ПРИРОДОЗНАВСТВО 5 КЛАС I семестр
( 70 годин, 2 години на тиждень із них 5 годин – резервні)
№ | Зміст уроку | Дата | Примітка | ||||
5-А | 5-Б | 5-В | 5-Г | ||||
Вступ | |||||||
1 | Науки, що вивчають природу. | ||||||
2 | Джерела знань про природу. Пр. заняття: «Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів». | ||||||
3 | Методи вивчення природи. | ||||||
4 | Обладнання для вивчення природи. Пр. заняття: «Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та дослідів». |
ПРИРОДОЗНАВСТВО 5 КЛАС I семестр
( 70 годин, 2 години на тиждень із них 5 годин – резервні)
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Примітка |
|||||||||
5-А |
5-Б |
5-В |
5-Г |
|||||||||
Вступ |
||||||||||||
1 |
Науки, що вивчають природу. |
|
|
|
|
|
||||||
2 |
Джерела знань про природу. Пр. заняття: «Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів». |
|
|
|
|
|
||||||
3 |
Методи вивчення природи. |
|
|
|
|
|
||||||
4 |
Обладнання для вивчення природи. Пр. заняття: «Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та дослідів». |
|
|
|
|
|
||||||
5 |
Найвідоміші вчені-натуралісти. |
|
|
|
|
|
||||||
6 |
Узагальнення та систематизація знань |
|
|
|
|
|
||||||
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС |
||||||||||||
7 |
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. Пр. робота №1 «Вимірювання маси та розмірів різних тіл». |
|
|
|
|
|
||||||
8 |
Речовини. Фізичні властивості речовин. |
|
|
|
|
|
||||||
9 |
Молекули. Рух молекул. Дифузія. |
|
|
|
|
|
||||||
10 |
Атоми і хімічні елементи. |
|
|
|
|
|
||||||
11 |
Різноманітність речовин: прості та складні речовини.
|
|
|
|
|
|
||||||
12 |
Різноманітність речовин: огранічні та неорганічні речовини. |
|
|
|
|
|
||||||
13 |
Чисті речовини і суміші. |
|
|
|
|
|
||||||
14 |
Способи розділення сумішей. Пр. заняття: «Розділення сумішей фільтруванням». |
|
|
|
|
|
||||||
15 |
Явища природи. |
|
|
|
|
|
||||||
16 |
Різноманітність фізичних явищ: механічні, теплові, світлові явища. |
|
|
|
|
|
||||||
17 |
Різноманітність фізичних явищ: звукові, електричні, магнітні явища. |
|
|
|
|
|
||||||
18 |
Хімічні явища, їх ознаки. |
|
|
|
|
|
||||||
19 |
Горіння. |
|
|
|
|
|
||||||
20 |
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
|
|
|
|
|
||||||
21 |
Узагальнення та систематизація знань. |
|
|
|
|
|
||||||
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ |
||||||||||||
22 |
Небо і небесна сфера. |
|
|
|
|
|
||||||
23 |
Зірки і сузір’я. Пр.заняття: «Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба». |
|
|
|
|
|
||||||
24 |
Сонце. |
|
|
|
|
|
||||||
25 |
Планети. |
|
|
|
|
|
||||||
26 |
Малі небесні тіла. |
|
|
|
|
|
||||||
27 |
Загальна будова Сонячної системи. |
|
|
|
|
|
||||||
28 |
Всесвіт і його компоненти. |
|
|
|
|
|
||||||
29 |
Астрономія – наука, яка вивчає Всесвіт. |
|
|
|
|
|
||||||
30 |
Узагальнення та систематизація знань. |
|
|
|
|
|
||||||
II семестр
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Примітка |
|||||||||
5-А |
5-Б |
5-В |
5-Г |
|||||||||
Розділ III. Земля – планета Сонячної системи. Тема 1. Земля як планета |
||||||||||||
31 |
Гіпотези і сучасні уявлення про винекнення Землі. |
|
|
|
|
|
||||||
32 |
Форма і розміри Землі. |
|
|
|
|
|
||||||
33 |
Внутрішня будова Землі. |
|
|
|
|
|
||||||
34 |
Рух Землі у просторі. |
|
|
|
|
|
||||||
35 |
Розповсюдження сонячного світла і тепла по поверхні Землі. |
|
|
|
|
|
||||||
36 |
Місяць – супутник Землі. |
|
|
|
|
|
||||||
37 |
Способи зображення Землі. Масштаб. |
|
|
|
|
|
||||||
38 |
Пр.заняття: «Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу; географічних об’єктів» |
|
|
|
|
|
||||||
39 |
Грунт, його значення. Утворення грунту. |
|
|
|
|
|
||||||
40 |
Склад і властивості повітря. Значення повітря. |
|
|
|
|
|
||||||
41 |
Вода на Землі. |
|
|
|
|
|
||||||
42 |
Вода – розчинник. Пр.заняття: «Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти». |
|
|
|
|
|
||||||
43 |
Значення води в природі. |
|
|
|
|
|
||||||
44 |
Використання води людиною. |
|
|
|
|
|
||||||
45 |
Поначення на контурній карті основних форм рельєфу та водних об’єктів України. |
|
|
|
|
|
||||||
46 |
Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
|
|
|
|
||||||
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів |
||||||||||||
47 |
Організм і його властивості. |
|
|
|
|
|
||||||
48 |
Різноманітність організмів: рослини. |
|
|
|
|
|
||||||
49 |
Різноманітність організмів: тварини. |
|
|
|
|
|
||||||
50 |
Різноманітність організмів: гриби. |
|
|
|
|
|
||||||
51 |
Різноманітність організмів: бактерії. |
|
|
|
|
|
||||||
52 |
Отруйні рослини, тварини, гриби. Пр.заняття: «Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами, тваринами своєї місцевості». |
|
|
|
|
|
||||||
53 |
Умови життя на Землі. |
|
|
|
|
|
||||||
54 |
Пристосованість організмів до періодичних змін умов середовища життя. |
|
|
|
|
|
||||||
55 |
Наземно – повітряне середовище, пристосованість організмів до життя в ньому. |
|
|
|
|
|
||||||
56 |
Водне середовище, пристосованість організмів до життя в ньому. |
|
|
|
|
|
||||||
57 |
Грунтове середовище, пристосованість організмів до життя в ньому. |
|
|
|
|
|
||||||
58 |
Визначення організмів за визначниками. Пр.заняття: «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомгою атласів – визначників, електронних колекцій». |
|
|
|
|
|
||||||
59 |
Взаємозв’язок між організмами в природі. |
|
|
|
|
|
||||||
60 |
Екосистеми. |
|
|
|
|
|
||||||
61 |
Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
|
|
|
|
||||||
Тема 3. Людина на планеті Земля |
||||||||||||
62 |
Охорона природи. Червона книга України. Пр.робота №2 «Складання Червоної книги своєї місцевості» |
|
|
|
|
|
||||||
63 |
Екологічні проблеми та їх рішення. |
|
|
|
|
|
||||||
64 |
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. |
|
|
|
|
|
||||||
65 |
Зв’язок людини з природою. Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||