Календарно- тематичне планування з інтегрованого курсу «природничі науки» 6 клас Модельна навчальна програма ( авт.. Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А.,Яценко В.С.

Про матеріал
Календарно- тематичне планування з інтегрованого курсу «природничі науки» 6 клас Модельна навчальна програма ( авт.. Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А.,Яценко В.С. За підручником «Природничі науки»: підруч. інтегров. курсу для 6 класу закладів загальної освіти /, Т.М.Засєкіна, Ж.І. Білик, В.Д. Грома, Г.А.Лашевська .-К. : Видавничий дім «Освіта», 2023.
Перегляд файлу

Календарно- тематичне планування

з інтегрованого курсу «природничі науки» 6 клас

Модельна навчальна програма ( авт.. Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А.,Яценко В.С.

За підручником «Природничі науки»: підруч. інтегров. курсу   для 6 класу закладів загальної освіти /,  Т.М.Засєкіна, Ж.І. Білик,  В.Д. Грома, Г.А.Лашевська .-К. : Видавничий дім «Освіта», 2023.

Зміст уроку

Клас /дата

Д/з

Розділ 1. Досліджуємо Землю.

Географічні знання про Землю. Літосфера.

1

Повторення за 5 клас

 

Ст.4-5

2

Гіпотеза утворення Землі. Уявлення людей про форму Землі в минулому.

 

П.1

3

Мандрівники/ мандрівниці, дослідники/ дослідниці Землі.

 

П.2

4

Способи зображення Землі. Глобус – модель Землі. Види глобусів. Інтерактивний глобус.. Цифровий глобус GoogleEarth.

 

П.3

5.

Масштаб. Земля на плані й карті.

 

П.4

6

Градусна сітка на глобусах і картах. Географічні координати. Пр.з. вимірювання відстаней і географічних координат за картою.

 

П.5

7

Орієнтування на місцевості.

 

П.6

8

Внутрішня будова Землі. Дослідження : орієнтування на місцевості за допомогою традиційних і сучасних методах.

 

п.7

9

Літосфера.

 

П.8

10.

Моделювання : рух літосферних плит.

 

п.8

11

Походження материків і океанів . Рухи літосферних плит.

Пр.з. : позначення на  контурній карті меж літосферних плит, сейсмічних поясів.

 

П.9

12

Ендогенні ( внутрішні) процеси . Землетруси.

 

П.9

13

Вулканізм. Гейзери. Пр.з. складання пам’яток про небезпеку землетрусу, виверження вулкану, утворення зсуву.

 

п.10

14

Екзогенні ( зовнішні) процеси.

 

П.11

15

Гірські породи й мінерали. Походження  і склад мінералів і гірських порід. Гірський цикл. Корисні копалини і їхнє значення в житті й господарській діяльності людини. Пр.з. : визначення гірських порід і мінералів; магматичних , осадових  і метаморфічних гірських порід. Визначення твердості мінералів.

 

П.12

16

Планетарні форми рельєфу. Зображення рельєфу на фізичних картах.

 

П13

17

Гори і рівнини України  і світу.

 

П 14

Атмосфера. Гідросфера.

18

Атмосфера – повітряна оболонка Землі.

 

П.15

19

 Рух повітря внаслідок його нагрівання й охолодження. Бриз . Зміна температури повітря ( з висотою).

 

П.16

20

Атмосферний тиск. Зміна атмосферного тиску зі зміною висоти .

 

П.17

21

Вітер. Теплові , оптичні й електричні явища в атмосфері. Пр. з.: використання шкали Бофорта для візуального оцінювання швидкості вітру.

 

П.18

22

Властивості води. Гідростатичний тиск. Плавання тіл . Виштовхувальна сила. Гідрологічні дослідження. Пр. з .:  дослідження фізичних і хімічних  властивостей води, умови плавання тіл, вивчення водних об’єктів, вимірювання швидкості течії річки, визначення витрат води.

 

П.19

23

Вода в повітрі. Вологість повітря Хмарність. Пр.з. : виявлення повітря у воді.

 

П.20

24

Погода.

 

П.21

25

Клімат. Метеорологічні дослідження.

 

П.22

26

Явища в атмосфері. Формування мікроклімату і клімату місцевості.

 

П.23

27

Гідросфера – водна оболонка Землі.

 

П.24

28

Світовий океан і його частини. Океанічні течії і морські хвилі. Взаємодія атмосфери і океану.

 

П.25

29

Води суходолу. Річки .Пр.з. : вимірювання швидкості течії річки, визначення витрат води.

 

п.26

30

Озера. Властивості озерної води.

 

п.27

31

Болота Виникнення і розташування боліт. Розвиток боліт : низинне болото, перехідне болото  й верхове болото.  Значення боліт. Використання торфу. Природні і штучні водойми.

 

п.27

32

Підземні води – наше багатство. Сніг і лід у природі Землі. Лікувальні джерела.

 

п.28

33

Проєктна діяльність :

  • створення фото , відео, моделей , макетів, унікальних форм рельєфу земної кулі і своєї місцевості ;
  • виготовлення сейсмографа ;
  • складання пам’яток ( про небезпеку землетрусу, виверження вулкана,  утворення зсуву, безпечну поведінку під час несприятливих погодних умов – грози,граду, туману, ожеледі, ожеледиці, урагану, повені, льодоходу, шторму, перебування на березі водойми, біля болота тощо;
  • проектування розміщення підприємств , які викидають шкідливі речовини ;
  • способи видалення накипу зі стінок чайника ;
  • «Я географ / географиня, мінералог / мінералогиня, геолог / геологиня»

 

 

34

Контрольна робота 1

 

 

Розділ 2. Досліджуємо живе.

Організм – жива система

35

Ознаки живого.

 

П.29

36

Клітина, її будова, оболонка клітини, цитоплазма, ядро , органели, включення. Основні положення клітинної теорії.

 

П.30

37

Порівняння  рослинної і тваринної клітини. Дослідження : будова світлового мікроскопа, будова клітини цибулі, яблука , тощо.

 

п.30

38

Одноклітинні, колоніальні, багатоклітинні організми.

 

П.31

39

Живлення. Мінеральне живлення рослин. Процеси, що відбуваються під час травлення. Дослідження : демонстрація емульгування жирів мийними засобами.

 

П.32

40

Дихання. Процеси, які відбуваються під час дихання.

 

П.33

41

Процес виділення. Дослідження : гутація ( виділення) у проростків кукурудзи, пшениці.

 

П.34

42

Розмноження в рослин і розмноження у тварин. Статеві  клітини. Ріст. Обмежений і необмежений ріст. Розвиток. Індивідуальний розвиток. Прямий розвиток ( на прикладі людини), непрямий розвиток ( на прикладі комах). Розвиток у рослин .  Дослідження : пророщування насіння.

 

П.35

43

Виділення ДНК -  вмісної суміші, спостереження за колінним рефлексом.

Організм як єдине ціле. Поняття про нервову , гуморальну регуляцію. Роль ДНК в організмах.

 

п.35

44

Проєктна діяльність :

  • Виготовлення моделі листка, легені, мікроскопа, гнізда,кровоносної системи,;
  • «Я біолог / біологиня, біохімік т/ біохімікиня, фітодизайнер / фітодизайнерка»

 

 

45

Контрольна робота 2.

 

 

Розділ 3. Досліджуємо життя на Землі.

Біосфера

46

Середовище існування : водне, повітряне , наземне. Екосистеми як взаємодії між спільнотою та її фізичним середовищем. Продуценти , редуценти , консументи.

 

п.36

47

Пристосування організмів до перебування в повітряному середовищі.

 

п.37

48

Мешканці морів та океанів. Пристосування рослин і тварин до життя у воді. Умови життя в озері. Рослини і тварини річок і озер.  Умови життя болота. Рослини і тварини боліт. Дослідження : моделювання плавання риби, коло обігу води.

 

п.37

49

Ґрунти. Мешканці ґрунтів.  Дослідження : ґрунту.

 

п.38

50

Ліс.  Умови життя в лісі. Ліси України. Види, характерні для лісів України, зв’язки між ними. Дослідження : описування лісового угрупування.

 

п.39

51

Степ , лісостеп, луки й поля. Умови життя  в степу й лісостепу. Степи України. Види, характерні для степів України, зв’язки між ними. Дослідження : вплив екологічних чинників на розвиток рослин.

 

п.40

52

Умови життя  в горах.

 

п.41

53

Екосистеми прісних водойм

 

п.42

54

Умови життя в морях і океанах

 

п.43

55

Організм як середовище мешкання.

 

п.44

56

 Екскурсії.

Проєктна діяльність :

  • « я еколог /екологиня, екологічний менеджер /менеджера, орнітолог /орнітологиня, інженер /інженерка  з охороно навколишнього середовища»

 

 

57

Контрольна робота 3

 

 

Розділ 4. Досліджуємо діяльність людини.

Техносфера.

58

Геологічний літопис Землі. Ери утворення Землі.  Вплив місяця. Походження материків та океанів.

 

п.45

59

Гіпотеза походження життя на Землі. Походження Людини. Унікальність людства.

 

п.45

60

Населення планети. Дослідження : розселення людей на планеті.

 

п.46

61

 Техніка і технології , що розробила людина. Дослідження : відображення на стрілі часу основних відкриттів у  дослідженні Землі.

 

п.47

62

 Речовини та ресурси, що використовує людина. Природні і синтетичні матеріали : застосування з огляду на їхні властивості. Дослідження : вивчення різноманітності речовин за  їхніми фізичними властивостями.

 

п.48

63

Дослідження людиною космосу.

 

п.49

64

Вплив людини на навколишнє середовище.  Дослідження : зміна природного середовища рідного краю  в результаті людської діяльності

 ( нівелювання цих змін у моєму населеному пункті).

 

п.50

65

Охорона природи  й навколишнього середовища в Україні і світі. Дослідження : вплив глобального потепління  на рівень Світового океану, розкладання харчових продуктів ( хліба) бактеріями та грибами.

 

п.50

66

Сталий/ збалансований розвиток.

 

 

67

Проєктна діяльність :

  • виготовлення «скам' янілостей» у зразку глини чи гіпсу ;
  • створення картографічного малюнка на « мамонтовому бивні» ;
  • «Я археолог/археологиня, мандрівник / мандрівниця, палеолог/ палеологиня»

 

 

68

Контрольна робота 4.

 

 

69-70

Повторення

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Mayflower Susan
    Хороша, чітка і структурована робота!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 жовтня 2023
Переглядів
923
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку