Календарно- тематичне планування «Захист України»(«Основи медичних знань») 10 клас
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377
Захист Вітчизни. Основи медичних знань : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // А. А. Гудима, К. О. Пашко, І. М. Гарасимів, М. М. Фука. — Тернопіль : Астон, 2018.
№ |
|
Дата |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу
|
Д/З |
Примітка |
||
10А |
10Б |
10В |
||||||
1 |
|
|
|
Учень (учениця):
|
ВСТУП . 1 год Національна безпека України і захист Вітчизни — справа кожного громадянина держави |
§ 1 |
|
|
|
Система національної безпеки України 1год. |
|||||||
2 |
|
|
|
|
Система національної безпеки України Система світової колективної безпеки. Поняття національної безпеки держави. Система національної безпеки України. Поняття «гібридна війна». Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України Формати відносин Україна – НАТО та зі структурами європейської системи колективної безпеки. Перспективи вступу України в НАТО. Правові та організаційні засади національного спротиву, основи його підготовки та ведення. |
|
|
|
|
Розділ I. Основи медичних знань і домедичної допомоги 36 год. |
|||||||
|
Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини(2) Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини |
|||||||
3 |
|
|
|
Знаннєвий компонент Учениця (учень):
|
Основні документи нормативноправової бази щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні. Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». |
§ 2. |
|
|
4 |
|
|
|
Закон України «Про екстрену медичну допомогу». Аналіз стану здоров’я людей в Україні. Основні принципи охорони здоров'я України.
|
|
|
||
|
Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця 9 год |
|||||||
5 |
|
|
|
Знаннєвий і діяльнісний компонент Учениця (учень):
Ціннісний компонент Учениця (учень):
|
Алгоритм дій для проведення серцево-легеневої реанімації в разі раптової зупинки серця. |
§ 3. |
заходів |
|
6 |
|
|
|
Основні правила та порядок проведення реанімації |
§ 4. |
|||
7 |
|
|
|
Техніка забезпечення прохідності верхніх дихальних шляхів . |
§ 5. |
|||
8 |
|
|
|
Штучне дихання, його різновиди. Методика й техніка проведення штучної вентиляції легень |
§ 6. |
|||
9 |
|
|
|
Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання Застосування томатичного зовнішнього фібрилятора . |
§ 7. § 8. |
|||
10 |
|
|
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками . |
§ 9. |
|
||
11 |
|
|
|
Правила виклику бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги |
§ 10. |
|||
12 |
|
|
|
Запобігання виникненню основних факторів, які загрожують життю, їх визначення та усунення |
§ 11. |
|||
13 |
|
|
|
Узагальнення знань. Тематична атестація |
|
|||
|
Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах 5год |
|||||||
14
|
|
|
Учениця (учень):
Ціннісний компонент: Учениця (учень):
|
Причини порушення прохідності дихальних шляхів Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів |
§ 12. § 13. |
|
||
15 |
|
|
|
Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Геймліха. |
§ 14. |
|||
16 |
|
|
|
Алгоритм надання допомоги в разі втрати свідомості Послідовність надання допомоги у випадку різкого погіршення загального стану постраждалого |
§ 15. § 16. |
|||
17 |
|
|
|
Основні причини виникнення судо́м, прояви, послідовність надання домедичної допомоги |
§ 17. |
|||
18 |
|
|
|
Узагальнення знань. Тематична атестація |
|
|||
|
Тема 4. Загальні поняття про травму. Механізм травми 6 год |
|||||||
19 |
|
|
|
Знаннєвий і діяльнісний компонент Учениця (учень):
|
Поняття про травму. Види та класифікація травм. |
§ 18. |
|
|
20 |
|
|
|
Типи травм у разі дорожньо-транспортної пригоди та падіння з висоти |
§ 19. |
|||
21
|
|
|
|
Вплив мінно-вибухової травми на організм людини Травми голови |
§ 20. § 21. |
|||
22 |
|
|
|
Основні ознаки травм грудної клітки. Основні ознаки травм живота. |
§ 22. |
|||
23 |
|
|
|
§ 23. |
||||
24 |
|
|
|
Основні ознаки травм скелетно-м’язової системи |
§ 24. |
|||
25
|
|
|
|
Правила поведінки в потенційно небезпечному місці та після виявлення небезпечних предметів Узагальнення. Тематична атестація |
§ 25. |
|||
|
||||||||
Тема 5. Надання домедичної допомоги при кровотечах 8 год |
||||||||
26 |
|
|
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень):
Ціннісний компонент: Учениця (учень):
|
Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі |
§ 26. |
|
|
27 |
|
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану. |
§ 27. |
|||
28 |
|
|
|
Техніка накладання турнікета на верхні кінцівки |
§ 28–29. |
|||
29 |
|
|
|
Техніка накладання турнікета на нижні кінцівки |
§ 28–29. |
|||
30
|
|
|
|
Техніка тампонування рани Техніка накладання компресійної пов’язки |
§ 30. § 31. |
|||
31 |
|
|
|
Практичне заняття. Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях |
|
|||
32 |
|
|
|
Практичне заняття Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях |
|
|||
33 |
|
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|||
|
Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок 8 год |
|||||||
34 |
|
|
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень):
Ціннісний компонент:
|
Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів |
§ 32. |
|
|
35
|
|
|
|
Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів Порядок надання домедичної допомоги в разі переломів і вивихів |
§ 33. § 34. |
|||
36 |
|
|
|
Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки |
§ 35. |
|||
37 |
|
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми голови |
§ 36. |
|||
38 |
|
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми хребта |
§ 37. |
|||
39 |
|
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги за травми грудної клітки. Алгоритм надання домедичної допомоги за травми живота |
§ 38. § 39. |
|||
40 |
|
|
|
Порядок надання допомоги за травми очей. |
§ 40. |
|||
41 |
|
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|||
|
Розділ II. Основи цивільного захисту 12 год |
|||||||
|
Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту 1год |
|||||||
42 |
|
|
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):
|
Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування |
§ 41. |
|
|
|
Тема 2. Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціального характеру 3год |
|||||||
43
|
|
|
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень):
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій (закінчення). Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій |
§ 42. § 43. |
|
|
44 |
|
|
|
Джерела небезпечних ситуацій у воєнний час |
§ 44. |
|||
45 |
|
|
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району). Попередження виникнення надзвичайних ситуацій.
|
§ 45 |
|||
|
Тема 3. Основи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях |
|||||||
46 |
|
|
|
Знаннєвий компонент Учень (учениця): характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення; знає порядок підготовки засобів індивідуального захисту органів дихання та шкірних покривів; порядок одягання та зняття захисного загальновійськового комплекту після виходу із зараженої зони; алгоритм дій у разі виникнення надзвичайної ситуації; алгоритм дій в разі хімічної атаки або надзвичайної ситуації на хімічному об’єкті при ураженні аміаком, оксидами азоту, фосфіном, фосгеном, хлором, хлоридом водню, при застосуванні сильнодіючих отруйних речовин та біологічних препаратів; алгоритм дій та застережні заходи при застосуванні білого фосфору. Алгоритм дій у разі обвалу будівлі, пожежі, артобстрілу, в натовпі, якщо стали заручником, в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту. Порядок дій та правила поведінки під час виходу із зони бойових дій. вміє користуватися основними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри. розрізняє різні прояви страху, їх ознаки називає основні фізіологічні та психологічні ознаки страху, бойового стресу, рівні за інтенсивністю. вміє застосовувати 5-6 вправ на подолання різних проявів при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії класифікує обладнання та пояснює порядок використання інженерних споруд для захисту населення; характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення; вміє користуватися медичними засобами захисту (аптечка індивідуальна) пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях, характеризує способи проведення евакуації населення; виконує алгоритм підготовки населення до евакуаційних заходів та розміщення населення. |
Основні принципи щодо захисту населення. Підготовка на випадок виникнення надзвичайних ситуацій. План дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій. |
|
||
47 |
|
|
|
Виживальницький запас. Вміст та складання тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд. Види, місцезнаходження, обладнання укриттів, сховищ, бомбосховищ. |
|
|||
48 |
|
|
|
Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та інформування населення про наявну обстановку. Засоби індивідуального та колективного захисту. Застосування засобів індивідуального захисту. |
|
|||
49 |
|
|
|
Медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. Способи визначення рівня ураження навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами |
|
|||
50 |
|
|
|
Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами. Дії в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту. |
|
|||
51 |
|
|
|
Психологічна стійкість та саморегуляція під час надзвичайних ситуацій. Само- та взаємодопомога при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії. |
|
|||
|
Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів 2 год |
|||||||
52 |
|
|
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): розуміє вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство, називає складові протимінної діяльності; основні положення нормативно-правової бази протимінної діяльності в Україні має уявлення про національний та міжнародні стандарти протимінної діяльності, Міжнародні Конвенції щодо зменшення загрози для мирного населення від мін та ВНП. Знає можливі види загроз для цивільного населення під час воєнних конфліктів та ступені їх ризику. Має навички правильної поведінки в умовах наявності різних загроз з боку мін і ВНП Вміє розрізняти небезпечні території за їхніми ознаками. |
Вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство. Протимінна діяльність та її складові. |
|
||
53 |
|
|
|
Міжнародні стандарти та нормативно-правова база протимінної діяльності в Україні. Ознаки небезпечних територій (районів) та їх системи позначення (маркування). Узагальнення. Тематична атестація |
|
|||