Календарно- тематичне планування з української літератури

Про матеріал
Календарно- тематичне планування на рік для учнів 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів ( дві години на тиждень)
Перегляд файлу

№ з/п

Дата

Тема уроку

Теорія літератури

 

ВСТУП

  1.  

 

Слово в житті людини. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

 

образне слово.

СВІТ ФАНТАЗІЇ, МУДРОСТІ

  1.  

 

Міфи і легенди українців: «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина».  Добро і зло, їхня роль у житті.

міф, фольклор

  1.  

 

«Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?».  Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. «як виникли Карпати» », «Чому в морі є перли і мушлі».

легенда.

  1.  

 

Народні перекази «Прийом у запорожців»  

переказ

Народні казки

  1.  

 

Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, фантастичні, пригодницькі тощо). Побудова казки (зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит.

казка

  1.  

 

«Про правду і кривду».

 

  1.  

 

«Мудра дівчина».  Народне уявлення про добро і зло в казці.

 

  1.  

 

Казка «Ох»

 

  1.  

 

Казка «Яйце- Райце»

 

  1.  

 

«Летючий корабель».  Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках.

 

  1.  

 

Розвиток мовлення №1 . Розвиток творчих здібностей (уяви, фантазії, прагнення експериментувати).

народна казка.

Літературні казки

  1.  

 

І. Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар «Фарбований Лис»

 

  1.  

 

«Фарбований Лис». Зміст казки, головні персонажі, другорядні. Образ Лиса, риси його характеру.

 

  1.  

 

РЗМ№2 Особливості літературної казки, її від­мінність од народної.

літературна казка. Мова автора і мова персонажів.

  1.  

 

Василь Королів-Старий.   Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. «Хуха-Моховинка».

 

  1.  

 

Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Добро і зло в цих казках. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казок.

портрет.

  1.  

 

Контрольна  робота  №1. Тестування.

 

  1.  

 

Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. «Цар Плаксій та Лоскотон».

 

  1.  

 

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична). Казкова історія і сучасне життя.

віршована мова (рима, строфа, ритм).

  1.  

 

Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».  

Повість-казка сучасної  дитячої письменниці.

 

  1.  

 

Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети.

 

  1.  

 

Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців.

 

  1.  

 

 Своєрідність композиції твору. Особливості його мови.

 

  1.  

 

Література рідного краю №1.

 

  1.  

 

Позакласне читання №1.

 

Із народної мудрості

  1.  

 

Загадки

Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок.

загадка.

  1.  

 

Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин). Вивчити напам’ять: кілька загадок.

 

  1.  

 

Позакласне читання №2

 

  1.  

 

Література рідного краю №2

 

  1.  

 

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. Вивчити напам’ять:  прислів’я і приказки (на вибір)..

прислів’я, приказка

30.

 

 Контрольна  робота  №2. Тестування.

 

 

31.

 

 

 

Іван Липа  Цікавий епізод з життя письменника. Висока ідейність його казок

 

Прозова мова

32.

 

Іван Липа «Близнята» Поведінка братів різні життєві шляхи. Особливості характеру братів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

32.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ

  1.  

12.01

Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»  (на основі «Повісті минулих літ» у переказі В.Близнеця).

 

  1.  

13.01

«Повість временних літ» − найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.

літопис.

  1.  

19.01

Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»).  Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі.

 

  1.  

20.01

«Микита Кожум’яка» .

 

  1.  

26.01

РЗМ №3 (у)Драматичний твір на тему народної казки.

драматичний твір і його побудова, гіпербола

  1.  

27.01

Література рідного краю №3. Драматичні твори письменників рідного краю

 

  1.  

02.02

Зірка Мензатюк. “Таємниця козацької шаблі”

 

  1.  

03.02

Зірка Мензатюк. “Таємниця козацької шаблі”

 

  1.  

09.02

Контрольна  робота  №3. Тестування.

 

 

 

 

РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ

  1.  

10.02

С. Васильченко. «В бур’янах».

 

  1.  

16.02

Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...». Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т.Шевченка − інша, художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. Вивчити напам’ять: «За сонцем хмаронька пливе...».

 

  1.  

17.02

«Садок вишневий коло хати...». Вивчити напам’ять: «Садок вишневий коло хати...».

персоніфікація, ліричний твір

  1.  

23.02

Виразне читання №1. Читання напам’ять поезій Т. Шевченка.

 

  1.  

24.02

Україна часів Т. Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С.Васильченка).

 

  1.  

02.03

Павло Тичина. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять...».  Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова.

 

  1.  

03.03

«Блакить мою душу обвіяла...». Мелодійність віршів П. Тичини. Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір).

метафора, епітет

  1.  

09.03

ПЧ№3. Т.Шевченко. Поезії

 

  1.  

10.03

Євген Гуцало.  Основні відомості про письменника. «Лось».

 

  1.  

16.03

Вічне протистояння добра і зла − наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось». Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.

оповідання

  1.  

17.03

«Зірка».

 

  1.  

30.03

«Чарівники».

 

  1.  

31.03

«Журавлі високі пролітають…». Дивовижний світ рідної природи в поезіях митця.

 

  1.  

06.04

Позакласне читання №4.  Є.Гуцало Поезії

 

 

  1.  

07.04

РЗМ4 (П) Контрольна робота №4 Контрольний твір за прочитаними творами

 

  1.  

13.04

Максим Рильський. Основні відомості про поета. Його вміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови.  «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»).

 

  1.  

14.04

«Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…». Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям.

Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір).

  1.  

20.04

Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак».

 

  1.  

21.04

Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи.

 

  1.  

27.04

Виразне читання №2. Художнє читання описів природи.

 

  1.  

28.04

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

 

  1.  

04.05

Микола Вінграновський. Розповідь про письменника.”Сіроманець”

 

  1.  

05.05

«Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті.

 

  1.  

11.05

Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.

 

  1.  

12.05

ЛРК№4 Образ весняної природи у творах письменників Криворіжжя

 

  1.  

18.05

Контрольна  робота  №4. Комбіновані завдання

 

  1.  

19.05

Урок-підсумок №1. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж семестру й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

 

  1.  

25.05

Урок-підсумок №2. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

 

  1.  

26.05

Узагальнюючий урок. Рекомендації на літо

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

docx
Додано
13 травня 2021
Переглядів
10075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку