Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Цей план ,розроблений мною, є спасінням вчителів, які шукають КТП на 122 год.
Перегляд файлу

Тема : ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3 З ТЕМИ «ДІЄПРИКМЕТНИК» (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)

Мета:

навчальна: перевірити знання учнів з вивченої теми;

розвивальна: розвивати вміння школярів виконувати тестові завдан­ня, працювати самостійно; розвивати логічне мислення; мовленнєві навички;

виховна: виховувати любов до мови.

Внутрішньопредметні зв’язки: орфографія, пунктуація.

Міжпредметні зв’язки: виконання тестових завдань (формування ключо­вої компетенції).

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.

ХІД  УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закри­тої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання їх.

ІІІ. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ: (додаток №2)

І варіант

Завдання 1–4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку всі слова — дієприкметники?

А Зшитий, холодний, посіяний;

Б підбілений, вимитий, прив’язаний;

В пекучий, печений, грізний;

Г несказаний, смажений, червоний.

2. У якому рядку всі дієприкметники активного стану?

А Задуманий, літаючий, сидячий;

Б посивілий, падаючий, сяючий;

В посинілий, лежачий, знесений;

Г заражений, стоячий, забруднений.

3. У якому рядку всі дієприкметники доконаного виду?

А Розбитий, зламаний, скошений;

Б спалений, зігнутий, бажаючий;

В працюючий, побачений, стиснутий;

Г читаючий, помолоділий, співаючий.

4. У якому реченні дієприкметник ужито в місцевому відмінку?

А Шкільний сад стояв ліловий від розквітлого бузку.

Б Тремтяче повітря було наповнене пахощами гречки.

В Ще зорі поморгують у блідніючому небі.

Г З пониклою головою прислухалася Маланка до звуків затиха­ючої музики.

Завдання 5–6 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

5. Установіть відповідність між дієприкметником та його ознаками:

А активний стан, доконаний вид

Б пасивний стан, доконаний вид

В активний стан, недоконаний вид

Г пасивний стан, недоконаний вид

1 вимитий

2 колотий

3 працюючий

4 посивілий

5 розумний

6. Установіть відповідність між дієприкметником та його ознаками:

А активний стан, минулий час, доко­наний вид

Б пасивний стан, минулий час, доко­наний вид

В активний стан, теперішній час, не­доконаний вид

Г пасивний стан, минулий час, недо­конаний вид

1 зарослий бур’яном

2 напоєна медом

3 очікуваний гість

4 сивіюче волосся

5 серйозні думки

Завдання 7–8 — завдання відкритої форми.

7. Запишіть, уставляючи пропущені букви та розділові знаки, дієприкметникові звороти підкресліть, виділіть означувані слова.

Частен..ко від того погибел.. всім буває, що, замість дружно стрі­неної спільної біди, кожен сварку починає про вигоду свою. Родина нагородж..на даром дружби і землю оберне в золото.

8. Зробіть морфологічний розбір дієприкметника.

Її маленька постать, облита3 м’якою зеленуватою тінню акацій, була надзвичайно граціозна.

 

ІІ варіант

Завдання 1–4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Позначте рядок, у якому всі слова є дієприкметниками:

А зраділий, веселий, розумний;

Б зеленіючий, промоклий, повний;

В стоячий, добрий, принесений;

Г розпечений, працюючий, розквітлий.

2. Позначте рядок, у якому всі дієприкметники є активними:

А збираючий, бачений, бувалий;

Б виконуючий, змоклий, пожовклий;

В молотий, написаний, прочитаний;

Г даруючий, бажаючий, зварений.

3. Позначте рядок, у якому речення ускладнене дієприкметнико­вим зворотом, що відокремлюється на письмі.

А Лише мох вкриває оте віковічне, ніким не займане каміння.

Б На березі хвилястої Десни стояло місто оповите в сни.

В Уся долина здається залитою зеленими морськими хви-лями.

Г На лугах ще трава не кошена, у полях красуються жита.

4. У якому реченні дієприкметник ужито в знахідному відмінку?

А Біля хати сіріли скопані грядки.

Б Усе навколо затихло під владою чаруючої ночі.

В На заході сонце зводило свої величезні сяючі будови.

Г Понад синіючим долом мерехтіли хвилі розігрітого повітря.

Завдання 5–6 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

5. Установіть відповідність між дієприкметником та його ознаками:

А активний стан, доконаний вид

Б пасивний стан, доконаний вид

В активний стан, недоконаний вид

Г пасивний стан, недоконаний вид

1 лежачий камінь

2 засохле листя

3 замкнений учора

4 колотий ножем

5 найвпливовіша людина

6. Установіть відповідність між дієприкметником та його ознаками.

А активний стан, минулий час, докона­ний вид

Б пасивний стан, теперішній час, недо­конаний вид

В активний стан, теперішній час, недо­конаний вид

Г пасивний стан, минулий час, недокона­ний вид

1 ріжучий ніж

2 затверділа речо­вина

3 бачений світ

4 важлива подія

5 обговорювана проблема

Завдання 7–8 — завдання відкритої форми.

7. Запишіть, уставляючи пропущені букви та розділові знаки, дієприкметникові звороти підкресліть, виділіть означувані слова.

Простота та щира дружба породж..ні правдивістю вміють ство­рити з малого велике, з дешевого — дороге, а із звичайного — при­ємне. Дружба викликана спіл..ними інтересами неможлива без вза­ємної пошани.

8. Зробіть морфологічний розбір дієприкметника.

Здрастуй, сонячний килиме ще не скошених3 трав.

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Збирання зошитів

Рефлексія

  • Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впо­ралися легко?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Індивідуальне завдання з повторення вивченого.

 

 

 

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ №1

Оцінювання контрольного тесту

Тип завдання

Завдання закритої форми

 

з вибором однієї відповіді

на встановлення відповідності

Завдання відкритої форми

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

Варіант 1

б

б

а

в

А4, Б1, В3, Г2

А1, Б2, В4, Г3

 

 

Варіант 2

г

б

б

в

А2, Б3, В1, Г4

А2, Б5, В1, Г3

 

 

Кількість балів

1

1

1

1

2

2

2

2

 

Диктант

Поширений у нашому краї і оспіваний у народі барвінок здавна. Значне місце як символ посідав він у віруваннях давніх слов’ян, насамперед у Київській Русі. Відтоді вічнозелений чагарничок на­завжди увійшов у побут, звичаї та обряди нашого народу. Рослина, щедро оспівана у фольклорній творчості, має багато символів. Перш за все барвінок символізує віру у свої сили, всепереможність при­роди.

Барвінок — символ краси. Здавна вважалися, що рослина дарує дівчині вроду. Дівчата в Україні колись умивалися напаром із бар­вінку.

Рослина ця не тільки декоративна, пісенна, а й цілюща. Згадки про її лікувальні властивості сягають сивої давнини. Барвінок був відомий античним лікарям.

Багато повір’їв і легенд складено про барвінок у середньовічні часи, коли ця рослина вважалася загадковою, чаровладною. Існува­ло, наприклад, повір’я, що досить чоловікові й жінці з’їсти листок барвінку, як між ними спалахне палке кохання. Казали, що ця рослина оберігає від нечистих сил та чаклування. Барвінок вішали над дверима й вікнами, щоб злі духи не проникали в дім. Як шану­вали цю рослину, свідчить і такий звичай — її ніколи не викидали на смітник, а тільки у воду, щоб вона не загинула від спраги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ «ДІЄПРИКМЕТНИК»

Завдання №1 – 3 містять по одній правильній відповіді

 

  1.               Виділіть правильне визначення дієприкметника:

 

А) особлива форма дієслова;

Б)особлива форма прикметника;

В) самостійна частина мови;

 Г) службова частина мови.

 

  1.               Ознаки яких частин мови має дієприкметник?

 

А) дієслова та іменника;

Б) іменника та числівника;

 В) прикметника та іменника;

Г) дієслова та прикметника

 

  1.               Дієприкметниковий зворот – це :

 

А) дієслово із залежним словом;

Б) словосполучення з підрядним зв’язком;

В) дієприкметник із залежним словом;

Г) дієприкметник, що перейшов у іменник.

 

Завдання №4 – 6 містить по три правильні відповіді

 

  1.               Дієприкметники можуть бути активними або пасивними. Позначте, які з поданих чотирьох груп дієприкметників відносять­ся до активних:

 

А) Стрекочучий, надсилаючий, зустрічаючий.

Б) Киваючий, стукаючий, наливаючий.

В) Прибитий, відсунутий, засипаний.

 Г) Посивілий, керуючий, зриваючий.

Ґ) Хлоп’ячий, козячий, оленячий.

 

  1.                Позначте, у яких з поданих  речень є дієприкметниковий зворот 

 

А) Попереду йшов помолоділий Лукан у білій сорочці в півнях .

Б) Велетенський диск розпеченого голубого світила повільно рухається над безживними розсипищами чорних і брудно-коричневих скель 

 В)Фіалкові барви заходу сонця, навислі над червоними смугами, зачаро­вували митця.

Г) За селом починалося розкидане в горах та глибоких ярах село.

 Ґ) Чинник везіння, посідаючий  у житті людини вагоме місце, часто сприяє її розвиткові.

 

  1.               Дієприкметники слід відрізняти від невідмінюваних безособових дієслівних форм на  -но, -то. Позначте  правильні твердження. 

 

А)Хай буде вік прожито як належить . Слово прожито — безособове дієслово на-то. 

Б) Кожній людині відкрито в нас путь, якщо вона хоче трудящою буть.  Слово відкрито – не є безособовою дієслівною формою.

В) Гарячі ночі й дні пов'язані спільною таємницею літа. Від пасивного дієприкметника пов'язані можна утворити  безособове дієслово пов 'язано.

 Г) Чепурний будиночок у кінці вулиці збудовано напрочуд швидко. Слово збудовано — пасивний дієприкметник.

Ґ).  1604 року було здобуто турецьку фортецю Варну, але не з моря, а з річки. Дієслівна форма на -то здобуто підкреслює результат дії, а не саму дію.

 

У завданнях №7 – 9 визначити всі правильні відповіді

 

7.      У яких рядках у закінченнях дієприкметників пишеться буква  і 

А) міцніюч… руки, небачен…м землям, немигаюч…ми очима, в осушен…м болоті. Б) родюч…м ґрунтом, горюч…й сльозі, на обважніл…м  колоссі, з відповідаюч…ми працівниками.

 В) замерзаюч… пташки, розквітл…й  квіточці, на дрижач…м кремні, у вивернут…м кожусі.

Г)  перемагаюч… бійці, розв’язан..й задачі, на відкрит…й виставці, у забут…й книзі.

 

  1.     Знайдіть речення, в яких виділені дієприкметники з НЕ записані правильно:

 

А) Невідремонтований прилад погано працював.

Б) Непомічені Мурчиком пташенята причаїлися в заростях. 

В) Незакінчений портрет притягував погляди всіх, кому майстер показував його.

Г) Навіть   у серпні трава на луках була не зжовкла, не висохла.

 

 

9. Визначте,  в яких рядках допущено помилку:

 

А) нескорений народ, нездолàнна сила, виконане завдання, об’єднані загони.

Б) затриманий злочинець, загаченний став, незлíченні м’ячі, запрошені гості.

В) обтрушені груші, скопаний город, здоровений вовк, нездíйснені мрії.

 Г) нездійснéнні плани, перевезені меблі, куплена сукня, заведений мотоцикл.

 

10. Встановити відповідність

До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. З’ясуйте, в яких рядках подані словосполучення є :

 

1.Активними дієприкметниками теперішнього часу

2. Активними дієприкметниками минулого часу

3. Пасивними дієприкметниками

4. Безособовими формами на –но, -то.

5. Прикметниками

 

А) сердитий вітер, смачна ягода, хворий батько; зелений килим;

Б)вишитий рушник, обсипаний борошном,  отримана листівка, перев’язана рука;

В)думати вдвох, розрізати навпіл, почервоніти від сорому, співати пісню;

Г)завдання  виконано, сорочку вишито, шлях пройдено, підлогу вимито;

Ґ) посивілий дідусь, зів’яла троянда, пригорілий пиріг, достиглий врожай;
Д) палаючий обрій, зеленіючий очерет, згасаючі зорі,  крокуюча тінь.

 

11. Завдання за текстом

(1)Традиційна українська хата  воістину колиска нашого народу.

(2) Кожна господиня дбайливо доглядала своє житло.

(3) Тому в хаті завжди було чисто вибілено  розмальовано кольоровою глиною  оздоблено витинанками утикано квітами.

 (4)В інтер’єрі хати, в усій організації внутрішнього її простору відбиваються численні народні традиції і символи, звичаї і обряди.

(5) Стіл  застелений полотняною скатертиною. (6) Долівка потрушена свіжою травою.

 

ЗАВДАННЯ ДО ТЕКСТУ:

 

  1. Невідмінювані дієслівні форми на –но, -то є у реченні:

 

А) другому ,     Б) третьому,    В) п’ятому ,     Г) шостому;

 

  1. В якому реченні пропущено розділові знаки

  

      А) першому,     Б) другому,     В) третьому,     Г) четвертому;

 

3.  В якому реченні є   дієприкметники?

 

А) третьому,    Б)  п’ятому,    В)шостому,    Г) такого речення немає;

 

12. Творче висловлювання

Складіть твір-мініатюру, використовуючи дієприкметники та дієприслівникові звороти, на тему: «Згаяного часу конем не наздоженеш»

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ ДО ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ:

 

 

1-А, 2-Г, 3-В,

4-(А,Б,Г),  5-( В,Г,Ґ), 6-( А,В ,Ґ),

7-(В,Г),  8-(А,В,Г),  9-( Б, В ),

10- (1 – Д , 2 – Ґ, 3 –Б, 4 –Г, 5 – А),

11 – ( 1 – Б, 2 – А,В,  3 – Б,В),

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
1334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку