Календарно-тематичне планування
з української мови (НУШ)
(140 годин, 4 години на тиждень)
Модельна навчальна програма: «Українська мова. 5 – 6 класи». Для закладів загальної середньої освіти. Автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівак К.В., Попова Т.Д. Рекомендовано МОН України (наказ МОН України від 12.07.2021 № 795).
Підручник: Заболотний О.В. Українська мова: підруч. для 5 кл. закл. загальн. середн. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — Київ: Генеза, 2022. — 283 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140).
КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Критерії оцінювання |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
- |
1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання |
|||
Аудіювання |
1 |
1 |
400– 500 слів, 4 – 5 хв. (худ. ст) 300– 400 слів 3 – 4 хв. (інші ст), |
2. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо |
|||
переказ |
1 |
1 |
100-150 слів; обсяг творч.завд. – 0,3-0,5 ст. |
твір |
– |
1 |
0,5-1,0 сторінки |
диктант |
1 |
1 |
90-100 слів |
3. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння |
|||
діалог |
1 |
– |
6 – 7 реплік |
переказ |
1 |
– |
3 – 5 хвилин |
твір |
– |
1 |
- |
4. Сприймає письмові тексти / Читання |
|||
читання мовчки |
1 |
|
|
читання вголос |
– |
1 |
80 – 120 слів за хвилину |
№ з/п |
№ з/п |
Дата |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Види діяльності |
Очікувані результати |
Компетентності/наскрізні лінії |
Примітки |
|
І семестр |
|||||||||
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України |
|||||||||
|
|
|
|
Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування. |
Міркування та відповіді на запитання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людини й суспільства (усно). |
Розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого. |
Вільне володіння державною мовою НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал на стор. 4-9; написати висловлювання відомих людей про українську мову. |
|
|
|
|
|
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України. |
Пояснення функцій мови та змісту статті 10 Конституції України. |
Доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації. |
Вільне володіння державною мовою НЛ-2 |
Виконати усно вправу 6. |
|
|
|
|
|
Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, діалогічне й монологічне. Мета спілкування та адресат мовлення. |
Записування речень, висловлень. |
Обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Виконати усно вправу 568. |
|
|
|
|
|
Основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність. Монологічне та діалогічне спілкування РМ № 1. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування. Контрольний усний діалог. |
Формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів. |
Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі, дбаючи про безпеку дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування. |
Вільне володіння державною мовою НЛ-1, 3 |
Виконати письмово вправу 574. |
|
|
|
|
|
РМ № 2. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань. Контрольне читання мовчки. |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання. |
Екологічна компетентність НЛ-1, 2 |
Виконати письмово вправу 575. |
|
Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово |
|||||||||
|
|
|
|
Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. |
Добирання заголовка тексту. Формулювання теми й основної думки тексту. Визначення мікротем і тематичних речень. Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту. Визначення ключових слів у тексті. Аналіз будови тексту, виділення зачину, основної частини та кінцівки. Робота зі словниками та довідковими джерелами. Обмін враженнями щодо здобутої в них інформації. Тлумачення лексичного значення слова. |
Визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті); формулює тему та основну думку тексту; виокремлює в тексті мікротеми; розрізняє тексти різних стилів і типів |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Опрацювати матеріал на стор. 254-256. Виконати письмово вправу 576. |
|
|
|
|
|
Текст. Поділ тексту на речення. Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. |
Спілкування державною мовою НЛ-1,3 |
Опрацювати матеріал § 1; виконати письмово вправу 10. |
|||
|
|
|
|
Типи мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості будови опису предмета. |
Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту. |
Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними, орфографічними нормами |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-1, 4 |
Скласти невеликий письмовий опис домашнього улюбленця. |
|
|
|
|
|
РМ № 3. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу. Усний контрольний переказ. |
Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту. Визначення ключових слів у тексті. |
Вибірково переказує зміст почутого повідомлення; складає простий план почутого; переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання |
Інформаційно-цифрова компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал на стор. 258; 260. Виконати письмово вправу 582. |
|
|
|
|
|
Навчальний диктант. |
Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 4 |
Опрацювати матеріал § 1; виконати письмово вправу 25. |
|
|
|
|
|
Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично). |
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів. |
Визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті); формулює тему та основну думку тексту; виокремлює в тексті мікротеми; розрізняє тексти різних стилів і типів. |
Загальнокульту рна грамотність НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 1; виконати письмово вправу 18. |
|
|
|
|
|
Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично). |
Загальнокульту рна грамотність НЛ-2 |
Повторити § 1, підготуватися до контрольної роботи. |
|||
|
|
|
|
Контрольна робота № 1 за темою: «Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України». Різнорівневі тестові завдання. |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами. |
Математична компетентність НЛ-4 |
Виконати тестові завдання |
|
Лексикологія. Групи слів за значенням |
|||||||||
|
|
|
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник. |
Тлумачення лексичного значення слова. Зіставлення лексичного та граматичного значення слова. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 2; виконати письмово вправу 32. |
|
|
|
|
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення. |
Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту. |
Інформаційно-цифрова компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 3; виконати письмово вправу 47. |
||
|
|
|
|
Особливості будови опису тварини. |
Порівнювання текстів щодо наявності в них багатозначних слів, синонімії, антонімії. Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням. |
|
Вільне володіння державною мовою НЛ-2 |
Опрацювати матеріал на стор. 262. Виконати письмово вправу 583. |
|
|
|
|
|
РМ № 4. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). Усний контрольний переказ. |
Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. |
Самостійно складає простий план почутого. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Повторити матеріал § 3; виконати письмово вправу 48. |
|
|
|
|
|
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів |
Добирання синонімів, антонімів. Доповнення речень словами з урахуванням контексту. |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації. |
Інформаційно-цифрова компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 4; виконати письмово вправу 52. |
|
|
|
|
|
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 5; виконати письмово вправу 65. |
|||
|
|
|
|
РМ № 5. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом). |
Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил. |
Компетентності в галузі природничих наук і технологій НЛ-2 |
Редагувати переказ тексту. |
|
|
|
|
|
РМ № 6. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом). |
Компетентності в галузі природничих наук і технологій НЛ-2 |
Повторити матеріал §§ 4, 5; виконати письмово вправу 68. |
|||
|
|
|
|
Аналіз письмового переказу. Омоніми (повторення і поглиблення). |
Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту. |
Інформаційно- цифрова компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 6; виконати письмово вправу 78. |
||
|
|
|
|
Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів. |
Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту. |
Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти); вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть. |
Інформаційно-цифрова компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 6; виконати письмово вправу 80. |
|
|
|
|
|
Пароніми. Словник паронімів. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-3 |
Опрацювати матеріал § 7; виконати письмово вправу 84. |
|||
|
|
|
|
Лексична помилка (практично) Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів. |
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів. |
Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти); вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення.
|
Культурна компетентність НЛ-1, 4 |
Опрацювати матеріал § 2, 8; виконати письмово вправи 34, 95. |
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія». Тренувальні вправи. |
Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням. |
Вільне володіння державною мовою НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 9; виконати письмово вправу 106. Повторити §§ 2-8, підготуватися до контрольної роботи. |
||
|
|
|
|
Контрольна робота № 2 за темою: «Лексикологія. Групи слів за значенням». Різнорівневі тестові завдання.
|
Лінгвістичне мінідослідження. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами. |
Математична компетентність НЛ-4 |
Виконати тестові завдання |
|
Будова слова. Орфографія |
|||||||||
|
|
|
|
Основа слова й закінчення. |
Виділення у слові значущих частин. |
Порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів |
Інформаційно-цифрова компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 10; виконати письмово вправу 111. |
|
|
|
|
|
Змінні й незмінні слова. |
Інформаційно-цифрова компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 10; виконати письмово вправи 116, 117. |
|||
|
|
|
|
РМ № 7. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю. |
Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту. |
Знаходить у тексті відому і нову інформацію; розпізнає основні виражальні засоби; використовує окремі з них обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-3 |
Написати переказ на чернетці. |
|
|
|
|
|
РМ № 8. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю. |
Повторити матеріал § 10; виконати письмово вправу 102. |
||||
|
|
|
|
Аналіз письмового переказу. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 4 |
Повторити матеріал § 10; виконати письмово вправу 114. |
||
|
|
|
|
Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. |
Добирання спільнокореневих слів, слів з певними префіксами та суфіксами, слів за схемами. Порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів. |
Вирізняє окремі мовні явища(спільнокореневі слова тощо) у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть. |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 11; виконати письмово вправи 119, 127. |
|
|
|
|
|
Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання значущих частин слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень. |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 12; виконати письмово вправи 137, 139. |
|
|
|
|
|
Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 13; виконати письмово вправу 144. |
|||
|
|
|
|
РМ № 9. Аудіювання й читання текстів. Контрольне аудіювання. |
Аудіювання і читання текстів, що містять слова із суфіксами, які надають слову значень зменшуваності й пестливості. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. |
Знаходить у тексті відому і нову інформацію; обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті. |
Математична компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 11; виконати письмово вправу 126. |
|
|
|
|
|
РМ № 10. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі). |
Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням .незмінних слів (назв тварин). Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності. |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід. Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними словотвірними, орфографічними, стилістичними нормами. |
Екологічна компетентність НЛ-4 |
Написати твір на чернетці. |
|
|
|
|
|
РМ № 11. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі). |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Повторити матеріал § 11; виконати письмово вправу 124. |
|||
|
|
|
|
Аналіз письмового твору-опису. Розбір слова за будовою. |
Редагування речень і текстів, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова (з коментуванням). |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
Повторити матеріал § 13; виконати письмово вправу 147. |
||
|
|
|
|
Розбір слова за будовою. |
Виділення у слові значущих частин. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова). Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень. |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Повторити матеріал §§ 12, 13; виконати письмово вправу 143. |
|
|
|
|
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник. |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів». |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 14; виконати письмово вправу 153. |
||
|
|
|
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
Складання речень - компліментів з використанням слів із префіксом пре - (наприклад, для привітання з днем народження). |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 15; виконати письмово вправу 169. |
||
|
|
|
|
Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія». Тренувальні вправи. |
Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів». |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень. |
Підприємливість НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 16; виконати письмово вправу 183; повторити §§ 10-15, підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 3 за темою: «Будова слова. Орфографія». Різнорівневі тестові завдання. |
Усне повідомлення на лінгвістичну тему (наприклад, «Префікси-антоніми»). |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами. |
Математична компетентність НЛ-4 |
Виконати тестові завдання. |
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос |
|||||||||
|
|
|
|
Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція. |
Записування слова фонетичною транскрипцією. |
Виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 17; виконати письмово вправу 194. |
|
|
|
|
|
Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні. |
Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих. |
Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 18; виконати письмово вправу 202. |
|
|
|
|
|
Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні. |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Повторити матеріал § 18; виконати письмово вправу 205. |
|||
|
|
|
|
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). |
Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів. |
Математична компетентність НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 19; виконати письмово фонетичну транскрипція слів. |
|
|
|
|
|
Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г. |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 19; виконати письмово вправу 209; написати 10 слів з буквою ґ. |
|||
|
|
|
|
Контрольний диктант. |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами. |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Повторити матеріал §§ 18, 19; написати письмово фонетичну транскрипція слів. |
|
|
|
|
|
РМ № 12. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом). |
Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. |
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід. |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Повторити матеріал §§ 18, 19; написати письмово фонетичну транскрипція слів. |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольного диктанту та твору-розповіді. |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Математична компетентність НЛ-4 |
Повторити матеріал § § 18, 19; написати письмово фонетичну транскрипція слів. |
||
|
|
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. |
Упорядкування за алфавітом прізвищ письменників (співаків, імен героїв улюблених мультфільмів та ін.). |
Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 3 |
Опрацювати матеріал § 20; виконати письмово вправу 221. |
|
|
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення) |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 20; виконати письмово вправу 222. |
|||
|
|
|
|
Фонетичний розбір слова. |
Фонетичний розбір слова. |
Інформаційно-цифрова компетентність НЛ-1, 4 |
Опрацювати ст. 112; виконати письмово вправу 253. |
||
|
|
|
|
Фонетичний розбір слова. Тренувальні вправи. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 3 |
Опрацювати матеріал §§ 17-20; виконати письмово вправи 224, 229. |
|||
|
|
|
|
Склад. Основні правила переносу. |
Визначення складів у слові. Перенесення слів із рядка в рядок. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-4
|
Опрацювати матеріал §§ 21; виконати письмово вправу 239. |
||
|
|
|
|
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням. |
Мовленнєвий експеримент (наприклад, зсув наголосу в слові). Визначення наголосу в слові. Використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням. |
Спілкування державною мовою НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал §§ 22; виконати письмово вправи 244, 250. |
||
|
|
|
|
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). |
Робота з орфоепічним словником і словником наголосів Виправлення орфоепічних помилок. Орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії). |
Інформаційно-цифрова компетентність НЛ-1, 4 Громадянські та соціальні компетентності НЛ-1, 3 |
Повторити матеріал §§ 22; виконати письмово вправу 249. |
||
|
|
|
|
Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Тренувальні вправи. |
Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 3 |
Повторити §§ 17-22, підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 4 за темою: «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Різнорівневі тестові завдання. |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Визначає основну мету почутого аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів. |
Математична компетентність НЛ-4 |
Виконати тестові завдання. |
|
|
|
|
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо). |
Ігри зі словами (вікторини).Складання тексту, у якому всі слова починаються однаковою буквою. |
Висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень. |
Цифрова грамотність НЛ-2 |
Скласти ребус або кросворд. |
|
|
|
|
|
Підсумковий урок. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2, 4 |
Повторити вивчене. |
|||
|
|
|
|
Повторення в кінці І семестру.
|
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2, 4 |
Повторити вивчене. |
|||
№ з/п |
№ з/п |
Дата |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Види діяльності |
Очікувані результати |
Компетентності/наскрізні лінії |
Примітки |
|||
ІІ семестр |
|||||||||||
Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- |
|||||||||||
|
|
|
|
Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення). |
Орфоепічний тренінг(удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії). Читання слів уголос із дотриманням норм орфоепії. |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб; розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал § 23; виконати письмово вправи 257, 260. Повторити § 1. |
|||
|
|
|
|
Тренувальні вправи. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично). |
Робота з орфографічним словником. Виявлення та аналіз орфоепічних помилок (зокрема у вимові дзвінких) у своєму мовленні та мовленні інших людей. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Повторити матеріал § 23; виконати письмово вправу 263. Повторити § 2. |
||||
|
|
|
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Орфоепічний словник. |
Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. Лінгвістичне мінідослідження. Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 24; виконати письмово вправи 267, 269. Повторити § 2. |
||||
|
|
|
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 24; виконати письмово вправу 273. Повторити § 3. |
|||||
|
|
|
|
Тренувальні вправи. Написання слів із сумнівними приголосними. |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою НЛ-1,3 |
Опрацювати матеріал § 24; виконати письмово вправи 275, 277. Повторити § 4. |
|||
|
|
|
|
Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-. |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб; розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2,4 |
Опрацювати матеріал § 25; виконати письмово вправу 289. Повторити § 5. |
||||
|
|
|
|
Спрощення в групах приголосних. |
Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 26; виконати письмово вправу 294. Повторити § 6. |
||||
|
|
|
|
Спрощення в групах приголосних. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Повторити матеріал § 26; виконати письмово вправу 298. Повторити § 7. |
|||||
|
|
|
|
РМ № 13. Контрольне аудіювання. |
Аудіювання і читання текстів. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. |
Знаходить у тексті відому і нову інформацію; обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті;
|
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2,4 |
Повторити матеріал § 26; виконати письмово вправу 296. Повторити § 8. |
|||
|
|
|
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків: [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и], [о], [е] – [і], [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів. |
Лінгвістичне мінідослідження. Укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків. |
Порівнює тексти щодо наявності в них чергувань звуків, засобів милозвучності; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів
|
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 27; виконати письмово вправу 302. Повторити § 9. |
|||
|
|
|
|
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично): [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [зʹ], [цʹ], [сʹ], [д] – [дж], [дз] – [ждж]. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 28; виконати письмово вправу 310. Повторити § 10. |
|||||
|
|
|
|
Тренувальні вправи. Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Повторити матеріал §§ 27, 28; виконати письмово вправу 316. Повторити § 10. |
|||||
|
|
|
|
Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила милозвучності). |
Вибір прийменника, сполучника з дотриманням правил милозвучності. Виявлення і виправлення орфоепічних помилок. |
|
Опрацювати матеріал § 29; виконати письмово вправу 327. Повторити § 11. |
||||
|
|
|
|
Тренувальні вправи. Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й]. Контрольне читання вголос. |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
Повторити матеріал §§ 29-30; виконати письмово вправу 326. Повторити § 12. |
|||||
|
|
|
|
Виразне читання текстів уголос з дотримання правил орфоепії. Контрольне читання вголос. |
Виявлення і виправлення орфоепічних помилок. |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
Повторити матеріал §§ 29-30; виконати письмово вправу 332. Повторити § 13. |
||||
|
|
|
|
РМ № 14. Особливості складання есе. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо) |
Складання усного повідомлення про рослини-символи українського народу з дотриманням правил уживання у – в, і – й (з обґрунтуванням свого вибору). |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Повторити матеріал §§ 29-30; виконати письмово вправу 333. Повторити § 14. |
|||
|
|
|
|
Урок відкритих думок. Представлення власного есе. |
Складання висловлення про дружбу чи людські чесноти з використанням слів, у яких відбувається спрощення |
Інноваційність НЛ-2 |
Повторити §§ 23-30, підготуватися до контрольної роботи. Повторити § 14. |
||||
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 за темою: «Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-». Різнорівневі тестові завдання. |
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
Виконати тестові завдання. Повторити § 15. |
|||
Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв |
|||||||||||
|
|
78 |
|
Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення). |
Визначення належності звуків до групи твердих чи м’яких. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів; наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів, ідей, переконань |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 31; виконати письмово вправу 338. Повторити § 15. |
|||
|
|
79 |
|
Тренувальні вправи. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення). |
Записування слова фонетичною транскрипцією. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
Повторити матеріал § 31; виконати письмово вправи 339, 341. Повторити § 17. |
||||
|
|
80 |
|
Сполучення букв йо, ьо. |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 32; виконати письмово вправу 353. Повторити § 18. |
||||
|
|
82 |
|
Апостроф (повторення і поглиблення). |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів;
|
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 33; виконати письмово вправу 363. Повторити § 19. |
|||
|
|
84 |
|
Тренувальні вправи. |
Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик, схема) для соцмереж про вживання апострофа чи м’якого знака. Складання і проведення словникових диктантів. Орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії). |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Інноваційність НЛ-4
|
Повторити матеріал § 33; виконати письмово вправу 364. Повторити § 20. |
|||
|
|
|
|
Особливості будови елементарного роздуму. |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
Опрацювати матеріал на стор. 267-268. Виконати письмово вправу 595. Повторити § 21. |
|||
|
|
85 |
|
РМ № 15. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом). |
Аналіз, оцінювання, тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого |
Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Виконати письмово вправу 596. Повторити § 22. |
|||
|
|
86 |
|
РМ № 16. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом). |
Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами |
Уміння навчатися впродовж життя НЛ-3,4 |
Написати твір-роздум на чернетці. Повторити § 23. |
|||
|
|
|
|
РМ № 17. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом). |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Повторити матеріал §§ 32-33; виконати письмово вправу 362. Повторити § 24. |
|||||
|
|
|
|
Аналіз письмового твору-роздуму. Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних. |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 34; виконати письмово вправу 374. Повторити § 24. |
||||
|
|
|
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних. |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Повторити матеріал § 34; виконати письмово вправу 378. |
|||
|
|
|
|
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 35; виконати письмово вправу 391. Повторити § 25. |
|||||
|
|
|
|
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних. Тренувальні вправи. |
Виконання проєкту (наприклад, складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на тему, пов’язану з фонетикою, орфоепією, орфографією). |
Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах |
Інноваційність НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал § 35; виконати письмово вправу 395. Повторити § 26. |
|||
|
|
|
|
Навчальний диктант. |
Аналіз, оцінювання, тексту. Висловлення міркувань щодо проблемних питань,пов’язаних з мовними явищами. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Екологічна компетентність НЛ-1,4 |
Опрацювати матеріал § 35; виконати письмово вправу 398. Повторити § 27. |
|||
|
|
|
|
Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». |
Лінгвістичне мінідослідження Складання «хмари слів» на вивчену орфограму. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
Повторити §§ 31-35, підготуватися до контрольної роботи. Повторити § 27. |
||||
|
|
|
|
Контрольна робота № 6 за темою: «Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв». Різнорівневі тестові завдання. |
Проговорювання скоромовок. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Виконати тестові завдання. Повторити § 28. |
||||
Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення |
|||||||||||
|
|
|
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. |
Визначення головного й залежного слова в словосполученні. Складання словосполучень за схемами. Конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників. |
Аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти); розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 37; виконати письмово вправи 407, 409. Повторити § 29. |
|||
|
|
|
|
Граматична помилка в словосполученнях. |
Виправлення типових(найбільш поширених) граматичних помилок у словосполученнях Групування словосполучень залежно від способу вираження головного слова. Заміна словосполучень синонімічними з метою посилення виразності й образності тексту. Розбір словосполучення як синтаксичної одиниці. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
Опрацювати матеріал §-38; виконати письмово вправу 416. Повторити § 30. |
||||
|
|
|
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць Підкреслення членів речення. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 39; виконати письмово вправу 432. Повторити § 31. |
||||
|
|
|
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). |
Складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися п’ятикласники , і розміщення цих порад у соцмережах. Виписування з довідникових джерел прислів’їв, приказок у формі спонукальних речень. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 40; виконати письмово вправу 445. Повторити § 31. |
||||
|
|
|
|
РМ № 18. Складання розповіді з використанням різних видів речень за метою висловлювання (орієнтовні теми: «Я – українець (українка)», «Ми відповідальні за майбутнє країни», «Ми – патріоти».). Контрольний усний твір на тему: |
Складання розповіді з використанням різних видів речень за метою висловлювання. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Повторити матеріал § § 39, 4 0; виконати письмово вправу 431. Повторити § 32. |
|||
|
|
|
|
РМ № 19. Складання розповіді з використанням різних видів речень за метою висловлювання (орієнтовні теми: «Я – українець (українка)», «Ми відповідальні за майбутнє країни», «Ми – патріоти».) Контрольний усний переказ на тему: |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
Повторити матеріал § § 39, 4 0; виконати письмово вправу 434. Повторити § 32. |
|||||
|
|
|
|
Пунктуаційна помилка. Тренувальні вправи. |
Складання речень указаного виду та з визначеними синтаксичними одиницями(зокрема за схемами). Перебудова речень(наприклад, розповідних на спонукальні або питальні) |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
Повторити матеріал §§ 37-40; виконання індивідуальних тестових завдань. Повторити § 33. |
|||
|
|
|
|
РМ № 20. Контрольний письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). |
Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з вибором синтаксичних одиниць (зокрема з метою уникнення конфліктних ситуацій). |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
Редагування тексту переказу. Повторити § 34. |
|||
|
|
|
|
РМ № 21. Контрольний письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Повторити матеріал §§ 37-40; виконати письмово вправу 433. Повторити § 34. |
|||||
|
|
|
|
Аналіз письмового твору-роздуму Редагування твору-роздуму. |
Усне висловлення-роздум з використанням визначених синтаксичних одиниць (наприклад, «Чому потрібно говорити правду?»). |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
Повторити матеріал §§ 37-40; виконати письмово вправу 447. Повторити § 35. |
||||
|
|
|
|
Другорядні члени речення. Додаток як другорядний член речення. |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. Підкреслення членів речення.
|
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 41; виконати письмово вправу 451. Повторити ст. 247-249. |
|||
|
|
|
|
Означення як другорядний член речення. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
Опрацювати матеріал § 42; виконати письмово вправу 459. Повторити ст. 250-251. |
|||||
|
|
|
|
Додаток та означення як другорядні члени речення. Тренувальні вправи. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
Повторити матеріал §§ 41-42; виконати письмово вправу 466. Повторити ст. 252-253. |
|||||
|
|
|
|
Обставина як другорядний член речення. |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
Опрацювати матеріал § 43; виконати письмово вправу 469. Повторити ст. 254-257. |
|||||
|
|
|
|
Обставина як другорядний член речення. Тренувальні вправи. |
Визначення частин мови, якими виражено вказані члени речення. Поширення речень додатками, означеннями, обставинами. |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
Повторити матеріал §§ 41-43; виконати письмово вправи 476, 477. Повторити ст. 258-259. |
||||
|
|
|
|
Синтаксичний розбір простого речення. |
Підкреслення членів речення. Синтаксичний розбір речення. |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
Зробити синтаксичний розбір речення; Повторити §§ 37-43, підготуватися до контрольної роботи. Повторити ст. 260-261. |
||||
|
|
|
|
Контрольна робота № 7 за темою: «Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення». Різнорівневі тестові завдання. |
Лінгвістичне мінідослідження. Відновлення прислів’їв, приказок з певної групи слів. |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
Виконати тестові завдання. Повторити ст. 262-263. |
||||
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог |
|||||||||||
|
|
|
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). Кома між однорідними членами речення. |
Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні однорідних членів речення (з коментуванням). Доповнення речень однорідними членами. |
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал § 44; виконати письмово вправу 480. Повторити ст. 263-264. |
|||
|
|
|
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним словом |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
Опрацювати матеріал § 45; виконати письмово вправу 494. Повторити ст. 264-265. |
|||||
|
|
|
|
Розділові знаки в реченнях з узагальнювальним словом при однорідних членах. Тренувальні вправи. |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Повторити матеріал § 45; виконати письмово вправу 496 Повторити ст. 265-266. |
||||
|
|
|
|
РМ № 22. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
Лінгвістичне мінідослідження. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
Стисло переказує зміст почутого повідомлення, підпорядковуючи намір висловлення темі та основній думці |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
Редагувати переказ тексту. Повторити ст. 266-267. |
|||
|
|
|
|
РМ № 23. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Повторити матеріал § 45; виконати письмово вправу 501. Повторити ст. 267-268. |
|||||
|
|
|
|
Аналіз письмового переказу. Звертання. Поширені і непоширені звертання. Розділові знаки для виділення звертань (повторення). |
Редагування речень, у яких допущено помилки (з коментуванням). Доповнення речень звертанням Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами |
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал § 46; виконати письмово вправи 508, 512. Повторити ст. 269-270. |
|||
|
|
|
|
Найбільш уживані вставні слова та сполучення слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами. |
Доповнення речень вставним словом. Замінювання вставних слів синонімічними
|
Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) |
Підприємливість НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 47; виконати письмово вправу 517. Повторити § 37. |
|||
|
|
|
|
Тренувальні вправи. |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Повторити матеріал §§ 46-47; виконати письмово вправу 518. Повторити § 37. |
||||
|
|
|
|
РМ № 24. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів. |
Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері, Дня Землі тощо з використанням звертань. |
Добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; формулює тему та основну думку тексту |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
Опрацювати матеріал на стор. 270. Редагування тексту. Повторити § 38. |
|||
|
|
|
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
Добирання сполучників для зв’язку частин складного речення.
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.
|
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал § 48; виконати письмово вправу 534. Повторити § 38. |
|||
|
|
|
|
Кома між частинами складного речення. |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
Опрацювати матеріал § 49; виконати письмово вправу 541. Повторити § 39. |
|||||
|
|
|
|
Кома між частинами складного речення. Тренувальні вправи. |
Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал §§ 48-49; виконати письмово вправу 542. Повторити § 40. |
||||
|
|
|
|
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови. |
Складання схеми речення з прямою мовою Перебудовування речень (наприклад, складних на речення з прямою мовою). |
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
Опрацювати матеріал § 50; виконати письмово вправу 546. Повторити § 41. |
|||
|
|
|
|
Розділові знаки для оформлення прямої мови. Тренувальні вправи. |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал §§ 50, 51; виконати письмово вправу 549. Повторити § 42. |
|||||
|
|
|
|
Контрольний диктант. |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал §§ 50, 51; виконати письмово вправу 551. Повторити § 43. |
|||
|
|
|
|
Аналіз контрольного диктанту. Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу. |
Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць. Читання та аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниць |
Перефразовує репліки в діалозі; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Опрацювати матеріал § 51; виконати письмово вправу 555. Повторити § 44. |
|||
|
|
|
|
Розділові знаки для оформлення діалогу. Тренувальні вправи. |
Виконання проєкту (наприклад, складання плейлиста чи добірки пісень, у текстах яких є звертання або вставні слова; проведення гри «Найрозумніший» ) |
творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи свій вибір |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Повторити матеріал § 51; виконати письмово вправу 556. Повторити § 45. |
|||
|
|
|
|
Узагальнення вивченого з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації». |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.
|
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлювання |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
Опрацювати матеріал § 52; виконати письмово вправу 562; повторити матеріал §§ 44-51, підготуватися до контрольної роботи. |
|||
|
|
|
|
Контрольна робота № 8 за темою: «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог». Різнорівневі тестові завдання. |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень із вивченими пунктограмами. Підкреслення членів речення. Синтаксичний розбір речення. |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
Виконати тестові завдання. Повторити § 46. |
||||
Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі |
|||||||||||
|
|
|
|
Лексикологія. |
Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів. Добирання синонімів, антонімів. |
Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленні; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слово, звук) за визначеними ознаками; вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Повторити матеріал §§ 2-8; виконання індивідуальних тестових завдань. Повторити § 47. |
|||
|
|
|
|
Будова слова й орфографія. |
Виділення у слові значущих частин. Розбір слова за будовою. |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
Повторити матеріал §§ 10-15; виконання індивідуальних тестових завдань. Повторити § 48. |
||||
|
|
|
|
Фонетика. Графіка. |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Доповнення речень словами з урахуванням контексту. Записування слова фонетичною транскрипцією. Фонетичний розбір слова Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Повторити матеріал §§ 17-22; виконання індивідуальних тестових завдань. Повторити § 49. |
||||
|
|
|
|
Орфоепія. Орфографія. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
Повторити матеріал §§ 23-35; виконання індивідуальних тестових завдань. Повторити § 50. |
|||||
|
|
|
|
Синтаксис і пунктуація. |
Визначення членів речення. Синтаксичний розбір речення. Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень з вивченими пунктограмами |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
Повторити матеріал §§ 37-51; виконання індивідуальних тестових завдань. Повторити § 51. |
||||
|
|
|
|
Підсумковий урок. |
Ігри зі словами (вікторини). Виконання проєку (наприклад, складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на вивчені теми). |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
Повторити вивчене. |
||||