроку: річка, басейн річки, річкова долина, вододіл, річкова система, головна річка, притоки, витік, гирло, річище учитель ставить дітям  ставить дітям запитання:

-         які з цих понять вам відомі?

-         людям яких професій необхідно знати про річку?

-         Де можна застосовувати набуті знання про річку?

При поясненні нової теми можна використовувати макет річки, схему, або демонстрацію відеофрагменту.

Під час пояснення діти складають у зошит схему будова річки.

                                          http://surl.li/ndqij

Можливим елементом уроку  може стати пошук цікавої інформації. Учитель може запропонувати учням відкрити атлас на фізичній карті світу та називати річки, діти відповідають до басейнів яких океанів вони відносяться.

Географічний практикум

(робота в групах)

Дітей об’єднати у групи і дати їм завдання.\

Описати річкову систему будь якої річки (річку вибирає вчитель). Визначити де її витік, у якому напрямі протікає річка, куди впадає.

 

 

 

На закріплення уроку можна провести «Географічний практикум» 

              Знайти і підписати на контурній карті найбільші річки світу.

Рефлексію можна провести використовуючи ось такі питання:

  • На уроці я працював активно/пасивно
  • Своєю роботою на уроці я задоволений/незадоволений
  • Мій настрій став кращим/залишився без змін
  • Матеріал уроку був для мене важкий/легкий

Або інший варіант, учні разом з учителем складають 5 речень за темою уроку.

 

Наприкінці уроку учитель підбиває підсумок уроку. Та виставляє бали найактивнішим учням на уроці.

 

 

 

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку