Алгебра та початки аналізу (профільний рівень)
10-Б клас
(6 год на тиждень, І семестр – 90 год, ІІ семестр – 120 год)
Базовий підручник: Алгебра і початки аналізу. 10 клас. Профільний рівень. О.С.Істер, О.В.Єргіна. «Генеза». 2018рік.
№ уроку |
Дата |
Теми уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Тема 1. ФУНКЦІЇ, МНОГОЧЛЕНИ, РІВНЯННЯ І НЕРІВНОСТІ (40год) Учень (учениця): зображує на діаграмах або числовій прямій об’єднання і переріз множин та ілюструє поняття підмножини; формулює означення підмножини, об’єднання і перерізу множин; знаходить об’єднання і переріз числових множин; користується різними способами задання функцій; формулює означення числової функції, зростаючої та спадної функцій, парної та непарної функцій; знаходить область визначення функцій, значення функцій при заданих значеннях аргументу і значення аргументу, за яких функція набуває даного значення; встановлює за графіком функції її властивості; виконує і пояснює перетворення графіків функцій; досліджує функції і використовує одержані результати при побудові графіків функцій; виконує ділення многочленів з остачею, користується теоремою Безу при розв'язуванні рівнянь та нерівностей; розв’язує найпростіші рівняння з параметрами, нерівності за допомогою методу інтервалів; користується методом математичної індукції для доведення тверджень. |
|||
|
|
Множини, операції над множинами. |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 1 |
|
|
|
Числові функції. Область визначення і множина значень. Графік функції |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 2 |
|
|
|
Зростання і спадання, парність і непарність функцій, найбільше та найменше значення функції. Властивості графіків парних і непарних функцій. |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 3. Самостійна робота |
|
|
|
Побудова графіків функцій за допомогою геометричних перетворень відомих графіків функцій |
|
|
|
Побудова графіків. Розв’язування задач і вправ 4 |
|
|
|
Побудова графіків. Розв’язування задач і вправ 5. Самостійна робота |
|
|
|
Оборотні функції. Взаємно обернені функції. Графік оберненої функції. |
|
|
|
Функції. Розв’язування задач і вправ 6 |
|
|
|
Функції. Розв’язування задач і вправ 7. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Числові множини. Функції та їх властивості » |
|
|
|
Тематична контрольна робота № 1 з теми «Числові множини. Функції та їх властивості » |
|
|
|
АКР. Рівносильні рівняння. Рівносильні нерівності |
|
|
|
Рівносильні перетворення нерівностей, метод інтервалів |
|
|
|
Метод інтервалів. Розв’язування задач і вправ 8 |
|
|
|
Метод інтервалів. Розв’язування задач і вправ 9. Самостійна робота |
|
|
|
Найпростіші рівняння з параметрами |
|
|
|
Найпростіші рівняння з параметрами Розв’язування задач і вправ 10 |
|
|
|
Найпростіші рівняння з параметрами Розв’язування задач і вправ 11 |
|
|
|
Найпростіші рівняння з параметрами Розв’язування задач і вправ 12. |
|
|
|
Графічний спосіб розв`язування завдань з параметром 1 |
|
|
|
Графічний спосіб розв`язування завдань з параметром 2. Самостійна робота |
|
|
|
Рівняння і нерівності, що містять знак модуля |
|
|
|
Рівняння і нерівності, що містять знак модуля. Розв’язування задач і вправ 1 |
|
|
|
Рівняння і нерівності, що містять знак модуля. Розв’язування задач і вправ2 |
|
|
|
Рівняння і нерівності, що містять знак модуля. Розв’язування задач і вправ 3. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Рівняння та нерівності» |
|
|
|
Тематична контрольна робота № 2 з теми «Рівняння та нерівності» |
|
|
|
Дії над многочленами. Ділення многочлена на многочлен з остачею 1 |
|
|
|
Дії над многочленами. Ділення многочлена на многочлен з остачею 2 |
|
|
|
Теорема Безу та наслідки з неї. Корені многочленів |
|
|
|
Застосування теореми Безу. Розв’язування задач і вправ 1 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ з теми «Ділення многочленів. Теорема Безу» 1 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ з теми «Ділення многочленів. Теорема Безу» 2. Самостійна робота |
|
|
|
Метод математичної індукції. |
|
|
|
Метод математичної індукції. Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Ділення многочленів. Теорема Безу» |
|
|
|
Тематична контрольна робота №3 зтеми «Ділення многочленів. Теорема Безу» |
|
Тема 2. СТЕПЕНЕВА ФУНКЦІЯ (30 год) Учень (учениця): формулює означення кореня п-го степеня, арифметичного кореня п-го степеня, степеня з раціональним показником, властивості коренів та степеня з раціональним показником; обчислює, оцінює та порівнює значення виразів, які містять корені та степені з раціональними показниками; зображує графік степеневої функції; розв’язує ірраціональні рівняння та нерівності, зокрема з параметрами; застосовує властивості функцій до розв’язування ірраціональних рівнянь і нерівностей |
|||
|
|
АКР. Функція з натуральним показником. |
|
|
|
Степенева функція з цілим показником. |
|
|
|
Означення корінь п–го степеня. Арифметичний корінь п–го степеня |
|
|
|
Функція та її графік. Самостійна робота |
|
|
|
Властивості кореня п–го степеня |
|
|
|
Властивості кореня п–го степеня. Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Перетворення виразів з коренями п–го степеня. |
|
|
|
Перетворення виразів з коренями п–го степеня. Розв’язування задач і вправ 1. Самостійна робота |
|
|
|
Перетворення виразів з коренями п–го степеня. Розв’язування задач і вправ 2 |
|
|
|
Перетворення виразів з коренями п–го степеня. Розв’язування задач і вправ 3. Самостійна робота |
|
|
|
Степень з раціональним показником, його властивості. |
|
|
|
Перетворення виразів, які містять степені з раціональним показником |
|
|
|
Перетворення виразів, які містять степені з раціональним показником Розв’язування задач і вправ 1 |
|
|
|
Перетворення виразів, які містять степені з раціональним показником Розв’язування задач і вправ 2. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Степенева функція» |
|
|
|
Тематична контрольна робота № 4 з теми «Степенева функція» |
|
|
|
Найпростіші способи розв’язування ірраціональних рівнянь |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 1 |
|
|
|
Застосування метода рівносильних перетворень до розв’язування ірраціональних рівнянь |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 2. Самостійна робота |
|
|
|
Різні прийоми розв’язування ірраціональних рівнянь та їх систем |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 3 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 4. Самостійна робота |
|
|
|
Ірраціональні нерівності |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 5 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 6. Самостійна робота |
|
|
|
Розв’язування ірраціональних рівнянь і нерівностей з параметрами. |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ 7 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 5 з теми «Ірраціональні рівняння та нерівності» |
|
Тема 3. ТРИГОНОМЕТРИЧНІ ФУНКЦІЇ (34 год) Учень (учениця): виконує перехід від радіанної міри кута до градусної і навпаки; встановлює відповідність між дійсними числами і точками на одиничному колі; обчислює значення тригонометричних виразів за допомогою тотожних перетворень; формулює означення синуса, косинуса, тангенса і котангенса кута числового аргументу; властивості тригонометричних функцій; властивості періодичних функцій; будує графіки періодичних функцій; ілюструє властивості періодичних функцій за допомогою графіків; перетворює тригонометричні вирази. |
|||
|
|
АКР. Радіанне вимірювання кутів |
|
|
|
Радіанне вимірювання кутів. Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Тригонометричні функції числового аргументу |
|
|
|
Тригонометричні функції числового аргументу. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Властивості тригонометричних функцій. Знаки тригонометричних функцій |
|
|
|
Властивості тригонометричних функцій. Періодичність функцій. Самостійна робота |
|
|
|
Властивості та графік функції |
|
|
|
Властивості та графік функції |
|
|
|
Властивості та графік функції . |
|
|
|
Властивості та графік функції . |
|
|
|
Властивості та тригонометричних функцій. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Властивості та графіки тригонометричних функцій. Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Властивості та графіки тригонометричних функцій» |
|
|
|
Тематична контрольна робота № 6 з теми «Властивості та графіки тригонометричних функцій» |
|
|
|
Основні співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу |
|
|
|
Основні співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Тригонометричні формули додавання. |
|
|
|
Тригонометричні формули додавання. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Повторення вивченого за 1 семестр |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
II семестр |
|
|
|
Тригонометричні формули додавання. |
|
|
|
Тригонометричні формули додавання. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Формули зведення |
|
|
|
Формули зведення. Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Формули подвійного, потрійного і половинного аргументу |
|
|
|
Формули подвійного, потрійного і половинного аргументу. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Формули перетворення суми і різниці тригонометричних функцій у добуток 1 |
|
|
|
Формули перетворення суми і різниці тригонометричних функцій у добуток 2 |
|
|
|
Формули перетворення добутку тригонометричних функцій у суму1 |
|
|
|
Формули перетворення добутку тригонометричних функцій у суму2. Самостійна робота |
|
|
|
Спрощення тригонометричних виразів1 |
|
|
|
Спрощення тригонометричних виразів 2 |
|
|
|
Спрощення тригонометричних виразів 3 |
|
|
|
Спрощення тригонометричних виразів 4. Самостійна робота |
|
|
|
Спрощення тригонометричних виразів 5 |
|
|
|
Спрощення тригонометричних виразів 6. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу» |
|
|
|
Контрольна робота № 7 за темою: «Співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу» |
|
Тема 4. ТРИГОНОМЕТРИЧНІ РІВНЯННЯ І НЕРІВНОСТІ (32 год) Учень (учениця): формулює означення обернених тригонометричних функцій; обґрунтовує формули коренів тригонометричних рівнянь ; розв’язує тригонометричні рівняння та нерівності, зокрема з параметрами. |
|||
|
|
Обернені тригонометричні функції: і (означення, властивості, графіки). |
|
|
|
Обернені тригонометричні функції: і (означення, властивості, графіки). |
|
|
|
Найпростіші тригонометричні рівняння. Рівняння і . 1 |
|
|
|
Найпростіші тригонометричні рівняння. Рівняння і . 2 Самостійна робота |
|
|
|
Найпростіші тригонометричні рівняння. Рівняння і рівняння . 1 |
|
|
|
Найпростіші тригонометричні рівняння. Рівняння і рівняння . 2. Самостійна робота |
|
|
|
Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь . Розв’язування тригонометричних рівнянь виду за допомогою розкладення на множники 1 |
|
|
|
Розв’язування тригонометричних рівнянь виду за допомогою розкладення на множники 2 |
|
|
|
Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь. Заміна змінних при розв’язуванні тригонометричних рівнянь 1 |
|
|
|
Заміна змінних при розв’язуванні тригонометричних рівнянь 2. Самостійна робота |
|
|
|
Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь. Розв’язування тригонометричних рівнянь зведенням до однієї тригонометричної функції (з однаковим аргументом) 1 |
|
|
|
Розв’язування тригонометричних рівнянь зведенням до однієї тригонометричної функції (з однаковим аргументом) 2 |
|
|
|
Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь. Розв’язування однорідних тригонометричних рівнянь та зведення тригонометричних рівнянь до однорідного 1 |
|
|
|
Розв’язування однорідних тригонометричних рівнянь та зведення тригонометричних рівнянь до однорідного 2. Самостійна робота |
|
|
|
Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь 1 |
|
|
|
Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь 2. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Обернені тригонометричні функції. Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь» |
|
|
|
Контрольна робота № 8 за темою: «Обернені тригонометричні функції. Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь» |
|
|
|
Основні способи розв’язування систем тригонометричних рівнянь 1 |
|
|
|
Основні способи розв’язування систем тригонометричних рівнянь 2 |
|
|
|
Основні способи розв’язування систем тригонометричних рівнянь 3 |
|
|
|
Основні способи розв’язування систем тригонометричних рівнянь 4. Самостійна робота |
|
|
|
Рівняння і нерівності, які містять обернені тригонометричні функції 1 |
|
|
|
Рівняння і нерівності, які містять обернені тригонометричні функції 2 |
|
|
|
Тригонометричні нерівності 1 |
|
|
|
Тригонометричні нерівності 2 |
|
|
|
Тригонометричні нерівності 3 |
|
|
|
Тригонометричні нерівності 4. Самостійна робота |
|
|
|
Тригонометричні рівняння з параметрами 1 |
|
|
|
Тригонометричні рівняння з параметрами 2 |
|
|
|
Тригонометричні нерівності з параметрами 1 |
|
|
|
Тригонометричні нерівності з параметрами 2. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань «Тригонометричні нерівності» |
|
|
|
Контрольна робота № 9 за темою: «Тригонометричні нерівності» |
|
Тема 5. ГРАНИЦЯ ТА НЕПЕРЕРВНІСТЬ ФУНКЦІЇ. ПОХІДНА ТА її ЗАСТОСУВАННЯ (54 год) Учень (учениця): формулює означення границі функції в точці; неперервності функції; формулює основні властивості границі функції та використовує їх для знаходження границь заданих функцій; пояснює геометричний і фізичний зміст похідної; формулює означення похідної функції в точці, правила диференціювання, достатні умови зростання і спадання функції, необхідні й достатні умови екстремуму функції; знаходить кутовий коефіцієнт дотичної до графіка функції в даній точці; знаходить похідні функцій; застосовує похідну для знаходження проміжків монотонності і екстремумів функції; знаходить найбільше і найменше значення функції; досліджує функції за допомогою похідної та будує графіки функцій; розв’язує прикладні задачі на знаходження найбільших і найменших значень реальних величин; застосовує результати дослідження функції за допомогою похідної до розв’язування рівнянь і нерівностей та доведення нерівностей; описує поняття опуклості та точки перегину функції; застосовує другу похідну до знаходження проміжків опуклості функції та точок її перегину; досліджує функції за допомогою першої та другої похідних і використовує одержані результати для побудови графіків функцій. застосовує похідну до розв’язування задач, зокрема прикладного змісту. |
|||
|
|
Границя функції в точці. Основні теореми про границі функції в точці |
|
|
|
Неперервність функції в точці і на проміжку. Властивості неперервних функцій. Точки розриву функції |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ на знаходження границь 1 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ на знаходження границь 2. Самостійна робота |
|
|
|
Задачі, які приводять до поняття похідної. Похідна функції. Похідні найпростіших функцій |
|
|
|
Похідні найпростіших функцій. Самостійна робота |
|
|
|
Геометричний і фізичний зміст похідної. Рівняння дотичної до графіка функції y = f (x) |
|
|
|
Правила диференціювання: похідна суми, добутку і частки функцій 1 |
|
|
|
Правила диференціювання: похідна суми, добутку і частки функцій 2 |
|
|
|
Правила диференціювання: похідна суми, добутку і частки функцій 3. Самостійна робота |
|
|
|
Похідні степеневої та тригонометричних функцій |
|
|
|
Складена функція. Похідна складеної функції |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ на знаходження похідної 1 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ на знаходження похідної 2. Самостійна робота |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ на знаходження похідної 3 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Похідна функції» |
|
|
|
Контрольна робота № 10 за темою: «Похідна функції» |
|
|
|
Ознака сталості функції. Достатні умови зростання і спадання функції |
|
|
|
Екстремуми функції |
|
|
|
Розв’язування вправ на знаходження проміжків монотонності та екстремумів функції 1 |
|
|
|
Розв’язування вправ на знаходження проміжків монотонності та екстремумів функції 2. Самостійна робота |
|
|
|
Загальна схема дослідження функції для побудови її графіка |
|
|
|
Розв’язування вправ на дослідження функцій за допомогою похідної та побудову графіків функцій 1 |
|
|
|
Розв’язування вправ на дослідження функцій за допомогою похідної та побудову графіків функцій 2 |
|
|
|
Розв’язування вправ на дослідження функцій за допомогою похідної та побудову графіків функцій 3 |
|
|
|
Розв’язування вправ на дослідження функцій за допомогою похідної та побудову графіків функцій 4 Самостійна робота |
|
|
|
Знаходження найбільшого і найменшого значень функції. |
|
|
|
Розв’язування задач на знаходження найбільшого і найменшого значень функції 1 |
|
|
|
Розв’язування задач на знаходження найбільшого і найменшого значень функції 2. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Дослідження функцій за допомогою похідної» |
|
|
|
Контрольна робота № 11 за темою: «Дослідження функцій за допомогою похідної» |
|
|
|
Асимптоти графіка функції |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
Друга похідна. Поняття опуклості функції. Точки перегину |
|
|
|
Знаходження проміжків опуклості функції та точок її перегину. Самостійна робота |
|
|
|
Розширена схема дослідження функції1 |
|
|
|
Розширена схема дослідження функції 2 |
|
|
|
Розширена схема дослідження функції 3. Самостійна робота |
|
|
|
Застосування похідної до розв’язування рівнянь і нерівностей 1 |
|
|
|
Застосування похідної до розв’язування рівнянь і нерівностей 2 |
|
|
|
Застосування похідної до розв’язування рівнянь і нерівностей 3. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань «Застосування похідної до розв’язування задач» |
|
|
|
Контрольна робота № 12 за темою: «Застосування похідної до розв’язування задач» |
|
ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ, РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ (24 год) |
|||
|
|
Функції, їхні властивості та графіки |
|
|
|
Функції, їхні властивості та графіки |
|
|
|
Розв’язування рівнянь та нерівностей. |
|
|
|
Розв’язування рівнянь та нерівностей. Самостійна робота |
|
|
|
Степеневі функції, їх властивості та графіки |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ у форматі НМТ 1 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ у форматі НМТ 2. Самостійна робота |
|
|
|
Тригонометричні функції |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ у форматі НМТ 3 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ у форматі НМТ 4. Самостійна робота |
|
|
|
Тригонометричні рівняння та нерівності |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ у форматі НМТ 5 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ у форматі НМТ 6. Самостійна робота |
|
|
|
Розв’язування задач з параметрами |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ у форматі НМТ 7 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ у форматі НМТ 8. Самостійна робота |
|
|
|
Застосування похідної до дослідження функцій та побудови графіків функцій |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота № 13 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
Розв’язування логічних задач 1 |
|
|
|
Розв’язування логічних задач 2 |
|
|
|
Підсумкове повторення і оцінювання за 2 семестр |
|
|
|
Підсумкове повторення і оцінювання за рік |
|
|
|
Підсумковий урок |
|