Календарно-тематичне планування
Географія
7 клас
«Материки та Океани»
(70 годин, 2 години на тиждень)
Програма: Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Укладено до підручника В.М.Бойко, С. В. Міхелі
Географія, підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів
ВСТУП
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
1 |
|
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. Джерела географічної інформації про материки та океани. |
|
2 |
|
Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
|
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів
Тема 1. Форма і рухи Землі
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
3 |
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки |
|
4 |
|
Рухи Землі, їх наслідки |
За допомогою інтернет ресурсів знайти гіпотезу утворення материків і океанів з магми (випереджувальне) |
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
5 |
|
Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. |
|
6 |
|
Геологічні ери та епохи горотворення. Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
|
7 |
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
|
8 |
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. Дослідження: Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки |
|
9 |
|
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. |
|
10 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі |
|
11 |
|
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) Поясність |
|
12 |
|
Тематичне оцінювання. |
|
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт
Тема 1. Африка
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
13 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практичні роботи 2. Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід. |
Підготувати повідомлення про дослідження Єгора Ковалевського |
14 |
|
Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
|
15 |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
|
16 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
|
17 |
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів |
Зробити мультимедійну презентацією однієї з природних зон Африки(випереджувальне) |
18 |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення. |
Дізнатися як птах став секретарем. |
19 |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
20 |
|
Населення. Держави. |
Дізнатись кого називають невтомними бігунами саван. |
21 |
|
Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
|
22 |
|
Тематичне оцінювання |
|
Тема 2. Південна Америка
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
23 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
Скласти хронологічну таблицю дослідження материка. |
24 |
|
Практичні роботи 5. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
Підготувати повідомлення про Чилійський землетрус(випереджувальне, одному учневі) |
25 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
26 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
Дізнатись що це за дощ, що йде з боку. |
27 |
|
Води суходолу. |
Легенда озера Тікікака |
28 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Дослідження:Природні унікуми Південної Америки |
|
29 |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. |
Підгутувати повідомлення про країну чотирьох вітрів (випереджальне) |
30 |
|
Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
|
31 |
|
Тематичне оцінювання |
|
Тема 3. Австралія.
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
32 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практичні роботи 7. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
|
33 |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
Підготувати повідомлення про відкриття озера Ейр (випереджувальне) |
34 |
|
Клімат. Води суходолу. Практична робота 8. Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами. |
|
35 |
|
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. |
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
36 |
|
Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. |
Підготувати мультемидійну презентацію про органічний світ Антарктиди (випереджувальне) |
Тема 2. Природа материка
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
37 |
|
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка |
|
38 |
|
Тематичне оцінювання (Австралія та Антарктида) |
|
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі
Тема 1. Північна Америка
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
39 |
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Практична робота 9. Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки |
Скласти хронологічну таблицю відкриття материки. |
40 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
41 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
42 |
|
Води суходолу. |
|
43 |
|
Природні зони. Висотна поясність у горах. |
|
44 |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Дослідження: Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
Підготувати повідомлення про корінне населення пн. Америки(випереджувальне) |
45 |
|
Населення. Держави. |
Дізнатися про цивілізацію Майя та підготувати коротке повідомлення. |
46 |
|
Україна і держави Північної Америки |
|
47 |
|
Тематичне оцінювання |
|
Тема 2. Євразія
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
48 |
|
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Дослідження та освоєння материка. |
Зробити хронологічну таблицю дослідження Євразії. |
49 |
|
Практичні роботи 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
|
50 |
|
Тектонічна будова |
Підготувати повідомлення про найвищу гору Євразії (випереджувальне) |
51 |
|
Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини |
Скласти маршрут подорожі на Еверест |
52 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
53 |
|
Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
54 |
|
Води суходолу. |
Підготувати проект про унікальні озера Євразії |
55 |
|
Природні зони. |
|
56 |
|
Вертикальна поясність. |
|
57 |
|
Зміни природи материка людиною. |
|
58 |
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
59 |
|
Дослідження 1. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
|
60 |
|
Населення. Найбільші держави Європи та Азії. |
|
61 |
|
Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
62 |
|
Тематичне оцінювання |
|
РОЗДІЛ V. Океани
Тема 1.Тихий океан
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
63 |
|
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
Найти легенди про тихий океан. |
64 |
|
Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану) |
|
Тема 2. Атлантичний океан
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
65 |
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
Скласти план заходів щодо поліпшення екологічного стану Атлантичного океану |
Тема 3. Індійський океан
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
66 |
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках |
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
67 |
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
Скласти хронологічну таблицю досліджень Індійського океану |
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків та океанів
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
68 |
|
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти. |
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
69 |
|
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. Дослідження: Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
70 |
|
Тематичне оцінювання |
|