2 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Гільберг, Т. Г. Природознавство : підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. – К. : Генеза, 2012. – 160 с.
№ |
Види перевірки |
І семестр |
ІІ семестр |
1. |
Практичні роботи |
4 |
2 |
2. |
Навчальні проекти |
3 |
1 |
3. |
Екскурсії |
|
1 |
4. |
Контрольні роботи |
3 |
3 |
5. |
Тематичні атестації |
3 |
3 |
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Примітка |
Дата |
ВОДА (8год) |
|||
|
Вода в природі. |
має уявлення про розподіл води на Землі; розчинні та нерозчинні речовини; роль води у природі та її значення для людини; називає три стани води, температуру плавлення льоду та кипіння води; розуміє значення існування води у трьох станах для життя на Землі; обмеженість запасів прісної води на нашій планеті; досліджує властивості води та рідин; застосовує на практиці знання про розчинні та нерозчинні речовини, властивості води та рідин; дотримується правил економного використання прісної води |
|
|
Властивості рідин на прикладі води. Практична робота. Порівняння властивостей води та інших рідин. |
|
|
|
Температура плавлення льоду та кипіння води. |
|
|
|
Значення трьох станів води для життя на Землі. |
|
|
|
Вода – розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Практична робота. Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті |
|
|
|
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі. |
|
|
|
Як людина використовує властивості води? Охорона водойм. |
|
|
|
Контрольна робота №1 по темі «Вода». |
тема |
|
ПОВІТРЯ (7 год) |
|||
|
Аналіз контрольної роботи. Газоподібні речовини. |
має уявлення про склад і властивості повітря; джерела забруднення повітря; причини виникнення вітру; знає про властивість повітря та газоподібних речовин розширюватися за нагрівання; розуміє значення повітря для життя; важливість вивчення властивостей повітря для практичних потреб людини; досліджує властивості повітря;застосовує на практиці знання про склад і властивості повітря, його охорону |
|
|
Повітря як суміш речовин, його склад та властивості. Практична робота. Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря. |
|
|
|
Розширення газів за нагрівання. |
|
|
|
Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. |
|
|
|
Як людина використовує властивості повітря? Охорона повітря. |
|
|
|
Навчальний проект: «Звідки береться пил?» |
|
|
|
Контрольна робота №2 з теми: «Повітря». |
тема |
|
КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ (8 год) |
|||
|
Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. |
має уявлення про гірські породи та корисні копалини; про раціональне та ощадливе використання корисних копалин; роль живих організмів в утворенні ґрунту; наводить приклади твердих, рідких та газоподібних корисних копалин; класифікує корисні копалини за видами; називає найпоширеніші корисні копалини рідного краю та їхні властивості; наводить приклади використання корисних копалин людиною; тварин, які живуть у ґрунті; розуміє значення ґрунту для життя рослин і тварин; пояснює роль живих організмів в утворенні ґрунту; досліджує наявність повітря і води у ґрунті; пояснює, чому не можна спалювати стерню; застосовує на практиці знання про необхідність економного й бережного ставлення до корисних копалин і ґрунтів у своїй місцевості. |
|
|
Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні). Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин. |
|
|
|
Різноманітність корисних копалин тавикористання їхлюдиною. Значення корисних копалин для людини. |
|
|
|
Ґрунт. Склад ґрунту. Практична робота. Виявлення повітря та води у складі ґрунту. |
|
|
|
Родючість – основна властивість ґрунту. |
|
|
21. |
Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту. |
|
|
22. |
Значення і охорона ґрунтів. |
|
|
23. |
Навчальний проект: Який дар природи для людства найцінніший (повітря, вода, тварини, рослини, ґрунт, корисні копалини)? Підсумок з теми |
|
|
ЕНЕРГІЯ В НАШОМУ ЖИТТІ (7 год) |
|||
24. |
Паливні корисні копалини (вугілля, нафта) та їхнє використання людиною. |
має уявлення про вичерпні та невичерпні джерела енергії; називає паливні корисні копалини; побутові прилади, які споживають енергію; пояснює взаємозв’язки у живій та неживій природі на прикладі походження деяких паливних корисних копалин; використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною (на прикладах); виготовляє модель теплиці; спостерігає за проростанням насіння у теплиці; застосовує знання для догляду за рослинами у теплиці; встановлює умови, необхідні для розвитку рослин; застосовує правила безпечної поведінки з електроприладами; економного використання води, тепла, електроенергії у побуті |
|
25. |
Паливні корисні копалини (газ, торф) та їхнє використання людиною. |
|
|
26. |
Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) та їхнє використання людиною. |
|
|
27. |
Побутові прилади, які споживають енергію. |
|
|
28. |
Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. |
|
|
29. |
Контрольна робота №3 з тем: «Корисні копалини. Ґрунти», «Енергія у нашому житті» |
|
|
30. |
Екскурсія. «Тепло у твоєму домі (шкільна котельня)» |
|
|
31. |
Інтелектуальна «Найрозумніший». Підсумок за семестр |
|
|
ІІ семестр ― (2 год на тиждень) ― 19 тижнів
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Стор.
|
ЖИВІ ОРГАНІЗМИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ |
|||
32. |
Різноманітність рослин. Хвойні та квіткові рослини. |
10.01 |
77 – 81 |
33. |
Рослини – живі організми. |
12.01 |
81 – 83 |
34. |
Розмноження квіткових рослин. Однорічні та багаторічні рослини. Практична робота. Розпізнавання квіткових рослин за наочністю. |
17.01 |
84 – 87 |
35. |
Умови розвитку рослин. |
19.01 |
87 – 88 |
36. |
Пристосування рослин до умов середовища (світло, тепло, вода, родючість ґрунту). |
24.01 |
91 – 94 |
37. |
Культурні рослини. |
26.01 |
94 – 97 |
38. |
Значення рослин у природі та для людини. |
31.01 |
97 – 100 |
39. |
Різноманітність тварин |
02.02 |
100 – 104 |
40. |
Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство. |
07.02 |
94 – 97 |
41. |
Комахи. |
09.02 |
103 – 106 |
42. |
Риби. |
14.02 |
106 – 109 |
43. |
Земноводні і плазуни. Контрольна робота |
16.02 |
|
44. |
Аналіз контрольної роботи. Птахи.
|
21.02 |
109 – 112 Тема 1 |
45. |
Звірі (ссавці).
|
23.02 |
112 – 115 |
46. |
Рослиноїдні, м’ясоїдні, всеїдні тварини. Ланцюги живлення. |
28.02 |
115 – 118 |
47. |
Свійські та дикі тварини. Пристосування тварин до життя в різних умовах. |
02.03 |
118 – 120 |
48. |
Гриби – живі організми. Будова грибів. Значення грибів у природі. |
07.03 |
121 – 123 |
49. |
Бактерії. Значення бактерій у природи і для людини. |
09.03 |
126 - 127 |
50. |
Навчальний проект. « Теплиця на моєму підвіконні» (виготовлення моделі теплиці та вирощування рослин з насіння) |
14.03 |
|
51. |
Охорона рослинного і тваринного світу |
16.03 |
129-131 |
52. |
Червона книга України. |
28.03 |
131-134 |
53. |
Державні заповідники. Ботанічні сади. |
30.03 |
134-138 |
54. |
Заповідні території рідного краю. Контрольна робота |
04.04 |
138-141 |
ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ |
|||
55. |
Аналіз контрольної роботи. Організм людини. Системи органів тіла людини та їх значення для життялюдини |
06.04 |
142-144 |
56. |
Нервова система. |
11.04 |
|
57. |
Опорно-рухова система. |
13.05 |
144-146 Тема 2 |
58. |
Травна система. |
18.04 |
149-150 |
59. |
Харчування. Правила здорового харчування. Практична робота. Складання раціону здорового харчування |
19.04 |
151-153 Інтегрований |
60. |
Дихальна система. Запобігання захворюванням органів дихання. |
20.04 |
153 – 155 |
61. |
Кровоносна система. Значення крові в організмі людини. |
25.04 |
155 – 157 |
62. |
Шкіра. Значення шкіри для організму людини та її гігієна. |
27.04 |
157 – 159 |
63. |
Органи чуття. |
04.05 |
159-162 |
64. |
Гігієна органів чуття.Контрольна робота |
11.05 |
|
65. |
Аналіз контрольної роботи. Здоровий спосіб життя. |
16.05 |
163-166 |
66. |
Навчальний проект. Лісова аптека |
18.05 |
|
67. |
Екскурсія. Твоє здоров’я (шкільний медичний кабінет) |
23.03 |
|
68. |
Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
25.05 |
Тема |