КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНІ ПЛАНИ
З ХІМІЇ 8 КЛАС
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Хімія
8 клас
(68 год., 2 год. на тиждень)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Загальна кількість |
Заплановано |
Загальна кількість |
Заплановано |
|
Лабораторні роботи |
1 |
1 |
6 |
6 |
Практичні роботи |
1 |
1 |
2 |
2 |
Тематичне оцінювання |
3 |
3 |
4 |
4 |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
1 |
1 |
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Лабораторні досліди, РРЗ |
Демонстрації, Домашній експеримент |
Скорегована дата |
|
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу |
||||||
|
2.09 |
Правила поведінки в кабінеті хімії та ТБ під час роботи в хімічному кабінеті. Інструкції 64, 66, 67, 68 Найважливіші хімічні поняття. |
|
|
|
|
|
7.09 |
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. |
|
|
|
|
|
9.09 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
|
|
|
14.09 |
Масова частка елемента в складній речовині. ДІАГНОСТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА |
|
|
|
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома |
||||||
|
16.09 |
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
|
|
|
|
|
21.09 |
Захист навчальних проектів: 1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
|
|
|
|
|
23.09 |
Захист навчальних проектів: 1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 1 |
|
|
|
|
|
28.09 |
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
|
|
|
|
30.09 |
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
|
Демонстрації 2. Моделі атомів (віртуальні 3D). Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
5.10 |
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
|
|
|
7.10 |
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. |
|
Демонстрації 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
12.10 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
|
|
|
|
14.10 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
|
|
|
|
19.10 |
Періодичний закон Д.І.Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура. |
|
Демонстрації .Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми). Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
21.10 |
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
|
|
|
26.10 |
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
|
|
|
28.10 |
Значення періодичного закону. Захист навчальних проектів: 2. Форми періодичної системи хімічних елементів |
|
|
|
|
|
9.11 |
Узагальнення знань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 2 |
|
|
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
||||||
|
11.11 |
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів |
|
|
|
|
|
16.11 |
Електронегативність атомів хімічних елементів |
|
|
|
|
|
18.11 |
Ковалентний зв'язок, його утворення. |
|
|
|
|
|
23.11 |
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
|
|
|
|
25.11 |
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
|
|
|
|
30.11 |
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
|
|
|
|
2.12 |
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
|
|
|
|
|
7.12 |
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток |
Лабораторні досліди: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
|
9.12 |
Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). Інструктаж БЖ. Інструкція 78.1 |
|
|
|
|
|
14.12 |
Захист навчальних проектів: 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. |
|
|
|
|
|
16.12 |
Узагальнення вивченого по темі «Хімічний зв’язок і будова речовини» КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 3 |
|
|
|
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
||||||
|
21.12 |
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. |
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
23.12 |
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. |
|
|
||
|
28.12 |
Молярна маса. |
Розрахункові задачі 5. Обчислення молярної маси речовини. 7. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
|
|
|
|
30.12 |
Молярна маса. |
|
|
||
|
20.01 |
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
Розрахункові задачі 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
|
|
|
|
23.01 |
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|
|
||
|
27.01 |
Відносна густина газів. |
Розрахункові задачі 9. Обчислення з використанням відносної густини газів. |
|
|
|
|
30.01 |
Відносна густина газів. |
|
|
||
|
03.02 |
Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.
|
|
|
|
|
06.02 |
Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 4 |
|
|
||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
||||||
|
10.02 |
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
|
|
|
|
13.02 |
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
|
|
|
|
17.02 |
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. |
|
Демонстрації 7. Зразки оксидів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
20.02 |
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. |
|
Демонстрації 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
24.02 |
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. |
|
Демонстрації 9. Зразки кислот. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
27.02 |
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. |
Лабораторний дослід 3 Взаємодія хлоридної кислоти з металами. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
Демонстрації 10. Хімічні властивості кислот. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
46 |
03.03 |
Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
|
|
|
|
47 |
06.03 |
Узагальнення вивченого матеріалу. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 4 |
|
|
|
|
48 |
10.03 |
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. |
|
Демонстрації 11. Зразки основ. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
49 |
13.03 |
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. |
Лабораторний дослід 2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
Демонстрації 12. Хімічні властивості лугів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
50 |
17.03 |
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами |
|
Демонстрації 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
51 |
20.03 |
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами |
|
|
|
|
52 |
24.03 |
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). |
|
Демонстрації 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
53 |
03.04 |
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). |
|
Демонстрації 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
54 |
07.04 |
Фізичні властивості середніх солей. |
|
Демонстрації 16. Зразки солей. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
55 |
10.04
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. |
Лабораторний дослід 4 Взаємодія металів із солями у водному розчині. 5 Взаємодія солей з лугами у водному розчині. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
Демонстрації 17. Хімічні властивості солей. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
56 |
14.04 |
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. |
Лабораторний дослід 6 Реакція обміну між солями в розчині Інструктаж БЖ. Інструкція 74
|
Демонстрації 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
57 |
17.04 |
Розв’язання експериментальних задач. |
Лабораторний дослід 7 Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
58 |
21.04 |
Узагальнення вивченого матеріалу. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 5 |
|
|
|
|
59 |
24.04 |
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Інструктаж БЖ. Інструкція 78.2 |
|
|
|
|
60 |
28.04 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
Розрахункові задачі 10. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
|
61 |
01.05 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
||
62 |
05.05 |
Практична робота 3. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж БЖ. Інструкція 79.1 |
|
|
|
|
63 |
08.05 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
|
Домашній експеримент 1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину. |
|
|
64 |
12.05 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
|
|
65 |
15.05 |
Захист навчальних проектів: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
|
|
66 |
19.05 |
Захист навчальних проектів: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
|
|
67 |
22.05 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
|
|
|
68 |
26.05 |
Контрольна робота №2 ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 6 |
|
|
|
|