Календарно- тематичне планування «Захист України»(«Основи медичних знань») 10 клас
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377
Захист Вітчизни. Основи медичних знань : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // А. А. Гудима, К. О. Пашко, І. М. Гарасимів, М. М. Фука. — Тернопіль : Астон, 2018.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу
|
Д/З |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|
10-а |
10-б |
||||
1 |
|
|
ВСТУП . Національна безпека України і захист Вітчизни — справа кожного громадянина держави |
§ 1 |
Учень (учениця): розуміє роль і місце військово-патріотичного вихован- ня у системі патріотичного виховання молоді; характеризує вимоги Конституції України щодо захи- сту Вітчизни, свої обов’язки у разі виникнення загро- зи суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави; визначає основні поняття військової справи, основ цивільного захисту, психологічної та медико-санітар- ної підготовки; володіє змістом програми предмета «Захист України», завданням кожного розділу; виконує обов’язки та правила поведінки |
Розділ I. Основи медичних знань і домедичної допомоги |
|||||
Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини(1) |
|||||
2 |
|
|
Законодавча база та основні принципи охорони здоров’я людини в Україні. |
§ 2. |
Знаннєвий компонент Учениця (учень): називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні;обґрунтовує правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров’я в Україні;характеризує стан здоров’я людей в Україні;розуміє основні принципи охорони здоров’я населення України |
Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця |
|||||
3 |
|
|
Алгоритм дій для проведення серцево-легеневої реанімації в разі раптової зупинки серця. |
§ 3. |
Знаннєвий і діяльнісний компонент Учениця (учень): знає алгоритм дій з постраждалим, який втратив свідомість; знає правила швидкого визначення зупинки серця; володіє основними правилами проведення реанімації; знає порядок проведення реанімації; володіє маніпуляціями відновлення прохідності верх- ніх дихальних шляхів; вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання; знає, як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором; вміє розмістити постраждалого, який втратив свідо- мість, у відновлювальну позицію Ціннісний компонент Учениця (учень): дотримується правил безпеки під час реанімаційних заходів |
4 |
|
|
Основні правила та порядок проведення реанімації |
§ 4. |
|
5 |
|
|
Техніка забезпечення прохідності верхніх дихальних шляхів . |
§ 5. |
|
6 |
|
|
Штучне дихання, його різновиди. Методика й техніка проведення штучної вентиляції легень |
§ 6. |
|
7 |
|
|
Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора . |
§ 7.§ 8. |
|
8 |
|
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками . |
§ 9. |
|
9 |
|
|
Правила виклику бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги |
§ 10. |
|
10 |
|
|
Запобігання виникненню основних факторів, які загрожують життю, їх визначення та усунення |
§ 11. |
|
11 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах |
|||||
12 |
|
|
Причини порушення прохідності дихальних шляхів |
§ 12. |
Учениця (учень): проводить швидку оцінку ознак порушення прохідно- сті дихальних шляхів; розуміє відмінність між повною та неповною непрохідністю дихальних шляхів; володіє методами відновлення прохідності дихальних шляхів; проводить відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Хеймліка; знає правила надання допомоги постраждалому, який втратив свідомість знає правила надання допомоги постраждалим при різ- кому погіршенні стану; знає правила надання допомоги постраждалим при судомах. Ціннісний компонент: Учениця (учень): дотримується правил безпеки під час надання домедич- ної допомоги при відновленні прохідності дихальних шляхів |
13 |
|
|
Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів |
§ 13. |
|
14 |
|
|
Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Геймліха. |
§ 14. |
|
15 |
|
|
Алгоритм надання допомоги в разі втрати свідомості |
§ 15. |
|
16 |
|
|
Послідовність надання допомоги у випадку різкого погіршення загального стану постраждалого |
§ 16. |
|
17 |
|
|
Основні причини виникнення судо́м, прояви, послідовність надання домедичної допомоги |
§ 17. |
|
18 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
Тема 4. Загальні поняття про травму. Механізм травми |
|||||
19 |
|
|
Поняття про травму. Види та класифікація травм. |
§ 18. |
Знаннєвий і діяльнісний компонент Учениця (учень): пояснює термін «травма»; називає основні типи травм при дорожньо-транспорт- них пригодах; пояснює особливості травм при падінні; називає основні травми у пішохода, велосипедиста, мотоцикліста, водія та пасажирів автомобіля; характеризує тупу та проникаючу травму, їхні основні відмінності; називає основні ознаки травм окремих анатомічних ділянок; розуміє вплив факторів при мінно-вибуховій травмі; знає основні правила поведінки при виявленні потен- ційно небезпечних предметів |
20 |
|
|
Типи травм у разі дорожньо-транспортної пригоди та падіння з висоти |
§ 19. |
|
21 |
|
|
Вплив мінно-вибухової травми на організм людини |
§ 20. |
|
22 |
|
|
Травми голови |
§ 21. |
|
23 |
|
|
Основні ознаки травм грудної клітки. |
§ 22. |
|
24 |
|
|
Основні ознаки травм живота. |
§ 23. |
|
25 |
|
|
Основні ознаки травм скелетно-м’язової системи |
§ 24. |
|
26 |
|
|
Правила поведінки в потенційно небезпечному місці та після виявлення небезпечних предметів |
§ 25. |
|
27 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
Тема 5. Надання домедичної допомоги при кровотечах |
|||||
28 |
|
|
Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі |
§ 26. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): знає види кровотеч, основні принципи невідкладної допомоги; дотримується правил особистої безпеки; знає алгоритм дій при кровотечі; вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю; розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю; знає способи зупинки кровотечі; застосовує прямий тиск на рану; володіє технікою накладання турнікета (джгута) на верхні та нижні кінцівки; вміє проводити тампонування рани, здійснювати перев’язку при пораненні різних частин тіла; володіє методами винесення та переміщення поранених. Ціннісний компонент: Учениця (учень): дотримується правил безпеки під час надання домедич- ної допомоги при кровотечах |
29 |
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану. |
§ 27. |
|
30 |
|
|
Техніка накладання турнікета на верхні кінцівки |
§ 28–29. |
|
31 |
|
|
Техніка накладання турнікета на нижні кінцівки |
§ 28–29. |
|
32 |
|
|
Техніка тампонування рани |
§ 30. |
|
33 |
|
|
Техніка накладання компресійної пов’язки |
§ 31. |
|
34 |
|
|
Практичне заняття. Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях |
|
|
35 |
|
|
Практичне заняття Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях |
|
|
36 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок |
|||||
37 |
|
|
Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів |
§ 32. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): класифікує переломи та вивихи; застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу; вміє проводити транспортну іммобілізацію кінцівок за допомогою косинок, накладати шини типу Крамера та Sam Splіnt; надає домедичну допомогу при переломах та вивихах; надає домедичну допомогу при травмі голови; вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта; надає домедичну допомогу при травмі грудної клітки; надає домедичну допомогу при травмі живота; знає особливості надання допомоги при травмі очей; знає особливості надання допомоги при знаходженні сторонніх тіл в рані. Ціннісний компонент: дотримується правил безпеки під час надання домедич- ної допомоги при травмах окремих ділянок |
38 |
|
|
Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів |
§ 33. |
|
39 |
|
|
Порядок надання домедичної допомоги в разі переломів і вивихів |
§ 34. |
|
40 |
|
|
Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки |
§ 35. |
|
41 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми голови |
§ 36. |
|
42 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми хребта |
§ 37. |
|
43 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги за травми грудної клітки |
§ 38. |
|
44 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги за травми живота |
§ 39. |
|
45 |
|
|
Порядок надання допомоги за травми очей |
§ 40. |
|
46 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
Розділ II. Основи цивільного захисту |
|||||
Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту |
|||||
47 |
|
|
Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування |
§ 41. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): називає основні положення нормативно-правової бази цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки, складові Єдиної державної системи цивільного захисту; пояснює важливість знань основ цивільного захисту |
Тема 2. Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціального характеру |
|||||
48 |
|
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. |
§ 42. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): характеризує причини виникнення надзвичайних ситу- ацій, їхній вплив на довкілля та безпеку життєдіяль- ності людини; називає види, загальні ознаки та рівні надзвичайних ситуацій; оцінює обстановку в надзвичайних ситуаціях та визна- чає заходи щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження; наводить приклади виникнення надзвичайних ситуа- цій в Україні та за її межами, потенційно небезпечні об’єкти міста (району); пояснює негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини; дотримується правил безпечної поведінки при виник- ненні надзвичайних ситуацій |
49 |
|
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій (закінчення). Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій |
§ 43. |
|
50 |
|
|
Джерела небезпечних ситуацій у воєнний час |
§ 44. |
|
51 |
|
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району). Попередження виникнення надзвичайних ситуацій. |
§ 45 |
|
52 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|