6 –Б клас
ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ
(70 год.- 2 години на тиждень)
Планування складено згідно навчальної програми «Географія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від від 03 серпня 2022 року № 698
За підручником: Географія: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл./ В.М.Бойко, С.В. Міхелі.- Харків: СИЦИЯ, 2014.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Наскрізні змістові лінії |
Примітки |
1 |
|
Географія як наука про Землю Інструктаж з т/б |
Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює дбайливе ставлення до природи, дотримується правил безпечної поведінки в природі. Орієнтує на формування в учнів екологічної свідомості для збереження і захисту довкілля. Здоров’я і безпека Сприяє розвитку інтересу до географічних наук. Громадянська відповідальність Пояснює на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини, добираючи інформацію з різних джерел. Сприяє позитивному ставленню до навчання, розвиває здатність спільного розуміння проблеми і толерантне й неупереджене ставлення до інших думок і поглядів. Уміє дискутувати на тему «Що і навіщо вивчати сучасним географам, коли вже все на Землі відкрито?» |
|
2 |
|
Географічні дослідження Дослідження: Спостереження за змінами у природі |
|
|
3 |
|
Уявлення про Землю у давнину |
Громадянська відповідальність Формує необхідні моральні якості, відстоює свою позицію в дискусії, конструктивно спілкується.
Підприємливість та фінансова грамотність Вчиться спільно досягати мети. |
|
4 |
|
Пізнання нових земель |
|
|
5 |
|
Великі географічні відкриття |
|
|
6 |
|
Навколосвітні експедиції та відкриття материків |
|
|
7 |
|
Сучасні географічні дослідження |
|
|
8 |
|
Підсумково узагальнюючий урок по темі «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю» Тематична |
|
|
9 |
|
Способи орієнтування на місцевості |
Здоров’я і безпека Розуміє важливість уміння читати карту, план місцевості та орієнтуватись для власної безпеки і безпеки інших під час подорожей і екскурсій. Виконує тренувальні вправи з використанням рисунків, карт, планів місцевості, що формують навички орієнтуватись на місцевості задля власної безпеки і безпеки інших
|
|
10 |
|
Компас. Азимут |
|
|
11 |
|
Способи зображення земної поверхні |
|
|
12 |
|
Масштаб |
|
|
13 |
|
Види масштабу |
|
|
14 |
|
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу |
|
|
15 |
|
План |
|
|
16 |
|
Географічні карти. Географічні атласи |
|
|
17 |
|
Градусна сітка на глобусі й карті |
|
|
18 |
|
Географічні координати |
|
|
19 |
|
Підсумково узагальнюючий урок по темі. Практична робота №2 «Визначення географічних координат за географічною картою» Тематична |
|
|
20 |
|
Внутрішня будова Землі |
Здоров’я і безпека Аналізує ознаки наближення землетрусу, цунамі, виверження вулкану для власної безпеки та безпеки інших.
Громадянська відповідальність Характеризує систему попереджень та алгоритм поведінки під час прояву несприятливих природних явищ.
Підприємливість і фінансова грамотність Розуміє переваги і недоліки господарювання людей у районах поширення вулканізму. Усвідомлює значення окремих видів корисних копалин для розвитку відповідних виробництв. Бере участь у дослідженні «Корисні копалини в облаштуванні житла (господарських будівель) моєї родини |
|
21 |
|
Літосферні плити |
|
|
22 |
|
Землетруси |
|
|
23 |
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Практична робота 3 (поч.)Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів |
|
|
24 |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори |
|
|
25 |
|
Породи, що складають земну кору |
|
|
26 |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості |
|
|
27 |
|
Рівнини Практична робота 3 (прод.) |
|
|
28 |
|
Гори Практична робота 3 (прод.) |
|
|
29 |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
30 |
|
Рельєф дна океану. Практична робота 3 (зак.) |
|
|
31 |
|
Унікальні форми рельєфу |
|
|
32 |
|
Підсумково узагальнюючий урок по темі «Літосфера» Тематична |
|
|
33 |
|
Будова атмосфери |
Екологічна безпека та сталий розвиток Розмірковує про відповідальність людської діяльності за стан атмосфери.
Здоров’я і безпека Усвідомлює вплив стану повітря на здоров’я людини. Дотримується правил безпечної поведінки під час грози, граду, ожеледі, урагану та інших несприятливих природних явищ.
Громадянська відповідальність Наводить приклади подолання спільними зусиллями громади (жителів вулиці, села, міста) наслідків стихійних атмосферних явищ і процесів |
|
34 |
|
Добовий хід температури повітря |
|
|
35 |
|
Річний хід температури |
|
|
36 |
|
Освітлення й теплові пояси Землі |
|
|
37 |
|
Атмосферний тиск Практична робота № 4. Розв'язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою |
|
|
38 |
|
Вітер. Утворення бризу |
|
|
39 |
|
Вологість повітря |
|
|
40 |
|
Атмосферні опади |
|
|
41 |
|
Погода, її елементи, мінливість |
|
|
42 |
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники |
|
|
43 |
|
Підсумково узагальнюючий урок по темі. Практична робота №5. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз Тематична |
|
|
44 |
|
Світовий океан та його частини. Практична робота 6(поч.) Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер |
Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює важливість охорони вод своєї місцевості і на планеті загалом.
Здоров’я і безпека Розуміє вплив якості води на життя і здоров’я людини. Дотримується правил безпечної поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоставу й льодоходу, шторму, цунамі, перебування на березі водойми, руху по болотистій місцевості.
Громадянська відповідальність Усвідомлює систему попереджень та алгоритм поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоходу, шторму, цунамі.
Підприємливість і фінансова грамотність Дотримується основних правил ощадного використання води в домашньому господарстві. Наводить приклади підприємницької діяльності на основі використання мінеральних, термальних вод своєї місцевості, природних та штучних водойм для відпочинку та оздоровлення |
|
45 |
|
Властивості вод Світового океану |
|
|
46 |
|
Хвилі та течії в Світовому океані |
|
|
47 |
|
Життя в морях та океанах |
|
|
48 |
|
Океан та людина |
|
|
49 |
|
Річки |
|
|
50 |
|
Робота та характер течії річки Практична робота 6 (прод.) |
|
|
51 |
|
Озера Практична робота 6 (прод.) |
|
|
52 |
|
Болота |
|
|
53 |
|
Штучні водойми та водотоки |
|
|
54 |
|
Льодовики Практична робота 6 (зак.) |
|
|
55 |
|
Підземні води |
|
|
56 |
|
Підсумково узагальнюючий урок по теми «Гідросфера» Тематична |
|
|
57 |
|
Складові біосфери |
Екологічна безпека та сталий розвиток Розуміє важливість збереження грунтів та різноманіття рослин і тварин.
Здоров’я і безпека Оцінює загрози вживання отруйних грибів, рослин своєї місцевості, контактів із небезпечними тваринами.
Громадянська відповідальність Презентує приклади власного досвіду зі збереження тваринного та рослинного світу своєї місцевості. Підприємливість і фінансова грамотність Наводить приклади фінансових надходжень до сімейного бюджету від використання власної земельної ділянки, рослин і тварин |
|
58 |
|
Властивості ґрунтів |
|
|
59 |
|
Природні комплекси |
|
|
60 |
|
Географічна оболонка |
|
|
61 |
|
Природні зони Землі, їх особливості Практична робота 7 Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом) |
|
|
62 |
|
Контрольна робота №2 Тематична |
|
|
63 |
|
Кількість населення Землі |
Громадянська відповідальність Усвідомлює важливість толерантного ставлення до представників інших рас і народів світу.
Екологічна безпека і сталий розвиток Презентація міні-проектів з утилізації побутових відходів
|
|
64 |
|
Людські раси |
|
|
65 |
|
Країни світу |
|
|
66 |
|
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць |
|
|
67 |
|
Забруднення довкілля та його охорона |
|
|
68 |
|
Дослідження Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
|
69 |
|
Підсумково-узагальнюючий урок. Розв’язування задач. Географічна номенклатура |
|
|
70 |
|
Повторення вивченого за рік Тематична |
|
|