Календарно- тематичне планування «Історія України» 7 клас, 35 годин Нуш.

Про матеріал
Календарно- тематичне планування «Історія України» 7 клас, 35 годин Нуш. Підручник «Історія України»: підручник для 7-го класу закладів загальної середньої освіти/ І. Щупак, О. Бурлака, В. Дрібниця,О. Желіба, І. Посунько -Київ: Оріон, 2024.-176с. Модельна навчальна програма «Історія України. 7- 9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бурлака О. В.,Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року № 1001)»
Перегляд файлу

Календарно- тематичне планування

«Історія України»

7 клас, 35 годин  Нуш.

Підручник «Історія України»: підручник для 7-го класу закладів загальної середньої освіти/ І. Щупак, О. Бурлака, В. Дрібниця,О. Желіба, І. Посунько  -Київ: Оріон, 2024.-176с.

Модельна навчальна програма «Історія України. 7- 9 класи» для закладів загальної середньої освіти  (авт. Бурлака О. В.,Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року

№ 1001

Дата

Тема уроку

Ключові компетентності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Розділ 1. Вступ. Виникнення та становлення Русі-України

1

 

Середні віки на теренах України.

 

Спілкування державною мовою

 

Компетентності в галузі природничих наук

 

Інформаційно- комунікативна

 

Культурна компетентність

 

Базові знання:

Учень/учениця

  • знає хронологічні межі Середньовіччя, час Великого розселення слов’ян, утворення Русі-України, діяльності перших князів/княгинь Русі-України;
  • знає факти діяльності князів Олега, Ігоря, Святослава, княгині Ольги;
  • розуміє зміст термінів, понять і назв «Велике розселення слов’ян»,

«Русь»    («Русь-Україна»),     «князь»,     «дружина»,   «полюддя»,

«данина», «хозари», «печеніги», «Імперія ромеїв (Візантія)».

 Уміння:

Учень/учениця

  • співвідносить історичні періоди європейського Середньовіччя і княжої доби в Україні, а саме:

а) період становлення племінних князівств i союзів на українських теренах (V–IX ст.) — з добою раннього європейського Середньовіччя (середина V ст. кінець IХ ст.);

б) період існування Русі (IX–XIII ст.) — з добою зрілого Середньовіччя (Х–ХІІІ ст.);

2

 

Велике розселення слов’ян.

Господарство та суспільство слов’ян.

 

3

 

Сусіди східних слов’ян. Народи Північного Причорномор’я.

 

4

 

Утворення держави Русі-України.

 

5

 

Становлення Русі – України за Олега та Ігоря

6

 

Русь – України за Ольги та Святослава

7

 

Узагальнення з розділу 1 «Вступ. Виникнення та становлення Русі-України»

Тематичний контроль

 

Розділ 2. Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

8

 

Князь Володимир Великий. Упровадження християнства.

 

Спілкування державною мовою

 

Компетентності в галузі природничих наук

 

Інформаційно- комунікативна

 

Культурна компетентність

 

Базові знання:

Учень/учениця

  • знає час хрещення Русі-України;
  • знає факти діяльності Володимира Великого, Ярослава Мудрого;
  • розуміє зміст термінів, понять і назв «князь», «вотчина», «графіті»,«ікона», «мозаїка», «фреска», «книжкова мініатюра»,«язичництво», «християнство», «реформа», «шлюбна дипломатія»«Руська              правда»,              «митрополія»,              «централізована              монархія– імперія».

Уміння:

Учень/учениця

  • упорядковує у визначений спосіб інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу;
  •        порівнює діяльність та висловлює обґрунтовані судження щодо ролі князів Володимира Святославича та Ярослава Володимировича та перших князів/княгинь Русі-України, інших історичних діячів доби Середньовіччя (за вибором);
  •        визначає передумови, причини, розрізняє результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів у межах розділу;

9

 

Русь-Україна за Ярослава Мудрого. «Руська правда».

 

10

 

Політичний устрій, суспільне, господарське та повсякденне життя.

 

11-12

 

Культура Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

 

13

 

Узагальнення з розділу 2 « Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»

 

14

 

Тематичний контроль

Розділ 3. Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

 

15

 

Політична роздробленість Русі-України. Русь-Україна за правління Ярославичів.

 

Спілкування державною мовою

 

Компетентності в галузі природничих наук

 

Інформаційно- комунікативна

 

Культурна компетентність

 

Базові знання:

Учень/учениця

  • знає дату Любецького з’їзду князів, правління тріумвірату Ярославичів, Володимира Мономаха, Мстислава Володимировича, Ярослава Осмомисла, першої писемної згадки назви «Україна» в писемних джерелах.

Уміння:

Учень/учениця

  • упорядковує у визначений спосіб інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу, синхронізує події на українських теренах з подіями у світі;
  •        визначає чинники, прояви та наслідки політичної роздробленості Русі-України;
  •        характеризує відносини Русі-України з сусідніми народами і державами;
  •        зіставляє наміри та результати діяльності історичних діячів (на прикладі Ізяслава, Святослава, Всеволодовича Ярославичів, Володимира Мономаха, Мстислава Володимировича, Ярослава Осмомисла);
  •        пояснює причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів, використовуючи відповідні поняття і терміни межах розділу);  описує історичні події, явища і процеси за картою, визначає території князівств у період роздробленості Русі-України, земель сусідніх з Руссю-Україною народів і держав;
  •        характеризує відносини руських князівств із сусідніми народами/державами;
  •        визначає чинники, особливості розвитку культури Русі-України та сусідніх спільнот у другій половині ХІ      першій   половині ХІІІ ст.;

16

 

Русь - Україна за Володимира Мономаха та Мстислава Великого

17

 

Роздробленість Русі – України (середина ХІІ – середина ХІІІ ст..). Київське, Чернігівське та Переяславське князівства

18

 

Галицьке та Волинське князівства в середині ХІІ – першій половині ХІІ ст. Кочові народи та Крим у Х- ХІІІ ст..

19

 

Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

20

 

Узагальнення з розділу 3 «Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.»Тематичний контроль

Розділ 4. Волинсько-Галицьке князівство («держава Романовичів»)

21

 

Утворення Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»).

Спілкування державною мовою

 

Компетентності в галузі природничих наук

 

Інформаційно- комунікативна

 

Культурна компетентність

 

Базові знання:

Учень/учениця

знає час утворення Волинсько-Галицького князівства («державиРомановичів»), діяльності Романа Мстиславича, короля Данила, ЮріяІ, походів походи монголів на українські землі, боротьби за землі Волинсько-Галицького князівства між Угорщиною та Польщею, дати битви на р. Калка, коронації Данила Романовича;

розуміє зміст термінів, понять і назв «король», «хан», «ярлик»,«баскак», «Золота Орда», «монгольська навала».

Уміння:

Учень/учениця

упорядковує у визначений спосіб хронологічну інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу, синхронізує події на

українських теренах з подіями у світі;

22

 

Монгольська навала. Створення Золотої Орди.

23

 

Коронація Данила. Внутрішня та зовнішня політика Данила Романовича.

 

24

 

Галицька держава за наступників Данила

25

 

Культура Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»).

26

 

Узагальнення з розділу 4 « Волинсько-Галицьке князівство («держава Романовичів»)»

27

 

Тематичний контроль

Розділ 5. Руські землі у східноєвропейських державних проєктах XIV–XV ст. Кримське ханство.

28

 

Українські землі у складі Великого князівства Литовського

Спілкування державною мовою

 

Компетентності в галузі природничих наук

 

Інформаційно- комунікативна

 

Культурна компетентність

 

Базові знання:

Учень/учениця

знає час входження українських земель до складу Великого князівства Литовського, Угорщини, Польщі, Молдови, Османської

імперії, створення Кримського ханства, існування держави Феодоро,

поширення магдебурзького права на українських теренах; дати битви на р. Сині Води, Кревської унії, Городельської унії, Грюнвальдської битви;

  •       знає факти діяльності Ольгерда, Вітовта, Свидригайла, Костянтина Івановича Острозького, Юрія Котермака (Дрогобича), Хаджі І Герая;
  •       розуміє зміст термінів, понять і назв «еліта», «шляхта», «магнат»,«султан», «унія», «магдебурзьке право», «самоврядування», «інкорпорація».

Уміння:Учень/учениця

  •        упорядковує у визначений спосіб хронологічну інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу, синхронізує події на українських теренах з подіями у світі;
  •        розрізняє економічні, політичні, культурно-інтелектуальні чинники розвитку суспільства на українських теренах.

29

 

Українські землі у складі Угорщини, Молдови (Русо-Валахії), Османської імперії. Держава Феодоро. Кримське ханство.

30

 

Суспільне і церковне життя на теренах України в ХІV–XV ст. Господарський і соціальний розвиток. Міста, магдебурзьке право.

 

31

 

Розвиток української культури в ХІV–XV ст.

32

 

Узагальнення за розділом  5 « Руські землі у східноєвропейських державних проєктах XIV–XV ст. Кримське ханство»

33

 

Тематичний контроль

Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків

34

 

Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків.

35

 

Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. Поширення православя на Українських землях.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Брижик Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сіліверстова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Климпуш Марія
    Оригінально, креативно, логічно, практично... Велика подяка!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 серпня
Переглядів
6491
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку