Календарно - тематичне планування ранкових зустрічей для 3 класу 2 семестр

Про матеріал
Календарне планування укладено за посібником С.Сигиди "Ранкові зустрічі. 3 клас.2 семестр".. Запропоновані тематичні теми співпадають з темами підручника ЯДС для 3 класу. Рекомендовані види роботи спрямовані на формування ключових компетентностей молодшого школяра. Нової української школи.
Перегляд файлу

Календарно   - тематичне

планування ранкових зустрічей  на 2 семестр ( 5 годин/тиждень)

(за посібником під редакцією С.Сигиди  «Ранкові зустрічі 3 клас, II cеместр»)

 

з/п

 

Тема дня

Вправи на формування ключових компетентностей

Тема для щоденника вражень

 

Очікувані результати

Дата

проведення

план

факт

 

Тема 5. Світ невідомий

 

Тиждень 17. Пригода 1. Дорогою ціною

66

Світ невидимий навколо тебе

Гра – привітання «Дзвоник».

Вправа «Передбачення».

Групові вправи: «Пізнаю та відчуваю», «Дивовижне відкриття».

1.Якби я став невидимкою...

2.Якби  я став чарівником …

3.А от би…

  •                   працює в умовах, створених для  з’ясування змісту поняття «світ невідомий»;
  •                  вчиться формулювати проблему , визначати відоме і невідоме в ній, знаходити шляхи розв’язання її, розпізнавати факти та судження у різних життєвих ситуаціях;
  •                  досліджує традиції та звичаї свого регіону, порівнює їх із традиціями інших регіонів України;
  •                  використовує забезпечену можливість взаємодії з іншими дітьми, дотримуючись правил співпраці у парі,групі;
  •                  використовує навички створення власного висловлювання на основі почутого/побаченого/прочитано-го, описує,аналізує свої емоції та пояснює, як вони впливають на його стан та стан інших;
  •                  дотримується правил щодо власної безпечної поведінки, зважаючи на ситуації, пов’язані з іншими людьми.

 

 

 

  •                   працює в умовах,створених для  з’ясування змісту поняття «світ невідомий»;
  •                  вчиться формулювати проблему, визначати відоме і невідоме в ній, знаходити шляхи розв’язання її, розпізнавати факти та судження у різних життєвих ситуаціях;
  •                  досліджує традиції та звичаї свого регіону, порівнює їх із традиціями інших регіонів України;
  •                  використовує забезпечену можливість взаємодії з іншими дітьми, дотримуючись правил співпраці у парі,групі;
  •                  використовує навички створення власного висловлювання на основі почутого/побаченого/прочитано-го, описує,аналізує свої емоції та пояснює, як вони впливають на його стан та стан інших;
  •                  дотримується правил щодо власної безпечної поведінки, зважаючи на ситуації, пов’язані з іншими людьми.

 

11.01

 

67

Чому дещо нам невідомо?

Вправа «Мікрофон».

Групові вправи: Творчо – емоційна гра, гра «Асоціації»

1.Сьогодні я дізнався (лася)…

2.Я святкую Різдво ..

3.Ріхдвяні звичаї у моїй родині…

12.01

 

68

Які голоси має вітер?

Слухання казки «Вітеруць».

Дискусія « Вітер – це добре, чи погано?».

Групові вправи: Гра « Вітерець і хмаринка», гра «Вітер дме на …»

1.Вітер – це добре, тому що…

2.Вітер – це погано, тому що …

3.Моя казка про вітер.

13.01

 

69

Як сприймати невідоме?

Вправа « Лагідне ім’я», крісло автора.

Групові вправи: Гра «Одягни ялинку», вправа «Упізнай за описом»

1.Сьогодні я дізнався(лася)…

2. Свій посуд я прикрасив(ла) би …

3. Найкращий подарунок для мене – це …

14.01

 

70

Що нас об’єднує?

Привітання «Квіточка».

Вправа « Я такий самий,як ти».

Групові вправи: Гра «Простягни руку»

1.Навколо мене багато цікавого …

2.Я б хотів(ла) дослідити …

3.Що мене об’єднує з …

15.01

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 18.Пригода 2. Морські розваги

 

71

Який світ наших захоплень?

Вправа «Мікрофон».

Групові вправи: Гра «Ми йдемо в похід», гра «Автопортрет», гра «Кольорова павутинка».

1.Світ моїх захоплень.

2.Світ захоплень моїх друзів.

3.Що краще: мати захоплення чи не мати їх?

18.01

 

72

Невідомий морський світ, який він?

Морські загадки.

Гра « Що в кого?».

Групові вправи: Гра « Кораблі та скелі»,гра «Музика моря», гра «Настрої моря».

1.Що мені відомо про море?

2.Я б хотів (ла) дізнатися про морських мешканців…

3.Для мене море – це …

19.01

 

73

Чи багато невідомого навколо?

Вправа – комплімент.

Творчо – емоційна вправа «Вірю – не вірю».

Групові вправи: Руханка «Зимуючі,перелітні,водоплавні», гра «Як живеться вам,птахи?».

1.Птах, який спонукає мене захоплюватися.

2.Я знаю таємницю

птаха …

3.Зимові мрії перелітних птахів.

 

20.01

 

74

Таємниці невідомого світу

Вправа «Привітай друга».

Групові вправи: Вправа « Цей різнокольоровий світ».

1.Моя улюблена сімейна світлина.

2.Я люблю (не люблю) фотографуватися…

3.Радісна подія в моєму  світі.

21.01

 

75

Чи може відоме стати невідомим?

Групові вправи: Гра « Ти уявляєш!»

1 Сьогодні я дізнався (лася)…

2.Я отримую інформацію за допомогою …

3.Мені подобається …

22.01

 

 

Тема 6. Світ невидимий

 

Тиждень 19. Пригода перша. Жевжики - рятувальники

76

Як побачити невидимий світ?

Дидактична гра із сигнальними цеглинками конструктора.

Вправа «Чарівна скринька».

Групові вправи: Гра

« Заборонений рух», гра «Дятел».

1. Як я допомагаю птахам узимку.

2.Що я знаю про дятла.

3.Дятла вважають лісовим майстром, тому що …

 

  •                  з’ясовує поняття «світ невидимий»  за умови створення певних умов;
  •                  вчиться спостерігати за природою;
  •                  прогнозує результати спостережень;
  •                  пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої та неживої природи, у соціальній сфері – аргументує , чому не можна ображати і цькувати інших, як навколишнє середовище, харчування,фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини;
  •                  взаємодіє з іншими на основі спільної мети;
  •                  дотримується правил співпраці у парі та групі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                  з’ясовує поняття «світ невидимий»  за умови створення певних умов;
  •                  вчиться спостерігати за природою;
  •                  прогнозує результати спостережень;
  •                  пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої та неживої природи, у соціальній сфері – аргументує , чому не можна ображати і цькувати інших, як навколишнє середовище, харчування,фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини;
  •                  взаємодіє з іншими на основі спільної мети;
  • дотримується правил співпраці у парі та групі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                  з’ясовує поняття «світ невидимий»  за умови створення певних умов;
  •                  вчиться спостерігати за природою;
  •                  прогнозує результати спостережень;
  •                  пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої та неживої природи, у соціальній сфері – аргументує , чому не можна ображати і цькувати інших, як навколишнє середовище, харчування,фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини;
  •                  взаємодіє з іншими на основі спільної мети;

-   дотримується правил співпраці у парі та групі.

25.01

 

77

Світ невидимих живих істот,який він?

Ігрова вправа « Добре тепло».

Активність «Капелюх очікувань».

Крісло автора;

Групові вправи: Вправа «Веселий м’ячик», гра «Знайди і промовч».

1.Моя казкова історія про пригоди бактерій.

2.Що я знаю про світ невидимих живих істот.

3.Земля – планета мікроорганізмів.

26.01

 

78

Чому бактерії називають і друзями,і ворогами людини?

Крісло автора..Читання і обговорення казки.

Групові вправи: Гра «Вірю – не вірю», «Незвичайне інтерв’ю».

1.Чи хотів би я стати мікробіологом?

2.Як приготувати улюблений йогурт?

3.Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини?

27.01

 

79

Які невидимі зв’язки є у природі?

Робота з казкою.

Гра «Відгадай. Хто я?», гра «Подумай,обери».

1.Я люблю перебувати на природі.

2.Моя улюблена рослина.

3.Моя улюблена тварина.

28.01

 

80

Який світ захований під снігом?

Танці – зігріванні;

Релаксаційна вправа «Піаніно».

Торбинка цікавинок. Крісло автора.

Інсценізація казки «Кабанчик і лисеня», гра «Допоможіть потрапити додому».

1.Моя допомога птахам.

2.Я люблю (не люблю) сніг.

3.Що я знаю про світ, захований під снігом?

29.01

 

Тиждень 20. Пригода 2. Неймовірні гаджети

 

81

Які невидимі зв’язки є у природі? Кому потрібна вода?

Гра – вітання «Добрий дощик». Перегляд м/ф «Струмочок».

Гра – руханка «Струмочок», руханка «Краплинки і хмаринки».

Робота в групах.

1.Якби я був (ла) краплинкою …

2. Я розкриваю таємниці води.

3. Я знаю, що вода цінна.

01.02

 

82

Яку невидиму силу має слово? Гірка правда краща за солодку брехню

Вправа « Я поважаю тебе за …».

Моральна задача. Інсценізація вірша «Лисиця».

Групові вправи: Обговорення ситуацій, гра «Правда і неправда», робота в групах «Склади прислів’я».

1.Я завжди ( не завжди) говорю правду .

2.Що чекає брехливу людину в житті?

3.Яку невидиму силу має слово правди?

02.02

 

83

Яку невидиму силу має слово? Гостре словечко ранить сердечко

Вправа «Привітання». Групова гра «Прийми оплески».

Групові вправи: « Гра «Будьте ласкаві». Вправа « П’ять добрих слів», робота в групах « Як народжується посмішка».

1.Що я зробив (ла) , якби був(ла) невидимим (ою) всього один день?

2.Моє добре словечко зігріє сердечко.

3.У мене гарний настрій тоді, коли …

03.02

 

84

Яку невидиму силу має слово? Реклама як одне з найвпливовіших джерел інформації

Гра «Ввічливий годинник». вправа «Фотограф», активність «Капелюх очікувань», крісло автора.

Групові вправи: Робота над загадкою, вправа « З’їж поганий настрій!», гра «Відгадай».

1.Я вірю (не вірю) рекламі.

2.Якби я був (була) рекламістом, то рекламував (ла) би …

3.Реклама – це добре чи погано?

04.02

 

85

Яку невидиму силу має сміх та гумор?

Руханка «Настрій».

Групові вправи: Гра – жарт «Чарівний», гра «Склянка води, капелюх»,практична робота «Класне фотоательє».

1.Що мене може розвеселити?

2.Щоб мати гарний настрій,я …

3.Чи може вчителька на уроці жартувати?

05.02

 

Тиждень 21.Пригода 3. Згода – будує, незгода - руйнує

 

86

Як невидиме може стати видимим?

Групові вправи: Гра « Корисно – шкідливо», незакінчені речення «Як невидиме може стати видимим?», робота в групах.

1.Щоб уникнути сколіозу,я …

2.Мій рецепт гарного настрою.

3. Яким продуктам надає перевагу мої сім’я?

08.02

 

87

Що таке бьординг?

Театралізація « Володар птахів».

Групові вправи: Гра «Допоможи пташці», гра

« Спорядження бьордера».

1.Я допомагаю птахам узимку.

2.У мене у дворі

 зимують …

3.Ми з друзями зробили годівничку.

09.02

 

88

Як здійснювати спостереження за птахами?

Вправа «Мініфантазія», творчо – емоційна гра, перегляд відео про перегляд птахів, перегляд відео «Цікаві факти про життя птахів».

Групові вправи.

1.Я хочу (не хочу)  бути бьордером .

2.Якби я був (була) птахом…

3.Моя улюблена пташка.

10.02

 

89

Згода будує, а незгода - руйнує

Вправа « Справжній друг», вправа «Що таке дружба?».

Групові вправи: Робота в парах. Гра «Живі руки», вправа «Мирилка»,вправа «Куточок дружби».

1.Якщо ми з другом (подругою) посварились…

2.Мій справжній друг (подруга) …

3.За що мене цінують друзі?

11.02

 

90

Згода будує, а незгода – руйнує (продовження)

Вправа «Мікрофон»,вправа «Займи позицію».

Групові вправи: Складання законів Дружби.

1.Я вмію дружити.

2.Мій найкращий друг (подруга)…

3.Дружбу потрібно цінувати, тому що…

12.02

 

Тиждень 22 .Пригода 4.

91

Якою інформацією можна ділитися?

Відгадування загадок. Обговорення ситуації.

Групові вправи: гра «Мережа»,гра «Від кого лист?».

 

1.Для мене комп’ютер – це …

2.Моя безпека в інтернеті.

3.Мені було цікаво дізнатися про …

  •                  з’ясовує поняття «світ невидимий»  за умови створення певних умов;
  •                  вчиться спостерігати за природою;
  •                  Прогнозує результати спостережень;
  •                  пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої та неживої природи, у соціальній сфері – аргументує , чому не можна ображати і цькувати інших, як навколишнє середовище, харчування,фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини;
  •                  взаємодіє з іншими на основі спільної мети;
  •             дотримується правил співпраці у парі та групі.

15.02

 

92

Якою інформацією можна ділитися?

(продовження)

Загадкова скринька.

Дискусійна шкала ставлення «Так/ні» - «Сірники: друг чи ворог?».

Гра «Викликаємо пожежників»

1.Я хочу (не хочу) бути пожежником.

2.Сірники – це…

3.Для мене було новим …

16.02

 

93

У чому сила подорожника?

Психогімнастика «Усміхніться»,слухання і обговорення легенди.

Групові вправи: Гра «Павутинка».

1. Що дізнався (лася) про подорожник?

2. Використання подорожника у моєму житті.

3.Якби я був(була) лікарською рослиною …

17.02

 

94

Що таке справедливість?

Гра « Спіймай мій настрій».

Гра «Збери кошик слів.

Творча робота «Створення моделі справедливої людини».

1.Я – справедлива людина.

2.Для мене справедливість – це …

3.Чи завжди я буваю справедливим (справедливою)?

18.02

 

95

Що таке справедливість? (продовження)

Групові вправи: Гра « Нема правил»,гра «Коло честі».

1.Що я відчуваю, коли говорю неправду?

2.Умоїй сім’ї найсправедливіший …

3.Людина,яка для мене є прикладом справедливості.

19.02

 

 

Тема 7.Приховані можливості речей

 

Тиждень 23 .Пригода 1. Аварія

96

Що приховує яблуко?

Гра «Побажання», гра «Уяви»,читання уривку з твору Олеся Гончара.

Групові вправи.

1.Яблуко – комірчина вітамінів!

2.Яблука корисні, тому

що …

3.Я люблю (не люблю ) яблука.

-  розуміє зміст поняття  «приховані можливості речей» за певних створених вчителем умов;

-  діє з користю для себе і суспільства на основі сформованих навичок;

- створює власні висловлювання на основі побаченого та почутого, аналізує приклади поведінки, приязної та шкідливої до навколишнього середовища,її наслідки;

- шукає і опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості;

- взаємодіє з іншими на основі спільної мети, дотримується правил співпраці у групі;

- дбайливо ставиться до природи, мистецтва,побуту;

- визначає логічну послідовність подій;

- дружньо співпрацює, надає допомогу іншим.

 

22.02

 

97

Які продукти потрібні для здорового способу життя?

Гра «Корисно – шкідливо»,руханка.

Групові вправи.

1.У здоровому тілі – здоровий дух.

2.Не все в рот, що око бачить.

3.Користь фруктів у тому,що …

23.02

 

98

Що приховує довкілля?

Гра «Скринька невідкритих таємниць», читання казки В.Сухомлинського,мовна загадка, гра «Ланцюжок», дихальна гімнастика, гра «Назви колір», гра «Кольорове лото».

Групові вправи:  гра «Впізнай предмет»

1.Місце, де я почуваюся найкраще.

2.Природа,що вражає.

3.Мій найкращий відпочинок на природі.

24.02

 

99

Як поводитись з тваринами – безхатьками?

Вправа «Крісло автора»,перегляд відеоматеріалів, обговорення

« Безпритульні тварини».

Групові вправи: Робота у четвірках.

1.Коли б знав, де упав,то соломки б підстелив.

2.Береженого Бог береже.

3.Брати наші менші.

25.02

 

100

Які ситуації в довкіллі можуть бути небезпечними?

Вправа «Незакінчене речення».

Групові вправи: Складання правил поведінки в довкіллі, обговорення небезпечних ситуацій, які можуть статися у довкіллі.

1.Дарма не боюся, але стережуся.

2.Я – частина природи.

3.Одного разу на природі.

26.02

 

Тиждень 24 .Пригода 2. Сучасні кобзарі

101

Що зберігає історична пам’ять?

Перегляд мультфільму «Історія України за 5 хвилин».

Групові вправи.

1.Хто минуле забуває, той майбутнього не має.

2.У нашім краї найбільше мене вражає …

3.Тараса думки будуть жити віки!

- розуміє зміст поняття  «приховані можливості речей» за певних створених вчителем умов;

-  діє з користю для себе і суспільства на основі сформованих навичок;

- створює власні висловлювання на основі побаченого та почутого, аналізує приклади поведінки, приязної та шкідливої до навколишнього середовища,її наслідки;

- шукає і опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості;

- взаємодіє з іншими на основі спільної мети, дотримується правил співпраці у групі;

- дбайливо ставиться до природи, мистецтва,побуту;

- визначає логічну послідовність подій;

- дружньо співпрацює, надає допомогу іншим.

 

01.03

 

102

Які пам’ятки культури є в рідному краї?

Вправа «Крісло автора».

Групові вправи.

1. Люби  і знай свій рідний край!

2.Можна все на світі вибирати,сину.

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

3.Понад усе я люблю …

02.03

 

103

Що допомагає людині захищати себе?

Вправа «Чарівна паличка»,перегляд та обговорення м/ф «Корисні підказки:імунітетет»

 

03.03

 

104

Як правильно розв’язати конфлікт?

Перегляд та обговорення м/ф «Корисні підказки2. Битися чи не битися?»

Групові вправи.

1.Що було б, якби люди не вміли домовлятись?

2.Згода будує, а незгода  - руйнує.

3.Я вмію знаходити вихід з будь – якої ситуації.

04.03

 

105

Кому відомі деякі можливості об’єктів?

Робота зі стіною слів.

Групові вправи.

1.Предмет,який мені завжди допомагає.

2.Куди я хочу помандрувати?

3.Я в захваті від …

05.03

 

Тиждень 25.  Пригода 3. Весняні радощі

106

Які об’єкти приховують небезпеку?

Перегляд і обговорення мультфільму «Корисні підказки. Безпечний двір».

Групові вправи.

1.Небезпечна пригода. Що трапилась зі мною.

2.Чи завжди я можу допомогти?

3. Шукаєш допомоги – сам допомагай.

- розуміє зміст поняття  «приховані можливості речей» за певних створених вчителем умов;

-  діє з користю для себе і суспільства на основі сформованих навичок;

- створює власні висловлювання на основі побаченого та почутого, аналізує приклади поведінки, приязної та шкідливої до навколишнього середовища,її наслідки;

- шукає і опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості;

- взаємодіє з іншими на основі спільної мети, дотримується правил співпраці у групі;

- дбайливо ставиться до природи, мистецтва,побуту;

- визначає логічну послідовність подій;

- дружньо співпрацює, надає допомогу іншим.

 

09.03

 

107

Що цікавого ти знаєш про рослини?

Перегляд та обговорення відео «Проростання насіння».

Вправа «Вірю – не вірю».

Групові вправи.

1.Моє ставлення до живої природи.

2.Моя улюблена рослина.

3.Я мрію про …

10.03

 

108

Які лайфхаки допомагають навчатися?

Робота зі стіною слів.

Перегляд м/ф «Корисні підказки. Учись учитися».

Групові вправи.

1.Мої секрети у навчанні.

2.Мені буває складно,коли…

3.Я мрію про …

11.03

 

109

Чи можу я навчатися краще?

Перегляд м/ф «Корисні підказки. Заряди мозок!»

Групові вправи.

 

1.Ким я бачу себе в майбутньому?

2.Краще навчатись мені допоможе …

3.Наука в ліс не веде,а з лісу виводить.

12.03

 

110

Які якості потрібні для досягнення мети?

Перегляд мультфільму «Свинка і печиво».

Групові вправи.

1.Найбільшу я радію,

коли …

2. Бути уважним потрібно для того, щоб …

3.Я наполеглива (наполегливий),коли …

15.03

 

 

Тема 8. Погода

 

Тиждень 26 .Пригода 1. Диво - зернятко

111

Що таке погода?

Вправа «Зоровий контакт»,вправа «Асоціативний кущ»,стратегія «Мозкова атака»,робота в парах.

Групові вправи.

1.Що таке погода?

2.Для мене погода має важливе (не має жодного) значення.

3.Вивчаючи погоду,я …

 

- має певні знання про погоду,та основні її показники, поглиблює і розширює їх;

- формує практичні вміння характеризувати різні  типи погоди і пояснює причини її зміни;

- усвідомлює важливість складання прогнозів погоди, їхнього значення для діяльності людини;

- розвиває навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами;

-  формує вміння долучатися до роботи у групі;

- розвиває зв’язне мовлення, пізнавальні здібності, пам’ять, увагу та спостережливість, використовуючи власний досвід та елементарні дослідницькі навички;

- активізує власний словник;

- прагне оберігати природу.

16.03

 

112

Як синоптики визначають, якою буде погода?

Вправа «Мій настрій»,вправа «Синоптик».

Групова вправа: Гра

« Метеорологічна лабораторія».

1.Хто такі синоптики?

2.Мої метеорологічні спостереження…

3. Спостерігаючи за погодою,я…

17.03

 

113

Яке значення має погода для людини?

Вправа «Віночок побажань», читання вірша «Поганої погоди не буває», робота у парах. Стратегія «РАФТ». Історія про Погоду,яка постійно змінювала все довкола.

1.Поганої погоди не буває!

2.Погода та подорожі.

3.Мої плани залежать(не залежать) від погоди.

4.Погодні умови впливають на …

18.03

 

114

Навіщо людям потрібно передбачати погоду?

Вправа «Я – сонце»,технологія «Шкала ставлення «Так – НІ», гра «Вірю – не вірю».

Групові вправи: Робота у групах. Стратегія «Діаграма Венна»

1. Чому мені важливо знати,якою буде погода?

2.Хто «керує» погодою?

3.Мені неважливо, яка погода,адже я …

19.03

 

115

Народний календар.

Прикмети

Вправа «Радий тебе бачити».

Групові вправи.

1.Народні прикмети.

2.Мої власні спостереження.

3.Я хотів(ла) б дізнатися більше про …

29.03

 

Тиждень 27 . Пригода 2. Перо лелеки

116

Живі барометри

Вправа «Якби я був…», Психогімнастика «Сонячні зайчики», стратегія ЗХД.

Групові вправи: стратегія « 7 журналістських запитань».

1.Живі барометри.

2.Мене здивувало …

3.Я дізнався (дізналась) …

- має певні знання про погоду,та основні її показники, поглиблює і розширює їх;

- формує практичні вміння характеризувати різні  типи погоди і пояснює причини її зміни;

- усвідомлює важливість складання прогнозів погоди, їхнього значення для діяльності людини;

- розвиває навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами;

-  формує вміння долучатися до роботи у групі;

- розвиває зв’язне мовлення, пізнавальні здібності, пам’ять, увагу та спостережливість, використовуючи власний досвід та елементарні дослідницькі навички;

- активізує власний словник;

- прагне оберігати природу.

30.03

 

117

Як рослини передбачають погоду?

Вправа « Привітання», хвилинка – цікавинка.

Групові вправи: Стратегія «Джигсоу».

1. Синоптики поруч з нами.

2.Якщо бути спостережливим, то …

3. Мені цікаво пізнавати таємниці природи.

31.03

 

118

Квітковий годинник

Вправа «Подаруй посмішку», вправа « Що моя річ знає про мене»,читання вірша Олени Коваленко «Квітковий годинник»,презентація «Живі годинники», перегляд відеоролика «Квітковий годинник м.Києва».

Групові вправи.

1.Що я знаю про квіткові годинники?

2.Квітка,з якою я прокидаюсь.

3. Захопливий світ рослин.

01.04

 

119

Як хатні улюбленці передбачають погоду?

Вправа «Усмішка»,робота над загадками Тамари Коломієць, робота в групах, гра «Фантазери».

1.Пухнасті синоптики.

2.Мій хатній улюбленець.

3.Доброта – в простих учинках.

02.04

 

120

Погода рідного краю.

Вправа «Привітання з представленням».

Групові вправи: Реклама Дніпропетровщини.

Групові вправи: стратегія «Кола по воді»

1. Клімат Дніпропетровщини.

2.Синоптики рідного краю.

3.Спостерігаючи за погодою рідного краю,

я …

05.04

 

Тиждень 28 . Пригода 3. Золоте й солодке

121

Від чого залежить настрій людини?

Вправа «Збери привітання»,гра

« На що схожий настрій», вправа» Мозковий штурм»,перегляд відео «Корисні підказки. Школа доброго настрою», вправа «Мікрофон», гра « Я маю гарний настрій ,

коли …».

Групові вправи: гра «Пантоміма», колаж « Усміхнені слова».

1.Я створюю собі настрій.

2.Мій настрій залежить…

3.Усміхнені слова,що поліпшують настрій.

- має певні знання про погоду,та основні її показники, поглиблює і розширює їх;

- формує практичні вміння характеризувати різні  типи погоди і пояснює причини її зміни;

- усвідомлює важливість складання прогнозів погоди, їхнього значення для діяльності людини;

- розвиває навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами;

-  формує вміння долучатися до роботи у групі;

- розвиває зв’язне мовлення, пізнавальні здібності, пам’ять, увагу та спостережливість, використовуючи власний досвід та елементарні дослідницькі навички;

- активізує власний словник;

- прагне оберігати природу.

06.04

 

122

Як погода впливає на настрій людини?

Перегляд м/ф « Погода на вибір», фантастичні гіпотези .Гра « Чарівник.

Групові вправи.

1.Я люблю,коли за вікном…

2.Будь – яка погода для мене – це …

3.Щоб мати настрій,я …

07.04

 

123

Як перетворити похмурий день на сонячний?

Переглід відео – корисні підказки «Коли на душі негода»,вправа «Чарівний літачок», вправа «Бульбашка».

Групові вправи: Практична робота «Рецепти гарного настрою», вправа « Чудо – край».

1.Мій настрій поліпшується,коли …

2.Мій настрій може зіпсуватися …

3.Якби я був (була) чарівником

(чарівницею) …

08.04

 

124

Чи можна бути веселим, коли дощить?

Слухання пісні, гра «Фанти», вправа «День народження», вправа «Уяви,ніби…»,гра «Гранд», гра «веселий настрій у плямах».

1.Я почуваюсь весело…

2.Для мене дощ …

3.У будь – яку погоду я люблю займатися …

09.04

 

125

Що може розповісти про вас ваша улюблена погода?

Вправа «Намисто»,вправа «Продовж речення», гра «Танок природних стихій».

1.Я хочу відчувати в собі силу …

2. Мені цікаво спостерігати …

3.Я люблю танцювати …

12.04

 

Тиждень 29 . Пригода 4

126

Природні явища, що становлять небезпеку.

Гра «Пантоміма».

Групові вправи: Вправа «Пори року».

1.Мені шкода,що клімат на планеті змінюється …

2.Я стурбований (на) екологічною ситуацією…

3.Від мене залежить …

- має певні знання про погоду,та основні її показники, поглиблює і розширює їх;

- формує практичні вміння характеризувати різні  типи погоди і пояснює причини її зміни;

- усвідомлює важливість складання прогнозів погоди, їхнього значення для діяльності людини;

- розвиває навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами;

-  формує вміння долучатися до роботи у групі;

- розвиває зв’язне мовлення, пізнавальні здібності, пам’ять, увагу та спостережливість, використовуючи власний досвід та елементарні дослідницькі навички;

- активізує власний словник;

- прагне оберігати природу.

13.04

 

127

Природні явища, що становлять небезпеку

(продовження)

Моделювання ситуації,вправа

« Країна майбутнього», відгадування загадок.

Групові вправи: Робота в групах.

1.Природні явища різного характеру.

2.Я люблю будь – яку погоду.

3.Щоб клімат Землі не змінювався,нам

потрібно …

14.04

 

128

Як убезпечитися від стихійного лиха?

Вправа «Дерево міркувань», вправа «Словничок».

Групові вправи.

1.Невідомі сили нашої планети.

2.Стихійного лиха можна уникнути,якщо …

3.Мені не страшні стихійні лиха,тому що …

15.04

 

129

Що робити, коли надворі дощ?

Асоціативна вправа « Дощ», Шкала ставлення «Так – ні», «Дощ – це добре чи погано?», слухання казки Анни Сальнікової «Хороший дощик», гра «Живі картинки». Рольове моделювання, вправа «Сенкан».

1. Коли дощить,я …

2.Під час дощу я

можу   

3.Дощ приносить мені …

16.04

 

130

Як цікаво провести час удома, коли надворі негода

Вправа «Усмішка». Гра з цеглинками «Скопіюй».

Групові вправи: Гра «Плутанина»,гра «Здогадайся – що це?»,гра «Абракадабра»,гра «Негода».

1.Підчас негоди я з друзями.

2.Мені сумно, коли негода.

3.Я сам (сама) можу придумати гру.

4.Мої фантазії

 

19.04

 

 

Тема 9. Я – людина

 

Тиждень 30 . Пригода 1.Душа народу

131

У чому моя неповторність?

Вправа «Не хочу хвалитися, але

 я …», вправа « Оберіть улюблений навчальний предмет», вправа «Збираємося за спільними ознаками», складання асоціативного куща «Чим відрізняються твої однокласники?».

Групові вправи: перегляд м/ф «Червона жаба»,робота в групах.

1.У чому моя неповторність?

2.Я люблю робити …і це мені подобається.

3.Я помітив(ла). Що раніше не вмів(ла) …робити,а зараз …

- має сформоване уявлення про те, що кожен – особистість,єдина та неповторна, але водночас всі ми є рівними, маємо однакові права та обов’язки;

- обговорює власні смаки і захоплення, дізнається,чим захоплюються однокласники;

- доброзичливо і толерантно ставиться до оточуючих;

- розвиває і вдосконалює свої творчі здібності;

- працює у класній та шкільній спільноті;

- висловлює свої погляди, поважає думку інших;

- допомагає іншим висловлювати свої погляди, поважати думку інших;

- допомагає іншим учням утверджувати гідність та неповторність будь – якої людини.

20.04

 

132

Що мені подобається? Які я маю смаки та захоплення?

«Чарівна скринька»,робота в парах, перегляд м/ф «Шоу талантів», «Пригоди лісових друзів», «Незакінчене речення».

Групові вправи: Складання пазлу «Наші таланти, здібності, уподобання», «Ким я хочу бути?»

1.Я люблю у вільний час.

2.Мені подобається …

3.У майбутньому я хочу бути …

21.04

 

133

Моя мрія. Що потрібно зробити,щоб здійснилася мрія?

Вправа « Сьогодні не зіб’юсь»,вправа «Шість цеглинок», вправа «Знайомство з Бажасиком».

Групові вправи: «Малюємо мрію класу».

1.Я мрію про …

2. Що потрібно зробити,аби мрії здійснилися?

3.Чи потрібно мріяти?

22.04

 

134

Що в мене спільного з моїми родичами?

Гра «Знайди родину однокласника».

Групові вправи: Слухання й обговорення оповідання В.Сухомлинського «Внучка старої вишні», вправа «Шкала думок».

1.Моя сім’я.

2.Мої обов’язки в сім’ї.

3.Що в мене спільного з моїми родичами?

23.04

 

135

Що в мене спільного з моїми родичами? (продовження)

Гра «Поміняйтеся місцями ті, у кого …», «Крісло автора», «Ти схожий (а) на рідних», «Я хочу бути супергероєм».

Групові вправи: Робота над загадкою,групова робота «Віднови вірш».

1.Батьки мене хвалитимуть, коли …

2. Я люблю розмовляти з мамою, з татом,

дідусем …

3.Я спільно з батьками …

26.04

 

Тиждень 31 . Пригода 2.Найбільший скарб

136

Що таке гідність?

«Спільна дія», опрацювання  оповідання Василя Сухомлинського «Святковий обід», «Мозковий штурм».

Групові вправи: вправа «Людина – загадка».

1. Найкраща якість мого характеру.

2. Яка я людина?

3. Гідний учинок мого друга (моєї подруги).

- має сформоване уявлення про те, що кожен – особистість,єдина та неповторна, але водночас всі ми є рівними, маємо однакові права та обов’язки;

- обговорює власні смаки і захоплення, дізнається,чим захоплюються однокласники;

- доброзичливо і толерантно ставиться до оточуючих;

- розвиває і вдосконалює свої творчі здібності;

- працює у класній та шкільній спільноті;

- висловлює свої погляди, поважає думку інших;

- допомагає іншим висловлювати свої погляди, поважати думку інших;

- допомагає іншим учням утверджувати гідність та неповторність будь – якої людини.

27.04

 

137

Яку людину називають гідною?

Вправа «Склади пазл», вправа «Комплімент від сонячного зайчика».

Групові вправи: Розглядання ситуацій, «Ключові слова», перегляд м/ф « Думки навиворіт».

1.Що я зробив (ла) гарного дня …

2. Я вдячний (а) … за …

3. Для мене прикладом гідної людини є …

28.04

 

138

Навіщо нам допомагати іншим?

Гра «Братання».

Групові вправи: «Добрі справи волонтерів», «Віднови прислів’я».

1.Я хочу (не хочу) бути волонтером.

2.Що я роблю, щоб рідні були щасливі?

3.Людина народжується для добра і щастя.

29.04

 

139

Навіщо нам допомагати

(продовження)

Гра «Чарівний мішечок», складання асоціативного куща.

Групові вправи: будуємо вежу добрих справ.

1.Я люблю допомагати.

2.Я намагаюсь бути …

3. Мій вихідний день.

30.04

 

140

Як робити добрі справи?

«Ворота ввічливості»,мозковий штурм, гра «Якщо людина добра».

Групові вправи: вправа «Чуйна допомога», перегляд м/ф «Про добро».

1.Як робити добрі справи.

2.Я б хотів (ла) зробити для людей …

3. Добрі справи мого дня.

05.05

 

Тиждень 32 . Пригода 3.Веселка щастя

141

Що я знаю про культурну спадщину свого народу?

Вправа « Продовж речення», перегляд відео «Культурна спадщина України», вправа «Мікрофон», вправа «Реклама», вправа «Колаж».

1.Для мене культурна спадщина народу –

 це …

2. Чим я можу прославити Україну?

3.Моя Україна.

- має сформоване уявлення про те, що кожен – особистість,єдина та неповторна, але водночас всі ми є рівними, маємо однакові права та обов’язки;

- обговорює власні смаки і захоплення, дізнається,чим захоплюються однокласники;

- доброзичливо і толерантно ставиться до оточуючих;

- розвиває і вдосконалює свої творчі здібності;

- працює у класній та шкільній спільноті;

- висловлює свої погляди, поважає думку інших;

- допомагає іншим висловлювати свої погляди, поважати думку інших;

- допомагає іншим учням утверджувати гідність та неповторність будь – якої людини.

06.05

 

142

Хто є громадянами України?

Вправа « Чарівні долоньки», вправа «Мікрофон»,гра «Актори», вправа «Асоціативний кущ».

Групові вправи: мініпроект «Тепло своїх долонь віддім я Україні».

1.Я – громадянин (громадянка) України.

2. Я пишаюся тим,

що …

3. Я можу зробити для своєї Батьківщини …

07.05

 

143

Я – українець/

українка, я – європеєць/європей-ка

Гра « Спробуй відгадати» (слайд – шоу), перегляд відео «Україна – Європа», вправа «Інтерв’ю», вправа – колаж «Країни Європи».

1.Моя мандрівка Європою.

2.Моя Європейська мрія.

3.Що б я розповів (ла) про свою країну?

11.05

 

144

Як я пізнаю природу?

Вправа « Сьогодні я …», вправа «Асоціації», перегляд м/ф «Пригоди лісових друзів – Охорона природи».

Групові вправи: вправа « Чим я можу допомогти природі?».

1.Чим я можу допомогти природі?

2.Як я пізнаю природу?

12.05

 

145

Як зібрати інформацію за допомогою цифрових пристроїв?

Вправа «Ранкові враження», перегляд відео «Пристрої для роботи з інформацією», «Крісло автора», вправа «Винахідники».

1.Для мене важливо(неважливо) мати цифрові пристрої.

2.Я використовую Інтернет для …

3.Якби я був (була) винахідником , то …

13.05

 

Тиждень 33 . Пригода 4

146

Як ми зростали?

Вправа «Не хочу хвалитися,

але …», перегляд м/ф « В гостях у Добрячка», « Корисні підказки. Як почути своє тіло?».

Групові вправи: вправа «Бінго».

1. Найкращим, що зі мною сталося у третьому класі, було …

2. Коли я виросту, то хочу стати …

3.Мені цікаво спостерігати за …

- має сформоване уявлення про те, що кожен – особистість,єдина та неповторна, але водночас всі ми є рівними, маємо однакові права та обов’язки;

- обговорює власні смаки і захоплення, дізнається,чим захоплюються однокласники;

- доброзичливо і толерантно ставиться до оточуючих;

- розвиває і вдосконалює свої творчі здібності;

- працює у класній та шкільній спільноті;

- висловлює свої погляди, поважає думку інших;

- допомагає іншим висловлювати свої погляди, поважати думку інших;

- допомагає іншим учням утверджувати гідність та неповторність будь – якої людини.

14.05

 

147

Що є щастям для людини?

Вправа «Асоціації».

Групові вправи: вправа «Коло ідей».

1.Щастя – це …

2.У яких життєвих ситуаціях я почуваюся щасливим (щасливою) ?

3.Мені для щастя

потрібно …

17.05

 

148

Як побудувати гарні стосунки в колективі?

Спілкуємось граючись, гра «Струмочок».

Групові вправи.

1.У колективі я почуваюся…

2.За що я люблю свій клас?

3.Мої враження.

18.05

 

149

Секрети успіху

Вправа «Не буду хвалитися,

але …», вправа «Вчимося позитивно мислити»,  гра «Чарівний базар».

Групові вправи: «Галерея успіху».

1.Я отримаю задоволення від …

2. У мене є можливість …

3.Мій успіх залежить 

від …

19.05

 

150

Секрети успіху

Вправа «Не буду хвалитися,

але …», вправа «Вчимося позитивно мислити»,  гра «Чарівний базар».

Групові вправи: «Галерея успіху».

1.Я отримаю задоволення від …

2. У мене є можливість …

3.Мій успіх залежить 

від …

20.05

 

Тиждень 34

151

Людина – частина природи.

Гра «Учимося любити природу»,гра «Павутинка.

1.Я серед природи.

2.Що я можу зробити для природи?

3.Як я можу покращити довкілля?

- використовує набуті навички для спілкування;

- піклується про однокласників, друзів, членів родини;

- довірливо ставиться до інших дітей, вміє говорити і слухати інших;

- створює позитивний настрій у класі;

- з цікавістю знайомиться із розмаїттям навколишнього світу;

- розширює своє пізнання у життєвому просторі;

- має уявлення про красу природи;

- прагне досліджувати навколишній світ, творчу фантазію,креативність мислення, інтерес до довкілля,зв’язне мовлення;

- прагне творити  красу власноруч;

- дбайливо ставиться до природи, має естетичний смак, чуйність, доброту, дружні взаємини.

21.05

 

152

Людина – частина суспільства

Вправа «Одне до одного»,гра «Зазирни у скриньку».

Групові вправи:робота в групах.

1.Що відрізняє мене від тварини?

2.Що я можу зробити для суспільства?

3. Що потрібно робити мені, аби бути справжнім членом класної спільноти?

24.05

 

153

Чи можуть від однієї людини залежати зміни в суспільстві? Обов’язок.

Дисципліна.

Побажання «По колу»,гра «Про що розповідає портфель?».

1.Які мої обов’язки у класі та школі?

2.Як моя поведінка впливає на оточуючих?

3.Як я можу впливати на стосунки з однокласниками?

25.05

 

154

Як я можу вплинути на своє майбутнє?

Ігровий тренінг «Я обираю настрій»,ігрова вправа « Що можна купити за гроші?» (картки – схеми),робота з виставкою грошей.

Групові вправи: гра «Мозаїка».

1.Кого з відомих українців сучасності я знаю?

2. Кого з відомих людей нашого краю я знаю?

3.Які якості я повинен(нна) розвивати в собі, аби досягти успіху?

26.05

 

155

Як я можу вплинути на своє майбутнє? Що робить людину особливою?

Вправа «Думки вголос»,гра «Добра справа».

Групові вправи:асоціативний кущ.

1.Чого я ще хотів(ла) би навчитися?

2.Які риси характеру потрібні для розвитку моїх здібностей?

3.Які таланти моїх батьків я хотів(ла) би перейняти?

27.05

 

156

Як я можу вплинути на своє майбутнє? Оцінювання рис характеру. Переваги, можливості,способи їхнього розвитку.

Прослуховування пісня Н.Май, робота в парах «Який я?».

Групові вправи.

1.Яких недоліків я хотів(ла) би позбутися?

2.Яких чеснот я хотів(ла) би набути?

3. Я хотів (ла) би мати друзів, які …

 

28.05

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Планування
НУШ
Додано
21 січня 2021
Переглядів
3628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку