Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури 9 клас (2 год. на тиждень, 70 год на рік) ІІ семестр
Обов’язкова кількість видів контролю у 9 класі
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
РЕАЛІЗМ (13 год.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24 |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
25 |
Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
26 |
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. (ТЛ) Поглиблення понять про оповідання. комедію. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
27 |
Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
28 |
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
29 |
РМ №3 (письмово). Розгорнута відповідь на питання (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»). |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
30 |
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». Творча історія п’єси. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
31 |
Образи чиновників. Образ Хлєстакова та його динаміка. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
32 |
Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
33 |
«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська) |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
34 |
Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
35 |
Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини». |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
36 |
ПЧ №3. Гоголь М. В. «Ніс» |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
37 |
Контрольна робота №4. Контрольний твір за темами «Реалізм», творчість О. де Бальзак, М.Гоголь |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ XIX–ПОЧАТКУ XX ст. (7 год.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
38 |
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. (ТЛ) «Нова драма». |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
39 |
Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. (ТЛ) Ібсенізм. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
40 |
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
41 |
Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
42 |
Бернард Шоу (1856–1950). Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
43 |
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
44 |
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
45 |
РМ (усно) №4. Складання анкети головного героя за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
46 |
Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.». |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
ЛІТЕРАТУРА XX–XXI ст. ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА (7 год.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
47 |
Михайло Опанасович Булгаков. (1891–1940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. М. О. Булгаков і влада, трагедія митця. (ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність». |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
48 |
«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
49 |
Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. Персонажі – «двійники» (Шаріков – Швондер). |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
50 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
51 |
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
52 |
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
53 |
Гарпер Лі (1926-2016). «Убити пересмішника». |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
54 |
Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. Моральні ідеали у творі. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
55 |
Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
56 |
Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
57 |
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
58 |
Контрольна робота № 6. Різнорівневі завдання за темою «Література XX–XX ст. Життя, історія, культура» . |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
59 |
ПЧ №4. Сучасна зарубіжна поезія. Унікальність, самобутність, неповторність Едуарда Асадова і його поезії. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
ПІДСУМКИ (2 год.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
60 |
Літературна вікторина за вивченим матеріалом в 9-ом класі. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
61 |
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |
|
|
|