Календарно - тематичне планування інтегрованого курсу " Громадянська освіта"

Про матеріал

Пропоную календарно – тематичне планування уроків інтегрованого курсу " Громадянська освіта" для 10 класу на 2018 - 2019 навчальний рік, розроблене згідно з новою програмою та інструктивно - методичними рекомендаціями МОНу

Перегляд файлу

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА ( інтегрований курс для 10 класу) – 2 години на тиждень, 70 годин

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ ДЛЯ 10 КЛАСІВ

ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ укладена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.02.2017 № 310 “Про розроблення навчальних програм для старшої школи”

 

Підручники:

  1.  

 

 

 

Зміст навчального матеріалу

К – ть годин

Дата

Примітка

РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

1

Тема 1. Що таке ідентичність?

Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

1

 

 

2

Тема 2. Соціалізація особистості

Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності. Соціалізація в сім’ї.

2

 

 

3

Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї

 

 

4

Тема 3. Самореалізація людини

Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність.

1

 

 

5

Практичне заняття

Орієнтовні теми:

- «Хто я?» (усвідомлення своєї ідентичності).

- «Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною?»

- «Визначаємо  найнеобхідніші умови для самореалізації людини»

1

 

 

 

Тематична

 

 

 

РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

6

Тема 1. Людська гідність і права людини

Поняття людської гідності. Людська гідність основа природного права. Рівноправність. Охорона й захист людської гідності.

1

 

 

7

Тема 2. Еволюція прав людини Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини.

1

 

 

8

Тема 3. Людина і держава

Взаємовідносини «людина держава». Верховенство права.

Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави

1

 

 

9

Тема 4. Права дитини

Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини.
Захист прав дитини.

1

 

 

10

Тема 5. Механізми захисту прав людини і прав дитини

Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини.

2

 

 

11

Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація.

Правозахисні організації

 

 

12

Як побудувати ефективний механізм захисту прав дитини в школі.

 

 

 

13

14

Практичні заняття

Орієнтовні теми:

  • «Європейський суд з прав людини»
  • «Чи можна пожертвувати правами однієї людини для захисту прав багатьох?»
  •  «Організовуємо кампанію на захист прав людини у нашому місті»
  • «Порушення прав дитини та як забезпечити їхнє дотримання в Україні».

2

 

 

 

Тематична

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

15

Тема 1. Соціокультурна багатоманітність.

Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність.

2

 

 

16

Соціальні цінності. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність.

 

 

17

Тема 2. Ефективна комунікація.

Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація.

1

 

 

18

Тема 3. Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти.

Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів.

3

 

 

19

Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія.

 

 

20

Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс.

 

 

 

21

22

Практичні заняття:

Орієнтовні теми:

  •    «Мистецтво спілкування»
  •    «Подолання стереотипів»
  •    «Розв'язання конфліктів у нашій школі». Вчимося вирішувати проблему (у класі, школі).
  •    «Створення шкільного центру медіації»
  •    «Культурне різноманіття нашого краю»
  •    «Гендерна різноманітність»
  •    «Організовуємо кампанію проти ксенофобії».

2

 

 

Тематична

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

23

Тема 1. Демократична держава

Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути.

5

 

 

24

Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах.

 

 

25

Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу.

 

 

26

Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію.

 

 

27

Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію.

 

 

28

Тема 2. Громадянське суспільство

Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства.

2

 

 

29

Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава.

 

 

30

3. Громада

Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. 

2

 

 

31

Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади.

 

 

32

Тема 4. Громадянська участь у житті суспільства

Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний  громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція.

1

 

 

33

Тема 5. Школа простір демократії

Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Врядування та управління школою.

2

 

 

34

Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада.

 

 

35

Тема 6. Дитячі й молодіжні громадські об'єднання

Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації.

2

 

 

36

Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн

 

 

37

38

Практичні заняття:

Орієнтовні теми:

  • «Вибори до органів місцевого самоврядування».
  • «Організація і проведення загальношкільного громадського слухання щодо….(користування мобільними телефонами, повсякденного носіння шкільної форми, створення електронного класного журналу…)»
  • «Повага до меншин – умова збереження миру» (Папа Римський Іоан Павло ІІ).
  • «Створюємо дитячу організацію в школі».
  • «Учнівський моніторинг:  «Статут школи та забезпечення прав дитини в навчальному закладі».
  • «Створюємо шкільні правила разом» (написання та внесення змін до шкільного статуту).
  • «Участь шкільної молоді у прийнятті рішень в місцевій громаді».

 

2

 

 

 

Тематична

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

39

Тема 1. Комунікація, інформація, медіа

Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст.

3

 

 

40

Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток.

 

 

41

Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини.

 

 

42

Тема 2. Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність

Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства.

2

 

 

43

Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та  їхні ознаки. Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа.  

 

 

44

Тема 3. Маніпулятивний вплив медіа

Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду.

2

 

 

45

Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі», і як її розпізнати.

 

 

46

Тема 4. Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа

Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіа тексту Стандарти подання інформації. Критичний аналіз медіатекстів.

1

 

 

47

Тема 5. Інтернет

Приватність  та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі.

2

 

 

48

Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті.

 

 

49

 

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

  •    «Аналіз медіатексту»
  •    «Створюємо шкільні медіа»
  •    «Твоя соціальна інформаційна кампанія в школі/громаді»

1

 

 

 

Тематична

 

 

 

РОЗДІЛ 6. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ

50

Тема 1. Соціальні цілі економіки

Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та  блага. Процеси, що забезпечують задоволення потреб: виробництво, розподіл, обмін і споживання.  Учасники (субʼєкти ) економічних відносин.

1

 

 

51

Тема 2. Сталий розвиток

Обмеженість ресурсів. Необхідність  раціонального та ефективного  використання ресурсів.

2

 

 

52

Вплив діяльності людини на довкілля. Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля.

 

 

53

Тема 3. Ринкова економіка

Принципи ринкової економіки. Кругообіг в ринковій економіці.

Попит і  пропозиція, ринкова ціна, конкуренція.

 

2

 

 

54

Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків

 

 

55

Тема 4. Економіка домогосподарства

Домашнє господарство як власник і споживач. Поняття про раціональне споживання. Права споживачів.

Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження.

1

 

 

56

Тема 5. Підприємництво

Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу.

1

 

 

57

Тема 6. Ринок праці

Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники. Поняття професії, спеціальності,  кваліфікації працівника. Заробітна плата як дохід найманого працівника.

1

 

 

58

59

Тема 7.  Любіювання інтересів та  корупція

Поняття лобізму. Сутність корупції та корупціогенних ризиків. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці.  Шляхи подолання корупції.

2

 

 

60

61

Практичне заняття

Орієнтовні теми:

  •         «Родинний бюджет»
  •         Місцевий бюджет:основні статті доходів та видатків»
  •         «Створюємо бізнес-план власного підприємства»

 «Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме»

2

 

 

 

Тематична

 

 

 

РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ

62

Тема 1. Інтеграція та глобалізація

Поняття інтеграції та глобалізації.  Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину.

 

3

 

 

63

Витоки та процес європейської інтеграції.

 

 

64

Міграційні процеси. Види та форми сучасної міграції. Виклики сучасного світу

 

 

65

Тема 2. Міжнародні відносини та міжнародне право

Поняття міжнародних відносин. Особливості міжнародного права

 

2

 

 

66

Система безпеки. Міжнародне гуманітарне право. Урядові і неурядові міжнародні організації.

 

 

 

 

67

Тема 3. Україна – член європейського та світового співтовариства

Європейське і світове співробітництво. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо.

2

 

 

68

Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС.

 

 

 

 

 

69

 

 

 

 

70

Практичні заняття:

 

Орієнтовні теми:

«Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС». «Організовуємо Місію ООН з подолання наслідків стихійного лиха».

«Молодіжні ініціативи та волонтерство в різних країнах світу».

«Шукаємо ровесників та однодумців із інших країн для співпраці у рамках соціального проекту засобами Інтернету».

«Глобальні проблеми сучасності».

 

 

2

 

 

 

Тематична

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лещенко Юлія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
1890
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку