«ПОГОДЖЕНО» Заступник директора з НВР __________________О.Л. Лаврухіна __________________О.Л. Лаврухіна «____» ______________ 20___ р. «____» ______________ 20___ р. |
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор школи ___________________Т.О. Лисенко ___________________Т.О. Лисенко «____» _______________ 20___ р. «____» _______________ 20___ р.
|
Календарно - тематичне планування з історії України (Вступ до історії ) курсу інваріантної складової робочого навчального плану КЗ “Нововодянська загальноосвітня школа I-III ступенів” Водянської сільської ради, Кам'янсько - Дніпровського району, Запорізької області для 5 класу на 2019 - 2020 навчальний рік.
Відповідає чинній програмі Міністерства освіти і науки « Історія України (Вступ до історії ) » 5 клас (авт. О.В. Гісем): Видавництво “Ранок”, 2018
Вчитель історії Кваліфікаційної категорії спеціаліст Юрченко Людмила Миколаївна
Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів суспільно - гуманітарного циклу
Протокол №______ від «____»________________2019р.
Голова МО________ А.А. Назаренко
Інструктивно - методичні рекомендації на 2019 - 2020 навчальний рік. Пропедевтичний курс «Вступ до історії» (35 годин) 5 клас
Курс історії в 5 класі має пропедевтичний (вступний) характер. Головними завданнями курсу є:
а) формування уявлень і початкових знань учнів про історію як галузь людських знань, як науку, що має свій предмет вивчення і свої методи дослідження;
б) розвиток у школярів/школярок інтересу до предмета та мотивації до його вивчення як передумови до формування низки загальних (уміння вчитися впродовж життя, обізнаність і самовираження у сфері культури тощо) і предметних (хронологічна, просторова, інформаційна тощо) компетентностей;
в) формування первинних уявлень про структуру і зміст історії України як передумови до реалізації засобами навчання наскрізних, міжпредметних і предметних змістових ліній (громадянська відповідальність, культурна свідомість тощо).
Програма надає вчителеві широкі можливості для самостійного наповнення навчальної роботи змістом відповідно до національного та локального вимірів, залишає простір для самостійних дій щодо форм і методів навчальної роботи. За потреби вчитель /учителька може змінити порядок розділів програми, використовувати як пряму, так і зворотну хронологію, планувати вивчення інших (не тільки визначених у програмі) історичних осіб, подій, пам’яток з акцентом на історії України.
1. Розпочніть підготовку до викладання курсу з обмірковування того, навіщо в загальноосвітніх навчальних закладах вивчаються основи науки історії. Для кращого розуміння призначення шкільної історії дайте відповідь на запитання до визначення мети шкільної історичної освіти, яке узяте з Пояснювальної записки до оновлених програм:
«Метою шкільної історичної освіти є: а) формування вільної особистості, яка визнає загальнолюдські та національні цінності й керується морально-етичними критеріями та почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці; б) виховання засобами історії громадянської свідомості, зорієнтованої на патріотичне почуття приналежності до власної країни та до її спільних історичних, політичних і культурних цінностей, а також на демократичні пріоритети й злагоду в суспільстві; в) прищеплення толерантності й поваги до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей.
Реалізація цієї мети здійснюється через розвиток основних складових історичної свідомості: а) накопичення знань про основні події, явища та процеси, їх давніші та сучасні інтерпретації; б) оволодіння способами розумових дій, необхідних для
Календарно - тематичне планування уроків
«Історія України (Вступ до історії ) 5 клас» (35 годин на рік, 1 година на тиждень) зі змінами згідно Наказу МОН № 236 від 21.02.2019 р.
Підручник: «Історія України (Вступ до історії )», 5 клас авт. : О.В. Гісем Видавництво: “Ранок”, 2018
I – семестр ( 15 годин )
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин |
Примітки |
1 |
|
Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ? Що таке минуле, сучасне і майбутнє. |
1 |
|
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- значення термінів «історія» й «історик»; - мотиви інтересу (звернення) людини до минулого; - взаємопов’язаність минулого, теперішнього і майбутнього; завдання історії як шкільного предмета.
- використовувати термін «історія» в різних значеннях (як оповідь, як досвід, як живу пам’ять про життя людей у минулому, як науку); - вправно користуватися підручником. |
||||
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- створити і заповнити хронологічну таблицю.
Київська держава (княжа Русь-Україна. ІХ–ХІІІ ст.); Королівство Руське (Галицько-Волинська держава. ХІІІ – середина ХІV ст.); Козацька республіка/Військо Запорозьке/Гетьманщина (середина ХVІ – ХVІІІст.); творення нової України, держава Україна (ХІХ–ХХ ст.). Події історії рідного краю (на вибір учителя /учительки).
- встановити хронологічну послідовність подій (за допомогою шкали часу, хронологічної таблиці). |
||||
2 |
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. |
1 |
|
3 |
|
Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). |
1 |
|
4 |
|
Історія України на шкалі часу. |
1 |
|
5 |
|
Практичне заняття. «Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу.» |
1 |
|
6 |
|
Контрольна робота №1. «Відлік часу в історії.” |
1 |
|
Тематичне оцінювання |
||||
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
Середнє Подніпров’я, Чернігово-Сіверщина, Галичина, Волинь, Поділля, Буковина, Закарпаття, Донщина, Слобожанщина, Північне Причорномор’я, інші.
|
||||
7 |
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. |
1 |
|
8 |
|
Українська держава на історичних картах у різні часи свого існування |
1 |
|
9 |
|
Походження назв народів і географічних об’єктів. Історико - етнографічні регіони України. |
1 |
|
10 |
|
Практична робота. “Територіальне розташування та історичне походження рідного міста (села).” |
1 |
|
11 |
|
Контрольна робота №2. “Де відбувається історія.” |
1 |
|
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності :
|
||||
12 |
|
Історичні джерела та їх різновиди. Робота з історичними джерелами. |
1 |
|
13 |
|
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. |
1 |
|
14 |
|
Де зберігаються історичні пам’ятки. |
1 |
|
15 |
|
Практична робота. “Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому.” |
1 |
|
16 |
|
Контрольна робота №3. “Джерела до вивчення історії.” |
1 |
|
17 |
|
Повторення вивченого матеріалу в I семестрі. |
1 |
|
Тематичне оцінювання |
II – семестр ( 20 годин )
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин |
Примітки |
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
пам’ятники Володимиру Великому і княгині Ользі (м.Київ), Софійський собор (м.Київ), пам’ятник королеві Данилу (м.Львів), резиденція Богдана Хмельницького (м.Чигирин), пам’ятник Богдану Хмельницькому (м.Київ), ханський палац (м. Бахчисарай), пам’ятник Михайлові Грушевському (м.Київ), пам’ятник Героям Крут (Чернігівська обл.), Меморіал воїнам УГА (Личаківський цвинтар у Львові), Національний музей «Меморіал пам’яті жертв Голодомору в Україні» (м. Київ), меморіальний простір у Бабиному Яру (м. Київ), монумент «Батьківщина-мати» і Національний музей історії України у Другій світовій війні (м. Київ), монумент Незалежності (м.Київ), Меморіал Героям Небесної Сотні (м.Київ). Пам’ятки історії й пам’ятники рідного краю (на вибір учителя /учительки). |