Календарно-тематичне планування 4 клас
Українська мова
(за підручником «Українська мова та читання»,
частина І, авт. Варзацька Л.О., Зроль Г.Є., Шильцова Л.М.)
3,5 год
Тема уроку |
Год |
Дата |
Примітка |
|
|
Мова і мовлення |
1 |
02.09
05.09 |
|
1. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|||
2 |
Мова в житті народу. (Вправи 1-7) |
|||
|
Текст |
1 |
06.09 |
|
3. |
Повторення відомостей про текст. Ознаки тексту. (Вправи 8-12). |
|||
4. |
Тема і основна думка тексту. (Вправи 13-17). |
1 |
07.09 |
|
5. |
Будова тексту. (Вправи 18-23). |
1 |
12.09 |
|
6. |
Про одне і те ж по-різному: науково-популярні та художні тексти. (Вправи 24-29). |
1 |
13.09 |
|
7. |
Підсумковий урок з теми «Текст». (Вправи 30–34). |
1 |
14.09 |
|
8. |
Урок розвитку зв’язного мовлення |
|
16.09 |
|
|
Речення |
1
1 |
19.09
20.09 |
|
9. |
Речення. Види речень за метою висловлювання. (Вправи 35–39). |
|||
10. |
Діагностувальна робота. Списування. |
|||
11. |
Аналіз діагностувальної роботи.Головні та другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні. (Вправи 40-45). |
1 |
21.09 |
|
12. |
Головні та другорядні однорідні члени речення. (Вправи 46-51). |
1 |
26.09 |
|
13. |
Поєднання однорідних членів речення сполучниками. (Вправи 80-84). |
1 |
27.09 |
|
14. |
Узагальнення вивченого про речення. (Вправи 1-5 с.31). |
1 |
28.09 |
|
15. |
Урок розвитку зв’язного мовлення |
1 |
30.09 |
|
|
Слово. Значення слова. Частини мови. |
1 |
03.10 |
|
16. |
Частини мови: повторення вивченого у 1-3 класах. (Вправи 62-66). |
|||
17. |
Діагностувальна робота за темою «Мова і мовлення. Текст. Речення» |
1 |
04.10 |
|
18. |
Аналіз діагностувальної роботи. Підсумковий урок за темою «Текст. Речення. Слово. Значення слова. Частини мови.» |
1 |
05.10 |
|
|
Іменник |
1 |
10.10
|
|
19. |
Іменник. Повторення вивченого про іменник. (Вправи 67-69). |
|||
20. |
Відмінювання іменників. (Вправи 70-75). |
1 |
11.10 |
|
21. |
Вправляння у відмінюванні іменників у однині. (Вправи 76-81). |
1 |
12.10 |
|
22. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
14.10 |
|
23. |
Розрізнення відмінків іменників. Відмінність родового і знахідного відмінків. (Вправи 82-87). |
1 |
17.10 |
|
24. |
Діагностувальна робота. Письмовий переказ. |
1 |
18.10 |
|
25. |
Аналіз діагностувальної роботи. Розрізнення називного і знахідного відмінків. (Вправи 88-91). |
1 |
19.10 |
|
26. |
Особливості давального і місцевого відмінків. (Вправи 92-95). |
1 |
24.10 |
|
27. |
Чергування звуків [і] з [о], [е] в іменниках жіночого і чоловічого роду. (Вправи 96-101). |
1 |
25.10 |
|
28. |
Зміна приголосних в іменниках перед закінченням -і. (Вправи 102-107). |
1 |
26.10 |
|
29 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
28.10 |
|
30. |
Правопис закінчень іменників жіночого та чоловічого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 108-112).
|
1 |
31.10 |
|
31. |
Правопис закінчень іменників чоло- вічого роду в родовому відмінку однини. (Вправи 113-117). |
1 |
01.11 |
|
32. |
Діагностувальна робота. Диктант. |
1 |
02.11 |
|
33. |
Аналіз діагностувальної роботи. Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. (Вправи 118-122). |
1 |
07.11 |
|
34. |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на твердий, м’який, шиплячий приголосний та -й і -р в орудному відмінку однини. (Вправи 123-127). |
1 |
08.11 |
|
35. |
Правопис закінчень іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. (Вправи 128-133). |
1 |
09.11 |
|
36. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
11.11 |
|
37. |
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 134-139). |
1 |
14.11 |
|
38. |
Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. (Вправи 140-144). |
1 |
15.11 |
|
39. |
Діагностувальна робота за мовною темою «Іменник» |
1 |
16.11 |
|
40. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення вивченого з теми «Іменник». (Вправи 145-150). |
1 |
21.11 |
|
|
Прикметник |
|
|
|
41. |
Роль прикметників у мовленні. (Вправи 151-154). |
1 |
22.11 |
|
42. |
Зв’язок прикметників з іменниками у реченні. (Вправи 155-159). |
1 |
23.11 |
|
43. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
25.11 |
|
44. |
Змінювання прикметників за родами та числами. (Вправи 160-164). |
1 |
28.11 |
|
45. |
Відмінювання прикметників. (Вправи 165-170). |
1 |
29.11 |
|
46. |
Діагностувальна робота. Диктант. |
1 |
30.11 |
|
47. |
Аналіз діагностувальної роботи. Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. (Вправи 171-175). |
1 |
05.12 |
|
48. |
Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні. (Вправи 176-180). |
1 |
06.12 |
|
49. |
Використання прикметників в описі зовнішності людини. (Вправи 181–184). Діалог (перевірна робота). |
1 |
07.12 |
|
50. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
09.12 |
|
51.
|
Вимова та правопис прикметників на -ський, -зький, -цький. (Вправи 185-189). |
1 |
12.12
|
|
52. |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників. (Вправи 190-194). |
1 |
13.12 |
|
53.
|
Діагностувальна робота за мовною темою «Прикметник». |
1 |
14.12 |
|
54. |
Аналіз діагностувальної роботи. Вимова та правопис закінчень -ій у прикметниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 195-199). |
1 |
19.12 |
|
55. |
Відмінювання прикметників у множині. (Вправи 200-203). |
1 |
20.12 |
|
56 |
Підсумок за семестр. |
1 |
21.12 |
|
57. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
23.12 |
|
ІІ семестр
|
Числівник |
1 |
23.01 |
|
58. |
Числівник як частина мови. (Вправи 204-208). |
|||
59. |
Вимова і правопис числівників. (Вправи 209-214). |
1 |
24.01 |
|
60. |
Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні. (Вправи 215-219). |
1 |
25.01 |
|
|
Займенник |
1 |
30.01 |
|
61. |
Займенник як частина мови. (Вправи 220-223). |
|||
62. |
Особові займенники. (Вправи 224-228). |
1 |
31.01 |
|
63. |
Займенники першої особи однини і множини. Написання займенників із прийменниками. (Вправи 229-233).
|
1 |
01.02 |
|
64. |
Урок розвитку зв’язного мовлення |
1 |
03.02 |
|
65. |
Займенники другої особи однини і множини. (Вправи 234-238). |
1 |
06.02 |
|
66. |
Займенники третьої особи однини і множини. (Вправи 239-243). |
1 |
07.02 |
|
67. |
Діагностувальна робота з тем «Числівник. Займенник». |
1 |
08.02 |
|
68. |
Аналіз діагностувальної роботи. Роль займенників у текстах. (Вправи 244–247). |
1 |
13.02 |
|
69. |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Числівник. Займенник» |
1 |
14.02 |
|
|
Дієслово |
2 |
15.02 20.02 |
|
70-71. |
Інтегрований урок засвоєння нових знань: введення в тему «Діє- слово». (Вправи 248-256). |
|||
72. |
Урок розвитку зв’язного мовлення |
1 |
17.02 |
|
73. |
Змінювання дієслів за часами. (Вправи 257-261). |
1 |
21.02 |
|
74. |
Діагностувальна робота. Письмовий твір. |
1 |
22.02 |
|
75. |
Аналіз діагностувальної роботи. Правопис не з дієсловами. (Вправи 262-265). |
1 |
27.02 |
|
76. |
Неозначена форма дієслова. (Вправи 266-270). |
1 |
28.02 |
|
77. |
Змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами. (Вправи 271-275). |
1 |
01.03 |
|
78. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
03.03 |
|
79. |
Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами. (Вправи 276-280). |
1 |
06.03 |
|
80. |
Діагностувальна робота. Диктант. |
1 |
07.03 |
|
81. |
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. Закріплення вивченого з теми «Дієслово». |
1 |
08.03 |
|
82 |
Особові закінчення дієслів. (Вправи 281-285). |
1 |
13.03 |
|
83. |
Особові закінчення дієслів 1-ї особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 286-289). |
1 |
14.03 |
|
84. |
Закінчення дієслів 2-ої особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 290-294). |
1 |
15.03 |
|
85. |
Урок розвитку зв’язного мовлення |
1 |
17.03 |
|
86. |
Закінчення дієслів 3-ої особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 295-299). |
1 |
20.03 |
|
87. |
Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 300-304). |
1 |
21.03 |
|
88. |
Змінювання дієслів минулого часу за родами і числами. (Вправи 305-309). |
1 |
22.03 |
|
89. |
Вимова і правопис дієслів на -ся (-сь). (Вправи 309-314). |
1 |
27.03 |
|
90. |
Контроль навчальних досягнень (тести) за темою «Дієслово». |
1 |
28.03 |
|
91 |
Аналіз тестового контролю. Узагальнення і систематизація знань з теми «Дієслово» |
1 |
29.03 |
|
92. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
31.03 |
|
|
Прислівник |
1 |
03.04 |
|
93. |
Поняття про прислівник як частину мови. (Вправи 315-319). |
|||
94. |
Порівняння прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників. (Вправи 320-324). |
1 |
04.04 |
|
95. |
Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів). (Вправи 325-329). |
1 |
05.04 |
|
96. |
Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. (Вправи 330-334). |
1 |
10.04 |
|
97. |
Контроль навчальних досягнень. Списування. |
1 |
11.04 |
|
98. |
Аналіз діагностувальної роботи. Правопис прислівників |
1 |
12.04 |
|
99. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
14.04 |
|
100 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Прислівник». |
1 |
17.04 |
|
101
|
Повторення вивченого у 1-4 класах |
1 |
18.04 |
|
102 |
Речення. Види речень за метою висловлювання. Звуко-буквений аналіз слів. (Вправи 1-5). |
|||
103 |
Діагностувальна робота. Диктант |
1 |
19.04 |
|
104 |
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками. Головні і другорядні члени речення. |
1 |
24.04 |
|
105 |
Речення з однорідними членами. (Вправи 6-10).) |
1 |
25.04 |
|
106 |
Правопис особових закінчень дієслів. (Вправи 6-10).) |
1 |
26.04 |
|
107 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
28.04 |
|
108 |
Частини мови. Дієслово. Часові форми дієслів. (Вправи 11-15).
|
1 |
01.05 |
|
109 |
Частини мови. Дієслово. Правопис дієслів. (Вправи 11-15).
|
1 |
02.05 |
|
110 |
Частини мови. Прикметник. |
1 |
03.05 |
|
|
Частини мови. Іменник. |
1 |
08.05 |
|
111 |
Частини мови. Зв’язок прикметників з іменниками. (Вправи 16-18). |
1 |
09.05 |
|
112 |
Споріднені слова, що належать до різних частин мови. (Вправи 16-18). |
1 |
10.05 |
|
113 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
12.05 |
|
114 |
Частини мови. Займенник.
|
1 |
15.05 |
|
115 |
ДПА |
1 |
16.05 |
|
116 |
Аналіз діагностувальної роботи. |
1 |
17.05 |
|
117 |
Частини мови. Числівник.
|
1 |
22.05 |
|
118 |
Частини мови. Прислівник. |
1 |
23.05 |
|
119 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Частини мови». |
1 |
24.05 |
|
120 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
1 |
26.05 |
|
121-122 |
Підсумковий урок за рік. Урок-гра «Територія рідної мови».
|
2 |
29.05
30.05 |
|
123 |
Підсумковий урок за рік. |
1 |
31.05 |
|
Погоджено
Заступник директора з навчально-виховної роботи