Історія України 10 клас. Профільний рівень. За навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти «Історія України.10-11 класи», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України № 236 від 21.02.2019 року.
Підручник В. Власова, С. Кульчицького «Історія України» 10 клас. Профільний рівень. (140 годин)
№ |
Дата
|
Зміст навчального матеріалу |
Примітка Орієнтовне д\з |
1 |
|
Вступ
|
|
Розділ 1. Україна в роки першої світової війни |
|||
2 |
|
Становище українських земель напередодні Першої світової війни. |
|
3 |
|
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав |
|
4 |
|
Війна та українські політичні сили Австро-Угорської імперії
|
|
5 |
|
Війна та українські політичні сили Російської імперії
|
|
6 |
|
Воєнні дії на території України в 1914-1915 рр.
|
|
7 |
|
Воєнні дії на території України в 1916-1917 рр.
|
|
8 |
|
Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. |
|
9 |
|
Практичне заняття. Українські політичні організації та середовища в Російській та Австро-Угорській імперіях: порівняльний аналіз стратегії здобуття української державності. |
|
10 |
|
Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр |
|
11 |
|
Практичне заняття. Історичні портрети М. Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена (В. Вишиваного), А. Жука, К. Левицького |
|
12 |
|
Тематичний контроль за розділом «Україна в роки Першої світової війни» |
|
Розділ 2. Початок української революції |
13 |
|
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. |
|
14 |
|
Українська Центральна Рада. Михайло Грушевський.
|
|
15 |
|
Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво. |
|
16 |
|
Практичне заняття. Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій. |
|
17 |
|
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Української Центральної Ради. |
|
18 |
|
ІІ Універсал УЦР. Виступ самостійників.
|
|
19 |
|
Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. ІІІ Універсал УЦР. |
|
20 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української народної Республіки. |
|
21 |
|
Події 1917 року в Криму. |
|
22 |
|
Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами.
|
|
23 |
|
ІV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР.
|
|
24 |
|
Мирний договір УНР з Центральними державами.
|
|
|
|
Практичне заняття. Аналіз змісту та наслідків універсалів УЦР та Брестського мирного договору. |
|
25 |
|
Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. |
|
26 |
|
Практичне заняття. Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки. |
|
27 |
|
Навчальний проект. Місце людини в історії: В. Винниченко, М. Грушевський, М. Міхновський, С. Єфремов, П. Болбочан |
|
28 |
|
Узагальнення з розділу «Початок української революції». Тематичний контроль |
|
Розділ 3. Розгортання української революції. Боротьба за відновлення державності. Тема 1. Україна в 1918- на початку1919 рр. |
|||
29 |
|
Прихід до влади П. Скоропадського.
|
|
30 |
|
Українська Держава. Внутрішня політика.
|
|
31 |
|
Зовнішня політика П. Скоропадського.
|
|
32 |
|
Практичне заняття. Історичний портрет П. Скоропадського |
|
33 |
|
Зародження повстанського руху. Кримські крайові уряди.
|
|
34 |
|
Антигетьманське повстання і відновлення УНР. Директорія. Трудовий конгрес. |
|
35 |
|
Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Проголошення ЗУНР. |
|
36 |
|
Початок польсько-української війни. Українська Галицька армія. |
|
37 |
|
Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення.
|
|
38 |
|
Український національний рух у Буковині й у Закарпатті.
|
|
39 |
|
Військова присутність Антанти на півдні України.
|
|
40 |
|
Друга війна більшовицької Росії з УНР.
|
|
41 |
|
Формування державної системи УСРР. Політика воєнного комунізму. |
|
42 |
|
Отаманщина.
|
|
43 |
|
Практичне заняття. «Отаманщина і повстанський антибільшовицький рух: ідейні основи і практика». |
|
44 |
|
Тематичний контроль за темою «Україна в 1918-поч. 1919 рр» |
|
Тема 2. Українські землі в 1919- 1921 рр. |
|||
45 |
|
Окупація польськими військами території Західної області УНР. «Київська катастрофа» |
|
46 |
|
Денікінський режим в Україні.
|
|
47 |
|
Політичне становище в Україні восени-взимку 1919 р.
|
|
48 |
|
Повернення більшовицького режиму. Український націонал-комунізм. |
|
49 |
|
Варшавська угода.
|
|
50 |
|
Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. |
|
51 |
|
Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму. |
|
52 |
|
Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід.
|
|
53 |
|
Поразка та наслідки українського визвольного руху.
|
|
54 |
|
Навчальний проект. Роль в Українській революції Марка Безручка, Нестора Махна, Михайла Омеляновича-Павленка, Олександра Удовиченка на основі історичних джерел. |
|
55 |
|
Повсякденне життя пересічних українців.
|
|
56-57 |
|
Практичне заняття. Державно-політична діяльність Павла Скоропадського, Євгена Петрушевича та Симона Петлюри. |
|
58 |
|
Здобутки української революції. |
|
59 |
|
Узагальнення до теми «Українські землі в 1919- 1921 рр» |
|
Тема 3. Культурне життя України в 1914-1921 рр. |
|||
60 |
|
Нові тенденції розвитку культури 1914-1921 рр. Освіта. Наука. |
|
61-62 |
|
Мистецтво. Релігійне життя. Театр |
|
63 |
|
Практичне заняття. «Суд над П. Скоропадським» |
|
64 |
|
Тематичний контроль за темами «Українські землі в 1919- 1921 рр.» та «Культурне життя України в 1914-1921 рр.» |
|
2 семестр Розділ 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ Тема 1. УСРР в 20-і рр. |
|||
65 |
|
Статус УСРР на початку 1920-х рр.
|
|
66 |
|
Утворення СРСР: наслідки для України
|
|
67 |
|
Адміністративно-територіальний поділ УСРР.
|
|
68 |
|
Антибільшовицький повстанський рух. Холодноярська республіка. |
|
69 |
|
Масовий голод 1921–1923 рр.
|
|
70 |
|
Впровадження непу в УСРР.
|
|
71 |
|
Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності.
|
|
72 |
|
Політика коренізації в УСРР.
|
|
73 |
|
Релігійне життя в УСРР.
|
|
74 |
|
Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація.
|
|
75 |
|
Згортання непу і перехід до директивної економіки.
|
|
76 |
|
Практичне заняття. Історичний портрет О. Шумського, М. Скрипника, В. Липківського, Х. Раковського. |
|
77 |
|
Тематичний контроль за темою «УСРР в 20-і рр.»
|
|
Тема 2. Україна в 30-і рр. |
|||
78 |
|
Досягнення індустріалізації в Україні
|
|
79 |
|
Розкуркулення і насильницька колективізація.
|
|
80 |
|
Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу
|
|
81 |
|
Практичне заняття Голодомор мовою документів, свідчень, чисел. |
|
82 |
|
Масові репресії та їх ідеологічне виправдання.
|
|
83 |
|
Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр.
|
|
84 |
|
Припинення українізації. Розстріляне відродження.
|
|
85 |
|
Конституція УРСР 1937 року.
|
|
86 |
|
Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. |
|
87 |
|
Практичне заняття. Пропагандистський ідеал радянської людини. |
|
88 |
|
Освіта. Наука
|
|
89 |
|
Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр
|
|
90 |
|
Розвиток музичного, театрального мистецтва. Кінематограф. |
|
91 |
|
Навчальний проект. Розстріляне відродження: доля духовно-культурного та літературно-мистецького покоління 1920-х рр. в Україні |
|
92 |
|
Практичне заняття. СРСР – союз рівноправних республік чи видозмінена Російська імперія? |
|
93 |
|
Практичне заняття. Історичний портрет О. Довженка, Л. Курбаса, М. Хвильового |
|
94 |
|
Узагальнення та тематичний контроль за темою «Україна в 30-і рр.» |
|
Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|||
95 |
|
Правовий статус українських земель у складі Польщі.
|
|
96 |
|
Економічне і соціальне становище населення.
|
|
97 |
|
Українські політичні організації.
|
|
98 |
|
Українська військова організація. Організація українських націоналістів. |
|
99 |
|
Українські землі у складі Румунії.
|
|
100 |
|
Українські землі у складі Чехословаччини.
|
|
101 |
|
Карпатська Україна. Карпатська Січ. Практичне заняття. «Срібна земля. третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті». |
|
102 |
|
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування |
|
103 |
|
Практичне заняття. Історичний портрет А. Волошина, В. Залозецького, Є. Коновальця, В. Мудрого |
|
104 |
|
Навчальний проект. А. Шептицький – політичний чи релігійний діяч? |
|
105 |
|
Узагальнення з розділу «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД». Тематичний контроль |
|
Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ Тема 1. Події 1939-1942 рр. на територія України. |
|||
106 |
|
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. |
|
107 |
|
Радянсько-німецькі договори 1939 р. |
|
108 |
|
Початок Другої світової війни. |
|
109 |
|
Розкол ОУН.
|
|
110 |
|
Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. |
|
111 |
|
Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939-1940 рр. |
|
112 |
|
Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни. |
|
113 |
|
Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії.
|
|
114 |
|
Причини поразок Червоної армії на початковому етапі радянсько-німецької війни. |
|
115 |
|
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Новий порядок. |
|
116 |
|
Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. Масове знищення мирного населення. |
|
117 |
|
Голокост. |
|
118 |
|
Український визвольний рух. Проголошення Акта відновлення Української Держави. |
|
119 |
|
Поліська Січ. Українська повстанська армія.
|
|
120 |
|
Українсько-польське протистояння.
|
|
121 |
|
«Волинська трагедія» 1943 р.
|
|
122 |
|
Радянський партизанський рух.
|
|
123 |
|
Практичне заняття. Історичний портрет А. Мельника, С. Бандери, Т. Бульби (Боровця), Р. Шухевича, К. Осьмака |
|
124 |
|
Тематичний контроль за темою «Події 1939-1942 рр. на територія України». |
|
125 |
|
Тема 2. Подій 1942-1945 рр. на території українських земель. Бойові дії 1942–1943 рр. |
|
126 |
|
Битва за Дніпро.
|
|
127 |
|
Практичне заняття. Визволення Києва у фото та відео документах. |
|
128 |
|
Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України.
|
|
129 |
|
Депортація кримських татар та інших народів Криму.
|
|
130 |
|
Завершення бойових дій на території України
|
|
131 |
|
Навчальний проект. Участь українців у визволенні країн Європи. |
|
132 |
|
Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях.
|
|
133 |
|
Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. Ціна війни |
|
134 |
|
Навчальний проект. Воєнне повсякдення: люди і долі.
|
|
135 |
|
Культура в роки війни. Освіта та наука
|
|
136 |
|
Література, образотворче мистецтво, музика та кіно
|
|
137 |
|
Практичне заняття. Схарактеризувати одну з історичних постатей (на вибір): І. Багряний, О. Теліга, К. Дерев’янко, О. Довженко, І. Кожедуб, О. Вітер, І. Сікорського. |
|
138 |
|
Практичне заняття. Війна в об’єктиві камери. |
|
139 |
|
Узагальнення і тематичний контроль за темою «Події 1942-1945 рр. на території українських земель» |
|
140 |
|
Повторення «Україна у війнах п. п. 20 ст» |
|