Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Трач, С. К. Образотворче мистецтво : підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. К. Трач, М. І. Резніченко. – Тернопіль. : Навчальна книга – Богдан, 2012 –128с.
Образотворче мистецтво
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Трач, С. К. Образотворче мистецтво : підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. К. Трач, М. І. Резніченко. – Тернопіль. : Навчальна книга – Богдан, 2012 –128с.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Державні вимоги до навчальних досягнень учнів |
Дата |
Примітка |
|
У майстернях графіка та живописця |
|
||||
1 |
“В гостях у художників”. Відео мандрівка до майстерні художника-графіка. Матеріали, інструменти та обладнання. Тематичне завдання: «Королівство графіки». |
милується та виражає емоційне ставлення (мімікою, мовленнєвими й образотворчими засобами): -до краси природи навколишнього світу та відображеної у творах графіки та живопису; розпізнає: -графічні та живописні твори; має елементарне уявлення: -про спосіб передачі руху в пейзажі; -споріднені кольори, кольорові контрасти та нюанси; -про особливості роботи акварельними фарбами в техніці“по-мокрому”; знає та називає: -головні виражальні засоби графіки та живопису; -основні матеріали та інструменти художника- графіка та живописця; розуміє та використовує на практиці: - колір у графічних творах; - колірне вирішення у живописних творах; -графічні та живописні матеріали й інструменти для створення практичного завдання; -як передавати рух у природі (вітер, хвилі) графічними засобами; -як користуватися палітрою; -як утворювати відповідно до задуму відтінки кольорів шляхом змішування фарб; -як передавати глибину простору шляхом загороджування об’єктів другого плану об’єктами першого плану; -як раціонально організовувати робоче місце та прибирати його; дотримується: -правил техніки безпеки при створенні творів графіки та живопису |
|
|
|
2 |
Вибір засобів виразності графіки для передавання форми та характеру поверхні зображуваних об’єктів та предметів. Тематичне завдання:“Які бувають дерева?” (радісне, сумне, сердите, хворе, старе і т.п.). |
|
|
||
3 |
Елементарне поняття про динамічну композицію. Передавання руху в природі графічними засобами. Значення кольору у графічних творах. Тематичне завдання:“Вітер з гаєм розмовляє”. |
|
|
||
4 |
Мандрівка до майстерні художника-живописця. Матеріали, інструменти та обладнання. Актуалізація знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр). Тематичне завдання:Дарунки осені”. |
|
|
||
5 |
Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти. Тематичне завдання:“ Схід сонця на морі”. |
|
|
||
6 |
Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки. Тематичне завдання:“ “Дзвінкоголосий півник”.
|
|
|
||
7 |
Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. Тематичне завдання:“Вечір на сопілці грає”.
|
|
|
||
8 |
Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель по-мокрому.Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру. Тематичне завдання:“Дощовий день”.
|
|
|
||
У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів |
|
||||
9 |
Мандрівка до майстерні художника-скульптора.Матеріали, інструменти та обладнання. Передача основної форми будови тварин у простих позах. Практична робота. “Динозаври”.
|
милується та виражає емоційне ставлення (образотворчими та мовленнєвими засобами, мімікою) до: -краси творів скульптури та архітектури; -рукотворної краси предметів побуту; розпізнає: -твори скульптури, архітектури та декоративно-прикладного мистецтва; знає та називає: -види скульптури (кругла та рельєф), декоративно-прикладного мистецтва (художня кераміка, вишивка, ткацтво, художня обробка металу та дерева, художній розпис, писанкарство); -основні види гончарного посуду (глечик, куманець, горщик, миска); розуміє та пояснює: -виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми у скульптурі; -значення орнаментальних композицій у декоративно-прикладному мистецтві; має елементарне уявлення про: -творчість скульптора, архітектора, народних майстрів; уміє: -ліпити різними способами, досягаючи кінцевої мети; -передавати у практичній роботі основні форми будови тіла тварин, спостерігаючи за їх розміром; -узгоджувати декоративне оздоблення з формою предмета; -раціонально організовувати робоче місце та прибирати його; дотримується: -правил техніки безпеки при створенні скульптурних, архітектурних та декоративно- прикладних творів |
|
|
|
10 |
Виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні. Практична робота.“Запишався наш павич”, |
|
|
||
11 |
Робоче місце архітектора.Матеріали, інструменти та обладнання художника-архітектора. Практична робота. “Палац Снігової королеви”
|
|
|
||
12 |
Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. Практична робота.“Гарна хатка”.
|
|
|
||
13 |
Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва. Практична робота. Ескіз вишивки для рушника. |
|
|
||
14 |
Гончарство в Україні Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою. Практична робота.“Найкращий виріб гончара” (глечик). |
|
|
||
15 |
Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва. Практична робота.“ “Бородатий Морозенко”,. |
|
|
||
16 |
Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва. Практична робота. “Різдвяний янгол” Повторення і узагальнення вивченого. |
|
|
||
ІІ семестр ― (1 год на тиждень) ― 19 тижнів
№ п/п |
Тема уроку |
№с. |
Матеріали |
Дата |
Примітка |
||||
В гостях у художників: пейзажиста, анімаліста, портретиста, майстра натюрморту |
|
||||||||
17. |
Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні) Практична робота «Яким буває море?» |
С.32 |
Папір, клей, ножиці
|
|
|
||||
18. |
Пейзаж. Відтворення плановості розміщення об’єктів у просторі шляхом загороджування. Практична робота Малювання пейзажу «Подорож у гори». |
с. 34 |
Акварель
|
|
|
||||
19. |
Передавання глибини простору за допомогою кольору при створенні уявного краєвиду. Практична робота Створення композиції «Зимова казка». |
С.30 |
Гуаш, набризк (зубна щітка) |
|
|
||||
20. |
Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок малювання тварин(звірів, птахів, комах), знання їх елементарної будови. Практична робота «Снігурі» |
С.36 |
Гуаш
|
|
|
||||
21. |
Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі (на початковому рівні). |
С.38 |
Папір, клей, ножиці
|
|
|
||||
22. |
Портрет у різних видах образотворчого мистецтва. Практична робота «Портрет казкового персонажу- Івасик-Телесик». |
С.48 |
Кольорові олівці |
|
|
||||
23 |
Портрет у різних видах образотворчого мистецтва. Практична робота «Портрет казкового персонажу-Червона Шапочка» |
С.39 |
Пластилін |
|
|
||||
24. |
Актуалізація знань про елементарну будову фігури людини. Зображення людини в русі. Практична робота Колективна робота «Зимові спортивні розваги»
|
С.40 |
Акварель |
|
|
||||
25. |
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головного в композиції. Практична робота «Вербові котики» |
С.42 |
Кол.папір, клей, ножиці |
|
|
||||
26. |
Натюрморт з натури. Композиція з неживих предметів . Практична робота Композиція “Пасхальний натюрморт”. |
С.44 |
Акварель |
|
|
||||
Улюблені сюжети в мистецтві. Художник і театр |
|
||||||||
27. |
Побутові теми в творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції. Практична робота «Веселе свято» |
С.46 |
Гуаш |
|
|
||||
28 |
Зображення тварин та людей в ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа. Практична робота Ілюстрація до казки «Коза-Дереза» |
С.50 |
Гуаш,олівці |
|
|
||||
29 |
Зображення тварин та людей в ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа. Практична робота Ілюстрація до казки «Курочка Ряба» |
С.52 |
Гуаш |
|
|
||||
30. |
Значення форми, кольору, декору в створенні виразних театральних масок. Практична робота «Театральна маска». |
С.59 |
Білий папір, фарби |
|
|
||||
31. |
Роль костюма в розкритті образу театрального героя. Узгодження форми (деталей одягу) з декором. Практична робота «Костюм театрального героя» |
С.62 |
Кольоровий папір
|
|
|
||||
32. |
Різновиди ляльок в театрі та мультиплікації. Конструювання лялькового персонажа. Практична робота Пальцева голівка для вистави «Рукавичка» |
С.56 |
Картон, фарби, клей…
|
|
|
||||
33. |
Знайомство з художниками театру, з елементами сценографії (декорації, сцена тощо) та їх призначенням. Використання простої шрифтової композиції під час створення ескізу театральної афіші. Практична робота Афіша до вистави «Дюймовочка» |
С.54 |
Картон, гуаш |
|
|
||||
34. |
Передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору в тематичній композиції. Практична робота «На арені цирку». Повторення і узагальнення вивченого за рік. |
С.60 |
Акварель |
|
|
||||