КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ У 5 КЛАСІ підготувала Ніколаєнко С. Л.
за модельною навчальною програмою «Технології.5-6 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Tehnol.osv.gal/Tekhnol.5-6-klas.Khodzytska.ta.in.14.07.pdf
за підручником «Технології.5 клас» авторського колективу під керівництвом Ходзицької І. Ю. (К., «Ранок», 2021)
70 годин (2 години на тиждень)
№ урок |
години |
Дата |
Зміст навчального уроку |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктнотехнологічної діяльності |
|||||
1 |
1 |
|
Що таке технологія. Основні види технологічної діяльності у побуті. |
Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовлені. |
Учень визначає технології, якими виготовлені поробки.
|
2 |
1 |
|
Ознайомлення з облаштуванням навчальної майстерні. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними |
Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності |
Учень знайомиться з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці. |
Об’єкт проектної діяльності: гольник «місяць» Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом |
|||||
3 |
1 |
|
Поняття про проектування методом фантазування. Графічне зображення виробу. Добір конструкційних матеріалів (тканина, наповнювач і картон) та інструментів (голки, ножиці шпильки, наперсток) для роботи. |
Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту. Ознайомлення з
|
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності |
4 |
1 |
|
Технологія виготовлення виробу. Поняття «технологічна |
Виготовлення шаблонів деталей виробу. Виготовлення деталей |
Працює самостійно відповідно до наданої інструкції. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
5 |
1 |
|
Виготовлення гольника, зшивання. Застосування шва «вперед голкою» та «петельний» |
З’єднання деталей виробу |
Демонструє в роботі зосередженість, |
6 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Оздоблення гольника. Захист проекту[K1]. Вимоги до готового виробу
|
Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
Об’єкт проектної діяльності: Панно Основна технологія: Технологія виготовлення аплікації ( з текстильних матеріалів) Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів |
|||||
7 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проекту. Аналіз подібних виробів. |
Планує самостійно або з |
8 |
1 |
|
Проектування малюнка виробу методом фантазування. Графічне зображення. Моделі-аналоги. |
Виконання графічного зображення виробу з використанням методу |
Виконує технічний малюнок або ескіз |
9 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів (текстильні матеріали) та інструментів. Послідовність виготовлення виробу. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Планування роботи з |
Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Добирає матеріали для виготовлення виробу та |
10 |
1 |
|
Виготовлення деталей аплікації (за шаблоном). Розкрій деталей аплікації. |
Виготовлення шаблонів деталей виробу. Виготовлення деталей |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. |
11 |
1 |
|
Приметування деталей аплікації до основи (швом «уперед голкою»). |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Освоєння різних видів швів. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
12 |
1 |
|
Пришивання деталей аплікації до основи виробу («петельним» швом). |
З’єднання деталей виробу |
Працює самостійно до наданої інструкції, за потреби розподіляючи |
13 |
1 |
|
Оздоблення виробу декоративними вишивальними швами («назад голкою», «стебловий», «тамбурний»). |
Виготовлення та оздоблення виробу. |
Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
14 |
1 |
|
Оздоблення виробу бісером, блискітками, ґудзиками (на власний вибір) |
Види оздоблень. Використання фурнітури (ґудзики, блискавки, |
Демонструє в роботі зосередженість, |
15 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Оформлення країв виробу. |
Оформлення виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу і контроль якості виробу. |
Контролює та оцінює процес і якість |
16 |
1 |
|
Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність |
Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки. |
|
Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу |
|||||
17 |
1 |
|
Еволюція знарядь праці. Машина як вид техніки. Відомості про механічні способи з’єднання деталей із різних конструкційних
Особливості роботи з ручними інструментами (лобзик, ножиці по металу та для тканини тощо), |
Ознайомлення з видами та будовою техніки для виготовлення виробів та особливостями роботи |
Осмислено наводить
Пояснює доцільність відмови людства від використання одноразових |
18 |
1 |
|
Види конструкційних матеріалів, які застосовуються для |
Ознайомлення з конструкційними матеріалами їх видами та властивостями. |
Розпізнає основні види |
Об’єкт проектної діяльності: Пласка м’яка іграшка «Совеня» Основна технологія: Технологія виготовлення текстильної ляльки Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів; технологія виготовлення аплікації |
|||||
19 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проекту. Аналіз подібних виробів |
Аналізує інформацію про матеріали і техніку, використовує її для |
20 |
1 |
|
Проектування іграшки методом фантазування. Графічне зображення. |
Графічне зображення майбутнього виробу. |
Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. |
21 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення м’якої іграшки. |
Проєктування виробів без |
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Із розумінням визначає |
22 |
1 |
|
Виготовлення шаблонів. |
Технологічна послідовність |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. |
23 |
1 |
|
Виготовлення деталей аплікації для основи іграшки: розмічення, припуски на шви. |
Розкрій деталей виробу: розмічення, припуски на шви, вирізання. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
24 |
1 |
|
Пришивання деталей аплікації до основи іграшки |
Виготовлення деталей |
Демонструє в роботі зосередженість, |
25 |
1 |
|
З’єднання деталей крою іграшки (за допомогою «петельного» шва) |
Зшивання деталей іграшки петельним швом. Наповнення іграшки ватою. Правила безпечної праці. |
Контролює та оцінює процес і якість |
26 |
1 |
|
Оздоблення іграшки (на власний вибір) Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Види оздоблень. Послідовність кінцевої обробки виробу. Розрахунок вартості витрачених матеріалів та виготовленого виробу. |
Створює екологічні вироби з урахуванням гігієнічних властивостей |
Об’єкт проектної діяльності: Новорічна іграшка «Сніговичок» ( із лампочки) https://www.youtube.com/watch?v=LrwZxLR4XTc Основна технологія: Технологія виготовлення нових речей зі старих (апсайклінг). |
|||||
27 |
1 |
|
Планування роботи з виконання проекту. Проектування іграшки методом фантазування. Графічне зображення. |
Проєктування виробів без |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. |
28 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення новорічної іграшки (фарбування, зображення обличчя) |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Способи перенесення малюнка на поверхню. |
Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними
|
29 |
1 |
|
Оздоблення іграшки (на власний вибір), виготовлення капелюха і шарфика. |
Організація робочого місця. Виготовлення деталей іграшки (розкрій, пошив) |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
30 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту |
Презентація проєктної діяльності. |
Оцінює власні результати художнього |
Об’єкт проектної діяльності: Підставка для олівців ( із пластикових пляшок) https://www.youtube.com/watch?v=J65fJ91G0L8 Основна технологія: Технологія виготовлення нових речей зі старих (апсайклінг). |
|||||
31 |
1 |
|
Планування роботи з виконання проекту. Проектування поробки методом фантазування. Графічне зображення. |
Проєктування виробів без |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. |
32 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення підставки для олівців із пластикових пляшок (вирізання, фарбування) |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Дотримання правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій |
Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними |
33 |
1 |
|
Оздоблення підставки гудзиками, намистинами, стрічками тощо (на власний вибір). |
Організація робочого місця. Способи оформлення виробу. |
Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність, практичність створеного виробу |
34 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту |
Презентація проєктної діяльності. |
Оцінює власні результати художнього |
Модуль 3. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно ужиткового-мистецтва |
|||||
35 |
1 |
|
Види декоративно-ужиткового мистецтва.Технології і техніки |
Ознайомлення з видами декоративно-ужиткового мистецтва. Ознайомлення з |
Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового |
36 |
1 |
|
Знайомство зі значеннями символів притаманних видам декоративно-ужиткового |
Ознайомлення зі значенням символів традиційних виробів декоративно-ужиткового мистецтва України. Зображення ескізу рушника з символами притаманними традиційній вишиванці України. |
Пояснює значення символів, зображених на виробах декоративно-ужиткового мистецтва. |
Об’єкт проектної діяльності: Брелок для ключів «Панда» https://www.youtube.com/watch?v=uAxVHWNwaNg Основна технологія: Технологія виготовлення виробу із бісеру на дротяній основі. |
|||||
37 |
1 |
|
Короткі історичні відомості про бісероплетіння та його техніки і прийоми. Вибір та обгрунтування теми проекту (виду брелока). Планування роботи з виконання проекту. |
Визначення теми та завдань проєкту. Вибір та обґрунтування
|
Планує самостійно або з |
38 |
1 |
|
Проектування форми брелока методом фантазування. Моделі-аналоги. |
Пошук зразків брелоків для проєкту, аналіз подібних виробів. Створення банку ідей. |
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. |
39 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів й інструментів для роботи (ножиці, кусачки, круглогубці). Добір схеми. |
Добір матеріалів, інструментів та |
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. |
40 |
1 |
|
Знайомство з технікою паралель- ного плетіння. Виготовлення брелока паралельним плетінням |
Виготовлення виробу з викорис- танням техніки бісероплетіння: паралельне плетіння. |
Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у |
41 |
1 |
|
Закріплення та нарощування дроту у виробі. З’єднання деталей виробу. |
Застосування спеціальних прийомів бісероплетіння. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
42 |
1 |
|
Прикріплення кільця до брелока. Остаточна обробка виробу. Захист проекту |
Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. |
Контролює та оцінює процес і якість |
Об’єкт проектної діяльності: Об’ємна іграшка з бісеру «Мишка» https://www.youtube.com/watch?v=x4P3IN-79Qs Основна технологія: Технологія виготовлення виробу із бісеру на дротяній основі. |
|||||
43 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проекту. |
Планує подальшу проєктно-технологічну діяльність на основі |
44 |
1 |
|
Проектування форми методом фантазування. Добір інструментів для роботи (ножиці, кусачки, круглогубці) і конструкційних матеріалів. Добір схеми. |
Пошук зразків виробу для проєкту, аналіз подібних виробів. |
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. |
45 |
1 |
|
Виготовлення іграшки паралельним об’ємним плетінням. |
Виготовлення виробу з викорис- танням техніки бісероплетіння: об’ємне паралельне плетіння. |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. |
46 |
1 |
|
Закріплення та нарощування дроту у виробі |
Застосування спеціальних прийомів бісероплетіння. |
Демонструє в роботі зосередженість, |
47 |
1 |
|
Плетіння деталей іграшки з бісеру на дротяній основі. З’єднання деталей виробу. |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. |
Контролює та оцінює процес і якість |
48 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. |
Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності |
Об’єкт проектної діяльності: Лялька-мотанка («зайчик на пальчик») https://www.youtube.com/watch?v=hTa64DKWkSI Основна технологія: Технологія виготовлення ляльки-мотанки. |
|||||
49 |
1 |
|
Короткі історичні відомості про ляльку-мотанку, їх різноманіття, техніки і прийоми виготовлення мотанки. Вибір та обгрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки). Планування роботи з виконання проекту. |
Застосування методів проєктування для створення виробів декоративно-ужиткового |
Використовує кілька джерел інформації про традиції та сучасні |
50 |
1 |
|
Проектування ляльки-мотанки методом фантазування. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу та орієнтовної вартості |
Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у |
51 |
1 |
|
Виготовлення ляльки-мотанки |
Застосування традиційних прийомів виготовлення ляльки-мотанки. |
Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у |
52 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Виконання остаточної обробки виробу. Контроль якості виробу. |
Спільно з учителем визначає свій рівень навчальних досягнень. |
Об’єкт проектної діяльності: Лялька-мотанка («оберіг») https://www.youtube.com/watch?v=AZFGodP0Tic Основна технологія: Технологія виготовлення ляльки-мотанки. |
|||||
53 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки). Планування роботи з виконання проекту. |
Застосування методів проєктування для створення виробів декоративно-ужиткового |
Вирізняє автентичні вироби декоративно-ужиткового мистецтва за |
54 |
1 |
|
Проектування ляльки-мотанки методом фантазування. Графічне зображення. |
Зміст роботи на кожному етапі проєктування. Складання технологічної послідовності виготовлення та оздоблення виробу. |
Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в |
55 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. |
Добір матеріалів. Добір технології |
Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на |
56 |
1 |
|
Характерні ознаки технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні |
Застосування традиційних прийомів виготовлення ляльки-мотанки. |
Застосовує технології і техніки декоративно- ужиткового мистецтва у |
57 |
1 |
|
Виготовлення одягу для ляльки-мотанки |
Застосування традиційних прийомів для виготовлення одягу ляльки-мотанки. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
58 |
1 |
|
Оформлення одягу ляльки. Застосування початкових швів для вишивання одягу ляльки-мотанки. |
Використання традицій символіки і колірної гами під час оздоблення вишивкою одягу ляльки-мотанки. |
Використовує опрацьовану
культурологічну інформацію про |
59 |
1 |
|
Оздоблення ляльки-мотанки (на власний вибір) |
Художнє конструювання |
Створює образ ляльки-мотанки і її оздоблення основі зібраної інформації і традицій нашого народу. |
60 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Виконання остаточної обробки виробу. Контроль якості виробу. |
Спільно з учителем визначає свій рівень навчальних досягнень. |
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
|||||
61 |
1 |
|
Благоустрій та організація власного житла. Зонування приміщення з метою створення |
Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту. |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту. Облаштовує або
|
62 |
1 |
|
Озеленення як спосіб очищення та збагачення киснем приміщення. |
Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року. Вирощування та догляд за |
Використовує кілька джерел інформації про види кімнатних та садових рослин, про особливості їх вирощування і догляду. Визначає достовірність цієї інформації. |
63 |
1 |
|
Основи технології вирощування рослин (квітів) та догляду за ними. |
Знайомство з основами технології вирощування рослин (квітів) та догляду за ними. Виготовлення кашпо для квітів із старих футболок. кашпо для квітів |
Розпізнає інструменти, пристрої, матеріали, які використовуються під час вирощування та догляду за квітами, а також знає їх призначення. |
64 |
1 |
|
Приготування їжі, як турбота про себе та своїх близьких. Культура споживання їжі. Переваги їжі домашнього приготування |
Визначення корисних страв для себе та оточуючих. Вибір та обґрунтування теми проєкту та |
Аналізує власний досвід і
|
65 |
1 |
|
Значення добору екологічно чистих та[K3] органічних продуктів для приготування їжі. |
Створення власного рецепту. Приготування та подавання страв (напоїв). Визначення якості готових страв. Розрахунок орієнтовної вартості приготовленої страви (напою) |
Обгрунтовує інгредієнти страви. Добирає і визначає необхідну кількість інгредієнтів і розраховує орієнтовну вартість приготовленої страви (напою). |
Міні-проект 1: «Сервірування святкового столу» Технології: технологія формування культури споживання їжі; технологія сервірування столу |
|||||
66 |
1 |
|
Кулінарний інвентар, посуд та обладнання. Столова білизна. Серветки для сервірування столу. |
Добір кухонного інвентаря, Сервірування столу. Складання серветок. |
Розрізняє столові прибори і їх призначення. Добирає та визначає необхідну кількість предметів кухонного інвентарю та посуду. Сервірування столу. |
67 |
1 |
|
Дотримання правил гігієни та безпеки праці. Поняття етикету та |
Знайомство з поняттями етикету і основними правилами під час споживання їжі.. |
Дотримується правил гігієни та безпеки праці. Дотримання правил етикету за столом.
|
68 |
1 |
|
Колективний проєкт: намалювати посуд та обладнання, вирізати малюнки і «сервірувати стіл» за правилами. |
Робота над проєктом. Зображення і вирізання малюнків предметів, розташування їх. |
Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у |
Міні-проект 2: Побутові електроприлади в моєму житті. Технологія: технологія безпечного користування побутовими електроприладами. |
|||||
69 |
1 |
|
Види побутових кухонних |
Загальні правила користування побутовими електроприладами. |
Розрізняє види побутової техніки за |
70 |
1 |
|
Підсумкове завдання |
Підведення підсумків. |
Оцінює і аналізу свої навички і вміння і їх практичне застосування у побуті. |