Виховний захід з історії для 10 класу на тему "Права людини від витоків до сьогодення "

Про матеріал

Тематика виховного заходу присвячена правам людини .Форма проведення - це круглий стіл,де всі учасники мають рівні права й позиції. Всі присутні вважаються експертами з даної проблеми. Розробка буде корисною для класних керівників 9-11 класів, вчителів історії та правознавства,які можуть її використати під час проведення тижнів права в навчальному закладі, на годинах класного керівника. Додатковим бонусом є презентація по даній проблемі(можна її редагувати або ж замінювати фото).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Круглий  стіл на тему «Права людини від витоків до сьогодення »(для учнів 10 класу)Автор – Хабло Наталія

Номер слайду 2

Мета виховного заходу: Ознайомити учнів з основними витоками прав людини,загальними положеннями Декларації прав людини та Конвенції із захисту прав дитини, законодавчими актами України у сфері захисту прав громадян. Розвивати інтерес до правових знань, формувати у підростаючого покоління громадян повагу та гідності до прав людини, норм та правил співжиття людей у суспільстві, чуття відповідальності за свої вчинки, громадянської позиції, розуміння важливості розбудови правової держави і правового суспільства,правової позицію дітей щодо реалізації себе та своїх прав у житті. Виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, пошану до світової практики у сфері захисту прав людей; громадянську позицію, розуміння важливості розбудови правової держави і правового суспільства в цілому.

Номер слайду 3

Вислови на правову тематику «Якщо батьки бідні і неосвічені, то це не причина, щоб позбавляти дітей основних прав людини на медичну допомогу, освіту і здорове харчування». (Меріен Райт Едельман) «Вівця і вовк по-різному розуміють слово ''свобода'', в цьому суть розбіжностей, пануючих в людському суспільстві». ( Аврам Лінкольн) « Права людини - це здорово, але чи всі мають право називатися людьми? Якщо ти думаєш, як всі, ти вже помиляєшся. Всі думають по-різному. Якщо ти думаєш за всіх, ти знову помиляєшся. В кожного свої турботи. Думай по-своєму і за себе, але пам'ятай - не думаючи про інших, ти перш за все не думаєш про себе». ( Стас Янковський)

Номер слайду 4

Актуальність обраної проблеми. Однією з необхідних умов формування в нашій державі правової культури є постійне підвищення правової освіти серед населення. Саме це забезпечує розуміння функціонування правової та політичної системи, розвиває позитивне ставлення до верховенства права ,посилює громадянську позицію особи. Проблема захисту прав людини розвивалася у дуже складних умовах.

Номер слайду 5

Актуальною є проблема захисту прав дітей Її порушили вперше ще у 1926 році. Тоді було прийнято Женевську Конвенцію про права дитини. 24 листопада 1989 року прийнято Конвенцію ООН про права дитини. Наша держава ратифікувала цей документ у 1991 році. Крім того, Верховна Рада України прийняла ще ряд допоміжних законів, які покликані додержуватися Конвенції ,: Закон України «Про освіту»,1991 р., Закон України «Про охорону дитинства», 2001 р.,Конституція України, 1996 р. Після закінчення Другої світової війни було прийнято Декларацію прав людини у 1948 році. Її підписали 48 країн, а 10 грудня проголошено Днем прав людини.

Номер слайду 6

Питання для обговорення1. Витоки прав і свобод людини через призму існування суспільних відносин . (на прикладі римських мислителів). 2. Нормативно - правові документи в галузі захисту прав людини: 2.1.«Загальна Декларація прав людини». 2.2. Конституція України. 2.3. Конвенція про права дітей. 2.4. Міжнародний пакт про громадянські та політичні права. 2.5. Конвенція проти катувань та інших нелюдських або принижуючих гідність видів поводження. 3. Омбудсмен : досвід,практика та діяльність.

Номер слайду 7

Витоки прав і свобод людини через призму існування суспільних відносин . (на прикладі римських мислителів). Головне завдання філософії, як писав Сенека, - донести до людей почуття гуманності, спільності, єднання, навчити їх жити згідно з природою, що наділяла людину кращими чеснотами. Філософія робить людей вільними, дозволяє піднятися над їхнім соціальним станом: піднесений дух може жити в будь-якому тілі. Воля не залежить від положення, що займає людина. Однак, у людському суспільстві багато недосконалого.

Номер слайду 8

Марк Аврелійвважав, що в державі повинні бути єдині для всіх закони, повага до свободи підданих , а управління здійснюватися на засадах рівності і рівноправності всіх громадян.

Номер слайду 9

Марк Тулій Ціцерон в основі права лежить притаманна природі справедливість, яка є вічною, незмінною і невід"ємною властивістю природи в цілому, включаючи і людську природу. Відповідно, під «природою» як джерелом справедливості і права

Номер слайду 10

«Загальна Декларація прав людини»

Номер слайду 11

Загальна Декларація прав людини Прийнята 10 грудня 1948 року. Це найавторитетніше джерело міжнародних норм щодо прав людини. Її текст перекладено на 375 мови . Її прийняла Генеральна Асамблея ООН .

Номер слайду 12

Україна ратифікувала цей договір 1973 р. Перегляд відеоролика. Режим доступу:https://www.youtube.com/user/European...:(канал Європейського суду з прав людини)

Номер слайду 13

Конституція України Стаття 21. Конституції України визначає,що всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними. Стаття 22. Основного Закону держави права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.

Номер слайду 14

Конвенція про права дітей

Номер слайду 15

Конвенція - це міжнародна угода. 20 листопада 1989 року ООН прийняла документ під назвою «Конвенція про права дитини». Перегляд відеоролика. Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=Gs. OGrig6l20

Номер слайду 16

Міжнародний пакт про громадянські та політичні права - Міжнародно-правовий документ у галузі міжнародного захисту громадянських (особистих) і політичних, прав та свобод людини. -Прийнятий Генеральною Асамблеєю ООН 16 грудня 1966 року. - Набув чинності 23.031976. Україна ратифікувала документ у 1973р. - Складається з преамбули, 53 статей і 2 Факультативних протоколів. - Держави, які погодилися його підписати, відмовляються від застосування смертної кари (набув чинності 1991році).

Номер слайду 17

Конвенція проти катувань та інших нелюдських або принижуючих гідність видів поводження. Прийнята 6 березня 1984 році ,а вступила в силу в 1987 році. У 1992 році були прийняті поправки до Конвенції, які не вступили в силу, за станом на 2009 рік.- У 2002 р. був прийнятий і в 2006 р. вступив в силу факультативний протокол до конвенції, який створив механізм з недопущення катувань та інших жорстоких, нелюдських або принижуючих гідність видів поводження і покарання Комітету проти тортур.- Станом на вересень 2012 року в Конвенції бере участь 149 країн, у факультативному протоколі 61. За станом на березень 2011 року, заяву про визнання компетенції комітету розглядати індивідуальні скарги зробили 64 країни, розглянуто 379 скарг, з них по 47 констатовані порушення.

Номер слайду 18

Омбудсмен : досвід,практика та діяльність. Омбудсмен (від швед. ombudsman «представник») — посадова особа, на яку покладаються функції контролю за дотриманням законних прав та інтересів громадян в діяльності органів виконавчої влади і посадових осіб. На сучасному етапі посада омбудсмена існує в понад 100 країнах світу. Вперше посаду «парламентського омбудсмена» заснував риксдаг Швеції 1809 року, відповідно до прийнятої того року Конституції.

Номер слайду 19

Досвід України. Ніна Карпачова. Валерія Лутковська

Номер слайду 20

З 2011 року в Україні запроваджена посада Уповноваженого Президента України з прав дитини Діяльність. Закон України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» визначив метою парламентського контролю такі пункти:- захист прав і свобод людини і громадянина, проголошених Конституцією України, законами України та міжнародними договорами України;- додержання та повага до прав і свобод людини і громадянина суб'єктами, зазначеними у статті 2 вищезгаданого Закону;- запобігання порушенням прав і свобод людини і громадянина або сприяння їх поновленню;- сприяння приведенню законодавства України про права і свободи людини і громадянина у відповідність з Конституцією України, міжнародними стандартами у цій галузі;- поліпшення і подальший розвиток міжнародного співробітництва в галузі захисту прав і свобод людини і громадянина;- запобігання будь-яким формам дискримінації щодо реалізації людиною своїх прав і свобод;- сприяння правовій інформованості населення та захист конфіденційної інформації про особу

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
pptx
Додано
10 січня
Переглядів
393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку