Лукашівський навчально-виховний комплекс
«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів»
Календарно - тематичне планування
програмового матеріалу
з української літератури
у 8 класі (ІІ семестр)
на 2023 – 2024 навчальний рік
Учитель: Н.М.Ратушна
Складено відповідно до навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти . – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804
Підручник: Українська література: підруч. для 8 кл. закл. загальн. середн. освіти – 2-ге вид., перероб./ Олександр Авраменко.− Київ: Грамота, 2021 р. – 240 с. іл.
Обов’язкова кількість видів контролю
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||||||
Контрольні роботи у формі: - контрольного класного твору; - виконання інших робіт (тестів, відповідей на запитання тощо) Уроки мовленнєвого розвитку (УМР) Уроки позакласного читання (ПЧ) Уроки літератури рідного краю (ЛРК) Уроки виразного читання Перевірка зошитів
|
3 1 2
2 (1у + 1п) 2 2 1 4 |
3 1 2
2(1у + 1п) 2 2 1 5
|
||||||
Пор. № |
Дата
|
Зміст програмового матеріалу |
Примітка |
|||||
Світ української поезії |
||||||||
33 |
15.01 |
Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами-сучасниками проблем української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому |
|
|||||
Василь Герасим’юк. Сповідь душі у віршах сучасного поета. «Чоловічий танець», «Перший сніг», «Жива ватра) |
|
|||||||
34 |
19.01 |
Іван Малкович. «З янголом на плечі», «З нічних молитов». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина. Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя Вивчити напам’ять «З янголом на плечі» |
|
|||||
35 |
22.01 |
Анатолій Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді». Естетична й звукова цілісність вірша |
|
|||||
36 |
26.01 |
Ігор Павлюк «Дівчинка». Прагнення поета зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя |
|
|||||
37 |
29.01 |
Галина Кирпа. Ангел як оберіг у вірші «Мій ангел такий маленький…». Гуманізм вірша «Коли до вас темної ночі…» Віра в людину, яка несе в своєму серці частинку добра |
|
|||||
38 |
02.02 |
ПЧ № 3. Наталена Королева. «Легенди старокиївські» |
|
|||||
Національна драма |
||||||||
39
|
05.02 |
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про «театр корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч» (скорочено) – класичний взірець українського «театру корифеїв» ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія |
|
|||||
40 |
09.02 |
Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Актуальність проблем, порушених у творі, для сучасного життя |
|
|||||
41 |
12.02 |
Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки. Інші образи твору |
|
|||||
42 |
16.02 |
РМ № 3. Інсценізація уривків із трагікомедії «Сто тисяч» |
|
|||||
43 |
19.02 |
Контрольна робота. №4. Із сучасної української поезії. І. Карпенко-Карий (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання). |
|
|||||
44 |
23.02 |
УРК № 3. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. Ольга Месевря. «Зустрінемося завтра» |
|
|||||
З української прози |
||||||||
45 |
26.02 |
Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Композиційні особливості твору
|
https://vseosvita.ua/library/buktrejler-do-povisti-mihajla-kocubinskogo-dorogou-cinou-474881.html https://vseosvita.ua/library/znameniti-ukrainci-mihajlo-kocubinskij-avtorskij-film-474882.html |
|||||
46 |
01.03 |
Вічний тип шукача правди. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття |
||||||
47 |
04.03 |
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії |
||||||
48 |
08.03 |
Час і вічність у повісті, символічні образи, роль і сенс кольорів, звуків |
||||||
49 |
11.03 |
ВЧ № 2. Виразне читання уривка із повісті «Дорогою ціною» |
|
|||||
50 |
15.03 |
Олександр Довженко – видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» – твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців |
||||||
51 |
18.03 |
Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів |
||||||
52 |
22.03 |
Ніна Бічуя. Коротко про письменницю. «Шпага Славка Беркути» – повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору |
|
|||||
53 |
01.04 |
«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі |
|
|||||
54 |
05.04 |
Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк |
|
|||||
55 |
08.04 |
Майстерність письменниці у змалюванні образів. Художні особливості твору |
|
|||||
56 |
12.04 |
РМ № 4. Написання фанфіків на основі повісті «Шпага Славка Беркути» |
|
|||||
57 |
15.04 |
Контрольна робота № 5. М. Коцюбинський, О. Довженко, Н. Бічуя (тестування) |
|
|||||
58 |
19.04 |
Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення |
|
|||||
59 |
22.04 |
Алегоричність образу коня Шептала, його характеристика |
|
|||||
60 |
26.04 |
Юрій Винничук. Стисло про письменника. «Місце для дракона» – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони» |
|
|||||
61 |
29.04 |
Підтекст твору. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви |
|
|||||
62 |
03.05 |
Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин |
|
|||||
63 |
06.05 |
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя |
|
|||||
64 |
10.05 |
ПЧ № 4. Оксана Думанська. «Школярка з предмістя» |
|
|||||
Український гумор |
||||||||
65 |
13.05 |
Валентин Чемерис. Основні відомості про письменника. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» – гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання |
|
|||||
66 |
17.05 |
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору |
|
|||||
67 |
20.05 |
Образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок |
|
|||||
68 |
24.05 |
Контрольна робота № 6. Письмовий твір на одну з тем:«Загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за повістю В. Дрозда “Білий кінь Шептало”)», «Добро і зло в сучасному світі (за повістю Ю. Винничука “Місце для дракона”)», «Поетизація першого почуття у повісті В. Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання” |
|
|||||
69 |
27.05 |
ЛРК № 4. Гумористичні твори письменників-земляків. В.Приз. «Шляхи і долі» |
|
|||||
70 |
30.05 |
Підсумковий урок. |
|
|||||
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
Лукашівського НВК
……………………В.П.Присяжнюк
05.01.2024
1