Календарно- тематичне планування
з інтегрованого курсу «природничі науки» 6 клас
Модельна навчальна програма ( авт.. Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А.,Яценко В.С.
За підручником «Природничі науки»: підруч. інтегров. курсу для 6 класу закладів загальної освіти /, Т.М.Засєкіна, Ж.І. Білик, В.Д. Грома, Г.А.Лашевська .-К. : Видавничий дім «Освіта», 2023.
№ |
Зміст уроку |
Клас /дата |
Д/з |
Розділ 1. Досліджуємо Землю. |
|||
Географічні знання про Землю. Літосфера. |
|||
1 |
Повторення за 5 клас |
|
Ст.4-5 |
2 |
Гіпотеза утворення Землі. Уявлення людей про форму Землі в минулому. |
|
П.1 |
3 |
Мандрівники/ мандрівниці, дослідники/ дослідниці Землі. |
|
П.2 |
4 |
Способи зображення Землі. Глобус – модель Землі. Види глобусів. Інтерактивний глобус.. Цифровий глобус GoogleEarth. |
|
П.3 |
5. |
Масштаб. Земля на плані й карті. |
|
П.4 |
6 |
Градусна сітка на глобусах і картах. Географічні координати. Пр.з. вимірювання відстаней і географічних координат за картою. |
|
П.5 |
7 |
Орієнтування на місцевості. |
|
П.6 |
8 |
Внутрішня будова Землі. Дослідження : орієнтування на місцевості за допомогою традиційних і сучасних методах. |
|
п.7 |
9 |
Літосфера. |
|
П.8 |
10. |
Моделювання : рух літосферних плит. |
|
п.8 |
11 |
Походження материків і океанів . Рухи літосферних плит. Пр.з. : позначення на контурній карті меж літосферних плит, сейсмічних поясів. |
|
П.9 |
12 |
Ендогенні ( внутрішні) процеси . Землетруси. |
|
П.9 |
13 |
Вулканізм. Гейзери. Пр.з. складання пам’яток про небезпеку землетрусу, виверження вулкану, утворення зсуву. |
|
п.10 |
14 |
Екзогенні ( зовнішні) процеси. |
|
П.11 |
15 |
Гірські породи й мінерали. Походження і склад мінералів і гірських порід. Гірський цикл. Корисні копалини і їхнє значення в житті й господарській діяльності людини. Пр.з. : визначення гірських порід і мінералів; магматичних , осадових і метаморфічних гірських порід. Визначення твердості мінералів. |
|
П.12 |
16 |
Планетарні форми рельєфу. Зображення рельєфу на фізичних картах. |
|
П13 |
17 |
Гори і рівнини України і світу. |
|
П 14 |
Атмосфера. Гідросфера. |
|||
18 |
Атмосфера – повітряна оболонка Землі. |
|
П.15 |
19 |
Рух повітря внаслідок його нагрівання й охолодження. Бриз . Зміна температури повітря ( з висотою). |
|
П.16 |
20 |
Атмосферний тиск. Зміна атмосферного тиску зі зміною висоти . |
|
П.17 |
21 |
Вітер. Теплові , оптичні й електричні явища в атмосфері. Пр. з.: використання шкали Бофорта для візуального оцінювання швидкості вітру. |
|
П.18 |
22 |
Властивості води. Гідростатичний тиск. Плавання тіл . Виштовхувальна сила. Гідрологічні дослідження. Пр. з .: дослідження фізичних і хімічних властивостей води, умови плавання тіл, вивчення водних об’єктів, вимірювання швидкості течії річки, визначення витрат води. |
|
П.19 |
23 |
Вода в повітрі. Вологість повітря Хмарність. Пр.з. : виявлення повітря у воді. |
|
П.20 |
24 |
Погода. |
|
П.21 |
25 |
Клімат. Метеорологічні дослідження. |
|
П.22 |
26 |
Явища в атмосфері. Формування мікроклімату і клімату місцевості. |
|
П.23 |
27 |
Гідросфера – водна оболонка Землі. |
|
П.24 |
28 |
Світовий океан і його частини. Океанічні течії і морські хвилі. Взаємодія атмосфери і океану. |
|
П.25 |
29 |
Води суходолу. Річки .Пр.з. : вимірювання швидкості течії річки, визначення витрат води. |
|
п.26 |
30 |
Озера. Властивості озерної води. |
|
п.27 |
31 |
Болота Виникнення і розташування боліт. Розвиток боліт : низинне болото, перехідне болото й верхове болото. Значення боліт. Використання торфу. Природні і штучні водойми. |
|
п.27 |
32 |
Підземні води – наше багатство. Сніг і лід у природі Землі. Лікувальні джерела. |
|
п.28 |
33 |
Проєктна діяльність :
|
|
|
34 |
Контрольна робота 1 |
|
|
Розділ 2. Досліджуємо живе. |
|||
Організм – жива система |
|||
35 |
Ознаки живого. |
|
П.29 |
36 |
Клітина, її будова, оболонка клітини, цитоплазма, ядро , органели, включення. Основні положення клітинної теорії. |
|
П.30 |
37 |
Порівняння рослинної і тваринної клітини. Дослідження : будова світлового мікроскопа, будова клітини цибулі, яблука , тощо. |
|
п.30 |
38 |
Одноклітинні, колоніальні, багатоклітинні організми. |
|
П.31 |
39 |
Живлення. Мінеральне живлення рослин. Процеси, що відбуваються під час травлення. Дослідження : демонстрація емульгування жирів мийними засобами. |
|
П.32 |
40 |
Дихання. Процеси, які відбуваються під час дихання. |
|
П.33 |
41 |
Процес виділення. Дослідження : гутація ( виділення) у проростків кукурудзи, пшениці. |
|
П.34 |
42 |
Розмноження в рослин і розмноження у тварин. Статеві клітини. Ріст. Обмежений і необмежений ріст. Розвиток. Індивідуальний розвиток. Прямий розвиток ( на прикладі людини), непрямий розвиток ( на прикладі комах). Розвиток у рослин . Дослідження : пророщування насіння. |
|
П.35 |
43 |
Виділення ДНК - вмісної суміші, спостереження за колінним рефлексом. Організм як єдине ціле. Поняття про нервову , гуморальну регуляцію. Роль ДНК в організмах. |
|
п.35 |
44 |
Проєктна діяльність :
|
|
|
45 |
Контрольна робота 2. |
|
|
Розділ 3. Досліджуємо життя на Землі. |
|||
Біосфера |
|||
46 |
Середовище існування : водне, повітряне , наземне. Екосистеми як взаємодії між спільнотою та її фізичним середовищем. Продуценти , редуценти , консументи. |
|
п.36 |
47 |
Пристосування організмів до перебування в повітряному середовищі. |
|
п.37 |
48 |
Мешканці морів та океанів. Пристосування рослин і тварин до життя у воді. Умови життя в озері. Рослини і тварини річок і озер. Умови життя болота. Рослини і тварини боліт. Дослідження : моделювання плавання риби, коло обігу води. |
|
п.37 |
49 |
Ґрунти. Мешканці ґрунтів. Дослідження : ґрунту. |
|
п.38 |
50 |
Ліс. Умови життя в лісі. Ліси України. Види, характерні для лісів України, зв’язки між ними. Дослідження : описування лісового угрупування. |
|
п.39 |
51 |
Степ , лісостеп, луки й поля. Умови життя в степу й лісостепу. Степи України. Види, характерні для степів України, зв’язки між ними. Дослідження : вплив екологічних чинників на розвиток рослин. |
|
п.40 |
52 |
Умови життя в горах. |
|
п.41 |
53 |
Екосистеми прісних водойм |
|
п.42 |
54 |
Умови життя в морях і океанах |
|
п.43 |
55 |
Організм як середовище мешкання. |
|
п.44 |
56 |
Екскурсії. Проєктна діяльність :
|
|
|
57 |
Контрольна робота 3 |
|
|
Розділ 4. Досліджуємо діяльність людини. |
|||
Техносфера. |
|||
58 |
Геологічний літопис Землі. Ери утворення Землі. Вплив місяця. Походження материків та океанів. |
|
п.45 |
59 |
Гіпотеза походження життя на Землі. Походження Людини. Унікальність людства. |
|
п.45 |
60 |
Населення планети. Дослідження : розселення людей на планеті. |
|
п.46 |
61 |
Техніка і технології , що розробила людина. Дослідження : відображення на стрілі часу основних відкриттів у дослідженні Землі. |
|
п.47 |
62 |
Речовини та ресурси, що використовує людина. Природні і синтетичні матеріали : застосування з огляду на їхні властивості. Дослідження : вивчення різноманітності речовин за їхніми фізичними властивостями. |
|
п.48 |
63 |
Дослідження людиною космосу. |
|
п.49 |
64 |
Вплив людини на навколишнє середовище. Дослідження : зміна природного середовища рідного краю в результаті людської діяльності ( нівелювання цих змін у моєму населеному пункті). |
|
п.50 |
65 |
Охорона природи й навколишнього середовища в Україні і світі. Дослідження : вплив глобального потепління на рівень Світового океану, розкладання харчових продуктів ( хліба) бактеріями та грибами. |
|
п.50 |
66 |
Сталий/ збалансований розвиток. |
|
|
67 |
Проєктна діяльність :
|
|
|
68 |
Контрольна робота 4. |
|
|
69-70 |
Повторення |
|
|