Календарно- тематичне планування
«Історія України»
7 клас, 35 годин Нуш.
Підручник «Історія України»: підручник для 7-го класу закладів загальної середньої освіти/ І. Щупак, О. Бурлака, В. Дрібниця,О. Желіба, І. Посунько -Київ: Оріон, 2024.-176с.
Модельна навчальна програма «Історія України. 7- 9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бурлака О. В.,Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року
№ 1001)»
№ |
Дата |
Тема уроку |
Ключові компетентності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Розділ 1. Вступ. Виникнення та становлення Русі-України |
||||
1 |
|
Середні віки на теренах України.
|
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Базові знання: Учень/учениця
«Русь» («Русь-Україна»), «князь», «дружина», «полюддя», «данина», «хозари», «печеніги», «Імперія ромеїв (Візантія)». Уміння: Учень/учениця
а) період становлення племінних князівств i союзів на українських теренах (V–IX ст.) — з добою раннього європейського Середньовіччя (середина V ст. – кінець IХ ст.); б) період існування Русі (IX–XIII ст.) — з добою зрілого Середньовіччя (Х–ХІІІ ст.); |
2 |
|
Велике розселення слов’ян. Господарство та суспільство слов’ян.
|
||
3 |
|
Сусіди східних слов’ян. Народи Північного Причорномор’я.
|
||
4 |
|
Утворення держави Русі-України.
|
||
5 |
|
Становлення Русі – України за Олега та Ігоря |
||
6 |
|
Русь – України за Ольги та Святослава |
||
7 |
|
Узагальнення з розділу 1 «Вступ. Виникнення та становлення Русі-України» Тематичний контроль |
||
Розділ 2. Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ ст. |
||||
8 |
|
Князь Володимир Великий. Упровадження християнства.
|
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Базові знання: Учень/учениця
Уміння: Учень/учениця
|
9 |
|
Русь-Україна за Ярослава Мудрого. «Руська правда».
|
||
10 |
|
Політичний устрій, суспільне, господарське та повсякденне життя.
|
||
11-12 |
|
Культура Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
|
||
13 |
|
Узагальнення з розділу 2 « Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»
|
||
14 |
|
Тематичний контроль |
||
Розділ 3. Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.
|
||||
15 |
|
Політична роздробленість Русі-України. Русь-Україна за правління Ярославичів.
|
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Базові знання: Учень/учениця
Уміння: Учень/учениця
|
16 |
|
Русь - Україна за Володимира Мономаха та Мстислава Великого |
||
17 |
|
Роздробленість Русі – України (середина ХІІ – середина ХІІІ ст..). Київське, Чернігівське та Переяславське князівства |
||
18 |
|
Галицьке та Волинське князівства в середині ХІІ – першій половині ХІІ ст. Кочові народи та Крим у Х- ХІІІ ст.. |
||
19 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
||
20 |
|
Узагальнення з розділу 3 «Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.»Тематичний контроль |
||
Розділ 4. Волинсько-Галицьке князівство («держава Романовичів») |
||||
21 |
|
Утворення Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»). |
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Базові знання: Учень/учениця знає час утворення Волинсько-Галицького князівства («державиРомановичів»), діяльності Романа Мстиславича, короля Данила, ЮріяІ, походів походи монголів на українські землі, боротьби за землі Волинсько-Галицького князівства між Угорщиною та Польщею, дати битви на р. Калка, коронації Данила Романовича; розуміє зміст термінів, понять і назв «король», «хан», «ярлик»,«баскак», «Золота Орда», «монгольська навала». Уміння: Учень/учениця упорядковує у визначений спосіб хронологічну інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу, синхронізує події на українських теренах з подіями у світі; |
22 |
|
Монгольська навала. Створення Золотої Орди. |
||
23 |
|
Коронація Данила. Внутрішня та зовнішня політика Данила Романовича.
|
||
24 |
|
Галицька держава за наступників Данила |
||
25 |
|
Культура Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»). |
||
26 |
|
Узагальнення з розділу 4 « Волинсько-Галицьке князівство («держава Романовичів»)» |
||
27 |
|
Тематичний контроль |
||
Розділ 5. Руські землі у східноєвропейських державних проєктах XIV–XV ст. Кримське ханство. |
||||
28 |
|
Українські землі у складі Великого князівства Литовського |
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Базові знання: Учень/учениця знає час входження українських земель до складу Великого князівства Литовського, Угорщини, Польщі, Молдови, Османської імперії, створення Кримського ханства, існування держави Феодоро, поширення магдебурзького права на українських теренах; дати битви на р. Сині Води, Кревської унії, Городельської унії, Грюнвальдської битви;
Уміння:Учень/учениця
|
29 |
|
Українські землі у складі Угорщини, Молдови (Русо-Валахії), Османської імперії. Держава Феодоро. Кримське ханство. |
||
30 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в ХІV–XV ст. Господарський і соціальний розвиток. Міста, магдебурзьке право.
|
||
31 |
|
Розвиток української культури в ХІV–XV ст. |
||
32 |
|
Узагальнення за розділом 5 « Руські землі у східноєвропейських державних проєктах XIV–XV ст. Кримське ханство» |
||
33 |
|
Тематичний контроль |
||
Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків |
||||
34 |
|
Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків. |
||
35 |
|
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. Поширення православя на Українських землях. |