Календарно- тематичне планування "Зарубіжна література 9 клас 2-й семестр"

Про матеріал
Календарно- тематичне планування уроків зарубіжної літератури 9-й клас 2-й семестр побудовано за матеріалами підручника Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко, відповідає Програмі для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804) Авторський колектив під керівництвом О. М. Ніколенко
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування

уроків зарубіжної літератури  II-й семестр 9 клас

За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів

(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)

 Авторський колектив під керівництвом  О. М. Ніколенко

 

                                           

 

Наскрізні лінії

1

 

 

 

4. Реалізм (13 годин)

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

 

2

 

 

Оноре де Бальзак (17991850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна.

 

3

 

 

«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідання. комедію.

НЛ-2,3,4.

4-5

 

 

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр.

НЛ- 2,4

6

 

 

Розвиток мовлення №3 (пис.). Розгорнута відповідь на питання (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»).

 

7

 

 

Микола Васильович Гоголь (18091852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». Творча історія п’єси.

НЛ- 2, 4

8

 

 

Образи чиновників. Образ Хлєстакова та його динаміка.

НЛ -2,3,4.

9

 

 

Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.

 

10

 

 

«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська)

НЛ -2,4

11

 

 

Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору).

НЛ- 2,3,4

 

 

 

Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини».

 

12

 

 

Позакласне читання №3. Бальзак О. «Батько Горіо» або Гоголь М. В. «Ніс», «Портрет» (1 за вибором)

 

13

 

 

Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання з теми «Реалізм».

 

 

5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. (7 годин)

 

14

 

 

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

(ТЛ) «Нова драма».

 

15

 

 

 Генрік Ібсен (18281906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. (ТЛ) Ібсенізм.

 

16

 

 

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси.

НЛ – 2,3,4

17

 

 

Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 

18

 

 

Бернард Шоу (18561950). Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

НЛ- 2,3,4

19

 

 

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

 

20

 

 

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

НЛ -1,2

21

 

 

Розвиток мовлення(усно) №4. Складання анкети головного героя або Інсценізація твору (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу)

 

22

 

 

Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.».

 

 

6. Література XXXXI ст. Життя, історія, культура (7 годин + 1 резервна година)

 

23

 

 

Михайло Опанасович Булгаков. (18911940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. М. О. Булгаков і влада, трагедія митця. (ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність».

НЛ – 2,3,4

24

 

 

«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби.

Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.

 

 

 

 

НЛ- 2

25

 

 

 Персонажі-«двійники» (Шаріков — Швондер).

 

26

 

 

Ерік Вольф Сігел (19372010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

НЛ -2,3

27

 

 

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

 

 

Резервні години.

 

28

 

 

Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIXXX ст. Шолом-Алейхем і Україна.

 

29

 

 

Образна система твору. Філософські проблеми. Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

НЛ -2,3,4

30

 

 

Контрольна робота №6. Твір на літературну тему.

 

31

 

 

Позакласне читання №4. Сучасна зарубіжна поезія. Унікальність, самобутність, неповторність Едуарда Асадова і його поезії.

 

 

8. Підсумки (2 години)

 

32

 

 

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
3369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку