№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Теорія літератури
|
ВСТУП |
|||
|
|
Слово в житті людини. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.
|
образне слово. |
СВІТ ФАНТАЗІЇ, МУДРОСТІ |
|||
|
|
Міфи і легенди українців: «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина». Добро і зло, їхня роль у житті. |
міф, фольклор |
|
|
«Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?». Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. «як виникли Карпати» », «Чому в морі є перли і мушлі». |
легенда. |
|
|
Народні перекази «Прийом у запорожців» |
переказ |
Народні казки |
|||
|
|
Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, фантастичні, пригодницькі тощо). Побудова казки (зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит. |
казка |
|
|
«Про правду і кривду». |
|
|
|
«Мудра дівчина». Народне уявлення про добро і зло в казці. |
|
|
|
Казка «Ох» |
|
|
|
Казка «Яйце- Райце» |
|
|
|
«Летючий корабель». Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках. |
|
|
|
Розвиток мовлення №1 . Розвиток творчих здібностей (уяви, фантазії, прагнення експериментувати). |
народна казка. |
Літературні казки |
|||
|
|
І. Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар «Фарбований Лис» |
|
|
|
«Фарбований Лис». Зміст казки, головні персонажі, другорядні. Образ Лиса, риси його характеру. |
|
|
|
РЗМ№2 Особливості літературної казки, її відмінність од народної. |
літературна казка. Мова автора і мова персонажів. |
|
|
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. «Хуха-Моховинка». |
|
|
|
Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Добро і зло в цих казках. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казок. |
портрет. |
|
|
Контрольна робота №1. Тестування. |
|
|
|
Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. «Цар Плаксій та Лоскотон». |
|
|
|
Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична). Казкова історія і сучасне життя. |
віршована мова (рима, строфа, ритм). |
|
|
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці. |
|
|
|
Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети. |
|
|
|
Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців. |
|
|
|
Своєрідність композиції твору. Особливості його мови. |
|
|
|
Література рідного краю №1. |
|
|
|
Позакласне читання №1. |
|
Із народної мудрості |
|||
|
|
Загадки Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. |
загадка. |
|
|
Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин). Вивчити напам’ять: кілька загадок. |
|
|
|
Позакласне читання №2 |
|
|
|
Література рідного краю №2 |
|
|
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. Вивчити напам’ять: прислів’я і приказки (на вибір).. |
прислів’я, приказка |
30. |
|
Контрольна робота №2. Тестування. |
|
31.
|
|
Іван Липа Цікавий епізод з життя письменника. Висока ідейність його казок |
Прозова мова |
32. |
|
Іван Липа «Близнята» Поведінка братів різні життєві шляхи. Особливості характеру братів
|
|
|
|
|
|
32. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ |
|||
|
12.01 |
Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» (на основі «Повісті минулих літ» у переказі В.Близнеця). |
|
|
13.01 |
«Повість временних літ» − найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо. |
літопис. |
|
19.01 |
Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»). Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. |
|
|
20.01 |
«Микита Кожум’яка» . |
|
|
26.01 |
РЗМ №3 (у)Драматичний твір на тему народної казки. |
драматичний твір і його побудова, гіпербола |
|
27.01 |
Література рідного краю №3. Драматичні твори письменників рідного краю |
|
|
02.02 |
Зірка Мензатюк. “Таємниця козацької шаблі” |
|
|
03.02 |
Зірка Мензатюк. “Таємниця козацької шаблі” |
|
|
09.02 |
Контрольна робота №3. Тестування. |
|
|
|
|
|
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ |
|||
|
10.02 |
С. Васильченко. «В бур’янах». |
|
|
16.02 |
Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...». Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т.Шевченка − інша, художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. Вивчити напам’ять: «За сонцем хмаронька пливе...». |
|
|
17.02 |
«Садок вишневий коло хати...». Вивчити напам’ять: «Садок вишневий коло хати...». |
персоніфікація, ліричний твір |
|
23.02 |
Виразне читання №1. Читання напам’ять поезій Т. Шевченка. |
|
|
24.02 |
Україна часів Т. Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С.Васильченка). |
|
|
02.03 |
Павло Тичина. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять...». Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. |
|
|
03.03 |
«Блакить мою душу обвіяла...». Мелодійність віршів П. Тичини. Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір). |
метафора, епітет |
|
09.03 |
ПЧ№3. Т.Шевченко. Поезії |
|
|
10.03 |
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. «Лось». |
|
|
16.03 |
Вічне протистояння добра і зла − наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось». Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. |
оповідання |
|
17.03 |
«Зірка». |
|
|
30.03 |
«Чарівники». |
|
|
31.03 |
«Журавлі високі пролітають…». Дивовижний світ рідної природи в поезіях митця. |
|
|
06.04 |
Позакласне читання №4. Є.Гуцало Поезії
|
|
|
07.04 |
РЗМ4 (П) Контрольна робота №4 Контрольний твір за прочитаними творами |
|
|
13.04 |
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Його вміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). |
|
|
14.04 |
«Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…». Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. |
Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір). |
|
20.04 |
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». |
|
|
21.04 |
Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи. |
|
|
27.04 |
Виразне читання №2. Художнє читання описів природи. |
|
|
28.04 |
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. |
|
|
04.05 |
Микола Вінграновський. Розповідь про письменника.”Сіроманець” |
|
|
05.05 |
«Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті. |
|
|
11.05 |
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
|
12.05 |
ЛРК№4 Образ весняної природи у творах письменників Криворіжжя |
|
|
18.05 |
Контрольна робота №4. Комбіновані завдання |
|
|
19.05 |
Урок-підсумок №1. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж семестру й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
|
|
25.05 |
Урок-підсумок №2. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
|
|
26.05 |
Узагальнюючий урок. Рекомендації на літо |
|
|
|
|
|
|
|
|
|