Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти
«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Підручник,який використовується на уроці – О.Гісем, О.Мартинюк, 2021
№ з/п |
Дата |
Примітка
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
Повторення.Середньовічна спадщина України. Вступ.Ранній новий час. Особливості ранньомодерної доби в історії України |
Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ у XVI – першій половині XVII століття |
|||
|
|
П.1(1-2) |
Статус українських земель у першій половині XVI ст.. у складі різних держав. Статус українських земель у складі Польського королівства, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Великого князівства Московського/Московського царства, Молдавського князівства у першій половині XVІ ст. |
|
|
П.1 (3-4) |
Люблінська унія 1569 р. Державний устрій Речі Посполитої. Договірний характер королівської влади. Землі Русі-України в Речі Посполитій. Суб’єктність українських воєводств. |
|
|
П.2 (1-2) |
Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. (стани: шляхта, селяни, міщани, духовенство). Шляхетське самоврядне судочинство. Литовські статути. |
|
|
П.2(3-4) П.3 |
Селяни та їхнє становище. Елементи самоврядування. Міста як простір взаємодії різних станів, етнічних і релігійних груп. Господарське життя міст: цехи, торгівля. |
|
|
П.4 |
Кризові явища у православній церкві в XVІ ст. Конфесійне розмаїття. Вплив Реформації і Контрреформації на релігійну ситуацію в українських землях Речі Посполитої. Православні братства. |
|
|
П.5-6 |
Берестейська унія як спроба реформування православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Відновлення православної ієрархії та реформи церкви. |
|
|
П.7-8 |
Книгодрукування. Освіта. Братські школи. Острозька слов’яно-греко-латинська школа. Єзуїтські колегії. Київська (Києво-Могилянська) колегія. Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. ( Уявна подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) |
|
|
|
Практична робота: Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. Описати (усно або письмово) повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
|||
|
|
п.9 |
Походження українського козацтва. Козацькі степові та прикордонні спільноти. |
|
|
П.10 |
Запорозька Січ. Становлення козацького стану. Реєстрове козацтво. Практична робота «Описати (на основі джерел) військове мистецтво, повсякденне життя, традиції й побут козацтва, облаштування Січі» |
|
|
П.11 |
Участь та запорозького реєстрового козацтва у війнах Речі Посполитої. |
|
|
П.12 |
Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії. Запорозько-кримський договір 1624 р. Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви. |
|
|
П.13 |
Козацькі повстання. |
|
|
|
Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви. Ідентичність та політична культура козаків. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст. |
|||
|
|
П.14 |
Передумови і причини козацької революції. Козацько-кримський союз. |
|
|
П.15 |
Події 1648р. Події 1649 р. Зміна характеру повстання. Зборівський договір. |
|
|
П.17 |
Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка і Білоцерківський договір. Битва поблизу Батога. |
|
|
П.18 |
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. Зовнішня політика: у пошуку союзників . Українсько-московський договір 1654 року |
|
|
П.20(1-2) |
Гадяцька угода. Московсько-українська війна. Конотопська битва. |
|
|
П.20(3-4) |
Передумови, причини і перебіг «Руїни». Внутрішня боротьба за владу та впливи. Розкол козацької держави.Посягання Московського царства на її суверенітет. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. |
|
|
|
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. |
|
|
|
Практична робота:Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст. |
|||
|
|
П.16 |
Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. |
|
|
|
Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку).Соціальні групи в середовищі козацтва. |
|
|
|
Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство. Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства. |
|
|
П.22(2) П.23(1) |
Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове). |
|
|
|
Практична робота Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць Гелену Чаплинську,Ганну Сомко, Ганну Золотаренко (на вибір) |
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст. |
|||
|
|
П.24 |
Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення |
|
|
П.2595) |
Практична робота Конституція Пилипа Орлика. Проаналізувати основні напрямки діяльності Пилипа Орлика і «мазепинців» у еміграції. |
|
|
П.26 |
Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст. |
|
|
П.27(4) |
Спроба реформування Гетьманщини за урядування Данила Апостола. |
|
|
П.28 |
Спроба реформування Гетьманщини за урядування Кирила Розумовського.Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. |
|
|
П.29 |
Нова Січ. Ліквідація Росією Запорозької Січі. |
|
|
П.29(7-8) |
Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України. |
|
|
П.30 |
Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»). Опришківський рух.Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності. |
|
|
П.31(1-2) |
Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України. |
|
|
П.31(3) |
Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів. |
|
|
П.32 |
Розвиток української культури другої половини ХVІІ-ХV ІІІ ст. |
|
|
|
Практична робота. ( здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
|||
|
|
Ст.185-186 |
Особливості суспільно-політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства |
|
|
|
Практична робота. Внесок України у формування європейської цивілізації.Сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах». |