Календарно - тематичне планування з хімії для 11 класу розроблене відповідно до нової програми, яка затверджена Міністерством освіти і науки України від 23.10.2017 р. та стає діючою з 2019-2020 н.р.
Хімія 11 клас ( рівень стандарту)
70 год. ( 2 год на тиж.)
за новою програмою
2018-2019 н.р.
І семестр |
||||
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
|
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||
1 |
. |
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D).
|
|
2 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».
|
2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування).
|
|
3 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
3. Моделі атомів s-, p-, d елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
4 |
|
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів |
||
5 |
|
Тестовий контроль знань. |
|
|
6 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
|
Тематична «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
||||
Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
||||
Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини |
||||
7 |
|
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки. |
Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
8 |
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
||
9 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
||
10 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
||
11 |
|
Самостійна робота «Хімічний зв'язок і будова речовини». |
|
|
12 |
|
Тестовий контроль знань. |
|
|
13 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
|
Тематична «Хімічний зв'язок і будова речовини» |
||||
Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
||||
Тема 3. Хімічні реакції |
||||
14 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
|
15 |
|
Гідроліз солей.
|
. |
|
16 |
|
Лабораторни дослід № 1 «Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів». |
|
|
17 |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.
|
|
|
18 |
|
Тестовий контроль знань. |
|
|
19 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
|
Тематична «Хімічні реакції» |
|
|||
Навчальні проекти 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
|||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
(Частина І) |
|||
20
|
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. 8. Зразки неметалів. 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
21 |
|
Розв’язування задач та вправ. |
||
22 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
||
23 |
|
Явище адсорбції. |
|
|
24 |
|
Лабораторний дослід № 2 « Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів».
|
|
|
25 |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. |
|
|
26 |
|
Застосування неметалів. |
|
|
27 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. |
|
|
28 |
|
Особливості водних розчинів неметалічних сполук з Гідрогеном, їх застосування. |
|
|
29 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
|
30 |
|
Кислоти. Кислотні дощі. |
|
|
31 |
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
|
32 |
|
Загальна характеристика металів. |
|
|
33 |
|
Самостійна робота « Неметали». |
|
|
34 |
|
Тестовий контроль знань. |
|
|
35 |
|
Семестрова контрольна робота №1 |
|
|
ІІ семестр |
||||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (Частина ІІ) |
||||
36 |
|
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|
37 |
|
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
38 |
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
39 |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
|
40 |
|
Розв’язування задач та вправ. |
|
|
41 |
|
Солі, їх поширення в природі. |
|
|
42 |
|
Середні та кислі солі. Розв’язування задач та вправ. |
|
|
44 |
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
|
|
45 |
|
Практична робота № 1 « Дослідження якісного складу солей». |
|
|
46 |
|
Сучасні силікатні матеріали. |
|
|
47 |
|
Мінеральні добрива. Застосування мінеральних добрив. |
|
|
48
|
|
Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
49
|
|
Якісні реакції на деякі йони |
|
|
50 |
|
Розв’язування задач та вправ. |
|
|
51
|
|
Лабораторний дослід № 3-6 «Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію».
|
|
|
52 |
|
Лабораторний дослід №7-8 «Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів». |
|
|
53 |
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
Зразки металів та неметалів |
|
54 |
|
Місце металічних елементів у періодичній системі. |
|
|
|
|
Особливості будови атомів металів. Поширення у природі.
|
|
|
55 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
56 |
|
Розв’язування вправ та задач. |
|
|
57 |
|
Розв’язування вправ та задач. |
|
|
58 |
|
Самостійна робота « Неорганічні речовини та їх властивості» |
|
|
59 |
|
Тестовий контроль знань. |
|
|
60 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
|
61 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
|
|
|
Тематична « Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
|
Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці. 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 11. Кислотні дощі. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
||||
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
||||
62 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. |
|
|
|
|
|
|
|
63 |
. |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
64 |
|
Самостійна робота. |
|
|
65 |
|
Тестовий контроль знань. |
|
|
66 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
|
67 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
|
68 |
|
Повторення вивченого матеріалу за рік. |
|
|
69 |
|
Повторення вивченого матеріалу за рік. |
|
|
70 |
|
Семестрова контрольна робота №2 |
|
|
Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.
|
||||