Календарно - тематичне
планування ранкових зустрічей на 2 семестр ( 5 годин/тиждень)
(за посібником під редакцією С.Сигиди «Ранкові зустрічі 3 клас, II cеместр»)
№ з/п |
Тема дня |
Вправи на формування ключових компетентностей |
Тема для щоденника вражень |
Очікувані результати |
Дата проведення |
|
план |
факт |
|||||
Тема 5. Світ невідомий
|
||||||
Тиждень 17. Пригода 1. Дорогою ціною |
||||||
66 |
Світ невидимий навколо тебе |
Гра – привітання «Дзвоник». Вправа «Передбачення». Групові вправи: «Пізнаю та відчуваю», «Дивовижне відкриття». |
1.Якби я став невидимкою... 2.Якби я став чарівником … 3.А от би… |
|
11.01 |
|
67 |
Чому дещо нам невідомо? |
Вправа «Мікрофон». Групові вправи: Творчо – емоційна гра, гра «Асоціації» |
1.Сьогодні я дізнався (лася)… 2.Я святкую Різдво .. 3.Ріхдвяні звичаї у моїй родині… |
12.01 |
|
|
68 |
Які голоси має вітер? |
Слухання казки «Вітеруць». Дискусія « Вітер – це добре, чи погано?». Групові вправи: Гра « Вітерець і хмаринка», гра «Вітер дме на …» |
1.Вітер – це добре, тому що… 2.Вітер – це погано, тому що … 3.Моя казка про вітер. |
13.01 |
|
|
69 |
Як сприймати невідоме? |
Вправа « Лагідне ім’я», крісло автора. Групові вправи: Гра «Одягни ялинку», вправа «Упізнай за описом» |
1.Сьогодні я дізнався(лася)… 2. Свій посуд я прикрасив(ла) би … 3. Найкращий подарунок для мене – це … |
14.01 |
|
|
70 |
Що нас об’єднує? |
Привітання «Квіточка». Вправа « Я такий самий,як ти». Групові вправи: Гра «Простягни руку» |
1.Навколо мене багато цікавого … 2.Я б хотів(ла) дослідити … 3.Що мене об’єднує з … |
15.01 |
|
|
Тиждень 18.Пригода 2. Морські розваги |
|
|||||
71 |
Який світ наших захоплень? |
Вправа «Мікрофон». Групові вправи: Гра «Ми йдемо в похід», гра «Автопортрет», гра «Кольорова павутинка». |
1.Світ моїх захоплень. 2.Світ захоплень моїх друзів. 3.Що краще: мати захоплення чи не мати їх? |
18.01 |
|
|
72 |
Невідомий морський світ, який він? |
Морські загадки. Гра « Що в кого?». Групові вправи: Гра « Кораблі та скелі»,гра «Музика моря», гра «Настрої моря». |
1.Що мені відомо про море? 2.Я б хотів (ла) дізнатися про морських мешканців… 3.Для мене море – це … |
19.01 |
|
|
73 |
Чи багато невідомого навколо? |
Вправа – комплімент. Творчо – емоційна вправа «Вірю – не вірю». Групові вправи: Руханка «Зимуючі,перелітні,водоплавні», гра «Як живеться вам,птахи?». |
1.Птах, який спонукає мене захоплюватися. 2.Я знаю таємницю птаха … 3.Зимові мрії перелітних птахів.
|
20.01 |
|
|
74 |
Таємниці невідомого світу |
Вправа «Привітай друга». Групові вправи: Вправа « Цей різнокольоровий світ». |
1.Моя улюблена сімейна світлина. 2.Я люблю (не люблю) фотографуватися… 3.Радісна подія в моєму світі. |
21.01 |
|
|
75 |
Чи може відоме стати невідомим? |
Групові вправи: Гра « Ти уявляєш!» |
1 Сьогодні я дізнався (лася)… 2.Я отримую інформацію за допомогою … 3.Мені подобається … |
22.01 |
|
|
Тема 6. Світ невидимий
|
||||||
Тиждень 19. Пригода перша. Жевжики - рятувальники |
||||||
76 |
Як побачити невидимий світ? |
Дидактична гра із сигнальними цеглинками конструктора. Вправа «Чарівна скринька». Групові вправи: Гра « Заборонений рух», гра «Дятел». |
1. Як я допомагаю птахам узимку. 2.Що я знаю про дятла. 3.Дятла вважають лісовим майстром, тому що … |
- дотримується правил співпраці у парі та групі. |
25.01 |
|
77 |
Світ невидимих живих істот,який він? |
Ігрова вправа « Добре тепло». Активність «Капелюх очікувань». Крісло автора; Групові вправи: Вправа «Веселий м’ячик», гра «Знайди і промовч». |
1.Моя казкова історія про пригоди бактерій. 2.Що я знаю про світ невидимих живих істот. 3.Земля – планета мікроорганізмів. |
26.01 |
|
|
78 |
Чому бактерії називають і друзями,і ворогами людини? |
Крісло автора..Читання і обговорення казки. Групові вправи: Гра «Вірю – не вірю», «Незвичайне інтерв’ю». |
1.Чи хотів би я стати мікробіологом? 2.Як приготувати улюблений йогурт? 3.Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини? |
27.01 |
|
|
79 |
Які невидимі зв’язки є у природі? |
Робота з казкою. Гра «Відгадай. Хто я?», гра «Подумай,обери». |
1.Я люблю перебувати на природі. 2.Моя улюблена рослина. 3.Моя улюблена тварина. |
28.01 |
|
|
80 |
Який світ захований під снігом? |
Танці – зігріванні; Релаксаційна вправа «Піаніно». Торбинка цікавинок. Крісло автора. Інсценізація казки «Кабанчик і лисеня», гра «Допоможіть потрапити додому». |
1.Моя допомога птахам. 2.Я люблю (не люблю) сніг. 3.Що я знаю про світ, захований під снігом? |
29.01 |
|
|
Тиждень 20. Пригода 2. Неймовірні гаджети |
|
|||||
81 |
Які невидимі зв’язки є у природі? Кому потрібна вода? |
Гра – вітання «Добрий дощик». Перегляд м/ф «Струмочок». Гра – руханка «Струмочок», руханка «Краплинки і хмаринки». Робота в групах. |
1.Якби я був (ла) краплинкою … 2. Я розкриваю таємниці води. 3. Я знаю, що вода цінна. |
01.02 |
|
|
82 |
Яку невидиму силу має слово? Гірка правда краща за солодку брехню |
Вправа « Я поважаю тебе за …». Моральна задача. Інсценізація вірша «Лисиця». Групові вправи: Обговорення ситуацій, гра «Правда і неправда», робота в групах «Склади прислів’я». |
1.Я завжди ( не завжди) говорю правду . 2.Що чекає брехливу людину в житті? 3.Яку невидиму силу має слово правди? |
02.02 |
|
|
83 |
Яку невидиму силу має слово? Гостре словечко ранить сердечко |
Вправа «Привітання». Групова гра «Прийми оплески». Групові вправи: « Гра «Будьте ласкаві». Вправа « П’ять добрих слів», робота в групах « Як народжується посмішка». |
1.Що я зробив (ла) , якби був(ла) невидимим (ою) всього один день? 2.Моє добре словечко зігріє сердечко. 3.У мене гарний настрій тоді, коли … |
03.02 |
|
|
84 |
Яку невидиму силу має слово? Реклама як одне з найвпливовіших джерел інформації |
Гра «Ввічливий годинник». вправа «Фотограф», активність «Капелюх очікувань», крісло автора. Групові вправи: Робота над загадкою, вправа « З’їж поганий настрій!», гра «Відгадай». |
1.Я вірю (не вірю) рекламі. 2.Якби я був (була) рекламістом, то рекламував (ла) би … 3.Реклама – це добре чи погано? |
04.02 |
|
|
85 |
Яку невидиму силу має сміх та гумор? |
Руханка «Настрій». Групові вправи: Гра – жарт «Чарівний», гра «Склянка води, капелюх»,практична робота «Класне фотоательє». |
1.Що мене може розвеселити? 2.Щоб мати гарний настрій,я … 3.Чи може вчителька на уроці жартувати? |
05.02 |
|
|
Тиждень 21.Пригода 3. Згода – будує, незгода - руйнує |
|
|||||
86 |
Як невидиме може стати видимим? |
Групові вправи: Гра « Корисно – шкідливо», незакінчені речення «Як невидиме може стати видимим?», робота в групах. |
1.Щоб уникнути сколіозу,я … 2.Мій рецепт гарного настрою. 3. Яким продуктам надає перевагу мої сім’я? |
08.02 |
|
|
87 |
Що таке бьординг? |
Театралізація « Володар птахів». Групові вправи: Гра «Допоможи пташці», гра « Спорядження бьордера». |
1.Я допомагаю птахам узимку. 2.У мене у дворі зимують … 3.Ми з друзями зробили годівничку. |
09.02 |
|
|
88 |
Як здійснювати спостереження за птахами? |
Вправа «Мініфантазія», творчо – емоційна гра, перегляд відео про перегляд птахів, перегляд відео «Цікаві факти про життя птахів». Групові вправи. |
1.Я хочу (не хочу) бути бьордером . 2.Якби я був (була) птахом… 3.Моя улюблена пташка. |
10.02 |
|
|
89 |
Згода будує, а незгода - руйнує |
Вправа « Справжній друг», вправа «Що таке дружба?». Групові вправи: Робота в парах. Гра «Живі руки», вправа «Мирилка»,вправа «Куточок дружби». |
1.Якщо ми з другом (подругою) посварились… 2.Мій справжній друг (подруга) … 3.За що мене цінують друзі? |
11.02 |
|
|
90 |
Згода будує, а незгода – руйнує (продовження) |
Вправа «Мікрофон»,вправа «Займи позицію». Групові вправи: Складання законів Дружби. |
1.Я вмію дружити. 2.Мій найкращий друг (подруга)… 3.Дружбу потрібно цінувати, тому що… |
12.02 |
|
|
Тиждень 22 .Пригода 4. |
||||||
91 |
Якою інформацією можна ділитися? |
Відгадування загадок. Обговорення ситуації. Групові вправи: гра «Мережа»,гра «Від кого лист?».
|
1.Для мене комп’ютер – це … 2.Моя безпека в інтернеті. 3.Мені було цікаво дізнатися про … |
|
15.02 |
|
92 |
Якою інформацією можна ділитися? (продовження) |
Загадкова скринька. Дискусійна шкала ставлення «Так/ні» - «Сірники: друг чи ворог?». Гра «Викликаємо пожежників» |
1.Я хочу (не хочу) бути пожежником. 2.Сірники – це… 3.Для мене було новим … |
16.02 |
|
|
93 |
У чому сила подорожника? |
Психогімнастика «Усміхніться»,слухання і обговорення легенди. Групові вправи: Гра «Павутинка». |
1. Що дізнався (лася) про подорожник? 2. Використання подорожника у моєму житті. 3.Якби я був(була) лікарською рослиною … |
17.02 |
|
|
94 |
Що таке справедливість? |
Гра « Спіймай мій настрій». Гра «Збери кошик слів. Творча робота «Створення моделі справедливої людини». |
1.Я – справедлива людина. 2.Для мене справедливість – це … 3.Чи завжди я буваю справедливим (справедливою)? |
18.02 |
|
|
95 |
Що таке справедливість? (продовження) |
Групові вправи: Гра « Нема правил»,гра «Коло честі». |
1.Що я відчуваю, коли говорю неправду? 2.Умоїй сім’ї найсправедливіший … 3.Людина,яка для мене є прикладом справедливості. |
19.02 |
|
|
Тема 7.Приховані можливості речей
|
||||||
Тиждень 23 .Пригода 1. Аварія |
||||||
96 |
Що приховує яблуко? |
Гра «Побажання», гра «Уяви»,читання уривку з твору Олеся Гончара. Групові вправи. |
1.Яблуко – комірчина вітамінів! 2.Яблука корисні, тому що … 3.Я люблю (не люблю ) яблука. |
- розуміє зміст поняття «приховані можливості речей» за певних створених вчителем умов; - діє з користю для себе і суспільства на основі сформованих навичок; - створює власні висловлювання на основі побаченого та почутого, аналізує приклади поведінки, приязної та шкідливої до навколишнього середовища,її наслідки; - шукає і опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості; - взаємодіє з іншими на основі спільної мети, дотримується правил співпраці у групі; - дбайливо ставиться до природи, мистецтва,побуту; - визначає логічну послідовність подій; - дружньо співпрацює, надає допомогу іншим.
|
22.02 |
|
97 |
Які продукти потрібні для здорового способу життя? |
Гра «Корисно – шкідливо»,руханка. Групові вправи. |
1.У здоровому тілі – здоровий дух. 2.Не все в рот, що око бачить. 3.Користь фруктів у тому,що … |
23.02 |
|
|
98 |
Що приховує довкілля? |
Гра «Скринька невідкритих таємниць», читання казки В.Сухомлинського,мовна загадка, гра «Ланцюжок», дихальна гімнастика, гра «Назви колір», гра «Кольорове лото». Групові вправи: гра «Впізнай предмет» |
1.Місце, де я почуваюся найкраще. 2.Природа,що вражає. 3.Мій найкращий відпочинок на природі. |
24.02 |
|
|
99 |
Як поводитись з тваринами – безхатьками? |
Вправа «Крісло автора»,перегляд відеоматеріалів, обговорення « Безпритульні тварини». Групові вправи: Робота у четвірках. |
1.Коли б знав, де упав,то соломки б підстелив. 2.Береженого Бог береже. 3.Брати наші менші. |
25.02 |
|
|
100 |
Які ситуації в довкіллі можуть бути небезпечними? |
Вправа «Незакінчене речення». Групові вправи: Складання правил поведінки в довкіллі, обговорення небезпечних ситуацій, які можуть статися у довкіллі. |
1.Дарма не боюся, але стережуся. 2.Я – частина природи. 3.Одного разу на природі. |
26.02 |
|
|
Тиждень 24 .Пригода 2. Сучасні кобзарі |
||||||
101 |
Що зберігає історична пам’ять? |
Перегляд мультфільму «Історія України за 5 хвилин». Групові вправи. |
1.Хто минуле забуває, той майбутнього не має. 2.У нашім краї найбільше мене вражає … 3.Тараса думки будуть жити віки! |
- розуміє зміст поняття «приховані можливості речей» за певних створених вчителем умов; - діє з користю для себе і суспільства на основі сформованих навичок; - створює власні висловлювання на основі побаченого та почутого, аналізує приклади поведінки, приязної та шкідливої до навколишнього середовища,її наслідки; - шукає і опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості; - взаємодіє з іншими на основі спільної мети, дотримується правил співпраці у групі; - дбайливо ставиться до природи, мистецтва,побуту; - визначає логічну послідовність подій; - дружньо співпрацює, надає допомогу іншим.
|
01.03 |
|
102 |
Які пам’ятки культури є в рідному краї? |
Вправа «Крісло автора». Групові вправи. |
1. Люби і знай свій рідний край! 2.Можна все на світі вибирати,сину. Вибрати не можна тільки Батьківщину. 3.Понад усе я люблю … |
02.03 |
|
|
103 |
Що допомагає людині захищати себе? |
Вправа «Чарівна паличка»,перегляд та обговорення м/ф «Корисні підказки:імунітетет» |
|
03.03 |
|
|
104 |
Як правильно розв’язати конфлікт? |
Перегляд та обговорення м/ф «Корисні підказки2. Битися чи не битися?» Групові вправи. |
1.Що було б, якби люди не вміли домовлятись? 2.Згода будує, а незгода - руйнує. 3.Я вмію знаходити вихід з будь – якої ситуації. |
04.03 |
|
|
105 |
Кому відомі деякі можливості об’єктів? |
Робота зі стіною слів. Групові вправи. |
1.Предмет,який мені завжди допомагає. 2.Куди я хочу помандрувати? 3.Я в захваті від … |
05.03 |
|
|
Тиждень 25. Пригода 3. Весняні радощі |
||||||
106 |
Які об’єкти приховують небезпеку? |
Перегляд і обговорення мультфільму «Корисні підказки. Безпечний двір». Групові вправи. |
1.Небезпечна пригода. Що трапилась зі мною. 2.Чи завжди я можу допомогти? 3. Шукаєш допомоги – сам допомагай. |
- розуміє зміст поняття «приховані можливості речей» за певних створених вчителем умов; - діє з користю для себе і суспільства на основі сформованих навичок; - створює власні висловлювання на основі побаченого та почутого, аналізує приклади поведінки, приязної та шкідливої до навколишнього середовища,її наслідки; - шукає і опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості; - взаємодіє з іншими на основі спільної мети, дотримується правил співпраці у групі; - дбайливо ставиться до природи, мистецтва,побуту; - визначає логічну послідовність подій; - дружньо співпрацює, надає допомогу іншим.
|
09.03 |
|
107 |
Що цікавого ти знаєш про рослини? |
Перегляд та обговорення відео «Проростання насіння». Вправа «Вірю – не вірю». Групові вправи. |
1.Моє ставлення до живої природи. 2.Моя улюблена рослина. 3.Я мрію про … |
10.03 |
|
|
108 |
Які лайфхаки допомагають навчатися? |
Робота зі стіною слів. Перегляд м/ф «Корисні підказки. Учись учитися». Групові вправи. |
1.Мої секрети у навчанні. 2.Мені буває складно,коли… 3.Я мрію про … |
11.03 |
|
|
109 |
Чи можу я навчатися краще? |
Перегляд м/ф «Корисні підказки. Заряди мозок!» Групові вправи.
|
1.Ким я бачу себе в майбутньому? 2.Краще навчатись мені допоможе … 3.Наука в ліс не веде,а з лісу виводить. |
12.03 |
|
|
110 |
Які якості потрібні для досягнення мети? |
Перегляд мультфільму «Свинка і печиво». Групові вправи. |
1.Найбільшу я радію, коли … 2. Бути уважним потрібно для того, щоб … 3.Я наполеглива (наполегливий),коли … |
15.03 |
|
|
Тема 8. Погода
|
||||||
Тиждень 26 .Пригода 1. Диво - зернятко |
||||||
111 |
Що таке погода? |
Вправа «Зоровий контакт»,вправа «Асоціативний кущ»,стратегія «Мозкова атака»,робота в парах. Групові вправи. |
1.Що таке погода? 2.Для мене погода має важливе (не має жодного) значення. 3.Вивчаючи погоду,я … |
- має певні знання про погоду,та основні її показники, поглиблює і розширює їх; - формує практичні вміння характеризувати різні типи погоди і пояснює причини її зміни; - усвідомлює важливість складання прогнозів погоди, їхнього значення для діяльності людини; - розвиває навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами; - формує вміння долучатися до роботи у групі; - розвиває зв’язне мовлення, пізнавальні здібності, пам’ять, увагу та спостережливість, використовуючи власний досвід та елементарні дослідницькі навички; - активізує власний словник; - прагне оберігати природу. |
16.03 |
|
112 |
Як синоптики визначають, якою буде погода? |
Вправа «Мій настрій»,вправа «Синоптик». Групова вправа: Гра « Метеорологічна лабораторія». |
1.Хто такі синоптики? 2.Мої метеорологічні спостереження… 3. Спостерігаючи за погодою,я… |
17.03 |
|
|
113 |
Яке значення має погода для людини? |
Вправа «Віночок побажань», читання вірша «Поганої погоди не буває», робота у парах. Стратегія «РАФТ». Історія про Погоду,яка постійно змінювала все довкола. |
1.Поганої погоди не буває! 2.Погода та подорожі. 3.Мої плани залежать(не залежать) від погоди. 4.Погодні умови впливають на … |
18.03 |
|
|
114 |
Навіщо людям потрібно передбачати погоду? |
Вправа «Я – сонце»,технологія «Шкала ставлення «Так – НІ», гра «Вірю – не вірю». Групові вправи: Робота у групах. Стратегія «Діаграма Венна» |
1. Чому мені важливо знати,якою буде погода? 2.Хто «керує» погодою? 3.Мені неважливо, яка погода,адже я … |
19.03 |
|
|
115 |
Народний календар. Прикмети |
Вправа «Радий тебе бачити». Групові вправи. |
1.Народні прикмети. 2.Мої власні спостереження. 3.Я хотів(ла) б дізнатися більше про … |
29.03 |
|
|
Тиждень 27 . Пригода 2. Перо лелеки |
||||||
116 |
Живі барометри |
Вправа «Якби я був…», Психогімнастика «Сонячні зайчики», стратегія ЗХД. Групові вправи: стратегія « 7 журналістських запитань». |
1.Живі барометри. 2.Мене здивувало … 3.Я дізнався (дізналась) … |
- має певні знання про погоду,та основні її показники, поглиблює і розширює їх; - формує практичні вміння характеризувати різні типи погоди і пояснює причини її зміни; - усвідомлює важливість складання прогнозів погоди, їхнього значення для діяльності людини; - розвиває навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами; - формує вміння долучатися до роботи у групі; - розвиває зв’язне мовлення, пізнавальні здібності, пам’ять, увагу та спостережливість, використовуючи власний досвід та елементарні дослідницькі навички; - активізує власний словник; - прагне оберігати природу. |
30.03 |
|
117 |
Як рослини передбачають погоду? |
Вправа « Привітання», хвилинка – цікавинка. Групові вправи: Стратегія «Джигсоу». |
1. Синоптики поруч з нами. 2.Якщо бути спостережливим, то … 3. Мені цікаво пізнавати таємниці природи. |
31.03 |
|
|
118 |
Квітковий годинник |
Вправа «Подаруй посмішку», вправа « Що моя річ знає про мене»,читання вірша Олени Коваленко «Квітковий годинник»,презентація «Живі годинники», перегляд відеоролика «Квітковий годинник м.Києва». Групові вправи. |
1.Що я знаю про квіткові годинники? 2.Квітка,з якою я прокидаюсь. 3. Захопливий світ рослин. |
01.04 |
|
|
119 |
Як хатні улюбленці передбачають погоду? |
Вправа «Усмішка»,робота над загадками Тамари Коломієць, робота в групах, гра «Фантазери». |
1.Пухнасті синоптики. 2.Мій хатній улюбленець. 3.Доброта – в простих учинках. |
02.04 |
|
|
120 |
Погода рідного краю. |
Вправа «Привітання з представленням». Групові вправи: Реклама Дніпропетровщини. Групові вправи: стратегія «Кола по воді» |
1. Клімат Дніпропетровщини. 2.Синоптики рідного краю. 3.Спостерігаючи за погодою рідного краю, я … |
05.04 |
|
|
Тиждень 28 . Пригода 3. Золоте й солодке |
||||||
121 |
Від чого залежить настрій людини? |
Вправа «Збери привітання»,гра « На що схожий настрій», вправа» Мозковий штурм»,перегляд відео «Корисні підказки. Школа доброго настрою», вправа «Мікрофон», гра « Я маю гарний настрій , коли …». Групові вправи: гра «Пантоміма», колаж « Усміхнені слова». |
1.Я створюю собі настрій. 2.Мій настрій залежить… 3.Усміхнені слова,що поліпшують настрій. |
- має певні знання про погоду,та основні її показники, поглиблює і розширює їх; - формує практичні вміння характеризувати різні типи погоди і пояснює причини її зміни; - усвідомлює важливість складання прогнозів погоди, їхнього значення для діяльності людини; - розвиває навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами; - формує вміння долучатися до роботи у групі; - розвиває зв’язне мовлення, пізнавальні здібності, пам’ять, увагу та спостережливість, використовуючи власний досвід та елементарні дослідницькі навички; - активізує власний словник; - прагне оберігати природу. |
06.04 |
|
122 |
Як погода впливає на настрій людини? |
Перегляд м/ф « Погода на вибір», фантастичні гіпотези .Гра « Чарівник. Групові вправи. |
1.Я люблю,коли за вікном… 2.Будь – яка погода для мене – це … 3.Щоб мати настрій,я … |
07.04 |
|
|
123 |
Як перетворити похмурий день на сонячний? |
Переглід відео – корисні підказки «Коли на душі негода»,вправа «Чарівний літачок», вправа «Бульбашка». Групові вправи: Практична робота «Рецепти гарного настрою», вправа « Чудо – край». |
1.Мій настрій поліпшується,коли … 2.Мій настрій може зіпсуватися … 3.Якби я був (була) чарівником (чарівницею) … |
08.04 |
|
|
124 |
Чи можна бути веселим, коли дощить? |
Слухання пісні, гра «Фанти», вправа «День народження», вправа «Уяви,ніби…»,гра «Гранд», гра «веселий настрій у плямах». |
1.Я почуваюсь весело… 2.Для мене дощ … 3.У будь – яку погоду я люблю займатися … |
09.04 |
|
|
125 |
Що може розповісти про вас ваша улюблена погода? |
Вправа «Намисто»,вправа «Продовж речення», гра «Танок природних стихій». |
1.Я хочу відчувати в собі силу … 2. Мені цікаво спостерігати … 3.Я люблю танцювати … |
12.04 |
|
|
Тиждень 29 . Пригода 4 |
||||||
126 |
Природні явища, що становлять небезпеку. |
Гра «Пантоміма». Групові вправи: Вправа «Пори року». |
1.Мені шкода,що клімат на планеті змінюється … 2.Я стурбований (на) екологічною ситуацією… 3.Від мене залежить … |
- має певні знання про погоду,та основні її показники, поглиблює і розширює їх; - формує практичні вміння характеризувати різні типи погоди і пояснює причини її зміни; - усвідомлює важливість складання прогнозів погоди, їхнього значення для діяльності людини; - розвиває навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами; - формує вміння долучатися до роботи у групі; - розвиває зв’язне мовлення, пізнавальні здібності, пам’ять, увагу та спостережливість, використовуючи власний досвід та елементарні дослідницькі навички; - активізує власний словник; - прагне оберігати природу. |
13.04 |
|
127 |
Природні явища, що становлять небезпеку (продовження) |
Моделювання ситуації,вправа « Країна майбутнього», відгадування загадок. Групові вправи: Робота в групах. |
1.Природні явища різного характеру. 2.Я люблю будь – яку погоду. 3.Щоб клімат Землі не змінювався,нам потрібно … |
14.04 |
|
|
128 |
Як убезпечитися від стихійного лиха? |
Вправа «Дерево міркувань», вправа «Словничок». Групові вправи. |
1.Невідомі сили нашої планети. 2.Стихійного лиха можна уникнути,якщо … 3.Мені не страшні стихійні лиха,тому що … |
15.04 |
|
|
129 |
Що робити, коли надворі дощ? |
Асоціативна вправа « Дощ», Шкала ставлення «Так – ні», «Дощ – це добре чи погано?», слухання казки Анни Сальнікової «Хороший дощик», гра «Живі картинки». Рольове моделювання, вправа «Сенкан». |
1. Коли дощить,я … 2.Під час дощу я можу … 3.Дощ приносить мені … |
16.04 |
|
|
130 |
Як цікаво провести час удома, коли надворі негода |
Вправа «Усмішка». Гра з цеглинками «Скопіюй». Групові вправи: Гра «Плутанина»,гра «Здогадайся – що це?»,гра «Абракадабра»,гра «Негода». |
1.Підчас негоди я з друзями. 2.Мені сумно, коли негода. 3.Я сам (сама) можу придумати гру. 4.Мої фантазії
|
19.04 |
|
|
Тема 9. Я – людина
|
||||||
Тиждень 30 . Пригода 1.Душа народу |
||||||
131 |
У чому моя неповторність? |
Вправа «Не хочу хвалитися, але я …», вправа « Оберіть улюблений навчальний предмет», вправа «Збираємося за спільними ознаками», складання асоціативного куща «Чим відрізняються твої однокласники?». Групові вправи: перегляд м/ф «Червона жаба»,робота в групах. |
1.У чому моя неповторність? 2.Я люблю робити …і це мені подобається. 3.Я помітив(ла). Що раніше не вмів(ла) …робити,а зараз … |
- має сформоване уявлення про те, що кожен – особистість,єдина та неповторна, але водночас всі ми є рівними, маємо однакові права та обов’язки; - обговорює власні смаки і захоплення, дізнається,чим захоплюються однокласники; - доброзичливо і толерантно ставиться до оточуючих; - розвиває і вдосконалює свої творчі здібності; - працює у класній та шкільній спільноті; - висловлює свої погляди, поважає думку інших; - допомагає іншим висловлювати свої погляди, поважати думку інших; - допомагає іншим учням утверджувати гідність та неповторність будь – якої людини. |
20.04 |
|
132 |
Що мені подобається? Які я маю смаки та захоплення? |
«Чарівна скринька»,робота в парах, перегляд м/ф «Шоу талантів», «Пригоди лісових друзів», «Незакінчене речення». Групові вправи: Складання пазлу «Наші таланти, здібності, уподобання», «Ким я хочу бути?» |
1.Я люблю у вільний час. 2.Мені подобається … 3.У майбутньому я хочу бути … |
21.04 |
|
|
133 |
Моя мрія. Що потрібно зробити,щоб здійснилася мрія? |
Вправа « Сьогодні не зіб’юсь»,вправа «Шість цеглинок», вправа «Знайомство з Бажасиком». Групові вправи: «Малюємо мрію класу». |
1.Я мрію про … 2. Що потрібно зробити,аби мрії здійснилися? 3.Чи потрібно мріяти? |
22.04 |
|
|
134 |
Що в мене спільного з моїми родичами? |
Гра «Знайди родину однокласника». Групові вправи: Слухання й обговорення оповідання В.Сухомлинського «Внучка старої вишні», вправа «Шкала думок». |
1.Моя сім’я. 2.Мої обов’язки в сім’ї. 3.Що в мене спільного з моїми родичами? |
23.04 |
|
|
135 |
Що в мене спільного з моїми родичами? (продовження) |
Гра «Поміняйтеся місцями ті, у кого …», «Крісло автора», «Ти схожий (а) на рідних», «Я хочу бути супергероєм». Групові вправи: Робота над загадкою,групова робота «Віднови вірш». |
1.Батьки мене хвалитимуть, коли … 2. Я люблю розмовляти з мамою, з татом, дідусем … 3.Я спільно з батьками … |
26.04 |
|
|
Тиждень 31 . Пригода 2.Найбільший скарб |
||||||
136 |
Що таке гідність? |
«Спільна дія», опрацювання оповідання Василя Сухомлинського «Святковий обід», «Мозковий штурм». Групові вправи: вправа «Людина – загадка». |
1. Найкраща якість мого характеру. 2. Яка я людина? 3. Гідний учинок мого друга (моєї подруги). |
- має сформоване уявлення про те, що кожен – особистість,єдина та неповторна, але водночас всі ми є рівними, маємо однакові права та обов’язки; - обговорює власні смаки і захоплення, дізнається,чим захоплюються однокласники; - доброзичливо і толерантно ставиться до оточуючих; - розвиває і вдосконалює свої творчі здібності; - працює у класній та шкільній спільноті; - висловлює свої погляди, поважає думку інших; - допомагає іншим висловлювати свої погляди, поважати думку інших; - допомагає іншим учням утверджувати гідність та неповторність будь – якої людини. |
27.04 |
|
137 |
Яку людину називають гідною? |
Вправа «Склади пазл», вправа «Комплімент від сонячного зайчика». Групові вправи: Розглядання ситуацій, «Ключові слова», перегляд м/ф « Думки навиворіт». |
1.Що я зробив (ла) гарного дня … 2. Я вдячний (а) … за … 3. Для мене прикладом гідної людини є … |
28.04 |
|
|
138 |
Навіщо нам допомагати іншим? |
Гра «Братання». Групові вправи: «Добрі справи волонтерів», «Віднови прислів’я». |
1.Я хочу (не хочу) бути волонтером. 2.Що я роблю, щоб рідні були щасливі? 3.Людина народжується для добра і щастя. |
29.04 |
|
|
139 |
Навіщо нам допомагати (продовження) |
Гра «Чарівний мішечок», складання асоціативного куща. Групові вправи: будуємо вежу добрих справ. |
1.Я люблю допомагати. 2.Я намагаюсь бути … 3. Мій вихідний день. |
30.04 |
|
|
140 |
Як робити добрі справи? |
«Ворота ввічливості»,мозковий штурм, гра «Якщо людина добра». Групові вправи: вправа «Чуйна допомога», перегляд м/ф «Про добро». |
1.Як робити добрі справи. 2.Я б хотів (ла) зробити для людей … 3. Добрі справи мого дня. |
05.05 |
|
|
Тиждень 32 . Пригода 3.Веселка щастя |
||||||
141 |
Що я знаю про культурну спадщину свого народу? |
Вправа « Продовж речення», перегляд відео «Культурна спадщина України», вправа «Мікрофон», вправа «Реклама», вправа «Колаж». |
1.Для мене культурна спадщина народу – це … 2. Чим я можу прославити Україну? 3.Моя Україна. |
- має сформоване уявлення про те, що кожен – особистість,єдина та неповторна, але водночас всі ми є рівними, маємо однакові права та обов’язки; - обговорює власні смаки і захоплення, дізнається,чим захоплюються однокласники; - доброзичливо і толерантно ставиться до оточуючих; - розвиває і вдосконалює свої творчі здібності; - працює у класній та шкільній спільноті; - висловлює свої погляди, поважає думку інших; - допомагає іншим висловлювати свої погляди, поважати думку інших; - допомагає іншим учням утверджувати гідність та неповторність будь – якої людини. |
06.05 |
|
142 |
Хто є громадянами України? |
Вправа « Чарівні долоньки», вправа «Мікрофон»,гра «Актори», вправа «Асоціативний кущ». Групові вправи: мініпроект «Тепло своїх долонь віддім я Україні». |
1.Я – громадянин (громадянка) України. 2. Я пишаюся тим, що … 3. Я можу зробити для своєї Батьківщини … |
07.05 |
|
|
143 |
Я – українець/ українка, я – європеєць/європей-ка |
Гра « Спробуй відгадати» (слайд – шоу), перегляд відео «Україна – Європа», вправа «Інтерв’ю», вправа – колаж «Країни Європи». |
1.Моя мандрівка Європою. 2.Моя Європейська мрія. 3.Що б я розповів (ла) про свою країну? |
11.05 |
|
|
144 |
Як я пізнаю природу? |
Вправа « Сьогодні я …», вправа «Асоціації», перегляд м/ф «Пригоди лісових друзів – Охорона природи». Групові вправи: вправа « Чим я можу допомогти природі?». |
1.Чим я можу допомогти природі? 2.Як я пізнаю природу? |
12.05 |
|
|
145 |
Як зібрати інформацію за допомогою цифрових пристроїв? |
Вправа «Ранкові враження», перегляд відео «Пристрої для роботи з інформацією», «Крісло автора», вправа «Винахідники». |
1.Для мене важливо(неважливо) мати цифрові пристрої. 2.Я використовую Інтернет для … 3.Якби я був (була) винахідником , то … |
13.05 |
|
|
Тиждень 33 . Пригода 4 |
||||||
146 |
Як ми зростали? |
Вправа «Не хочу хвалитися, але …», перегляд м/ф « В гостях у Добрячка», « Корисні підказки. Як почути своє тіло?». Групові вправи: вправа «Бінго». |
1. Найкращим, що зі мною сталося у третьому класі, було … 2. Коли я виросту, то хочу стати … 3.Мені цікаво спостерігати за … |
- має сформоване уявлення про те, що кожен – особистість,єдина та неповторна, але водночас всі ми є рівними, маємо однакові права та обов’язки; - обговорює власні смаки і захоплення, дізнається,чим захоплюються однокласники; - доброзичливо і толерантно ставиться до оточуючих; - розвиває і вдосконалює свої творчі здібності; - працює у класній та шкільній спільноті; - висловлює свої погляди, поважає думку інших; - допомагає іншим висловлювати свої погляди, поважати думку інших; - допомагає іншим учням утверджувати гідність та неповторність будь – якої людини. |
14.05 |
|
147 |
Що є щастям для людини? |
Вправа «Асоціації». Групові вправи: вправа «Коло ідей». |
1.Щастя – це … 2.У яких життєвих ситуаціях я почуваюся щасливим (щасливою) ? 3.Мені для щастя потрібно … |
17.05 |
|
|
148 |
Як побудувати гарні стосунки в колективі? |
Спілкуємось граючись, гра «Струмочок». Групові вправи. |
1.У колективі я почуваюся… 2.За що я люблю свій клас? 3.Мої враження. |
18.05 |
|
|
149 |
Секрети успіху |
Вправа «Не буду хвалитися, але …», вправа «Вчимося позитивно мислити», гра «Чарівний базар». Групові вправи: «Галерея успіху». |
1.Я отримаю задоволення від … 2. У мене є можливість … 3.Мій успіх залежить від … |
19.05 |
|
|
150 |
Секрети успіху |
Вправа «Не буду хвалитися, але …», вправа «Вчимося позитивно мислити», гра «Чарівний базар». Групові вправи: «Галерея успіху». |
1.Я отримаю задоволення від … 2. У мене є можливість … 3.Мій успіх залежить від … |
20.05 |
|
|
Тиждень 34 |
||||||
151 |
Людина – частина природи. |
Гра «Учимося любити природу»,гра «Павутинка. |
1.Я серед природи. 2.Що я можу зробити для природи? 3.Як я можу покращити довкілля? |
- використовує набуті навички для спілкування; - піклується про однокласників, друзів, членів родини; - довірливо ставиться до інших дітей, вміє говорити і слухати інших; - створює позитивний настрій у класі; - з цікавістю знайомиться із розмаїттям навколишнього світу; - розширює своє пізнання у життєвому просторі; - має уявлення про красу природи; - прагне досліджувати навколишній світ, творчу фантазію,креативність мислення, інтерес до довкілля,зв’язне мовлення; - прагне творити красу власноруч; - дбайливо ставиться до природи, має естетичний смак, чуйність, доброту, дружні взаємини. |
21.05 |
|
152 |
Людина – частина суспільства |
Вправа «Одне до одного»,гра «Зазирни у скриньку». Групові вправи:робота в групах. |
1.Що відрізняє мене від тварини? 2.Що я можу зробити для суспільства? 3. Що потрібно робити мені, аби бути справжнім членом класної спільноти? |
24.05 |
|
|
153 |
Чи можуть від однієї людини залежати зміни в суспільстві? Обов’язок. Дисципліна. |
Побажання «По колу»,гра «Про що розповідає портфель?». |
1.Які мої обов’язки у класі та школі? 2.Як моя поведінка впливає на оточуючих? 3.Як я можу впливати на стосунки з однокласниками? |
25.05 |
|
|
154 |
Як я можу вплинути на своє майбутнє? |
Ігровий тренінг «Я обираю настрій»,ігрова вправа « Що можна купити за гроші?» (картки – схеми),робота з виставкою грошей. Групові вправи: гра «Мозаїка». |
1.Кого з відомих українців сучасності я знаю? 2. Кого з відомих людей нашого краю я знаю? 3.Які якості я повинен(нна) розвивати в собі, аби досягти успіху? |
26.05 |
|
|
155 |
Як я можу вплинути на своє майбутнє? Що робить людину особливою? |
Вправа «Думки вголос»,гра «Добра справа». Групові вправи:асоціативний кущ. |
1.Чого я ще хотів(ла) би навчитися? 2.Які риси характеру потрібні для розвитку моїх здібностей? 3.Які таланти моїх батьків я хотів(ла) би перейняти? |
27.05 |
|
|
156 |
Як я можу вплинути на своє майбутнє? Оцінювання рис характеру. Переваги, можливості,способи їхнього розвитку. |
Прослуховування пісня Н.Май, робота в парах «Який я?». Групові вправи. |
1.Яких недоліків я хотів(ла) би позбутися? 2.Яких чеснот я хотів(ла) би набути? 3. Я хотів (ла) би мати друзів, які …
|
28.05 |
|