Календарно тематичне планування 10 клас Захист України дівчата на 2022-2023 нр.

Про матеріал
"ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377 Захист Вітчизни. Основи медичних знань : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // А. А. Гудима, К. О. Пашко, І. М. Гарасимів, М. М. Фука. — Тернопіль : Астон, 2018. Вивчення предмета «Захист України» спрямоване на досягнення мети загальної середньої освіти. Метою загальної середньої освіти є: всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству. Провідним чинником розвитку такої особистості є формування в учнів умінь застосовувати знання у реальних життєвих умовах, під час розв'язку практичних завдань та здатності визначати і обґрунтовувати власну життєву позицію. Навчальний предмет «Захист України» вивчається на підставі діючого законодавства та є базовим навчальним предметом Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом МОН України. Конституція України визначає захист України обов’язком громадян України, найважливішою функцією держави. Безпека людини, її життя і здоров’я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Перегляд файлу

 

Календарно- тематичне планування «Захист України»(«Основи медичних знань») 10 клас

«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377

Захист Вітчизни. Основи медичних знань : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // А. А. Гудима, К. О. Пашко, І. М. Гарасимів, М. М. Фука. — Тернопіль : Астон, 2018.

 

Дата

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

 

Д/З

Примітка

10А

10Б

10В

1

 

 

 

Учень (учениця):

  • розуміє роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання молоді;
  • характеризує вимоги Конституції України щодо захисту Вітчизни, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України,
  • поняття національної безпеки держави;
  • визначає основні поняття військової справи, основ
  • цивільного захисту, психологічної та медико-санітарної підготовки;
  • володіє змістом програми предмета «Захист України», завданням кожного розділу;
  • виконує обов’язки та правила поведінки.

ВСТУП . 1 год

 Національна безпека України і захист Вітчизни — справа кожного громадянина держави

§ 1

 

 

Система національної безпеки України 1год.

2

 

 

 

 

Система національної безпеки України

Система світової колективної

безпеки.

Поняття національної безпеки

держави. Система національної безпеки України. Поняття «гібридна

війна».

Національні інтереси України та

загрози національній безпеці. Воєнна

доктрина України

Формати відносин Україна –

НАТО та зі структурами європейської

системи колективної безпеки.

Перспективи вступу України в НАТО.

 Правові та організаційні засади

національного спротиву, основи його

підготовки та ведення.

 

 

 

Розділ I. Основи медичних знань і домедичної допомоги 36 год.

 

Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини(2)

Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини

3

 

 

 

Знаннєвий компонент

Учениця (учень):

  • називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні;
  • обґрунтовує правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров’я в Україні;
  • характеризує стан здоров’я людей в Україні;
  • розуміє основні принципи охорони здоров’я населення України

 Основні документи нормативноправової бази щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні.

Закон України «Основи

законодавства України про охорону здоров’я».

§ 2.

 

4

 

 

 

Закон України «Про

екстрену медичну допомогу».

Аналіз стану здоров’я людей в

Україні.

Основні принципи охорони здоров'я України.

 

 

 

 

Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця 9 год

5

 

 

 

Знаннєвий і діяльнісний компонент

Учениця (учень):

  • знає алгоритм дій з постраждалим, який втратив свідомість;
  • знає правила швидкого визначення зупинки серця;
  • володіє основними правилами проведення реанімації;
  • знає порядок проведення реанімації;
  • володіє маніпуляціями відновлення прохідності верх-
  • ніх дихальних шляхів;
  • вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання;
  • знає, як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором;
  • вміє розмістити постраждалого, який втратив свідо-
  • мість, у відновлювальну позицію

Ціннісний компонент

Учениця (учень):

  • дотримується правил безпеки під час реанімаційних

 

 Алгоритм дій для проведення серцево-легеневої реанімації в разі раптової зупинки серця.

§ 3.

заходів

6

 

 

 

 Основні правила та порядок проведення реанімації

§ 4.

7

 

 

 

 Техніка забезпечення прохідності верхніх дихальних шляхів .

§ 5.

8

 

 

 

 Штучне дихання, його різновиди. Методика й техніка проведення штучної вентиляції легень

§ 6.

9

 

 

 

  Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання  Застосування томатичного зовнішнього фібрилятора .

§ 7. § 8.

10

 

 

 

 Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками .

§ 9.

 

11

 

 

 

Правила виклику бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги

§ 10.

12

 

 

 

 Запобігання виникненню основних факторів, які загрожують життю, їх визначення та усунення

§ 11.

13

 

 

 

 Узагальнення знань. Тематична атестація

 

 

Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах 5год

14

 

 

 

Учениця (учень):

  • проводить швидку оцінку ознак порушення прохідно-
  • сті дихальних шляхів;
  • розуміє відмінність між повною та неповною непрохідністю дихальних шляхів;
  • володіє методами відновлення прохідності дихальних
  • шляхів;
  • проводить відновлення прохідності дихальних шляхів
  • за допомогою прийому Хеймліка;
  • знає правила надання допомоги постраждалому, який втратив свідомість
  • знає правила надання допомоги постраждалим при різ-
  • кому погіршенні стану;
  • знає правила надання допомоги постраждалим при
  • судомах.

Ціннісний компонент:

Учениця (учень):

  • дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при відновленні прохідності дихальних шляхів

 Причини порушення прохідності дихальних шляхів

Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів

§ 12.

§ 13.

 

15

 

 

 

Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Геймліха.

§ 14.

 

16

 

 

 

  Алгоритм надання допомоги в разі втрати свідомості

  Послідовність надання допомоги у випадку різкого погіршення загального стану постраждалого

§ 15.

§ 16.

17

 

 

 

  Основні причини виникнення судо́м, прояви, послідовність надання домедичної допомоги

§ 17.

18

 

 

 

 Узагальнення знань. Тематична атестація

 

 

Тема 4. Загальні поняття про травму. Механізм травми 6 год

19

 

 

 

Знаннєвий і діяльнісний компонент

Учениця (учень):

  • пояснює термін «травма»;
  • називає основні типи травм при дорожньо-транспорт-
  • них пригодах;
  • пояснює особливості травм при падінні;
  • називає основні травми у пішохода, велосипедиста,
  • мотоцикліста, водія та пасажирів автомобіля;
  • характеризує тупу та проникаючу травму, їхні основні
  • відмінності;
  • називає основні ознаки травм окремих анатомічних
  • ділянок;
  • розуміє вплив факторів при мінно-вибуховій травмі;
  • знає основні правила поведінки при виявленні потен-
  • ційно небезпечних предметів

 Поняття про травму. Види та класифікація травм.

§ 18.

 

20

 

 

 

 Типи травм у разі дорожньо-транспортної пригоди та падіння з висоти 

§ 19.

21

 

 

 

 

  Вплив мінно-вибухової травми на організм людини

  Травми голови

§ 20.

§ 21.

22

 

 

 

  Основні ознаки травм грудної клітки.

 Основні ознаки травм живота.

§ 22.

23

 

 

 

 § 23.

24

 

 

 

 Основні ознаки травм скелетно-м’язової системи

 § 24.

25

 

 

 

 

 Правила поведінки в потенційно небезпечному місці та після виявлення небезпечних предметів

 Узагальнення. Тематична атестація

§ 25.

 

Тема 5. Надання домедичної допомоги при кровотечах 8 год

26

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця (учень):

  • знає види кровотеч, основні принципи невідкладної
  • допомоги;
  • дотримується правил особистої безпеки;
  • знає алгоритм дій при кровотечі;
  • вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю;
  • розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що
  • загрожує життю;
  • знає способи зупинки кровотечі;
  • застосовує прямий тиск на рану;
  • володіє технікою накладання турнікета (джгута) на
  • верхні та нижні кінцівки;
  • вміє проводити тампонування рани, здійснювати
  • перев’язку при пораненні різних частин тіла;
  • володіє методами винесення та переміщення поранених.

Ціннісний компонент:

Учениця (учень):

  • дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах

Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі

§ 26.

 

27

 

 

 

 Техніка застосування прямого тиску на рану.

§ 27.

28

 

 

 

Техніка накладання турнікета на верхні кінцівки

§ 28–29.

29

 

 

 

 Техніка накладання турнікета на  нижні кінцівки

§ 28–29.

30

 

 

 

 

 Техніка тампонування рани

 Техніка накладання компресійної пов’язки

§ 30.

§ 31.

31

 

 

 

Практичне заняття.

 Тренування у наданні допомоги при різноманітних

пораненнях

 

32

 

 

 

 Практичне заняття Тренування у наданні допомоги при різноманітних

пораненнях

 

33

 

 

 

Узагальнення. Тематична атестація

 

 

Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок 8 год

34

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця (учень):

  • класифікує переломи та вивихи;
  • застосовує способи накладання шини з підручного
  • матеріалу;
  • вміє проводити транспортну іммобілізацію кінцівок за
  • допомогою косинок, накладати шини типу Крамера та
  • Sam Splіnt;
  • надає домедичну допомогу при переломах та вивихах;
  • надає домедичну допомогу при травмі голови;
  • вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми
  • хребта;
  • надає домедичну допомогу при травмі грудної клітки;
  • надає домедичну допомогу при травмі живота;
  • знає особливості надання допомоги при травмі очей;
  • знає особливості надання допомоги при знаходженні
  • сторонніх тіл в рані.

Ціннісний компонент:

  • дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при травмах окремих ділянок

Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів

§ 32.

 

35

 

 

 

 

 Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів

 Порядок надання домедичної допомоги в разі переломів і вивихів

§ 33.

§ 34.

36

 

 

 

Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки

§ 35.

37

 

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми голови

§ 36.

38

 

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми хребта

§ 37.

 

39

 

 

 

 Алгоритм надання домедичної допомоги за травми грудної клітки.

Алгоритм надання домедичної допомоги за травми живота

§ 38.

§ 39.

40

 

 

 

 Порядок надання допомоги за травми очей.

§ 40.

41

 

 

 

 Узагальнення. Тематична атестація

 

 

Розділ II. Основи цивільного захисту 12 год

 

Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту 1год

42

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

  • називає основні положення нормативно-правової бази
  • цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки,
  • складові Єдиної державної системи цивільного захисту;
  • пояснює важливість знань основ цивільного захисту.

 Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування

§ 41.

 

 

Тема 2. Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціального характеру  3год

43

 

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця (учень):

  • характеризує причини виникнення надзвичайних ситуацій, їхній вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини;
  • називає види, загальні ознаки та рівні надзвичайних ситуацій;
  • оцінює обстановку в надзвичайних ситуаціях та визначає заходи щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження;
  • наводить приклади виникнення надзвичайних ситуацій в Україні та за її межами, потенційно небезпечні об’єкти міста (району);
  • пояснює негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини;
  • дотримується правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій

Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій.

 Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій (закінчення). Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій

§ 42.

§ 43.

 

44

 

 

 

 Джерела небезпечних ситуацій у воєнний час

§ 44.

45

 

 

 

Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району). Попередження виникнення надзвичайних ситуацій.

 

§ 45

 

Тема 3. Основи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації. Основні способи

захисту населення в надзвичайних ситуаціях

46

 

 

 

Знаннєвий компонент

Учень (учениця):

характеризує основні способи захисту населення в

надзвичайних ситуаціях, призначення та будову

основних засобів індивідуального захисту органів

дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення

населення про виникнення надзвичайних ситуацій і

порядок дій при цьому, способи проведення

евакуації населення;

знає порядок підготовки засобів індивідуального

захисту органів дихання та шкірних покривів;

порядок одягання та зняття захисного

загальновійськового комплекту після виходу із

зараженої зони; алгоритм дій у разі виникнення

надзвичайної ситуації; алгоритм дій в разі хімічної

атаки або надзвичайної ситуації на хімічному

об’єкті при ураженні аміаком, оксидами азоту,

фосфіном, фосгеном, хлором, хлоридом водню, при

застосуванні сильнодіючих отруйних речовин та

біологічних препаратів; алгоритм дій та застережні

заходи при застосуванні білого фосфору. Алгоритм дій у разі обвалу будівлі, пожежі, артобстрілу, в

натовпі, якщо стали заручником, в разі

терористичного акту, перестрілки, захоплення

транспорту. Порядок дій та правила поведінки під

час виходу із зони бойових дій.

вміє користуватися основними засобами

індивідуального захисту органів дихання та шкіри.

розрізняє різні прояви страху, їх ознаки

називає основні фізіологічні та психологічні

ознаки страху, бойового стресу, рівні за

інтенсивністю.

вміє застосовувати 5-6 вправ на подолання різних

проявів при панічному нападі, тривозі, істериці,

ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії

класифікує обладнання та пояснює порядок

використання інженерних споруд для захисту

населення;

характеризує основні способи захисту населення в

надзвичайних ситуаціях, способи проведення

евакуації населення;

вміє користуватися медичними засобами захисту

(аптечка індивідуальна)

пояснює правила безпеки під час захисту населення

в надзвичайних ситуаціях,

характеризує способи проведення евакуації

населення;

виконує алгоритм підготовки населення до

евакуаційних заходів та розміщення населення.

Основні принципи щодо захисту

населення. Підготовка на випадок

виникнення надзвичайних ситуацій.

План дій у разі виникнення

надзвичайних ситуацій.

 

47

 

 

 

Виживальницький запас. Вміст та

складання тривожної валізи на

випадок термінової евакуації або

переходу до захисних споруд. Види,

місцезнаходження, обладнання  укриттів, сховищ, бомбосховищ.

 

48

 

 

 

Повідомлення про загрозу і

виникнення надзвичайних ситуацій та

інформування населення про наявну

обстановку. Засоби індивідуального та

колективного захисту. Застосування

засобів індивідуального захисту.

 

49

 

 

 

Медичний, радіаційний та хімічний

захист, евакуація населення з

небезпечних районів. Способи

визначення рівня ураження

навколишнього середовища,

продуктів харчування та води

радіоактивними, отруйними,

сильнодіючими отруйними

речовинами та біологічними

препаратами

 

50

 

 

 

Види терористичних проявів та

способи дій терористів. Захист від

терористичних проявів та дії

населення в умовах надзвичайних

ситуацій, пов’язаних з можливими

терористичними проявами. Дії в разі

терористичного акту, перестрілки,

захоплення транспорту.

 

51

 

 

 

Психологічна стійкість та

саморегуляція під час надзвичайних

ситуацій. Само- та взаємодопомога

при панічному нападі, тривозі,

істериці, ступорі, апатії, проявах гніву,

злості, агресії.

 

 

Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів 2 год

52

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

розуміє вплив мін та вибухонебезпечних предметів

(ВНП) на людину, сім’ю та суспільство,

називає складові протимінної діяльності; основні

положення нормативно-правової бази протимінної

діяльності в Україні

має уявлення про національний та міжнародні

стандарти протимінної діяльності, Міжнародні

Конвенції щодо зменшення загрози для мирного

населення від мін та ВНП.

Знає можливі види загроз для цивільного

населення під час воєнних конфліктів та ступені їх

ризику.

Має навички правильної поведінки в умовах

наявності різних загроз з боку мін і ВНП

Вміє розрізняти небезпечні території за їхніми

ознаками.

Вплив мін та вибухонебезпечних

предметів (ВНП) на людину, сім’ю та

суспільство.

Протимінна діяльність та її

складові.

 

53

 

 

 

Міжнародні стандарти та

нормативно-правова база протимінної

діяльності в Україні.

Ознаки небезпечних територій

(районів) та їх системи позначення

(маркування).

Узагальнення. Тематична атестація

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Андрієвська Лариса Іванівна
    Викладатиму предмет вперше. Дуже сподіваюся, що ці матеріали мені допоможуть.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, Основи медичних знань) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
9 вересня 2022
Переглядів
13208
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку