Урок на тему "Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі)".

Про матеріал

Розробка уроку містить елементи тренінгових вправ та направлена на формування безпечної поведінки під час спілкування у соцмережах

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку для 6 класу за оновленою програмою на тему "Безпечне спілкування  в Інтернеті (соціальні мережі)".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  

                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Безпечне спілкування  в Інтернеті (соціальні мережі). 6 клас

Мета:

навчальна: формувати уявлення про спільноти та електронне спілкування, про правила спілкування в спільнотах; формувати знання про інформаційну безпеку в Інтернеті; учити аналізувати вплив інформаційних джерел на складові здоров'я;

розвивальна: розвивати навички самоконтролю, саморегуляції;

виховна: виховувати в учнів культуру спілкування в Інтернеті, активність, вміння самостійно здобувати знання,обережність і вибірковість у користуванні мережею Інтернет.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, підручники, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Виготовлення з паперу "ляльки Бінго". На ляльці дитина записує своє ім'я та  продовжує речення:1) Я зареєстрований в соціальній мережі …

2) В соціальній мережі мені подобається …

3) Я приділяю спілкуванню в соціальній мережі … хвилин (годин)

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду, опорних знань учнів.

*Що таке Інтернет?

Інтернет - це глобальна мережа, що з'єднує комп'ютери всього світу.

*Які можливості нам дає Інтернет?

(навчання, ігри та розваги, пошук інформації,перегляд відеофільмів, спілкування)

*А чи завжди це спілкування є безпечним? (вислухати думки дітей)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Гра «Соціальна мережа».

- Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Зараз ми створимо комп’ютерну мережу, передавши клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією. (діти передають клубок)

- Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними – користувачі. Так ось, в комп’ютерній мережі ми знаємо не всіх користувачів. - А тепер зазирніть під парти і подивіться, хто утворив  цю комп’ютерну мережу.

Під партами приклеєні стікери з надписами:

ДІВЧИНКА 10 РОКІВ

ПРОДАВЕЦЬ

МАМА

ДІДУСЬ

УЧЕНЬ 2 КЛАСУ

ЗЛОДІЙ

НАРКОЗАЛЕЖНИЙ СТУДЕНТ

ПСИХОЛОГ

УЧИТЕЛЬ

ХЛОПЧИК 16 РОКІВ

УЧЕНЬ 6 КЛАСУ і т. п.

Діти відривають стікери і зачитують осіб, які утворили мережу.

- Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо, хто є вашим співрозмовником в соціальних мережах.

ІV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку.

Інтернет надає багато послуг: електронна пошта, інтерактивне спілкування, форуми тощо. Але й містить безліч небезпек: зіпсований зір, постава, обмеження живого спілкування, рухомої активності та ін. Також через соціальні мережі зловмисники можуть збирати інформацію, впливати на свідомість дітей, примушувати робити неадекватні вчинки. Сьогодні ми розглянемо позитивні та негативні сторони соціальних мереж.

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя:

З моменту появи соціальних мереж їх популярність зростає з кожним днем. І вона настільки висока, що практично кожен користувач мережі Інтернет зареєстрований в тій чи іншій соціальній мережі.
У деяких соціальних мережах зареєстровано просто колосальна кількість користувачів – наприклад, нещодавно одна з мереж відсвяткувала реєстрацію сорокамільйонного користувача. Ви тільки вдумайтеся в цю цифру! Як відомо, ще здавна масове скупчення людей завжди приваблювало любителів наживи й обману довірливих громадян.
Якщо ви активний користувач мережі Інтернет, то нерідко помічали, що деякі сайти пропонують виконати якусь послугу тільки після відправки смс-повідомлення. Наприклад, для того щоб скачати фільм, книгу, гру і т. д., треба відправити смс-повідомлення. Крім того, останнім часом вся банерна та контекстна реклама рясніє оголошеннями наступного роду: «Надішліть смс-повідомлення з номером людини, і ви дізнаєтеся всю інформацію про нього, яка міститься в єдиній закритій базі». Або ось ще: «Ви можете дізнатися все листування, відправивши нам повідомлення з номером людини» … і так далі. Ще бувають випадки, коли ви пройшли якийсь тест, але для того, щоб дізнатися його результати, необхідно відправити смс-повідомлення. Це все різні випадки одного виду шахрайства. Який же зв’язок цього виду шахрайства з соціальними мережами? А зв’язок дуже простий, бо вся реклама на дані шкідливі сайти поширюється через соціальні мережі. Як правило, реальна вартість відправленого смс-повідомлення набагато перевищує заявлену сайтом. Якщо ви вже попалися на вудку мобільним шахраям, тобто відправили смс-повідомлення, ви можете звернутися із заявою до вашого стільникового оператору. У заяві варто докладно описати проблему, що склалася. Нерідко вдається повернути гроші назад.
Друга небезпека пов’язана із залежністю від цих мереж. Сучасні віртуальні мережі містять деякі платні послуги. Наприклад, одна з відомих мереж представляє можливість посилати повідомлення за допомогою звичайних смс: коли на ваш аккаунт приходить повідомлення, ви отримуєте оповіщення на мобільний телефон і можете відповідати на нього смс-повідомленням. Природно, сильно залежна людина прагне використовувати соціальні мережі в повному обсязі, без будь-яких обмежень, і, як правило, платить за подібні сумнівні послуги. Крім цього, в багато соціальних мереж інтегровані онлайн-ігри, для гри в які потрібні реальні гроші.
Метою наступного виду шахрайства є заволодіння вашою сторінкою в соціальній мережі. Заволодівши сторінкою, шахрай може дізнатися докладну інформацію про вас, ваші контакти, інформацію про ваших знайомих, друзів, також він може вести шахрайську діяльність з вашої сторінки. Схема цього шахрайства дуже проста. По суті, таке шахрайство можна віднести до виду хакерської атаки, яка називається фішингом. Вона полягає в тому, що хакер підсовує вам замість справжньої сторінки, де ви вводите логін і пароль, щоб зайти в соціальну мережу, підроблену сторінку, і тим самим ви самі передаєте шахраєві дані від вашої сторінки. Підробка відбувається наступним способом. На призначену для користувача пошту приходить повідомлення з пропозицією дружби в соціальній мережі, завантажити музику, відео, ігри і т.д. Повідомлення містить замасковану посилання, яка веде до копії сторінки деякої соціальної мережі. В цілях безпеки радимо вам ніколи не переходити за подібними посиланнями і вводити адресу сторінки в адресний рядок.
Інший вид шахрайства заснований на довірі. Уявіть таку ситуацію. Вам приходить повідомлення від одного хорошого знайомого з проханням позичити електронних грошей, скачати якийсь контент або перейти по якомусь посиланню. Сидячи по інший бік екрану, ви не можете точно знати, хто відправив вам повідомлення – друг чи шахрай, який заволодів його сторінкою, і, як правило, ви, не замислюючись про це, виконуєте прохання. Відгородити себе від цього шахрайства дуже просто, треба лише зв’язатися з тим хто відправив повідомлення з проханням, зв’язатися по іншому каналу зв’язку (наприклад, зателефонувавши по телефону) і запитати підтвердження прохання. Ми розглянули лише найпопулярніші види шахрайства за допомогою соціальних мереж. Однак пам’ятайте, кожен день вигадуються все нові більш витончені шахрайські схеми. Будьте обережні. Як це не банально, але ваша безпека у ваших руках!

Запам'ятайте наступні правила: (можна намалювати у вигляді схеми)

1. Не повідомляй пароль

2. Не відкривай незнайомі файли

3. Запитуй про все дорослих

4. Не повідомляй про себе

5. Не відповідай на листи незнайомцю

6. Будь обережним з незнайомцями

7. Не зустрічайся з незнайомцями

8. Не поспішай надсилати СМС.

 

 

 

VІ. Руханка.

Діти встають і виходять в проходи між партами. Учитель проголошує деякі дії в мережі. Якщо оголошена дія є безпечною, робимо крок вперед, якщо небезпечною - крок назад.

 

Я одержав листа з невідомою адресою. (крок назад)

Я познайомився з новою людиною в Інтернеті і не повідомив про це батьків. (крок назад)

Я зберігаю свій пароль у таємниці. (крок вперед)

Я скористався Інтернетом без дозволу батьків.

(крок назад)

Я не повідомляю про себе і батьків приватну інформацію в Мережі. (крок вперед)

Я вірю не всій інформації віртуальних знайомих.

(крок вперед)

Я обмежую свій час роботи в Інтернеті. (крок вперед)

Я завантажив у Мережу неправдиву інформацію.

(крок назад)

Я повідомив у Мережу свою адресу. ( крок назад)

Я помістив фото в Мережу моїх друзів без їх дозволу.

(крок назад)

Я повідомлю батьків, якщо віртуальний знайомий запросить мене на побачення. (крок вперед)

Щоб працювати в Інтернеті, я питаю дозволу батьків.

(крок вперед)

Я користуюся забороненими для дітей сайтами.

(крок назад)

Я не відкриваю незнайомі листи. (крок вперед)

Я веду непристойні розмови у Мережі Інтернет.

(крок назад)

Я не відсилаю незнайомим людям фотографії. (крок вперед)

VІІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота в парах:

Завдання:складіть із словосполучень з лівого та правого стовпчика правила етикету й безпеки електронного спілкування.

 

Не розголошуйте

якщо незнайомі люди запрошують зустрітися.

Не вибирайте собі нік,

який може образити інших.

Будьте ввічливими,

уникайте слів, що можуть стати причиною конфлікту.

Не погоджуйтесь,

особисті дані, пароль для входу в Мережу.

 

Презентація результатів роботи.

VІІІ. Підведення підсумків уроку.

На зворотному боці "ляльки Бінго" дитина записує відповідь на питання: що я можу повідомити своєму віртуальному співрозмовнику? Відповіді оголошуються та обговорюються у великій групі.

ІХ. Повідомлення домашнього завдання

Скласти пам'ятку "Інформаційна безпека в Інтернеті".

doc
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
3507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку