Урок з історії України "Радянська окупація України. УСРР. Політика «воєнного комунізму». Червоний терор. Повстанський рух. Н. Махно та інші повстанські отамани."

Про матеріал

Методична розробка комбінованого уроку з історії України з використанням інтерактивних методів навчання: "кластер", метод "герб", робота в малих групах "олівці всередину" та інші.

Перегляд файлу

Тема: Радянська окупація України. УСРР. Політика «воєнного комунізму». Червоний терор. Повстанський рух. Н. Махно та інші повстанські отамани.

 

Мета: ознайомити з  процесом формування  радянського режиму  на території України у 1919 р. та здійснити акцент на понятті «радянська окупація»; визначити основні складові політичного курсу радянського уряду на українських землях; дати характеристику антибільшовицькому опору на території України; сприяти розвитку навичок аналізу  історичних джерел, вміння характеризувати історичні явища та діяльність історичних осіб, робити висновки, порівняння, висловлювати свою точку зору та аргументувати її; формувати в учнів негативне ставлення до насильницьких методів боротьби та управління державою; здійснювати виховний влив на формування поваги та гордості за історичне минуле України.

 

Основні поняття: «радянська окупація», УСРР, «воєнний комунізм», «червоний терор», «повстанський рух».

Тип уроку: комбінований

Обладнання: проектор, роздавальний матеріал, істор. карта, істор. Джерела

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Перевірка д/з «щасливий квиток»
  2. робота з істор. картою
  • Які події відображені на карті?
  • Що озачає рожевий колір на контурі карти, а що жовтий?
  • Що характеризує дана калікатура?
  • Який державний орган України вів боротьбу проти більшовиків на 1919р.?
  1. Метод «Кластер»
  •  Яку назву мала Україна при Директорії?
  • Назвіть представників Директорії?
  • Які погляди мали керівники Директорії щодо зовнішніх орієнтирів?
  • Яку посаду займав С. Петлюра?
  • Що зародилося в Україні, основою чого була саме дана посада С.Петлюри?
  • В якому стані були відносини Рад.Рос. і УНР?
  • Всі особливості привели до ОКУПАЦІЇ України.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Метод «Герб»
  • Державотворчі процеси в Україні з 1917р.-  це історичні події, основна мета яких: становлення суверенної, незалежної української держави.
  • Назвати основні поняття та істор.осіб, що характеризують даний істор.період.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Оголошення теми, завдань та ознайомлення з планом уроку

План

  1. Формування радянського режиму в Україні. УСРР.
  2. Політика «воєнного комунізму» 1919р.
  3. Червоний терор та антибільшовицький опір

 

  1. Постановка проблемного завдання

«Після проголошення самостійності Української Республіки ніхто вже не може ховатися в хащі нейтралітету, бо тепер є боротьба двох держав, України і Великоросії» (Михайло Грушевський, «Хто такі українці і чого вони хочуть», 1917 р. )

 

  1.  Мотивація навчальної діяльності

Захоплення України більшовиками (окупація) та встановлення радянської влади на території України стало початком нової сторінки історії, але абсолютно позбавленої української державності, приниження національної гідності укр. народу та абсолютне нехтування прав і свобод укр. нації на само визнання та самостійність.

Історичні події, факти даного періоду довгу історію приховувалися, заборонялося обговорювати та вивчати дані історичні події.

 

  1. Робота з підручником та складання  словника істор. абрівіатур та термінів

УСРР – Укр.Соц.Рад.Республ.

РСФРР –  Рос.Соц.Федерат.Радян.Республ.

Рада Народних Комісарі –  РНК (хто очолив?)

Органи придушення опору пртивників рад.влади:

ВУНК –  Всеукр.надзв.ситуація (народні суди, рев.трибунали, рою-селян.міліція)

  1. Метод «вебінг» («павутина слів»)  - «воєнний комунізм»
  2. Історичний довідник (визначення поняття)
  3. Робота в групах «олівці в середину»

1 група. Обмеження суверенітету

2 група. Націоналізація промисловості

3 група. Аграрна політика

4 група. Продовольча диктатура

  1. Краєзнавчий довідник.
  2. Виступ з випереджаючим завданням – «Червоний терор в Україні 1919р.»
  3. Творче завдання. «Н.Махно – лідер повстанського руху»  (презентація).

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Метод «фішбоун»

«Після проголошення самостійності Української Республіки ніхто вже не може ховатися в хащі нейтралітету, бо тепер є боротьба двох держав, України і Великоросії» (Михайло Грушевський, «Хто такі українці і чого вони хочуть», 1917 р.

Причини:

  • Війна Рад. Росії з Україною
  • Окупація рад. владою України
  • «воєнний комунізм»

Факти:

  • Бій під Крутами
  • Встановлення рад.влади
  • Антибільшовицькі повстання

Висновок: ніхто не повинен стояти осторонь і говорити про «нейтралітет», а тільки у спільній дії наша сила.

VІ. Підсумок

  1. Метод «незакінчене речення»
  • На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим  відкриттям  було...
  • Ця  інформація дозволяє  нам зробити  висновок,  що...
  1. оцінювання

VІІ. Домашнє завдання

О.Реєнт & 22 с.180-186, Чортківська офензива*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮ (ПОЧ.1919Р.)

Знаючи про нечисленність українського війська, Антонов-Овсієнко, прибувши до Харкова із загоном  балтійців, почував себе «як удома» -   зухвало ставився  до існуючої на той час влади,  незважаючи  на протести міської Думи та Харківської ради, взяв у заручники  чимало  відомих у місті  громадян  і відпустив  їх лише  тоді,  як місто  сплатило  один мільйон  карбованців  «викупу»! Саме  тоді  рідний край   і  заполонили    війська російської радянської влади,  їхні частини зупинились  у казармах цукрових заводів  та селянських дворах.

До  Лебедина  прибув  загін  червоноармійців    благуше-лефортовців  на чолі  з  Єлизаром Губіним. Озброювала  ці  загони  теж  Москва.  Відоме розпорядження Леніна про видачу зброї загонам, які відправлялись на Харків:  «Тов. Мехоношину чи  його  заступникові.  Прошу  видати  товаришу-подателю  патронів  до  наганів,  браунінгів усіх  трьох  номерів  та  інших  патронів  якомога  більше  для  Антонова.  Податель    Микола Кузьмович  Кузьмін,  начальник Червоної гвардії Харківського округу» [9]. Додаток 3.

Одночасно існувало прагнення  не  допустити  і  поновлення  військової сили  Центральної  Ради.  Українська Народна Республіка мала лише загони так званого Вільного Козацтва.  Це були, по суті, ніби охоронні частини, які підтримували порядок і спокій, захищали  народ  від  грабунку зайшлих  солдат  і дезертирів,  оберігали  села  від   бандитів, які    «лізли» саме  в  Україну  за  хлібом. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДАТИ ВИЗНАЧЕННЯ ІСТОРИЧНОМУ ПОНЯТТЮ:

ДИРЕКТОРІЯ – ЦЕ______________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

СКЛАД ДИРЕКТОРІЇ

________________________________________________________________

________________________________________________________________

 

ДАТИ ВИЗНАЧЕННЯ ІСТОРИЧНОМУ ПОНЯТТЮ:

ГЕТЬМАНАТ – ЦЕ______________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

СТРУКТУРНІ ОДИНИЦІ ОРГАНІВ ВЛАДИ ПРИ П.СКОРОПАДСЬКОМУ_________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

 

ДАТИ ВИЗНАЧЕННЯ ІСТОРИЧНОМУ ПОНЯТТЮ:

ОТАМАНЩИНА – ЦЕ___________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

НАЗВАТИ АНТИБІЛЬШОВИЦЬКИХ ЗАГОНИ ОТАМАНІВ

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Радянська окупація України. УСРР.

Політика «воєнного комунізму». Червоний терор. Повстанський рух.

Н. Махно та інші повстанські отамани.

 

 

 

 

Методична розробка інтерактивного уроку з історії України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ільченко Світлана Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Волкова Руслана Зіновіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
7981
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку