Контрольна робота 6 клас
Календарно-обрядові та колискові пісні
1 варіант
1.Народна пісня – це:
а)бездонна душа українського народу;
б)невеликий віршований твір, що співається;
в)пісня, що виконується під час обрядів;
г)усний прозовий твір, що призначений для танців.
2.Неправильним є твердження:
а)народним пісням властива анонімність;
б)автором народних пісень є народ;
в)первинний і кінцевий варіанти народних пісень є однаковими;
г)народна пісня – музично-поетичний жанр фольклору.
3.Поняття «усна народна творчість» можна сказати одним словом:
а)пісня; б)фольклор; в)твір,; г)колективність.
4.Календарно-обрядові пісні поділяються на такі цикли:
а)літнього; б)весняного; в)зимового; г)осіннього.
5.Назвати купальську пісню:
а) «Нова радість стала»;
б) «Ой хто, хто Миколая любить»;
в) «Заплету віночок»;
г) «Закувала зозуленька».
6.Василь і Маланка – обов’язкові персонажі свята, що супроводжується :
а)колядками;
б)щедрівками;
в)засівними піснями;
г)веснянками.
7.Вказати, з якої пісні ці рядки:
До межі, женчики, до межі,
Бо мої пиріжечки у діжі.
До краю, женчики, до краю,
То я вам пиріжечка покраю.
а)жниварської; б)колядки; в)русальної; г)веснянки.
8.Упорядкувати назву пісні та вид:
1 веснянка а) «Щедрик, щедрик, щедрівочка»
2 русальна б) «У ржі на межі»
3 колядка в) «Ой весна, весна – днем красна»
4 щедрівка г) «Нова радість стала»
9.Вказати ознаки колискових пісень:
а)виконання спокійним, тихим голосом;
б)мелодія проста, легка, з розміреним ритмом;
в)не вживаються повтори та епітети;
г)висловлюються побажання, щоб дитина виросла доброю, розумною, здоровою.
10.Написати есе, виклавши в ньому емоції, які викликають колискові у вашій уяві.
Контрольна робота 6 клас
Календарно-обрядові та колискові пісні
2 варіант
1.Обрядова пісня – це:
а)бездонна душа українського народу;
б)невеликий віршований твір, що співається;
в)пісня, що виконується під час обрядів;
г)усний прозовий твір, що призначений для танців.
2. Неправильним є твердження:
а)народним пісням властива анонімність;
б)і в нашому житті, і в піснях звучать різні ритми;
в)наші предки співали пісні і в приватному житті, і під час роботи;
г)народні пісні виникли в 15 столітті.
3.Віршовані твори, які співають; варіативність; колективність – це ознаки:
а)казки; б)вірша; в)переказу; г)народної пісні.
4.Календарно-обрядові пісні не поділяються на такі цикли:
а)літній; б)весняний; в)зимовий; г)осінній.
5.Назвати пісню весняного циклу:
а) «Закувала зозуленька»;
б) «Ой хто, хто Миколая любить»;
в) «Заплету віночок»;
г) «Нова радість стала».
6.Обряд перестрибування через багаття пов’язаний з піснями :
а)веснянками; б)купальськими; в)жниварськими; г)щедрівками.
7. Вказати, з якої пісні ці рядки:
-Послухай мене, красная панно,
Загадаю лиш три загадочки.
Як угадаєш – до батька пущу,
Не угадаєш – з собою візьму.
а)жниварської; б)колядки; в)русальної; г)веснянки.
8.Упорядкувати назву пісні та вид:
1 жниварська а) «Закувала зозуленька»
2 колядка б) «Там у полі криниченька»
3 купальська в) «Добрий вечір тобі, пане господарю»
4 веснянка г) «Ой вінку мій, вінку»
9.Вказати ознаки колискових пісень:
а)виконання спокійним, тихим голосом;
б)мелодія ритмічна, швидка, стрибкоподібна;
в)вживаються повтори та слова з пестливими суфіксами;
г)висловлюються побажання, щоб дитина виросла доброю, розумною, здоровою.
10.Написати невеликий роздум «Давні обряди та звичаї, яких варто дотримуватися й чому».