КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТУ ЗАХИСТ УКРАЇНИ
10 КЛАС, 2020-2021 н. р.
вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)
(1,5 год.) на тиждень.
Навчальна програма
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ»
ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
(РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)«Затверджено Міністерством освіти і науки України»
(Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407).
Гарасимів І.М. Захист Вітчизни: підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту.//І.М. Гарасимів, К.О. Пашко, М.М. Фука, Ю.П. Щирба. –
Тернопіль: Астон, 2018.
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
При-мітка |
Домашнє завдання |
|
|
|
|
І семестр
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вступний урок. Інструктаж з безпеки на уроках Захисту України. Формування ключової компетентності – «Соціальна та громадянська компетентності». Військово-патріотичне виховання. Підготовка до захисту України - обов'язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист України», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках.
|
1(1) |
|
|
Стор. 5-8. |
|
|
|
|
Розділ І. Основи національної безпеки України |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Система світової колективної безпеки. Система національної безпеки України. Формування ключової компетентності – «Інформаційно-цифрова компетентність» ( самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій). Національні інтереси України та загрози національній безпеці Воєнна доктрина України.
|
1(1) |
|
|
Стор. 8-12. |
|
|
|
|
Національні інтереси України та загрози національній безпеці Воєнна доктрина України. Міжнародне військове співробітництво та участь збройних формувань України в миротворчих місіях ООН. Формати відносин Україна – НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки.
|
1(1) |
|
|
Стор. 12-17. |
|
|
|
|
Розділ ІІ. Збройні Сили України на захисті Вітчизни |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
Нормативно-правова база з військових питань. Військова присяга та військова символіка України. Формування ключових компетентностей – «Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами» та «Спілкування іноземними мовами». Законодавство України про військову службу. Основні напрямки військово-професійної орієнтації учнів. Військові навчальні заклади, правила прийому, порядок підготовки та вступу до них.
|
1(1) |
|
|
Стор. 17-21. |
|
|
|
|
Історія розвитку українського війська. Історія розвитку українського війська, бойового прапора, військової символіки збройних формувань України. Військова присяга - клятва на вірність українському народові. Бойовий прапор військової частини – символ честі, доблесті і слави.
|
1(2) |
|
|
Стор. 22-25. |
|
|
|
|
Історія українського війська періоду від Київської Русі
|
1 |
|
|
Стор. 25-32. |
|
|
|
|
Основи міжнародного гуманітарного права. Особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій.
|
1(2) |
|
|
Стор. 32-38. |
|
|
|
|
Основи міжнародного гуманітарного права. Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів. Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП. Запобігання порушення норм МГП.
|
1 |
|
|
Стор. 38-42. |
|
|
|
|
Розділ ІІІ. Статути Збройних сил України |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Військовослужбовці та стосунки між ними. Формування ключової компетентності – «Ініціативність і підприємливість». Військова дисципліна. Поняття про військові статути. Військові звання і знаки розрізнення. Начальники та підлеглі, старші та молодші, їх права і обов'язки. Дотримання військовослужбовцями статутних взаємовідносин. Правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців. Порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів.
|
1(1) |
|
|
Стор. 42-46. |
|
|
|
|
Організація внутрішньої служби. Військова дисципліна, її суть і значення. Обов'язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. Заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин).
|
1(1) |
|
|
Стор. 46-50. |
|
|
|
|
Розділ ІV. Стройова підготовка |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
Стройові прийоми і рух без зброї. Формування ключової компетентності – «Ініціативність і підприємливість». Розвиток основних компетентностей у природничих науках і технологіях. Строї та їх елементи. Обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю. Попередня та виконавча команди. Виконання команд «Ставай», «Рівняйсь», «Струнко», «Вільно».
|
1(3) |
|
|
Стор. 51-54. |
|
|
|
|
Стройові прийоми і рух без зброї. Стройове положення. Повороти на місці. Рух стройовим і похідним кроком. Повороти під час руху.
|
1 |
|
|
Стор. 54-57. |
|
|
|
|
Стройові прийоми і рух без зброї. Виконання стройових прийомів і руху без зброї.
|
1 |
|
|
Стор. 54-57. |
|
|
|
|
Строї відділення. Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї. Розмикання і змикання відділення. Перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки. Рух відділення стройовим і похідним кроком.
|
1(1) |
|
|
Стор. 57-59. |
|
|
|
|
Розділ V. Вогнева підготовка |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
Стрілецька зброя та поводження з нею. Формування ключової компетентності – «Соціальна та громадянська компетентності». Заходи безпеки при поводженні зі зброєю. Історія розвитку та класифікація стрілецької зброї. Історія українського зброярства. Озброєння іноземних армій. |
1(10) |
|
|
Стор. 60-63. |
|
|
|
|
Сучасна стрілецька зброя. Її класифікація, бойові властивості, принцип дії. Основи стрільби зі стрілецької зброї. Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї. |
1 |
|
|
Стор. 60-63. |
|
|
|
|
Поняття постріл. Лінія прицілювання (цілик, мушка, мішень). Правила та одноманітне прицілювання. |
1 |
|
|
Стор.63-64. |
|
|
|
|
Правила та техніка ведення стрільби.Прийоми стрільби (вогневі тренування). Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Вибір і зайняття правильної позиції для стрільби. |
1 |
|
|
Стор. 65-70. |
|
|
|
|
Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Призначення вихідних установок (вибір прицілу і точки прицілювання). Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами. Корегування стрільби. |
1 |
|
|
Стор.70-74. |
|
|
|
|
Призначення та бойові властивості автоматів. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів. Підготовка автомата до стрільби. Можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення. |
1 |
|
|
Стор. 75-81. |
|
|
|
|
Заходи безпеки при поводженні зі зброєю. Порядок неповного розбирання і складання та обслуговування. Тренування у неповному розбиранні та складанні автомату. |
1 |
|
|
Стор. 81-85. |
|
|
|
|
Малокаліберна і пневматичні гвинтівки та гладко ствольна рушниця. Загальна будова малокаліберної і пневматичної гвинтівок та їх характеристика. Загальна будова помпових та напівавтоматичних гладко ствольних рушниць. Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Стрільба з пневматичної гвинтівки. |
1 |
|
|
Стор. 86-98. |
|
|
|
|
Загальна будова та види боєприпасів до стрілецької зброї. Маркування боєприпасів Спорядження магазину патронами і порядок зарядження автомата. Заходи безпеки при поводженні зі зброєю і боєприпасами.
|
1 |
|
|
Стор. 98-104. |
|
|
|
|
Мінно-вибухові пристрої. Класифікація, принципи дії, алгоритм дій при виявленні. |
1 |
|
|
Стор. 105-109. |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ VI. Тактична підготовка |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
Основні риси загальновійськового бою. Розвиток математичної компетентності під час моделювати бойові ситуації Поняття про бій. Види вогню та маневру, їх значення в бою. Основні види та риси ведення бою. Особиста зброя та екіпіровка солдата. |
1(1) |
|
|
Стор. 110-115. |
|
|
|
|
Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп. Види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі).Пересування одиночно бійця на полі бою: переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, щільне переповзання); перехід; перебігання. |
1(6) |
|
|
Стор. 115-117. |
|
|
|
|
Використання укриття на полі бою та рельєфності поверхні землі. Маскування зброї. |
1 |
|
|
Стор.117-125. |
|
|
|
|
Поняття про вогневу позицію в обороні. Вимоги до вибору місця для ведення вогню і спостереження. Послідовність обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи. |
1 |
|
|
Стор. 126-130. |
|
|
|
|
Вибір місця для ведення спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження. |
1 |
|
|
Стор. 130-132. |
|
|
|
|
Склад бойової групи. Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі. |
1 |
|
|
Стор. 132-137. |
|
|
|
|
Порядок дій у складі бойових груп. |
1 |
|
|
Стор.137-142. |
|
|
|
|
Основи військової топографії. Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами. |
1(3) |
|
|
Стор.142-145. |
|
|
|
|
Основи військової топографії. Азимут магнітний і його визначення. Визначення азимута на місцевий предмет і напрямку руху за азимутом. Складання опису місцевості. |
1 |
|
|
Стор. 146-149. |
|
|
|
|
Спосіб горизонталей як основний спосіб зображення рельєфу на топографічних картах. Система прямокутних та географічних координат. Висота перерізу рельєфу. Визначення абсолютних і відносних висот за топографічною картою. Визначення зон видимості. |
1 |
|
|
Стор.150-160. |
|
|
|
|
Розділ VІI. Прикладна фізична підготовка |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
Силова підготовка та подолання перешкод. Формування ключової компетентності - «Екологічна грамотність і здорове життя». Силові вправи з вагою власного тіла та з обтяженнями. Біг по пересіченій місцевості Подолання перешкод. Ознайомлення з елементами смуги перешкод. |
1(2) |
|
|
Стор. 160-165. |
|
|
|
|
Силова підготовка та подолання перешкод. Силові вправи з вагою власного тіла та з обтяженнями. Біг по пересіченій місцевості Подолання перешкод. Ознайомлення з елементами смуги перешкод. |
1 |
|
|
Стор. 165-175. |
|
|
|
|
Основи самозахисту. Ознайомлення з національними бойовими мистецтвами (хортинг, бойовий гопак, спас тощо). |
1(2) |
|
|
Стор. 175-179 |
|
|
|
|
Основи самозахисту. Ознайомлення з національними бойовими мистецтвами (хортинг, бойовий гопак, спас тощо). |
1 |
|
|
Стор. 175-179. |
|
|
|
|
Розділ VІIІ. Основи цивільного захисту |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
Нормативно-правова база цивільного захисту. Формування ключової компетентності – «Уміння вчитися впродовж життя». Надзвичайні ситуації мирного та воєнного часу та загроза їх виникнення. Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування. |
1(1) |
|
|
Стор.180-182. |
|
|
|
|
Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного, суспільного і соціально-політичного характеру. Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій. |
1(5) |
|
|
Стор. 183-189. |
|
|
|
|
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. |
1 |
|
|
Стор. 189-197. |
|
|
|
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання. |
1 |
|
|
Стор. 198-199. |
|
|
|
|
Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. |
1 |
|
|
Стор. 200-202. |
|
|
|
|
Попередження виникнення можливих надзвичайних ситуацій. |
1 |
|
|
Стор.198-202. |
|
|
|
|
Розділ IX. Домедична допомога |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
Базова підтримка життя. Формування ключової компетентності - «Екологічна грамотність і здорове життя». Алгоритм дій при раптовій зупинці серця. Основні правила та порядок проведення реанімації. |
1(4) |
|
|
Стор. 203-205. |
|
|
|
|
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). |
1 |
|
|
Стор. 210-211. |
|
|
|
|
Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
1 |
|
|
Стор. 212-213. |
|
|
|
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
1 |
|
|
Стор. 214-215. |
|
|
|
|
Надання домедичної допомоги при кровотечах. Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча найбільш поширена причина серед попереджувальних смертей після травматичного ушкодження. Алгоритм дій при кровотечі. |
1(4) |
|
|
Стор. 219-223. |
|
|
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану. |
1 |
|
|
Стор. 223-228. |
|
|
|
|
Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. Техніка тампонування рани. Техніка накладання давлячої пов’язки. |
1 |
|
|
Стор.228-242. |
|
|
|
|
Техніка виносу поранених. |
1 |
|
|
Стор. 243-251. |
|
|
|
|
РАЗОМ |
52 |
|
|
|
|