Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно- тематичне планування уроків мистецтва у 1 класі до підручника О. Калініченко, І семестр.
Перегляд файлу

Мистецтво

(2 год. на тиждень)

Автори О. Калініченко, Л. Аристова

 

уроку

Дата

Зміст уроків

з образотворчого мистецтва

Зміст уроків

з музичного мистецтва

 

 

1 семестр

 

1

 

 

2

 

Тема 1. Здрастуй, школо!

Мистецтво, образотворче мистецтво митець, лінія.

СМ: М.Вітт «Друзі», скульптура у парку м. Харків.

ХТД: Зображення чарівної мистецької стежинки (акварель, фломастери, олівці).

Музика; музичні звуки; пісня.

СМ: В.-А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної,

сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз.

Н. Май – розучування; інструментальне музикування (трикутник).

 

3

 

 

4

 

Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії

Форма предмета (прямокутник, трикутник, круг), прості форми. СМ: фотографії шкіл.

ХТД: Зображення школи чарівниці Гармонії (кольоровий папір, аплікація).

Мелодія.

СМ: В. Подвала. «Музичні загадки». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз.

Н. Май – виконання з рухами; вокальна імпровізація.

М/ф «Маленький Моцарт».

 

5

 

 

6

 

Тема 3. Мої друзі – іграшки

Емоційне сприймання картин. Прості форми (повторення).

СМ: І.Шері «Безмежна уява», М.і І.Гармаш «Обійми з Мінні».

ХТД: Зображення улюбленої іграшки-друга (гуаш).

Композитор, виконавець. Будова пісні. Марш.

СМ: П. Чайковський «Хвороба ляльки»,

«Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків» з «Дитячого альбому» ХТД: «Мушка лапки рахувала»

муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) – розучування, виконання з рухами

 

7

 

 

8

 

Тема 4. Милуємося довкіллям

Довкілля, декор, орнамент. СМ: І.Брошкевич «Глечик», вишитий рушник (фрагмент).

ХТД ГР: Прикрашання куточка шкільного подвір’я орнаментом з природних матеріалів.

Високі й низькі звуки.

СМ: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович

«Ведмідь».

ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) - виконання з рухами; імпровізація на ДМІ.

М/ф «Ведмедик і той, що живе в річці»

 

 

Тема 5. Щедра осінь

 

9

 

 

10

 

Скульптура, прості об’ємні форми.

СМ: Р.Клірфілд «Вівтар дня подяки ІІІ», твори скульптури. ХТД: Ліплення овочів і фруктів – дарів осені (пластилін).

ГР: Викладення виліплених овочів і фруктів на картонній тарілці.

Гучні й тихі звуки (форте, піано).

СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна»

ХТД: у.н.п. «Ходить гарбуз по городу» - інсценізація, виконання з рухами; музично-дидактична гра «Луна» (форте – піано).


 

 

Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна

 

11

 

 

12

 

Основні та похідні кольори, палітра.

СМ: Й.Бокшай «Осінь золота». ХТД: Зображення осіннього краєвиду за допомогою тільки жовтої, червоної і синьої фарби (акварель; гуаш і кольоровий папір).

Ритм; танець; українські народні танці («Козачок», «Гопак»)

СМ: у.н.т. «Козачок», «Гопак» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка – розучування.

 

 

Тема 7. Мистецькі професії

 

13

 

 

14

 

Художник, скульптор.

СМ: Б. Мазур «Кіт Пантелеймон», В.Єрко, ілюстрація, К.Ларссон

«Автопортрет за мольбертом». ХТД: Створення зображення шляхом домальовування лінії, цифри, літери (олівці,

фломастери).

Музикант, виконавець. Українські народні музичні інструменти (бандура, сопілка, скрипка); інструментальний супровід.

СМ: Награвання українських мелодій на бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір учителя).

М/ф «Бременські музиканти»

ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А.Філіпенка, сл. В.Панченка – виконання з рухами.

 

 

Тема 8. Мої захоплення

 

15

 

 

16

 

Художник, скульптор (повторення).

СМ: К.Зеллер «Риба-клоун», скульптура-рельєф «Риба». ХТД: Зображення рибки з пластиліну на картоні.

ГР: Створення колективної композиції-«акваріуму».

Презентація спільної роботи.

Довгі й короткі звуки. Знайомство з нотним записом; графічне зображення тривалості звуків.

СМ: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». ХТД: «Кицю, кицю, де була?»

муз. І.Островерхого, сл. М.Пономаренко; проплескування ритму.

 

 

Тема 9. Завітаємо до театру

 

17

 

 

18

 

Театр, сцена, декорації, костюми. СМ: Фото фрагменту із спектаклю

«Коза-Дереза» на сцені театру. ХТД: Створення маски для одного з персонажів української народної казки «Коза-Дереза» (матеріали

на вибір).

Опера; соліст, хор.

СМ: М. Лисенко. Пісня Кози, пісня Вовчика з опери «Коза-Дереза».

ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Кози, пісня Вовчика – розучування.

 

 

Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери

 

19

 

 

20

 

Художник, театральний костюм (повторення).

СМ: Фото персонажів вистав у театральних костюмах.

ХТД: Зображення орнаменту для сорочки-вишиванки персонажа казки «Коза-Дереза» (олівці,

фломастери).

Опера (повторення); актор.

СМ: М. Лисенко. Пісня Лисичка, пісня Рака з опери «Коза-Дереза».

ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Лисичка, пісня Рака – розучування; пісня Кози, пісня Вовчика – виконання в ролях.

 

 

Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені

 

21

 

 

22

 

Художник у театрі, декорації (повторення).

СМ: Фото сцени з вистави

«Лускунчик», Д. Хіггінс Ескіз декорації до «Лускунчика».

Балет, балерина, танцівник.

СМ: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету).

ХТД: «Святий Миколай» муз. і сл. Н. Гороховської. Імпровізація

 

 

ХТД: Зображення новорічної

іграшки для декорації до вистави

«Лускунчик» (акварель).

танцювальних рухів під музику балету П.Чайковського.

 

 

Тема 12. Зима-чарівниця

 

23

 

 

24

 

Холодні кольори.

СМ: М.Глущенко «Зима», Ю.Писар «Зимова ідилія»,

О.Вакуленко «Казкова зима». ХТД: Зображення засніженого міста або села (кольоровий папір або картон; гуаш).

Темп. П’єса.

СМ: Я. Степовий «Сніжинки».

ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл.

Н. Май – розучування; пластична імпровізація.

М/ф «Таємна служба Санта-Клауса».

 

 

Тема 13. Зустрічаємо Новий рік

 

25

 

 

26

 

Свято Нового року. Форма, декор (повторення).

СМ: Ілюстрації до казок: Д.Дейлі

«Лускунчик», Е.Булатов, О.Васильєв «Попелюшка». ХТД: Зображення казкового годинника (матеріали на вибір).

Темп.

СМ: Український народний танець

«Метелиця»; К. Дебюссі «Сніг танцює». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н.

Май (виконання). Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід» (виконання з рухами).

 

 

Тема 14. Зимові свята

 

27

 

 

28

 

Витинанка. Розміщення зображення на аркуші.

СМ: М. Янко «Дерево життя», зразки витинанок.

ХТД: Зображення зимового лісу за допомогою витинанки

(кольоровий папір, картон).

Колядки, щедрівки.

СМ: у.н.п. «Коляд, коляд, колядниця»,

«Щедрик» в обробці М. Леонтовича. ХТД: Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала» – розучування; вокальна

імпровізація (пісня-побажання до новорічних свят).

К/ф «Один вдома» (фрагмент).

 

 

Перевір себе

29

 

30

 

Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.

Підготовка до різдвяно- новорічних свят

Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.

Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.

 

 

Тема 15. Мандруємо Європою

 

31

 

 

32

 

Форми транспорту.

СМ: Ю.Шевчук «Прага. Вулиця Капрова», В.Микитенко

«Фленсбург. Німеччина», порцелянова фігурка «Карета Попелюшки».

ХТД: Зображення транспорту на вибір: карети, автомобіля або літака (воскові олівці,

фломастери).

Ритм. знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ).

СМ: П. Чайковський. «Старовинна

французька пісня», «Німецька пісенька»,

«Неаполітанська пісенька» з «Дитячого альбому».

М/ф «Дитячий альбом».

ХТД: «Букварик» муз. А. Олєйнікової. сл. Л. Ратич – розучування; виконання ритму за записом.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
НУШ
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку