Конспект уроку "Мінна небезпека"

Про матеріал
Матеріал призначений для ознайомлення дітей з інформацією про вибухонебезпечні предмети та небезпеку, яку від них можна очікувати. Має на меті вчити, як відрізняти вибухонебезпечні предмети та знаки, які попереджають про них. Може бути використано під час виховних годин.
Перегляд файлу

Курс «Здоров’я, безпека та добробут», 6 клас.

Тема уроку: Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Мінна небезпека.

Мета уроку: Ознайомити дітей з інформацією про вибухонебезпечні предмети та небезпеку, яку від них можна очікувати; вчити, як відрізняти вибухонебезпечні предмети та знаки, які попереджають про них. Формувати навички безпечного поводження з ними. Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення. Виховувати пильність, обережність, почуття самозбереження.

Обладнання: ілюстрації за темою; відео до уроку; попереджувальні знаки; засоби для позначення небезпечних територій; презентація до уроку, проектор чи інтерактивна дошка.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Корзина»

На листі А1 заздалегідь намальований кошик.

Дітям роздають стікери в формі яблук, на яких вони записують ті якості, які хочуть сьогодні проявити на уроці (креативність, самостійність, розум, кмітливість і т.д.).

Запишіть на яблуках одну з кращих своїх якостей, яка сьогодні вам допоможе в роботі і складемо їх в кошик.

Отож, взявши ваші найкращі якості з собою, ми починаємо наш пізнавальний та дуже корисний урок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Нова реальність, в якій ми тепер живемо, вимагає від нас нових знань. Ми постійно повинні дбати про власну безпеку. Ми маємо вміти розпізнавати небезпечні предмети і знати правила поведінки з ними. Для того, щоб розпізнати, про які небезпечні предмети йде мова, давайте складемо пазл. Виконавши це завдання, ми дізнаємось тему нашого уроку.

Для того, щоб виконати цю роботу, нам потрібно поставити у відповідність небезпечні ситуації (ризики) та їх походження.

https://learningapps.org/watch?v=pvwf3t35j23

Справді, сьогодні ми поговоримо про попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів, зокрема, мін.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

24 лютого 2022 року на світанку росія напала на Україну по всій довжині спільного кордону, від Луганська до Чернігова, а також із території Білорусі й окупованого Криму.

Війна в нашій країні вважається Управлінням ООН з координації гуманітарних місій однією з найзамінованіших у світі.  Щоб вберегти власне життя та життя своїх рідних, потрібно бути ознайомленими з різними видами вибухонебезпечних предметів та дотримуватись правил мінної безпеки. Адже, «Обізнаний — значить озброєний».

Перегляд відео уроку з мінної безпеки.

https://youtu.be/XAs_uq3T8Ps

Отже, підсумуємо:

Міни. детонатори (запали, підривники).

Міна – це вибухонебезпечний пристрій, спрямований на виведення з ладу чи знищення людини, транспорту або будівлі від присутності, близькості або контакту з особою чи транспортним засобом.

Потрібно пам’ятати, що міна може поранити, покалічити чи вбити людину, або декілька людей, зруйнувати чи пошкодити транспортний засіб.

Боєприпас, що не вибухнув (НВБ) вибухонебезпечний предмет, який був вистрілений, скинутий, запущений або випущений, проте не вибухнув через або несправність, або конструкцію, або з будь-якої іншої причини.

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

  1.               Не можна наближатися до міни, торкатися чи якимось чином впливати на неї (намагатися пересунути, накрити іншим предметом, залити водою, кидати в неї камінням тощо).
  2.               Все це може привести до вибуху міни.
  3.               Мінімальна безпечна відстань від міни – не менше 300 м.

Що робити при виявленні:

Не панікувати!

Відійти на безпечну відстань.

І тут вже, у безпечному місці, залишити якусь позначку (паперову серветку, червону стрічку, хустину тощо).

Обов’язково повідомити (телефонувати лише на безпечній відстані!) спеціальні служби за телефонами: 101 – ДСНС; 102 – Поліція.

Міна-пастка – вибуховий чи невибуховий пристрій (наприклад, капкан) або інший матеріал, який навмисно встановлюють для спричинення смерті або поранень внаслідок дотику до об’єкту, що здається нешкідливим, або виконання зазвичай безпечної дії.

Правильні дії:

1. Заспокоїтись та заспокоїти інших.

2. Спокійно, але переконливо попросити всіх присутніх відійти від підозрілого предмету та зробити це самому.

3. Якщо це трапилося у транспорті, попросити водія зупинитися, Заглушити двигун, всім вийти та відійти від транспортного засобу.

4. Якщо у приміщені – евакуювати всіх та відійти на безпечну відстань.

5. Передзвонити з безпечної відстані за телефонами екстрених служб (101 - Служба порятунку, 102 – Поліція, місцеві органи влади.

Граната - призначена для ураження осколками й ударною хвилею чи кумулятивним струменем людей та техніки. Є ручні гранати та ті, що вистрілюються із зброї. За Ознайомити 4 призначенням гранати розподіляються на: протитанкові (фугасні, кумулятивні), протипіхотні (осколкові, уламковофугасні), запалювальні, гранати спеціального призначення (димові, освітлювальні, сигнальні, тощо).

Патрони до зброї.

Окремо потрібно виділити цей вид загроз, який помилково сприймає населення відносно безпечним, з яким начебто можна проводити певні маніпуляції. Унаслідок маніпуляцій із цими капсулями можна отримати дуже серйозні травми.

Ознаки небезпечних територій.

Місця дислокації військових та інші фортифікаційні споруди.

Якщо на певній ділянці розміщувався чи зараз перебуває військовий підрозділ, ця ділянка вважається небезпечною. На ній можуть бути боєприпаси та інші ВНП. Підходи до військової частини часто мінуються

Також є вкрай небезпечними будь-які військові фортифікаційні споруди: окопи, траншеї, ДОТи (довгострокові вогневі точки), блокпости. Зазвичай підходи до них мінують. Там можуть бути залишки боєприпасів та ВНП, інші види небезпек.

Узбіччя доріг, ґрунтові дороги та лісосмуги.

На територіях, наближених до місць проведення бойових дій, ці ділянки часто мінують з метою ускладнення пересування техніки супротивника. Тому категорично забороняється з’їжджати на узбіччя, заходити в лісосмугу, а також пересуватися невідомими ґрунтовими дорогами.

Залишки мертвих тварин.

Наразі фіксується багато випадків підривів свійських та диких тварин на мінах/розтяжках. І вони лишаються німими свідками небезпечних територій.

Необроблені поля та ділянки, де не ведеться господарська діяльність, теж можуть становити загрозу.

Ділянки з видимими ознаками пошкодження ґрунту та травного покриття, залишками дротів, розтяжок, ниток, мотузок, ізоляції, скотчу тощо.

Водойми, переправи, мости та інші важливі елементи інфраструктури можуть бути замінованими.

Правила безпечної поведінки.

Правильні дії при виявленні підозрілих предметів:

Зупинитися. Якщо ми рухались, перше, що нам потрібно зробити, це зупинитися.

Не панікувати, заспокоїтись. Про цей крок дуже часто забувають. Натомість він конче важливий. Якщо ми не опануємо себе, навряд чи наші подальші дії будуть правильними. Скоріш за все, в паніці ми наробимо купу ризикованих небезпечних речей, які б ми ніколи не зробили у спокійному зваженому стані. А це може вартувати нам життя. Якщо в нас відпрацьовані навички безпечної поведінки, ми ніколи не будемо панікувати, оскільки ми напевно знаємо що треба робити.

Попередити інших, якщо Ви рухались не самі, голосно повідомивши про небезпеку та наказавши зупинитися.

Перевірити ознаки наявності інших предметів навколо себе, уважно роздивившись, не рухаючись з місця.

Повернутися назад тим же шляхом, яким прийшов, стараючись рухатись по своїх слідах на безпечну відстань (не менше 300 метрів).

Позначити небезпечну територію помітним знаком (червона стрічка, хустина тощо). Увага: маркування здійснювати тільки на безпечній ділянці!

Повідомити ДСНС (тел.: 101), Поліцію (тел.: 102), місцеві органи влади.

Чого не можна робити:

  •                 Наближатися до вибухонебезпечного предмета.
  •                 Якимось чином впливати на нього (торкатися, кидати каміння, пересувати, накривати чи заливати водою, кидати у вогонь тощо.
  •                 Телефонувати безпосередньо поруч з небезпечним предметом.
  •                 Здійснювати маркування безпосередньо біля нього.

Якщо раптом опинився на мінному полі:

Зупинитися

Не панікувати і не рухатись нікуди.

Голосно попередьте інших.

Гукайте на допомогу. Але попередьте, що підходити не можна. Попросіть викликати екстрену службу за телефоном 101 чи 102

Чекати на допомогу.

 

  1. Закріплення отриманих знань

1). Робота в групах.

Об’єднайтесь у групи та напишіть план дій в певній ситуації. Свої дії також проілюструйте картинками.

І група

Ви пішли в ліс збирати гриби. Раптом ви помітили яскраву іграшку зеленого кольору. Підійшовши ближче, ви зрозуміли, що ця іграшка дуже схожа на міну. Опишіть ваші дії.

ІІ група

Ви з однокласниками пішли кататись на санчатах. З’їхавши з гірки, ви побачили, що в землю частково занурений довгий предмет, схожий на снаряд. Опишіть ваші дії.

ІІІ група

Ви катались на велосипедах, виїхали на польову дорогу. Втомилися та зупинились перепочити. Раптом ви бачите, що ваш товариш викопує з землі якийсь невідомий предмет. Опишіть ваші дії.

Презентація відповідей.

 

2). Тестування

Для того, щоб перевірити свої знання, виконайте тест за кодом або за посиланням (якщо діти не мають можливості виконувати завдання самостійно, можна робити колективно, при цьому вивести зображення на дошку).

https://naurok.com.ua/test/poperedzhennya-rizikiv-vid-vibuhonebezpechnih-predmetiv-minna-nebezpeka-2483207.html

(За браком часу або можливостей, тест може бути виконано вдома).

  1. Підведення підсумків. Рефлексія.

Діти підсумовують результати своєї роботи і оцінюють, чи змогли вони проявити ті якості, що записали на початку уроку.

  1. Домашнє завдання.

Підготувати довідку про попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів(можна на ватмані, з малюнками, можна в зошитах).

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Партика Ольга
Додано
9 січня
Переглядів
4416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку