Всесвітня історія
10-В клас (105 год, профіль)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Д /з |
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ
|
||||
|
|
Вступ. Основні тенденції світового соціально-економічного, політичного та культурного розвитку в 1914-1945 рр |
|
|
|
|
Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін. |
|
|
|
|
Вступ у війну великих держав. «Нове» обличчя війни |
|
|
|
|
«План Шліффена». Фронти війни в 1914 р |
|
|
|
|
Воєнні кампанії та події 1915 року |
|
|
|
|
Воєнні кампанії та події 1916 року |
|
|
|
|
Воєнні кампанії та події 1917-1918 рр |
|
|
|
|
Російська революція 1917 р. Поразка Німеччини та її союзників. |
|
|
|
|
Завершення та наслідки Першої світової війни. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Світовідчуття європейця: наслідки Великої війни» (на основі мемуарів і художніх творів). |
||
|
||||
|
|
Практичне заняття «Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу.» |
|
|
|
|
Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. |
|
|
|
|
Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів: «Жінки у війнах ХХ ст. (соціальні статуси і життєві долі).» «Будні війни (збірка візуальних матеріалів).» |
|
|
|
|
Урок узагальнення та контролю з розділу “Передумови Першої світової війни. Війна та революції” |
|
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ
|
||||
|
|
“14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. Українське та російське питання на Паризькій конференції. Версальський договір. |
і. |
|
|
|
Створення Ліги Націй. Мирні договори з союзниками Німеччини |
|
|
|
|
Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. |
|
|
|
|
Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння» |
|
|
|
|
Урок узагальнення та контролю з розділу “Облаштування повоєнного світу” |
|
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД
|
||||
|
|
Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба “проспериті”. |
|
|
|
|
Велика депресія. “Новий курс” Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
|
|
|
|
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. |
|
|
|
|
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє. |
|
|
|
|
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні. |
|
|
|
|
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. |
|
|
|
|
Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
|
|
|
|
Радянський Союз. “Договірна федерація” радянських республік. Утворення СРСР. |
|
|
|
|
Нова економічна політика. Спланована модернізація. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Комуністичний тоталітаризм: світоглядне наповнення і спрямованість» |
|
|
|
|
Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів. |
|
|
|
|
Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. |
|
|
|
|
Радикалізація політичного життя в Європі. Громадянська війна в Іспанії. |
||
|
|
Практичне заняття «Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами.» |
|
|
|
|
Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю.» |
|
|
|
|
Захист навчального проекту «Суспільне життя міжвоєнної Європи та його осмислення у наукових працях і мистецькихтворах.» |
|
|
|
|
Урок узагальнення та контролю з розділу “Провідні держави світу в міжвоєнний період” |
|
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ
|
||||
|
|
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. |
|
|
|
|
Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський. |
|
|
|
|
Чехословацька республіка. Томаш Масарик. |
|
|
|
|
Угорська революція. Режим М. Горті. |
|
|
|
|
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. |
|
|
|
|
Режим Й. Антонеску в Румунії |
||
|
|
Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. |
|
|
|
|
Встановлення королівської диктатури в Болгарії |
||
|
|
Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. |
|
|
|
|
Проголошення Югославії. Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону |
|
|
|
|
Практичне заняття «Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом.» |
|
|
|
|
Урок узагальнення та контролю з розділу “Держави центрально-східної Європи” |
|
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ
|
||||
|
|
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. |
|
|
|
|
Зовнішня експансіоністська політика Японії |
||
|
|
Китай. Національна революція. |
|
|
|
|
Боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. |
||
|
|
Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. |
|
|
|
|
Махатма Ганді. |
||
|
|
Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. |
|
|
|
|
Основні аспекти Близькосхідної проблеми. |
|
|
|
|
Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських дисидентів).» |
|
|
|
|
Практичне заняття «Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк,Махатма Ганді, Чан Кайші, Сунь Ятсен» (на вибір) |
|
|
|
|
Урок узагальнення та контролю з розділу “Держави Азії та Латинської Америки” |
|
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
|
||||
|
|
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. |
|
|
|
|
Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Вісь “Берлін – Рим – Токіо”. Нарощення озброєнь. |
|
|
|
|
Політика “умиротворення” агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини. |
|
|
|
|
“Аншлюс” Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт. |
||
|
|
Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. |
|
|
|
|
Підготвчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. |
|
|
|
|
Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел.» |
|
|
|
|
Практичне заняття «Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності.» |
|
|
|
|
Урок узагальнення та контролю з розділу “Передумови Другої світової війни” |
|
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА
|
||||
|
|
Причини, характер, періодизація Другої світової війни.. |
|
|
|
|
Початок війни. Напад на Польщу. «Дивна війна». Напад Німеччини на Фінляндію. |
|
|
|
|
Окупація Німеччиною країн Зх Європи. |
||
|
|
Окупація СРСР західноукраїнських земель. Відносини між СРСР та Німеччиною. |
|
|
|
|
Повітряна війна над Англією. Агресія в північній Африці та на Балканах. |
|
|
|
|
Події радянсько –німецької війни у 1941 році. |
|
|
|
|
Події війни у 1942 році |
|
|
|
|
Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення. |
|
|
|
|
Сталінградська, Курська битва та битва за Дніпро |
|
|
|
|
Корінний перелом у бойових діях у Пн. Африці. Тегеранська конференція |
|
|
|
|
Нацистський «новий порядок» у Європі |
|
|
|
|
Практичне заняття «Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля.» |
|
|
|
|
Людина під час війни. Голокост |
|
|
|
|
Практичне заняття «Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності.» |
|
|
|
|
Особливості окупаційного режиму і руху Опору. |
|
|
|
|
Воєнні дії 1944 року |
|
|
|
|
Капітуляція Німеччини та її союзників. |
|
|
|
|
Світ після Другої світової війни |
|
|
|
|
Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями |
|
|
|
|
Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Друга світова в об’єктиві кінокамери/на сторінках літературних творів.» |
|
|
|
|
Урок узагальнення та контролю з розділу “Друга світова війна” |
|
|
Розділ 8. Культура у роки війни
|
||||
|
|
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. |
|
|
|
|
Основні ідеї й течії модернізму. |
|
|
|
|
Масова культура в міжвоєнний період. |
||
|
|
Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |
|
|
|
|
Практичне заняття: «Кіно: від наукового експерименту до мистецтва» |
|
|
|
|
Виставка творів у стилях модернізму. Доля митців та мислителів в умовах протистояння демократії і тоталітаризму |
|
|
|
|
Мистецька діяльність Сальвадора Далі, Чарлі Чапліна. |
|
|
|
|
Урок узагальнення та контролю з розділу “Культура у роки війни” |
|
|
|
|
Повторення та узагальнення курсу |
|
|
|
|
Узагальнення до курсу |
|
|