Календарно – тематичне планування
Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»
6 клас
2023-2024 н.р.
_________________________________________________________
(Прізвище, ім’я та по батькові вчителя)
(35 годин – 1 година на тиждень)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(наказ Міністерства освіти і науки України від 08.03.2023 №254)
Відповідно до модельної навчальної програми «Здоров’я, безпека та добробут» 5-6 класи(інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти
Підручник: «Здоров’я, безпека та добробут»:підруч. для 6 кл. закл.загал.серед.освіти/О.І.Шиян, О.В.Волощенко, В.Г.Дяків, О.П.Козак, А.Б.Седоченко – Київ: Світич, 2023.-176с.:іл.
№ |
Зміст уроку |
Дата уроку |
Домашня робота |
Ключові компетентності Види навчальної діяльності |
|
Модуль 1. Суспільний добробут |
|||||
1 |
Добробут -особистий і суспільний |
|
Опрацювати §1, створити етегамі(японська саморобна листівка, де є зображення і кілька слів) на тему «Суспільний добробут» |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Обговорення поняття «суспільний добробут». Обговорення в загальному колі проблемного запитання «Чому суспільний добробут важливий?» |
|
2 |
Добробут громади і умови життя |
|
Опрацювати §2, зробити світлини, фотоколаж чи малюнок «Найкращі місця моєї громади» |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Обговорення «Чому кожен/кожна з нас важливі для добробуту громади?» |
|
3 |
Добробут школи і шкільна родина |
|
§3, написати коротке есе на тему «Моє улюблене місце в школі» |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Створення мапи думок «Добробут у школі – це як?» |
|
Модуль 2. Добробут і безпека в соціумі |
|||||
4 |
Соціальне середовище. Види небезпек |
|
Опрацювати §4 |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - громадська та соціальна |
|
5 |
Ризики і небезпеки |
|
§5, заповнити таблицю вправа 6, ст.26 |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Інсценізація в класі виклики служб порятунку в різних ситуаціях |
|
6 |
Небезпеки соціального походження |
|
§6, записати головні правила, які необхідно дотримуватись в разі виявлення вибухонебезпечних предметів |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Обговорення «Що покласти в «тривожну валізку»?
|
|
7 |
Небезпеки природного походження |
|
Опрацювати §7 |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна - природнича Розробити алгоритм дій при виявленні пожежі в лісі |
|
8 |
Засоби побутової хімії та небезпечні речовини |
|
Опрацювати §8 |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Обговорення «Які засоби побутової хімії використовують у вашій родині?» |
|
9 |
Безпека у віртуальному середовищі |
|
Опрацювати §9, скласти сенкан до слова «інтернет» |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Створення пам’ятки «Правила поведінки в Інтернеті для збереження здоров’я і добробуту» |
|
10 |
Узагальнення знань модуль 1 та модуль 2 |
|
|
|
|
Модуль 3. Добробут та громадське здоров’я |
|||||
11 |
Право на здоров’я. Громадське здоров’я |
|
Опрацювати §10 |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Обговорення «Чому усім важливо вакцинуватись від хвороб?» |
|
12 |
Соціальна небезпека інфекційних захворювань |
|
Опрацювати §11 |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна - природнича
Огляд світових прикладів приборкання хвороб |
|
13 |
Неінфекційні захворювання |
|
Опрацювати§12, сформулюйте 4-5 порад щодо профілактики неінфекційних захворювань |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна - природнича Обговорення «Що спричиняє неінфекційні захворювання?» |
|
14 |
Спорт і здоров’я |
|
Опрацювати §13, підготувати фізкульхвилинку(одну вправу) |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна - природнича Створення презентації «Відомі українці, які досягли значних успіхів у спорті». Провести опитування в класі «Якими видами спорту займаються учні 6 класу?» |
|
15 |
Громадське харчування |
|
Опрацювати §14, намалювати малюнок, комікс колаж «Святкова українська вечеря» |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Дискусія « Вулична їжа – за і проти». Практична робота зі зчитування маркування на продуктах харчування |
|
16 |
Вплив реклами на рішення людини |
|
§15, підготуватись до тестової перевірки |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Створення рекламного ролика соціального спрямування (спорт, здоровий спосіб життя, правильне харчування, дружба тощо). Виконання вправи «Що приховує реклама» |
|
17 |
Узагальнення знань модуль 3 |
|
|
|
|
Модуль 4. Добробут і вміння вчитися |
|||||
18 |
Способи навчання |
|
Опрацювати §16 |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Моделювання «Що та для чого я хочу підсилити у своїх вміннях?». Ознайомлення з різними способами засвоєння інформації та складання практичних порад для успішного навчання |
|
19 |
Менеджмент навчання |
|
Опрцювати§17, виконати вправу 10, ст. 99 |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Створення презентації «Як я використовую свої сильні сторони, інтереси та вподобання». Складання розкладу свого позаурочного вільного часу |
|
20 |
Уміння вчитися |
|
Опрацювати §18, запиши вислів про навчання |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Обговорення «Чого я хочу досягнути в 6 класі?» |
|
Модуль 5. Добробут, співпраця та спілкування |
|||||
21 |
Емоції та їх вираження |
|
Опрацювати §19 |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Обговорення «Культура онлайн-спілкування (нетикет)» |
|
22 |
Ефективне спілкування |
|
Опрацювати §20, намалювати свої кола спілкування |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Проблемне питання « Чому ефективна комунікація з іншими – ключ до успіху будь-якої справи?» |
|
23 |
Ефективна співпраця |
|
Опрацювати §21, записати 2-3 прислів’я про спільну працю |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Виконання вправ на відпрацювання навичок розуміння інших людей, себе, а також взаємовідносин між людьми |
|
24 |
Конфліктні ситуації та їх залагодження |
|
Опрацювати §22, записати поради для вирішення конфліктних ситуацій |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Обговорення «Якими бувають конфлікти, чому вони виникають?» |
|
25 |
Товариство. Підліткові компанії |
|
Опрацювати §23, створити мапу думок або колаж «Якою є моя компанія?» |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Обговорення «Яку користь і шкоду можуть приносити підліткові компанії?» |
|
26 |
Узагальнення знань модуль 4 та модуль 5 |
|
|
|
|
Модуль 6. Добробут і підприємливість |
|||||
Розділ 6.1. Підприємливість і фінансова грамотність |
|||||
27 |
Підприємливість і відповідальність |
|
Опрацювати §24 |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Обговорення пунктів Декларації відповідальності людини, які пов’язані з курсом «Здоров’я, безпека та добробут» |
|
28 |
Підприємливість. Створення цінності |
|
Опрацювати §25 |
- володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна Виконання проєкту «Створюємо цінності для нашої громади» |
|
29 |
Фінансова грамотність та фінансова безпека |
|
Опрацювати §26 |
- вільне володіння державною мовою - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості - інформаційно-комунікаційна Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками. Мозковий штурм «Ощадливе використання кишенькових грошей». Обговорення «Що таке податки, на що вони витрачаються?» |
|
30 |
Потреба людини та обмеженість ресурсів |
|
Опрацювати §27, написати кілька цілей сталого розвитку на які ви можете вплинути |
- володіння державною мовою - інформаційно-комунікаційна - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості |
|
Розділ 6.2. Волонтерство |
|||||
31 |
Волонтерство. Волонтерський рух в Україні |
|
Опрацювати §28 |
- володіння державною мовою - інформаційно-комунікаційна - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості Роздуми про волонтерську діяльність |
|
32 |
Доброчинність |
|
Опрацювати §29, виконати вправу 8,с.161 |
- володіння державною мовою - інформаційно-комунікаційна - формування культури здорового способу життя |
|
33 |
Доброчинний проєкт |
|
Опрацювати §30, виконати вправу 8, с.168 |
- володіння державною мовою - інформаційно-комунікаційна - формування культури здорового способу життя - формування активної громадянської позиції - повага до особистості Мапа думок «Що таке доброчинність?» |
|
34 |
Узагальнення знань модуль 6 |
|
|
|
|
35 |
Підсумок за рік |
|
|
|
|