Календарно - тематичне планування уроків з курсу "Здоров'я, безпека, добробут" за модельною програмоє Хитра З.М., Романенко О.А. за новим зразком
№ |
Дата |
Тема уроку |
Обов’язкові очікувані результати |
Наскрізні вміння + види діяльності |
Ключові компетенції |
||
Загальні результати |
Конкретні результати |
Орієнтири для оцінювання |
|||||
1 |
|
Людина, її життя, здоров’я та безпека – найвищі соціальні цінності. |
Діє відповідально СЗО 1.1. |
демонструє прихильність до безпечних і корисних практик поведінки, які зменшують ризики для життя і здоров’я або запобігають їм [6 СЗО 1.1.1] |
демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі [6 СЗО 1.1.1-1] |
- висловлювати власну думку - критично і системно мислити
Складання рейтингу життєвих цінностей.
|
|
2 |
|
Принципи здорового способу життя |
Поводиться безпечно СЗО 2.4 |
пояснює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціального і побутового походження [6 СЗО 2.4.1] |
моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціального і побутового походження [6 СЗО 2.4.1-1] поводиться безпечно під час спілкування, зокрема з тваринами [6 СЗО 2.4.1-3] |
- оцінювати ризики - приймати рішення, що передбачає здатність обирати способи розв'язання проблем
Проведення опитування думок або мозкового штурму про здоровий спосіб життя, чинники, що пливають на здоров’я людини. |
|
3. |
|
Вікова періодизація життя людини |
Приймає зміни власного організму [СЗО 3.2] |
вирізняє та пояснює вікові зміни в організмі як ознаку здоров’я та розвитку [6 СЗО 3.2.1] |
приймає індивідуальні темпи вікових змін в організмі як вияв норми [6 СЗО 3.2.1-2]
|
- читати з розумінням, що передбачає здатність до емоційного, інтелектуального, естетичного сприймання і усвідомлення прочитанного - логічно обґрунтовувати позицію Складання таблиці «Вікові зміни організму» |
|
4 |
|
Вплив рухової активності та фізичних вправ на ріст та розвиток організму |
Приймає рішення [СЗО 2.3]
|
використовує перевірену інформацію для прийняття рішення в типових (знайомих) повсякденних ситуаціях [6 СЗО 2.3.1] |
використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту [6 СЗО 2.3.1-1] |
Складання переліку фізичних вправ для ранкової гімнастики. |
|
5 |
|
Профілактика плоскостопості та порушень постави. |
Діє відповідально [СЗО 1.1] |
демонструє прихильність до безпечних і корисних практик поведінки, які зменшують ризики для життя і здоров’я або запобігають їм [6 СЗО 1.1.1] |
демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі [6 СЗО 1.1.1-1]
|
- оцінювати ризики - логічно обгрунтовувати позицію Виконання вправ для формування правильної постави та профілактики плоскостопості. |
|
6 |
|
Інфекційні захворювання (ГРВІ, грип, кір) |
Розпізнає небезпечні ситуації [СЗО 2.1] |
визначає ймовірні небезпеки в повсякденному житті [6 СЗО 2.1.1] |
визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо) [6 СЗО 2.1.1-1] |
- оцінювати ризики - мислити системно Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. |
|
7 |
|
Профілактика інфекційних захворювань. Профілактичні щеплення ̶ вакцинація. |
Аналізує вплив поведінки на здоров’я [СЗО 3.3] |
усвідомлює наслідки впливу індивідуальної поведінки на стан здоров’я
|
досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань |
Виконання проєктів «Найпоширеніші інфекційні хвороби», «У світі патогенів» |
|
8 |
|
Емоційно-вольове життя людини. Емоції. Настрій. |
Приймає рішення [СЗО 2.3] |
використовує перевірену інформацію для прийняття рішення в типових (знайомих) повсякденних ситуаціях
|
використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту [6 СЗО 2.3.1-1]
|
- логічно обгрунтовувати позицію
|
Інформаційно-комунікаційна компетентність Математична компетентність |
9 |
|
Умови успішного навчання.
|
Діє відповідально [СЗО 1.1] |
демонструє прихильність до безпечних і корисних практик поведінки, які зменшують ризики для життя і здоров’я або запобігають їм [6 СЗО 1.1.1] |
демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі
|
Відпрацювання навичок успішного навчання у класі.
|
|
10 |
|
Здоров'язбережувальне навчальне середовище |
Вчиться вчитися [СЗО 4.1] |
відстежує власний поступ і висловлює бажання пізнавати нове без шкоди для здоров’я [6 СЗО 4.1.1] |
організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час [6 СЗО 3.4.1-1]
|
Складання пам’ятки про ефективні способи запам’ятовування інформації.
|
|
11 |
|
Сон і безсоння. Значення сну. Умови здорового сну. Гігієна розумової діяльності. |
Аналізує вплив поведінки на здоров’я [СЗО 3.3] |
усвідомлює наслідки впливу індивідуальної поведінки на стан здоров’я [6 СЗО 3.3.1] |
аналізує причини вибору нездорової поведінки [6 СЗО 3.3.1-5] |
Робота в группах «Умови здорового сну» |
|
12 |
|
Конфлікти. Причини виникнення конфліктів.
|
Спілкується конструктивно [СЗО 4.4] |
досягає ефективного спілкування, виявляючи повагу до особистого простору інших осіб, для організації ефективної спільної діяльності, задоволення власних потреб і потреб інших осіб [6 СЗО 4.4.1] |
пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту [6 СЗО 4.4.1-1]
|
Моделювання вербального і невербального спілкування.
|
|
13 |
|
Способи подолання конфліктів.
|
Спілкується конструктивно [СЗО 4.4] |
досягає ефективного спілкування, виявляючи повагу до особистого простору інших осіб, для організації ефективної спільної діяльності, задоволення власних потреб і потреб інших осіб [6 СЗО 4.4.1] |
застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації [6 СЗО 4.4.1-2]
розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами [6 СЗО 4.4.1-3]
|
Моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів та інших дорослих.
|
|
14 |
|
Булінг та кібербулінг.
|
Поводиться етично [СЗО 4.8] |
виявляє повагу до почуттів інших людей, шанобливо ставиться до їх поглядів щодо збереження здоров’я, безпеки і добробуту [6 СЗО 4.8.1]
|
толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброту [6 СЗО 4.8.1-2]
|
Складання рекомендацій або плану покращення міжособистісних стосунків.
|
|
15 |
|
Способи подолання булінгу та кібербулінгу.
|
Відстоює власні інтереси та інтереси інших осіб [СЗО 1.2] |
відстоює власні інтереси та інтереси інших осіб, протидіючи проявам тиску, неповаги і приниження [6 СЗО 1.2.1] |
виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу [6 СЗО 1.2.1-2]
|
Розробка стратегії подолання булінгу та кібербулінгу.
|
|
16 |
|
Узагальнення опрацьованого матеріалу та отриманих знань |
Планує майбутнє [СЗО 4.6] |
аналізує потенціал опанування різних видів діяльності [6 СЗО 4.6.1] |
доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього [6 СЗО 4.6.1-1]
|
- виявляти інтерес до навчання |
- Інноваційність |
Погоджено
директорка Плпав’я – Вадрусівського ЗЗСО
_____________Оксана БРИТАН
Календарно – тематичне планування інтегрованого курсу
«Здоров’я, безпека та добробут»
Відповідно до модельної програми «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти» автори: Хитра З.М., Романенко О.А. (наказ МОН від 12.07.2021 № 795)
Підручник «Здоров’я, безпека та добробут» підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти
5 НУШ 2022-2223 н.р.
1 година на тиждень
Вчитель:
Тимочко Л.Я.