Конспект уроку вступу до історії України та громадянської освіти з використанням навчального посібника «Вступ до історії України та громадянської освіти» (підручник для 5 класу) І. Щупак
Урок № 10. Лічба часу в історії
Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; створити умови для розуміння особливостей літочислення до і після Різдва Христового; ознайомити учнів з тим, як історики рахують час події; формувати первинні хронологічні уміння, формувати вміння працювати в групах, парах, розв’язувати історичні задачі, висловлювати власну думку, робити висновки; розвивати в учнів інтерес до історії.
Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти визначати за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності та століття, коли відбулась подія; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.
Обладнання: мультимедійний комплект
Хід уроку
Слайд 3. Фронтальна бесіда
Демонстрація навчальної презентації.
Слайд 4-8. Розповідь вчителя
Слайд 9. Online завдання
Слайд 10. Практичне завдання
Слайд 11. Гімнастика для очей
Слайд 12. Робота в групах. Робота з таблицею
Слайд 13. Практичне завдання
Слайд 14. Робота в групах
Слайд 15. Online завдання