Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 5 класу модельною навчальною програмою: «Українська мова. 5 – 6 класи». Для закладів загальної середньої освіти. Автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівак К.В., Попова Т.Д. Рекомендовано МОН України (наказ МОН України від 12.07.2021 № 795). Підручник: Заболотний О.В. Українська мова: підруч. для 5 кл. закл. загальн. середн. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — Київ: Генеза, 2022. — 283 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з української мови (НУШ)

(140 годин, 4 години на тиждень)

 

Модельна навчальна програма: «Українська мова. 5 – 6 класи». Для закладів загальної середньої освіти. Автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівак К.В., Попова Т.Д. Рекомендовано МОН України (наказ МОН України від 12.07.2021 № 795).

 

Підручник: Заболотний О.В. Українська мова: підруч. для 5 кл. закл. загальн. середн. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — Київ: Генеза, 2022. — 283 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140).

КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ

Об'єкти і форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Критерії оцінювання

Перевірка мовної теми

4

4

-

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

 Аудіювання

1

1

400– 500 слів, 4 – 5 хв. (худ. ст)

300– 400 слів 3 – 4 хв. (інші ст),

2. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

 переказ

1

1

100-150 слів; обсяг творч.завд. – 0,3-0,5 ст.

 твір

1

0,5-1,0 сторінки

 диктант

1

1

90-100 слів

3. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння

 діалог

1

6 – 7 реплік

 переказ

1

3 – 5 хвилин

 твір

1

-

4. Сприймає письмові тексти / Читання

 читання мовчки

1

 

 

 читання вголос

1

80 – 120 слів за хвилину


 

з/п

з/п

Дата

Дата

Зміст програмного матеріалу

Види діяльності

Очікувані результати

Компетентності/наскрізні лінії

Примітки

І семестр

Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України

  1.                

 

 

 

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.

Міркування та відповіді на запитання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людини й суспільства (усно).

Розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого.

Вільне володіння державною мовою

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал на стор. 4-9;

написати висловлювання відомих людей про українську мову.

  1.                

 

 

 

Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України.

Пояснення функцій мови та змісту статті 10 Конституції України.

Доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації.

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

Виконати усно вправу 6.

  1.                

 

 

 

Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види  мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, діалогічне й монологічне. Мета спілкування та адресат мовлення.

Записування речень, висловлень.

Обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Виконати усно вправу 568.

  1.                

 

 

 

Основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність. Монологічне та діалогічне спілкування

РМ № 1. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування.

Контрольний усний діалог.

Формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі, дбаючи про безпеку дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування.

Вільне володіння державною мовою

НЛ-1, 3

Виконати письмово вправу 574.

  1.                

 

 

 

РМ № 2. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань.

Контрольне читання мовчки.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання.

Екологічна компетентність

НЛ-1, 2

Виконати письмово вправу 575.

Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово

  1.  

 

 

 

Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті.

Добирання заголовка тексту.

Формулювання теми й основної думки тексту.

Визначення мікротем і тематичних речень.

Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту.

Визначення ключових слів у тексті.

Аналіз будови тексту, виділення зачину, основної частини та кінцівки.

Робота зі словниками та довідковими джерелами. Обмін враженнями щодо здобутої в них інформації.

Тлумачення лексичного значення  слова.

Визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті);

формулює тему та основну думку тексту;

виокремлює в тексті мікротеми;

розрізняє тексти різних стилів і типів

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Опрацювати матеріал на стор. 254-256.

Виконати письмово вправу 576.

  1.                

 

 

 

Текст. Поділ тексту на речення. Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.

Спілкування державною мовою

НЛ-1,3

Опрацювати матеріал § 1; виконати письмово вправу 10.

  1.                

 

 

 

Типи мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості будови опису предмета.

Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними, орфографічними  нормами

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1, 4

Скласти невеликий письмовий опис домашнього улюбленця.

  1.                

 

 

 

РМ № 3. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу.

Усний контрольний переказ.

Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту.

Визначення ключових слів у тексті.

Вибірково переказує зміст почутого повідомлення;

складає простий план почутого;

переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал на стор. 258; 260.

Виконати письмово вправу 582.

  1.            

 

 

 

Навчальний диктант.

Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту.

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 4

Опрацювати матеріал § 1; виконати письмово вправу 25.

  1.            

 

 

 

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови.

Граматичні форми слів різних частин мови (практично).

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів.

Визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті);

формулює тему та основну думку тексту;

виокремлює в тексті мікротеми;

 розрізняє тексти різних стилів і типів.

Загальнокульту

рна грамотність

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 1; виконати письмово вправу 18.

  1.            

 

 

 

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично).

Загальнокульту

рна грамотність

НЛ-2

Повторити  § 1, підготуватися до контрольної роботи.

  1.            

 

 

 

Контрольна робота № 1 за темою: «Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України». Різнорівневі тестові завдання.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами.

Математична компетентність

НЛ-4

Виконати тестові завдання

Лексикологія. Групи слів за значенням

  1.            

 

 

 

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник.

Тлумачення лексичного значення слова. Зіставлення лексичного та граматичного значення слова.

Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів;

читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 2; виконати письмово вправу 32.

  1.            

 

 

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення.

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 3; виконати письмово вправу 47.

  1.            

 

 

 

Особливості будови опису тварини.

Порівнювання текстів щодо наявності в них багатозначних слів, синонімії, антонімії. Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням.

 

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

Опрацювати матеріал на стор. 262.

Виконати письмово вправу 583.

  1.            

 

 

 

РМ № 4. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

Усний контрольний переказ.

Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту.

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

Самостійно складає простий план почутого.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Повторити матеріал § 3; виконати письмово вправу 48.

  1.            

 

 

 

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів

Добирання синонімів, антонімів.

Доповнення речень словами з урахуванням контексту.

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них;

використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 4; виконати письмово вправу 52.

  1.            

 

 

 

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 5; виконати письмово вправу 65.

  1.            

 

 

 

РМ № 5. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом).

Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту.

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил.

Компетентності в галузі природничих наук і технологій

НЛ-2

Редагувати переказ тексту.

  1.            

 

 

 

РМ № 6. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом).

Компетентності в галузі природничих наук і технологій

НЛ-2

Повторити матеріал §§ 4, 5; виконати письмово вправу 68.

  1.            

 

 

 

Аналіз письмового переказу. Омоніми (повторення і поглиблення).

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту.

Інформаційно-

цифрова компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 6; виконати письмово вправу 78.

  1.            

 

 

 

Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів.

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту.

Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти);

вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 6; виконати письмово вправу 80.

  1.            

 

 

 

Пароніми. Словник паронімів.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-3

Опрацювати матеріал § 7; виконати письмово вправу 84.

  1.            

 

 

 

Лексична помилка (практично)  Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів.

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів.

Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти);

вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення.

 

Культурна компетентність

НЛ-1, 4

Опрацювати матеріал § 2, 8; виконати письмово вправи 34, 95.

  1.            

 

 

 

Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія». Тренувальні вправи.

Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням.

Вільне володіння  державною мовою

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 9; виконати письмово вправу 106.

Повторити  §§ 2-8, підготуватися до контрольної роботи.

  1.            

 

 

 

Контрольна робота № 2 за темою: «Лексикологія. Групи слів за значенням». Різнорівневі тестові завдання.

 

Лінгвістичне мінідослідження.

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами.

Математична компетентність

НЛ-4

Виконати тестові завдання

Будова слова. Орфографія

  1.            

 

 

 

Основа слова й закінчення.

Виділення у слові значущих частин.

Порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 10; виконати письмово вправу 111.

  1.            

 

 

 

Змінні й незмінні слова.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 10; виконати письмово вправи 116, 117.

  1.            

 

 

 

РМ № 7. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю.

Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту.

Знаходить у тексті відому і нову інформацію;

розпізнає основні виражальні засоби;

використовує окремі з них обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-3

Написати переказ на чернетці.

  1.            

 

 

 

РМ № 8. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю.

Повторити матеріал § 10; виконати письмово вправу 102.

  1.            

 

 

 

Аналіз письмового переказу. Корінь слова. Спільнокореневі слова  та форми слова (повторення і поглиблення).

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 4

Повторити матеріал § 10; виконати письмово вправу 114.

  1.            

 

 

 

Спільнокореневі слова  та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті.

Добирання спільнокореневих слів, слів з певними префіксами та суфіксами, слів за схемами. 

Порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів.

Вирізняє окремі мовні явища(спільнокореневі слова тощо) у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть.

Спілкування іноземними мовами

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 11; виконати письмово вправи 119, 127.

  1.            

 

 

 

Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності.

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання значущих частин слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень.

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 12; виконати письмово вправи 137, 139.

  1.            

 

 

 

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 13; виконати письмово вправу 144.

  1.            

 

 

 

РМ № 9. Аудіювання й читання текстів.

Контрольне аудіювання.

Аудіювання і читання текстів, що містять слова із суфіксами, які надають слову значень зменшуваності й пестливості.

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

Знаходить у тексті відому і нову інформацію;

обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті.

Математична компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 11; виконати письмово вправу 126.

  1.            

 

 

 

РМ № 10. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності художньому стилі).

Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням .незмінних слів (назв тварин).

Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності.

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними словотвірними, орфографічними, стилістичними нормами.

Екологічна  компетентність

НЛ-4

Написати твір на чернетці.

  1.            

 

 

 

РМ № 11. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності художньому стилі).

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Повторити матеріал § 11; виконати письмово вправу 124.

  1.            

 

 

 

Аналіз письмового твору-опису. Розбір слова за будовою.

Редагування речень і текстів, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова (з коментуванням).

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 2

Повторити матеріал § 13; виконати письмово вправу 147.

  1.            

 

 

 

Розбір слова за будовою.

Виділення у слові значущих частин.

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

 виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова).

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень.

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Повторити матеріал §§ 12, 13; виконати письмово вправу 143.

  1.            

 

 

 

Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів».

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 14; виконати письмово вправу 153.

  1.            

 

 

 

Написання префіксів пре-, при-, прі-.

Складання речень - компліментів з використанням слів із префіксом пре - (наприклад, для привітання з днем народження).

Спілкування іноземними мовами

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 15; виконати письмово вправу 169.

  1.            

 

 

 

Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія». Тренувальні вправи.

Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів».

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень.

Підприємливість

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 16; виконати письмово вправу 183; повторити  §§ 10-15, підготуватися до контрольної роботи.

  1.            

 

 

 

Контрольна робота № 3 за темою: «Будова слова. Орфографія». Різнорівневі тестові завдання.

Усне повідомлення на лінгвістичну тему (наприклад, «Префікси-антоніми»).

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами.

Математична компетентність

НЛ-4

Виконати тестові завдання.

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос

  1.            

 

 

 

Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція.

Записування слова фонетичною транскрипцією.

Виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 17; виконати письмово вправу 194.

  1.            

 

 

 

Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні.

Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих.

Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова);

порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками;

вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 18; виконати письмово вправу 202.

  1.            

 

 

 

Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні.

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Повторити матеріал § 18; виконати письмово вправу 205.

  1.            

 

 

 

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення).

Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих.

Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів.

Математична компетентність

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 19; виконати письмово фонетичну транскрипція слів.

  1.            

 

 

 

Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г.

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 19; виконати письмово вправу 209; написати 10 слів з буквою ґ.

  1.            

 

 

 

Контрольний диктант.

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами.

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Повторити матеріал §§ 18, 19; написати письмово фонетичну транскрипція слів.

  1.            

 

 

 

РМ № 12. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом).

Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.

Записує власні міркування або інформацію з інших джерел;

створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід.

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Повторити матеріал §§ 18, 19; написати письмово фонетичну транскрипція слів.

  1.            

 

 

 

Аналіз контрольного диктанту та твору-розповіді.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Математична компетентність

НЛ-4

Повторити матеріал § § 18, 19; написати письмово фонетичну транскрипція слів.

  1.            

 

 

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт.

Упорядкування за алфавітом прізвищ письменників (співаків, імен героїв улюблених мультфільмів та ін.).

Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова);

порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками;

вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 3

Опрацювати матеріал § 20; виконати письмово вправу 221.

  1.            

 

 

 

Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 20; виконати письмово вправу 222.

  1.            

 

 

 

Фонетичний розбір слова.

Фонетичний розбір слова.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-1, 4

Опрацювати ст. 112; виконати письмово вправу 253.

  1.            

 

 

 

Фонетичний розбір слова. Тренувальні вправи.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 3

Опрацювати матеріал §§ 17-20; виконати письмово вправи 224, 229.

  1.            

 

 

 

Склад. Основні правила переносу.

Визначення складів у слові. Перенесення слів із рядка в рядок.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-4

 

Опрацювати матеріал §§ 21; виконати письмово вправу 239.

  1.            

 

 

 

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням.

Мовленнєвий експеримент (наприклад, зсув наголосу в слові).

Визначення наголосу в слові.

Використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням.

Спілкування державною мовою

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал §§ 22; виконати письмово вправи 244, 250.

  1.            

 

 

 

Орфоепічний словник і словник наголосів.

Орфоепічна помилка (практично).

Робота з орфоепічним словником і словником наголосів

Виправлення орфоепічних

помилок.

Орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії).

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-1, 4 Громадянські та соціальні компетентності

НЛ-1, 3

Повторити матеріал §§ 22; виконати письмово вправу 249.

  1.            

 

 

 

Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Тренувальні вправи.

Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки.

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 3

Повторити  §§ 17-22, підготуватися до контрольної роботи.

  1.            

 

 

 

Контрольна робота № 4 за темою: «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Різнорівневі тестові завдання.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Визначає основну мету почутого аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом;

дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів.

Математична компетентність

НЛ-4

Виконати тестові завдання.

  1.            

 

 

 

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо).

Ігри зі словами (вікторини).Складання тексту, у якому всі слова починаються однаковою буквою.

Висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо;

записує власні міркування або інформацію з інших джерел створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;

знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень.

Цифрова грамотність

НЛ-2

Скласти ребус або кросворд.

  1.            

 

 

 

Підсумковий урок.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2, 4

Повторити вивчене.

  1.            

 

 

 

Повторення в кінці І семестру.

 

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2, 4

Повторити вивчене.

 

 

з/п

з/п

Дата

Дата

Зміст програмного матеріалу

Види діяльності

Очікувані результати

Компетентності/наскрізні лінії

Примітки

ІІ семестр

Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків.

Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

  1.            

 

 

 

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення).

Орфоепічний тренінг(удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії).

  Читання слів уголос із дотриманням норм орфоепії.

Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб;

розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи;

дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал § 23; виконати письмово вправи 257, 260.

Повторити § 1.

  1.            

 

 

 

Тренувальні вправи. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично).

Робота з орфографічним словником.

Виявлення та аналіз орфоепічних помилок (зокрема у вимові дзвінких) у своєму мовленні та мовленні інших людей.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Повторити матеріал § 23; виконати письмово вправу 263.

Повторити § 2.

  1.            

 

 

 

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Орфоепічний словник.

Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків.

Лінгвістичне мінідослідження.

Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 24; виконати письмово вправи 267, 269.

Повторити § 2.

  1.            

 

 

 

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 24; виконати письмово вправу 273.

Повторити § 3.

  1.            

 

 

 

Тренувальні вправи. Написання слів із сумнівними приголосними.

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою

НЛ-1,3

Опрацювати матеріал § 24; виконати письмово вправи 275, 277.

Повторити § 4.

  1.            

 

 

 

Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-.

Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб;

розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи;

дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2,4

Опрацювати матеріал § 25; виконати письмово вправу 289.

Повторити § 5.

  1.            

 

 

 

Спрощення в групах приголосних.

Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків.

Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 26; виконати письмово вправу 294.

Повторити § 6.

  1.            

 

 

 

Спрощення в групах приголосних.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Повторити матеріал § 26; виконати письмово вправу 298.

Повторити § 7.

  1.            

 

 

 

РМ № 13. Контрольне аудіювання.

Аудіювання і читання текстів.

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

Знаходить у тексті відому і нову інформацію;

обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті;

 

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2,4

Повторити матеріал § 26; виконати письмово вправу 296.

Повторити § 8.

  1.            

 

 

 

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків: [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и], [о], [е] – [і], [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів.

Лінгвістичне мінідослідження.

Укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків.

Порівнює тексти щодо наявності в них чергувань звуків, засобів милозвучності;

вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

 

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 27; виконати письмово вправу 302.

Повторити § 9.

  1.            

 

 

 

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично): [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [зʹ], [цʹ], [сʹ], [д] – [дж], [дз] – [ждж].

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 28; виконати письмово вправу 310.

Повторити § 10.

  1.            

 

 

 

Тренувальні вправи.  Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Повторити матеріал §§ 27, 28; виконати письмово вправу 316.

Повторити § 10.

  1.            

 

 

 

Основні випадки чергування [у] [в], [і] [й] (правила милозвучності).

Вибір прийменника, сполучника  з дотриманням правил милозвучності.

Виявлення і виправлення орфоепічних помилок.

 

Опрацювати матеріал § 29; виконати письмово вправу 327.

Повторити § 11.

  1.            

 

 

 

Тренувальні вправи. Основні випадки чергування [у] [в], [і] [й].

Контрольне читання вголос.

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

Повторити матеріал §§ 29-30; виконати письмово вправу 326.

Повторити § 12.

  1.            

 

 

 

Виразне читання текстів уголос з дотримання правил орфоепії.

Контрольне читання вголос.

Виявлення і виправлення орфоепічних помилок.

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

Повторити матеріал §§ 29-30; виконати письмово вправу 332.

Повторити § 13.

  1.            

 

 

 

РМ № 14. Особливості складання есе. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо)

Складання усного повідомлення про рослини-символи українського народу з дотриманням правил уживання у – в, і – й (з обґрунтуванням свого вибору).

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; 

складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами;

добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Повторити матеріал §§ 29-30; виконати письмово вправу 333.

Повторити § 14.

  1.            

 

 

 

Урок відкритих думок. Представлення власного есе.

Складання висловлення про дружбу чи людські чесноти з використанням слів, у яких відбувається спрощення

Інноваційність

НЛ-2

Повторити  §§ 23-30, підготуватися до контрольної роботи.

Повторити § 14.

  1.            

 

 

 

Контрольна робота № 5 за темою: «Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-». Різнорівневі тестові завдання.

Розв’язання  ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів.

Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

Виконати тестові завдання.

Повторити § 15.

Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв

  1.            

 

78

 

Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення).

Визначення належності звуків до групи твердих чи м’яких.

Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів;

 наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів, ідей, переконань

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 31; виконати письмово вправу 338.

Повторити § 15.

  1.            

 

79

 

Тренувальні вправи. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення).

Записування слова фонетичною транскрипцією.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

Повторити матеріал § 31; виконати письмово вправи 339, 341.

Повторити § 17.

  1.            

 

80

 

Сполучення букв йо, ьо.

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Робота з орфографічним словником.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 32; виконати письмово вправу 353.

Повторити § 18.

  1.            

 

82

 

Апостроф (повторення і поглиблення).

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Робота з орфографічним словником.

Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів;

 

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 33; виконати письмово вправу 363.

Повторити § 19.

  1.            

 

84

 

Тренувальні вправи.

Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик, схема) для соцмереж про вживання апострофа чи м’якого знака.

Складання і проведення словникових диктантів.

Орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії).

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Інноваційність

НЛ-4

 

Повторити матеріал § 33; виконати письмово вправу 364.

Повторити § 20.

  1.            

 

 

 

Особливості будови елементарного роздуму.

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Математична компетентність

НЛ-1,4

Опрацювати матеріал на стор. 267-268.

Виконати письмово вправу 595.

Повторити § 21.

  1.            

 

85

 

РМ № 15. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом).

Аналіз, оцінювання, тексту.

 Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого

Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Виконати письмово вправу 596.

Повторити § 22.

  1.            

 

86

 

РМ № 16. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом).

Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Записує власні міркування або інформацію з інших джерел;

створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;

складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами

Уміння навчатися впродовж життя

НЛ-3,4

Написати твір-роздум на чернетці.

Повторити § 23.

  1.            

 

 

 

РМ № 17. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом).

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Повторити матеріал §§ 32-33; виконати письмово вправу 362.

Повторити § 24.

  1.            

 

 

 

Аналіз письмового твору-роздуму. Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 34; виконати письмово вправу 374.

Повторити § 24.

  1.            

 

 

 

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних.

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Робота з орфографічним словником.

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Повторити матеріал § 34; виконати письмово вправу  378.

  1.            

 

 

 

Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 35; виконати письмово вправу 391.

Повторити § 25.

  1.            

 

 

 

Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних. Тренувальні вправи.

Виконання проєкту (наприклад, складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на тему, пов’язану з фонетикою, орфоепією, орфографією).

Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах

Інноваційність

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал § 35; виконати письмово вправу 395.

Повторити § 26.

  1.            

 

 

 

Навчальний диктант.

Аналіз, оцінювання, тексту.

Висловлення міркувань щодо проблемних питань,пов’язаних з мовними явищами.

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Екологічна компетентність

НЛ-1,4

Опрацювати матеріал § 35; виконати письмово вправу 398.

Повторити § 27.

  1.            

 

 

 

Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія».

Лінгвістичне мінідослідження

Складання «хмари слів» на вивчену орфограму.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

Повторити  §§ 31-35, підготуватися до контрольної роботи.

Повторити § 27.

  1.            

 

 

 

Контрольна робота № 6 за темою: «Уживання м’якого знака. Апостроф.

Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв». Різнорівневі тестові завдання.

Проговорювання скоромовок.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Виконати тестові завдання.

Повторити § 28.

Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення

  1.            

 

 

 

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.

Визначення головного й залежного слова в словосполученні.

Складання словосполучень за схемами. 

Конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників.

Аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу;

виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти);

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 37; виконати письмово вправи 407, 409.

Повторити § 29.

  1.       

 

 

 

Граматична помилка в словосполученнях.

Виправлення типових(найбільш поширених) граматичних помилок у словосполученнях 

Групування словосполучень залежно від способу вираження головного слова.

Заміна словосполучень синонімічними з метою посилення виразності й образності тексту.

Розбір словосполучення як синтаксичної одиниці.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 2

Опрацювати матеріал §-38; виконати письмово вправу 416.

Повторити § 30.

  1.       

 

 

 

Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць

Підкреслення членів речення.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 39; виконати письмово вправу 432.

Повторити § 31.

  1.       

 

 

 

Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення).

Складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися п’ятикласники , і розміщення цих порад у соцмережах. 

Виписування з довідникових джерел прислів’їв, приказок у формі спонукальних речень.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 40; виконати письмово вправу 445.

Повторити § 31.

  1.       

 

 

 

РМ № 18. Складання розповіді з використанням різних видів речень за метою висловлювання (орієнтовні теми: «Я – українець (українка)», «Ми відповідальні за майбутнє країни», «Ми – патріоти».).

Контрольний усний твір на тему:

Складання розповіді з використанням різних видів речень за метою висловлювання.

Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів;

добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення;

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Повторити матеріал § § 39, 4 0; виконати письмово вправу 431.

Повторити § 32.

  1.       

 

 

 

РМ № 19. Складання розповіді з використанням різних видів речень за метою висловлювання (орієнтовні теми: «Я – українець (українка)», «Ми відповідальні за майбутнє країни», «Ми – патріоти».)

Контрольний усний переказ на тему:

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

Повторити матеріал § § 39, 4 0; виконати письмово вправу 434.

Повторити § 32.

  1.       

 

 

 

Пунктуаційна помилка. Тренувальні вправи.

Складання речень указаного виду та з визначеними синтаксичними одиницями(зокрема за схемами). 

Перебудова речень(наприклад, розповідних на спонукальні або питальні)

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 2

Повторити матеріал §§ 37-40; виконання індивідуальних тестових завдань.

Повторити § 33.

  1.       

 

 

 

РМ № 20. Контрольний письмовий твір-роздум  за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»).

Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з вибором синтаксичних одиниць (зокрема з метою уникнення конфліктних ситуацій).

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;

складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами;

знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 2

Редагування тексту переказу.

Повторити § 34.

  1.       

 

 

 

РМ № 21. Контрольний письмовий твір-роздум  за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»).

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Повторити матеріал §§ 37-40; виконати письмово вправу 433.

Повторити § 34.

  1.       

 

 

 

Аналіз письмового твору-роздуму Редагування твору-роздуму.

Усне висловлення-роздум з використанням визначених синтаксичних одиниць (наприклад, «Чому потрібно говорити правду?»).

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

Повторити матеріал §§ 37-40; виконати письмово вправу 447.

Повторити § 35.

  1.       

 

 

 

Другорядні члени речення. Додаток як другорядний член речення.

Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць.

Підкреслення членів речення.

 

Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому;

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них;

пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками;

вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 41; виконати письмово вправу 451.

Повторити ст. 247-249.

  1.       

 

 

 

Означення як другорядний член речення.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

Опрацювати матеріал § 42; виконати письмово вправу 459.

Повторити ст. 250-251.

  1.       

 

 

 

Додаток та означення як другорядні члени речення. Тренувальні вправи.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

Повторити матеріал §§ 41-42; виконати письмово вправу 466.

Повторити ст. 252-253.

  1.       

 

 

 

Обставина як другорядний член речення.

Математична компетентність

НЛ-1,4

Опрацювати матеріал § 43; виконати письмово вправу 469.

Повторити ст. 254-257.

  1.       

 

 

 

Обставина як другорядний член речення. Тренувальні вправи.

Визначення частин мови, якими виражено вказані члени речення. 

Поширення речень додатками, означеннями, обставинами.

Математична компетентність

НЛ-1,4

Повторити матеріал §§ 41-43; виконати письмово вправи 476, 477.

Повторити ст. 258-259.

  1.       

 

 

 

Синтаксичний розбір простого речення.

Підкреслення членів речення.

Синтаксичний розбір речення.

Спілкування іноземними мовами

НЛ-4

Зробити синтаксичний розбір речення; Повторити  §§ 37-43, підготуватися до контрольної роботи.

Повторити ст. 260-261.

  1.       

 

 

 

Контрольна робота № 7 за темою: «Відомості із синтаксису та пунктуації.

Словосполучення і речення.

Головні та другорядні члени речення». Різнорівневі тестові завдання.

Лінгвістичне мінідослідження.

Відновлення прислів’їв, приказок з певної групи слів.

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

Виконати тестові завдання.

Повторити ст. 262-263.

Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог

  1.       

 

 

 

Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками).

Кома між однорідними членами речення.

Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні однорідних членів речення (з коментуванням).

Доповнення речень однорідними членами.

Визначає ключові слова в почутому повідомленні;

пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації;

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал § 44; виконати письмово вправу 480.

Повторити ст. 263-264.

  1.       

 

 

 

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.

Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним словом

Математична компетентність

НЛ-4, 3

Опрацювати матеріал § 45; виконати письмово вправу 494.

Повторити ст. 264-265.

  1.       

 

 

 

Розділові знаки в реченнях  з узагальнювальним словом при однорідних членах. Тренувальні вправи.

Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Повторити матеріал § 45; виконати письмово вправу 496

Повторити ст. 265-266.

  1.       

 

 

 

РМ № 22. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

Лінгвістичне мінідослідження.

Відповіді на запитання за змістом прочитаного.

Стисло переказує зміст почутого повідомлення, підпорядковуючи намір висловлення темі та основній думці

Математична компетентність

НЛ-1,4

Редагувати переказ тексту.

Повторити ст. 266-267.

  1.       

 

 

 

РМ № 23. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Повторити матеріал § 45; виконати письмово вправу 501.

Повторити ст. 267-268.

  1.       

 

 

 

Аналіз письмового переказу. Звертання. Поширені і непоширені звертання. Розділові знаки для виділення звертань (повторення).

Редагування речень, у яких допущено помилки (з коментуванням).

Доповнення речень звертанням

Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами

Визначає ключові слова в почутому повідомленні;

пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації;

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал § 46; виконати письмово вправи 508, 512.

Повторити ст. 269-270.

  1.       

 

 

 

Найбільш уживані вставні слова та сполучення слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.

Доповнення речень  вставним словом.

Замінювання вставних слів синонімічними

 

 

Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо)

Підприємливість

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 47; виконати письмово вправу 517.

Повторити § 37.

  1.       

 

 

 

Тренувальні вправи.

Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Повторити матеріал §§ 46-47; виконати письмово вправу 518.

Повторити § 37.

  1.       

 

 

 

РМ № 24. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів.

Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері, Дня Землі тощо з використанням звертань.

Добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування;

дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів;

формулює тему та основну думку тексту

Математична компетентність

НЛ-4, 3

Опрацювати матеріал на стор. 270.

Редагування тексту.

Повторити § 38.

  1.       

 

 

 

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

Добирання сполучників для зв’язку частин складного речення.

 

Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.

 

Визначає ключові слова в почутому повідомленні;

пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації;

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал § 48; виконати письмово вправу 534.

Повторити § 38.

  1.       

 

 

 

Кома між частинами складного речення.

Математична компетентність

НЛ-4, 3

Опрацювати матеріал § 49; виконати письмово вправу 541.

Повторити § 39.

  1.       

 

 

 

Кома між частинами складного речення. Тренувальні вправи.

Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо)

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал §§ 48-49; виконати письмово вправу 542.

Повторити § 40.

  1.       

 

 

 

Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови.

Складання схеми речення з прямою мовою

Перебудовування речень (наприклад, складних на речення з прямою мовою).

Визначає ключові слова в почутому повідомленні;

пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації;

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Спілкування іноземними мовами

НЛ-4

Опрацювати матеріал § 50; виконати письмово вправу 546.

Повторити § 41.

  1.       

 

 

 

Розділові знаки для оформлення прямої мови. Тренувальні вправи.

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал §§ 50, 51; виконати письмово вправу 549.

Повторити § 42.

  1.       

 

 

 

Контрольний диктант.

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал §§ 50, 51; виконати письмово вправу 551.

Повторити § 43.

  1.       

 

 

 

Аналіз контрольного диктанту. Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу.

Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць.

Читання та аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниць

Перефразовує репліки в діалозі;

добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Опрацювати матеріал § 51; виконати письмово вправу 555.

Повторити § 44.

  1.       

 

 

 

Розділові знаки для оформлення діалогу. Тренувальні вправи.

Виконання проєкту (наприклад, складання плейлиста чи добірки пісень, у текстах яких є звертання або вставні слова; проведення гри «Найрозумніший» )

творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи свій вибір

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Повторити матеріал § 51; виконати письмово вправу 556.

Повторити § 45.

  1.       

 

 

 

Узагальнення вивченого з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації».

Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.

 

Записує власні міркування або інформацію з інших джерел;

складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами;

добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлювання

Математична компетентність

НЛ-1,4

Опрацювати матеріал § 52; виконати письмово вправу 562; повторити матеріал §§ 44-51, підготуватися до контрольної роботи.

  1.       

 

 

 

Контрольна робота № 8 за темою: «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів.

Складне речення. Пряма мова. Діалог». Різнорівневі тестові завдання.

Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць.

Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень із вивченими пунктограмами.

Підкреслення членів речення.

Синтаксичний розбір речення.

Спілкування іноземними мовами

НЛ-4

Виконати тестові завдання.

Повторити § 46.

Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі

  1.       

 

 

 

Лексикологія.

Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів.

Добирання синонімів, антонімів.

Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленні;

порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слово, звук) за визначеними ознаками;

вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова);

порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками;

 вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами;

створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;

створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Повторити матеріал §§ 2-8;

виконання індивідуальних тестових завдань.

Повторити § 47.

  1.       

 

 

 

Будова слова й орфографія.

Виділення у слові значущих частин.

Розбір слова за будовою.

Математична компетентність

НЛ-4, 3

Повторити матеріал §§ 10-15; виконання індивідуальних тестових завдань.

Повторити § 48.

  1.       

 

 

 

Фонетика. Графіка.

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Доповнення речень словами з урахуванням контексту.

Записування слова фонетичною транскрипцією.

Фонетичний розбір слова

Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Повторити матеріал §§ 17-22; виконання індивідуальних тестових завдань.

Повторити § 49.

  1.       

 

 

 

Орфоепія. Орфографія.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

Повторити матеріал §§ 23-35; виконання індивідуальних тестових завдань.

Повторити § 50.

  1.       

 

 

 

Синтаксис і пунктуація.

Визначення членів речення.

Синтаксичний розбір речення.

Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень з вивченими пунктограмами

Математична компетентність

НЛ-1,4

Повторити матеріал §§ 37-51; виконання індивідуальних тестових завдань.

Повторити § 51.

  1.       

 

 

 

Підсумковий урок.

Ігри зі словами (вікторини).

Виконання проєку (наприклад, складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на вивчені теми).

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

Повторити вивчене.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
17 вересня 2022
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку