Урок № 1-2 Дата________
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності
.
Тема уроку: Вступ. Вступний інструктаж з БЖ та ОП. Що таке технологія. Поняття про технологію. Основні види технологічної діяльності в побуті. Основи проєктної діяльності.
Формування предметних компетентностей: сформувати в учнів знання про технологію та основні види технологічної діяльності в побуті ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності.
Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; комунікативної – вміння працювати в групі.
Тип уроку: формування компетентностей
Методи та прийоми:
a)інформаційно-рецептивний: словесний, наочний (демонстрація роздаткового матеріалу), розповідь, бесіда, інструктаж;
б) інтерактивні: групові форми роботи, програмовані завдання;
в) пошукові:, взаємопов’язані запитання
Обладнання: стенди, таблиці й інструкційні карти з техніки безпеки, об’єкти праці, виготовлені учнями, зразки побутової техніки (чи ілюстрації).
Міжпредметні зв’язки: математика, креслення, образотворче мистецтво
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Наскрізні змістові лінії
Екологічна безпека та сталий розвиток
Здоров'я і безпека
Підприємливість і фінансова грамотність
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Створення ситуації успіху.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи взятись враз!
Розпочнемо свій урок,
Тож назад не зробим крок.
Будем ми трудитись гарно,
Не мине й хвилини марно.
ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети
Прийом «Мікрофон»
Бесіда
1. Як ви розумієте слово праця? Поясніть поняття обслуговуюча праця?
Гра «Відгадай професії» (садівник, перукар, кресляр, щвея, дорожній робітник)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель нагадує учням, що слово праця означає корисну роботу людини в процесі трудової діяльності На уроках ми будемо знайомитися з новими термінами, навчимося робити багато цікавих та корисних речей. А також отриманні знання, уміння допоможуть вам у виборі вашої майбутньої професії.
IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє мету й формулює завдання уроку:
V.Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя
Слово технологія походить від грецьких слів techne — мистецтво, уміння, майстерність і logos — навчання, наука. Тобто, технологія — це наука про майстерність, способи взаємодії людини, знарядь і предметів праці. Головною метою технології як науки є вдосконалення виробничих процесів, тобто зменшення часу на виготовлення виробів, поліпшення їх якості, здешевлення виробів, економія матеріалів, полегшення праці людей……
Робота в групах (інтерактивна частина заняття)
Алгоритм роботи вчителя
1. Учитель пропонує учням об’єднатися в групи (3групи).
2. Кожна група одержує завдання: назвати прилади або пристосування, що застосовуються в побуті, та охарактеризувати їх призначення.
• Група 1. Техніка для приготування їжі.
• Група 2. Техніка для прибирання квартири, прання.
• Група 3. Техніка для ремонту квартири, електричних робіт.
3. Зворотній зв’язок: з’ясувати, чи всі зрозуміли поставлене завдання. За потреби пояснити незрозумілі моменти.
4. Учитель організовує обговорення завдання й підводить учнів до висновку.
Розповідь учителя
Успіх занять залежить від чіткої організації робочого місця, роботи й дотримання правил внутрішнього розпорядку. Подальша розповідь учителя відбувається з використанням таблиць («Правила внутрішнього розпорядку в шкільних майстернях», «Загальні правила безпечної роботи в шкільних майстернях»), слайдів. У шкільних майстернях учні повинні додержувати встановлених правил внутрішнього розпорядку.
До початку занять:
• приходити в майстерню до дзвінка;
• одягти спецодяг;
• при собі учень повинен мати: щоденник, підручник, зошит, олівець, ручку, лінійку, гумку.
Під час заняття:
• оглянути своє робоче місце й підготувати його до роботи;
• працювати тільки на своєму робочому місці й не залишати його без дозволу вчителя;
• дбайливо зберігати інструмент, економно використовувати матеріал.
У кінці заняття:
• витерти й покласти на місце інструменти, пристрої, матеріали;
• виходити з майстерні з дозволу вчителя.
Правила внутрішнього розпорядку в шкільних майстернях
1. Приходити на заняття за кілька хвилин до дзвінка.
2. Заходити в майстерні організовано з дозволу вчителя.
3. Перед початком заняття надіти робочий одяг (халат або фартух із нарукавниками, берет чи косинку).
4. Правильно одягати робочий одяг (підбирати під косинку волосся, заправляти рукава та кінці косинки).
5. Працювати на своєму робочому місці, не залишати його без дозволу вчителя.
6. Не відволікатися від роботи розмовами, не заважати працювати іншим.
7. Не залишати робоче місце без дозволу вчителя.
8. Перевіряти стан робочого місця, наявність і справність інструментів.
9. Обережно і дбайливо поводитися з інструментами й матеріалами, використовувати їх тільки за призначенням. Не вмикати електричні прилади й обладнання без дозволу вчителя, не крутити ручки й важелі верстатів і верстаків, не торкатися електричних проводів та рухомих частин механізмів.
10. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.
Загальні правила виробничої санітарії та особистої гігієни
1. Перед виконанням робіт ознайомитися з правилами безпечної праці й особистої гігієни, додержувати їх під час виконання робіт.
2. Робочий одяг має бути охайним.
3. Додержувати порядку та чистоти на робочому місці.
4. Під час перерви виходити з майстерні й провітрювати приміщення.
5. Не класти на робоче місце непотрібні інструменти та матеріали.
6. Виконувати роботу тільки справними інструментами.
7. Рівно сидіти за столом, трішки вперед нахилити голову.
8. Сидіти слід на всій поверхні стільця, на відстані 10...15 см від краю стола. Відстань від очей до виробу, що виготовляється, повинна бути 30...35 см (неправильна робоча поза псує поставу, спричинює швидку втомлюваність і шкодить роботі органів травлення).
9. Під час роботи світло має падати зліва або спереду.
10. Після завершення роботи прибирати робоче місце.
У результаті колективного обговорення вчитель підводить учнів до висновку щодо необхідності неухильно дотримуватися цих правил.
Розповідь вчителя Основи проєктної діяльності.(за опорними схемами, учні перемальовують схему у зошит)
Проект- це унікальна діяльність, яка має початок і кінець у часі, спрямована на досягнення результату, створення продукту або послуги. Я також це робила, тільки назвала його план уроку.
Хто знає що таке проектування?
Проектування — це процес створення передбачуваного або можливого
об’єкта. Така робота проходить поетапно, за певним планом.
Проект(Цілеспрямований процес виготовлення виробу)
Навчальний проект(Самостійна творча робота щодо створення виробу під керівництвом вчителя)
Проєктування
Етапи проєкту технологія виготовлення
оцінювання
Практична робота . Зміст завдання ст.10 підручника
VI. Дом.завд ст. 6-13
VIІ.Підсумки уроку
Рефлексія (усвідомлення набутих знань, виконаної роботи).