Календарно- тематичне планування «Захист України»(«Основи медичних знань») 10 клас

Про матеріал
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377 Захист Вітчизни. Основи медичних знань : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // А. А. Гудима, К. О. Пашко, І. М. Гарасимів, М. М. Фука. — Тернопіль : Астон, 2018.
Перегляд файлу

Календарно- тематичне планування «Захист України»(«Основи медичних знань») 10 клас

«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377

Захист Вітчизни. Основи медичних знань : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // А. А. Гудима, К. О. Пашко, І. М. Гарасимів, М. М. Фука. — Тернопіль : Астон, 2018.

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Д/З

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

10-а

10-б

1

 

 

ВСТУП . Національна безпека України і захист Вітчизни — справа кожного громадянина держави

§ 1

Учень (учениця):

розуміє роль і місце військово-патріотичного вихован-

ня у системі патріотичного виховання молоді;

характеризує вимоги Конституції України щодо захи-

сту Вітчизни, свої обов’язки у разі виникнення загро-

зи суверенітету та територіальної цілісності України,

поняття національної безпеки держави;

визначає основні поняття військової справи, основ

цивільного захисту, психологічної та медико-санітар-

ної підготовки;

володіє змістом програми предмета «Захист України»,

завданням кожного розділу;

виконує обов’язки та правила поведінки

Розділ I. Основи медичних знань і домедичної допомоги

Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини(1)

2

 

 

 Законодавча база та основні принципи охорони здоров’я людини в Україні.

§ 2.

Знаннєвий компонент

Учениця (учень):

називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні;обґрунтовує правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров’я в Україні;характеризує стан здоров’я людей в Україні;розуміє основні принципи охорони здоров’я населення України

Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця

3

 

 

 Алгоритм дій для проведення серцево-легеневої реанімації в разі раптової зупинки серця.

§ 3.

Знаннєвий і діяльнісний компонент

Учениця (учень):

знає алгоритм дій з постраждалим, який втратив

свідомість;

знає правила швидкого визначення зупинки серця;

володіє основними правилами проведення реанімації;

знає порядок проведення реанімації;

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верх-

ніх дихальних шляхів;

вміє проводити непрямий масаж серця і штучне

дихання;

знає, як користуватись автоматичним зовнішнім

дефібрилятором;

вміє розмістити постраждалого, який втратив свідо-

мість, у відновлювальну позицію

Ціннісний компонент

Учениця (учень):

дотримується правил безпеки під час реанімаційних

заходів

4

 

 

Основні правила та порядок проведення реанімації

§ 4.

5

 

 

 Техніка забезпечення прохідності верхніх дихальних шляхів .

§ 5.

6

 

 

 Штучне дихання, його різновиди. Методика й техніка проведення штучної вентиляції легень

§ 6.

7

 

 

 Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання  Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора .

§ 7.§ 8.

8

 

 

 Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками .

§ 9.

 

9

 

 

Правила виклику бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги

§ 10.

10

 

 

Запобігання виникненню основних факторів, які загрожують життю, їх визначення та усунення

§ 11.

11

 

 

Узагальнення. Тематична атестація

 

Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах

12

 

 

 Причини порушення прохідності дихальних шляхів

§ 12.

Учениця (учень):

проводить швидку оцінку ознак порушення прохідно-

сті дихальних шляхів;

розуміє відмінність між повною та неповною непрохідністю дихальних шляхів;

володіє методами відновлення прохідності дихальних

шляхів;

проводить відновлення прохідності дихальних шляхів

за допомогою прийому Хеймліка;

знає правила надання допомоги постраждалому, який втратив свідомість

знає правила надання допомоги постраждалим при різ-

кому погіршенні стану;

знає правила надання допомоги постраждалим при

судомах.

Ціннісний компонент:

Учениця (учень):

дотримується правил безпеки під час надання домедич-

ної допомоги при відновленні прохідності дихальних

шляхів

13

 

 

Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів

§ 13.

14

 

 

Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Геймліха.

§ 14.

15

 

 

 Алгоритм надання допомоги в разі втрати свідомості

§ 15.

16

 

 

 Послідовність надання допомоги у випадку різкого погіршення загального стану постраждалого

§ 16.

17

 

 

 Основні причини виникнення судо́м, прояви, послідовність надання домедичної допомоги

§ 17.

18

 

 

Узагальнення. Тематична атестація

 

Тема 4. Загальні поняття про травму. Механізм травми

19

 

 

 Поняття про травму. Види та класифікація травм.

§ 18.

Знаннєвий і діяльнісний компонент

Учениця (учень):

пояснює термін «травма»;

називає основні типи травм при дорожньо-транспорт-

них пригодах;

пояснює особливості травм при падінні;

називає основні травми у пішохода, велосипедиста,

мотоцикліста, водія та пасажирів автомобіля;

характеризує тупу та проникаючу травму, їхні основні

відмінності;

називає основні ознаки травм окремих анатомічних

ділянок;

розуміє вплив факторів при мінно-вибуховій травмі;

знає основні правила поведінки при виявленні потен-

ційно небезпечних предметів

20

 

 

Типи травм у разі дорожньо-транспортної пригоди та падіння з висоти 

§ 19.

21

 

 

 Вплив мінно-вибухової травми на організм людини

§ 20.

22

 

 

 Травми голови

§ 21.

23

 

 

 Основні ознаки травм грудної клітки.

§ 22.

24

 

 

Основні ознаки травм живота.

 § 23.

25

 

 

Основні ознаки травм скелетно-м’язової системи

 § 24.

26

 

 

Правила поведінки в потенційно небезпечному місці та після виявлення небезпечних предметів

§ 25.

27

 

 

Узагальнення. Тематична атестація

 

 

Тема 5. Надання домедичної допомоги при кровотечах

28

 

 

 Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі

§ 26.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця (учень):

знає види кровотеч, основні принципи невідкладної

допомоги;

дотримується правил особистої безпеки;

знає алгоритм дій при кровотечі;

вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю;

розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що

загрожує життю;

знає способи зупинки кровотечі;

застосовує прямий тиск на рану;

володіє технікою накладання турнікета (джгута) на

верхні та нижні кінцівки;

вміє проводити тампонування рани, здійснювати

перев’язку при пораненні різних частин тіла;

володіє методами винесення та переміщення

поранених.

Ціннісний компонент:

Учениця (учень):

дотримується правил безпеки під час надання домедич-

ної допомоги при кровотечах

29

 

 

 Техніка застосування прямого тиску на рану.

§ 27.

30

 

 

Техніка накладання турнікета на верхні кінцівки

§ 28–29.

31

 

 

 Техніка накладання турнікета на  нижні кінцівки

§ 28–29.

32

 

 

 Техніка тампонування рани

§ 30.

33

 

 

 Техніка накладання компресійної пов’язки

§ 31.

34

 

 

Практичне заняття. Тренування у наданні допомоги при різноманітних

пораненнях

 

35

 

 

Практичне заняття Тренування у наданні допомоги при різноманітних

пораненнях

 

36

 

 

Узагальнення. Тематична атестація

 

Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок

37

 

 

Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів

§ 32.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця (учень):

класифікує переломи та вивихи;

застосовує способи накладання шини з підручного

матеріалу;

вміє проводити транспортну іммобілізацію кінцівок за

допомогою косинок, накладати шини типу Крамера та

Sam Splіnt;

надає домедичну допомогу при переломах та вивихах;

надає домедичну допомогу при травмі голови;

вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми

хребта;

надає домедичну допомогу при травмі грудної клітки;

надає домедичну допомогу при травмі живота;

знає особливості надання допомоги при травмі очей;

знає особливості надання допомоги при знаходженні

сторонніх тіл в рані.

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час надання домедич-

ної допомоги при травмах окремих ділянок

38

 

 

Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів

§ 33.

39

 

 

 Порядок надання домедичної допомоги в разі переломів і вивихів

§ 34.

40

 

 

Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки

§ 35.

41

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми голови

§ 36.

42

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми хребта

§ 37.

43

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги за травми грудної клітки

§ 38.

44

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги за травми живота

§ 39.

45

 

 

Порядок надання допомоги за травми очей

§ 40.

46

 

 

Узагальнення. Тематична атестація

 

Розділ II. Основи цивільного захисту

Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту

47

 

 

 Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування

§ 41.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

називає основні положення нормативно-правової бази

цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки,

складові Єдиної державної системи цивільного захисту;

пояснює важливість знань основ цивільного захисту

Тема 2. Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціального характеру

48

 

 

Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій.

§ 42.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця (учень):

характеризує причини виникнення надзвичайних ситу-

ацій, їхній вплив на довкілля та безпеку життєдіяль-

ності людини;

називає види, загальні ознаки та рівні надзвичайних

ситуацій;

оцінює обстановку в надзвичайних ситуаціях та визна-

чає заходи щодо попередження надзвичайних ситуацій

терористичного походження;

наводить приклади виникнення надзвичайних ситуа-

цій в Україні та за її межами, потенційно небезпечні

об’єкти міста (району);

пояснює негативний вплив надзвичайних ситуацій на

довкілля та життєдіяльність людини;

дотримується правил безпечної поведінки при виник-

ненні надзвичайних ситуацій

49

 

 

 Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій (закінчення). Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій

§ 43.

50

 

 

 Джерела небезпечних ситуацій у воєнний час

§ 44.

51

 

 

Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району). Попередження виникнення надзвичайних ситуацій.

§ 45

52

 

 

Узагальнення. Тематична атестація

 

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, Основи медичних знань) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
5394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку