Мистецтво
(2 год. на тиждень)
Автори О. Калініченко, Л. Аристова
№ уроку |
Дата |
Зміст уроків з образотворчого мистецтва |
Зміст уроків з музичного мистецтва |
|
|
1 семестр |
|
1
2 |
|
Тема 1. Здрастуй, школо! |
|
Мистецтво, образотворче мистецтво митець, лінія. СМ: М.Вітт «Друзі», скульптура у парку м. Харків. ХТД: Зображення чарівної мистецької стежинки (акварель, фломастери, олівці). |
Музика; музичні звуки; пісня. СМ: В.-А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної, сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз. Н. Май – розучування; інструментальне музикування (трикутник). |
||
3
4 |
|
Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії |
|
Форма предмета (прямокутник, трикутник, круг), прості форми. СМ: фотографії шкіл. ХТД: Зображення школи чарівниці Гармонії (кольоровий папір, аплікація). |
Мелодія. СМ: В. Подвала. «Музичні загадки». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз. Н. Май – виконання з рухами; вокальна імпровізація. М/ф «Маленький Моцарт». |
||
5
6 |
|
Тема 3. Мої друзі – іграшки |
|
Емоційне сприймання картин. Прості форми (повторення). СМ: І.Шері «Безмежна уява», М.і І.Гармаш «Обійми з Мінні». ХТД: Зображення улюбленої іграшки-друга (гуаш). |
Композитор, виконавець. Будова пісні. Марш. СМ: П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків» з «Дитячого альбому» ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) – розучування, виконання з рухами |
||
7
8 |
|
Тема 4. Милуємося довкіллям |
|
Довкілля, декор, орнамент. СМ: І.Брошкевич «Глечик», вишитий рушник (фрагмент). ХТД ГР: Прикрашання куточка шкільного подвір’я орнаментом з природних матеріалів. |
Високі й низькі звуки. СМ: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович «Ведмідь». ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) - виконання з рухами; імпровізація на ДМІ. М/ф «Ведмедик і той, що живе в річці» |
||
|
|
Тема 5. Щедра осінь |
|
9
10 |
|
Скульптура, прості об’ємні форми. СМ: Р.Клірфілд «Вівтар дня подяки ІІІ», твори скульптури. ХТД: Ліплення овочів і фруктів – дарів осені (пластилін). ГР: Викладення виліплених овочів і фруктів на картонній тарілці. |
Гучні й тихі звуки (форте, піано). СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна» ХТД: у.н.п. «Ходить гарбуз по городу» - інсценізація, виконання з рухами; музично-дидактична гра «Луна» (форте – піано). |
|
|
Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна |
|
11
12 |
|
Основні та похідні кольори, палітра. СМ: Й.Бокшай «Осінь золота». ХТД: Зображення осіннього краєвиду за допомогою тільки жовтої, червоної і синьої фарби (акварель; гуаш і кольоровий папір). |
Ритм; танець; українські народні танці («Козачок», «Гопак») СМ: у.н.т. «Козачок», «Гопак» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка – розучування. |
|
|
Тема 7. Мистецькі професії |
|
13
14 |
|
Художник, скульптор. СМ: Б. Мазур «Кіт Пантелеймон», В.Єрко, ілюстрація, К.Ларссон «Автопортрет за мольбертом». ХТД: Створення зображення шляхом домальовування лінії, цифри, літери (олівці, фломастери). |
Музикант, виконавець. Українські народні музичні інструменти (бандура, сопілка, скрипка); інструментальний супровід. СМ: Награвання українських мелодій на бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір учителя). М/ф «Бременські музиканти» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А.Філіпенка, сл. В.Панченка – виконання з рухами. |
|
|
Тема 8. Мої захоплення |
|
15
16 |
|
Художник, скульптор (повторення). СМ: К.Зеллер «Риба-клоун», скульптура-рельєф «Риба». ХТД: Зображення рибки з пластиліну на картоні. ГР: Створення колективної композиції-«акваріуму». Презентація спільної роботи. |
Довгі й короткі звуки. Знайомство з нотним записом; графічне зображення тривалості звуків. СМ: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». ХТД: «Кицю, кицю, де була?» муз. І.Островерхого, сл. М.Пономаренко; проплескування ритму. |
|
|
Тема 9. Завітаємо до театру |
|
17
18 |
|
Театр, сцена, декорації, костюми. СМ: Фото фрагменту із спектаклю «Коза-Дереза» на сцені театру. ХТД: Створення маски для одного з персонажів української народної казки «Коза-Дереза» (матеріали на вибір). |
Опера; соліст, хор. СМ: М. Лисенко. Пісня Кози, пісня Вовчика з опери «Коза-Дереза». ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Кози, пісня Вовчика – розучування. |
|
|
Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери |
|
19
20 |
|
Художник, театральний костюм (повторення). СМ: Фото персонажів вистав у театральних костюмах. ХТД: Зображення орнаменту для сорочки-вишиванки персонажа казки «Коза-Дереза» (олівці, фломастери). |
Опера (повторення); актор. СМ: М. Лисенко. Пісня Лисичка, пісня Рака з опери «Коза-Дереза». ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Лисичка, пісня Рака – розучування; пісня Кози, пісня Вовчика – виконання в ролях. |
|
|
Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені |
|
21
22 |
|
Художник у театрі, декорації (повторення). СМ: Фото сцени з вистави «Лускунчик», Д. Хіггінс Ескіз декорації до «Лускунчика». |
Балет, балерина, танцівник. СМ: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету). ХТД: «Святий Миколай» муз. і сл. Н. Гороховської. Імпровізація |
|
|
ХТД: Зображення новорічної іграшки для декорації до вистави «Лускунчик» (акварель). |
танцювальних рухів під музику балету П.Чайковського. |
|
|
Тема 12. Зима-чарівниця |
|
23
24 |
|
Холодні кольори. СМ: М.Глущенко «Зима», Ю.Писар «Зимова ідилія», О.Вакуленко «Казкова зима». ХТД: Зображення засніженого міста або села (кольоровий папір або картон; гуаш). |
Темп. П’єса. СМ: Я. Степовий «Сніжинки». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н. Май – розучування; пластична імпровізація. М/ф «Таємна служба Санта-Клауса». |
|
|
Тема 13. Зустрічаємо Новий рік |
|
25
26 |
|
Свято Нового року. Форма, декор (повторення). СМ: Ілюстрації до казок: Д.Дейлі «Лускунчик», Е.Булатов, О.Васильєв «Попелюшка». ХТД: Зображення казкового годинника (матеріали на вибір). |
Темп. СМ: Український народний танець «Метелиця»; К. Дебюссі «Сніг танцює». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н. Май (виконання). Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід» (виконання з рухами). |
|
|
Тема 14. Зимові свята |
|
27
28 |
|
Витинанка. Розміщення зображення на аркуші. СМ: М. Янко «Дерево життя», зразки витинанок. ХТД: Зображення зимового лісу за допомогою витинанки (кольоровий папір, картон). |
Колядки, щедрівки. СМ: у.н.п. «Коляд, коляд, колядниця», «Щедрик» в обробці М. Леонтовича. ХТД: Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала» – розучування; вокальна імпровізація (пісня-побажання до новорічних свят). К/ф «Один вдома» (фрагмент). |
|
|
Перевір себе |
|
29
30 |
|
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. Підготовка до різдвяно- новорічних свят |
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів. |
|
|
Тема 15. Мандруємо Європою |
|
31
32 |
|
Форми транспорту. СМ: Ю.Шевчук «Прага. Вулиця Капрова», В.Микитенко «Фленсбург. Німеччина», порцелянова фігурка «Карета Попелюшки». ХТД: Зображення транспорту на вибір: карети, автомобіля або літака (воскові олівці, фломастери). |
Ритм. знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ). СМ: П. Чайковський. «Старовинна французька пісня», «Німецька пісенька», «Неаполітанська пісенька» з «Дитячого альбому». М/ф «Дитячий альбом». ХТД: «Букварик» муз. А. Олєйнікової. сл. Л. Ратич – розучування; виконання ритму за записом. |
1