2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Календарно-тематичне планування. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 8 клас.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5 – 9 класи К.В. Таранік –Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

У плануванні є: Титульна сторінка, ТАБЛИЦЯ "Обов'язкова кількість видів контролю з української літератури у 8 класі", список додаткової літератури для читання.

ВИДІЛЕНО тематичні блоки, уроки ЛРК, уроки ПЧ, уроки ВЧ, уроки РМ.

ЗРОБЛЕНО акценти на вичення ТЛ (теорії літератури)

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

8   КЛАС

 

2 год. на тиждень (70 годин на рік)

 

Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5– 9 класи / К.В. Таранік–Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк,

С.А.Кочерга,     Л.І.Кавун,     О.І.Неживий,     Н.В.Михайлова,     Р.В.Мовчан.        

К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від

07.06.2017 № 804

 

 

Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2016р. – 256с.

 

 

ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 8 КЛАСІ

 

Форми контролю

 

І семестр 32 год.

ІІ семестр 38 год.

Контрольні  роботи у формі:

Всього

3

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших  завдань (тестів,

відповідей на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання (ПЧ)

2

2

Виразне читання (ВЧ)

1

1

Література рідного краю (ЛРК)

2

2

Розвиток мовлення (РМ)

2 (у+п)

2 (у+п)

Перевірка зошитів

4

5

 

* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення:

одного усного  й  одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).

 

 

                 

 

Пор. №

Дата проведення

Зміст програмового матеріалу

Примітки

 

 

 

І СЕМЕСТР

 

 

 

 

ВСТУП

 

1

 

 

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури.  Образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо. Аналіз художнього твору.

 

ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено).

 

 

 

 

 

 

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

Українські історичні пісні

 

2

 

 

«Зажурилась Україна»– історична пісня про звитяжну боротьбу        козаків        із       турецько-татарськими нападниками.

 

ТЛ: історичні пісні.

 

 

3

 

 

«Ой Морозе, Морозенку» – пісня про боротьбу проти національного й соціального гніту.

 

 

4

 

 

Образ гетьмана Богдана Хмельницького в пісні «Чи не той то хміль».

 

 

 

 

 

Пісні Марусі Чурай

 

5

 

 

Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Пісні, що стали народними: «Віють вітри, віють буйні», «Засвіт встали козаченьки».

 

Вивчити напам’ять:«Засвіт встали козаченьки».

 

 

арія Наталки «Віють вітри, віють буйні..» з опери М.Лисенка «Наталка

Полтавка»

6

 

 

Популярність пісень Марусі Чурай, фольклорна основа. Народнопоетичні образи пісень. Особиста трагедія в пісні «Ой не ходи, Грицю». Виразне читання напам’ять.

 

 

 

7

 

Віртуальна екскурсія «Сучасне музичне мистецтво і пісні Марусі Чурай».

 

 

 

 

 

Українські народні думи

 

 

8

 

 

Народні думи – героїчний епос України. Різновиди дум: історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та

 

фільм

«Поводир»,

 

 

 

лірники         –          виконавці         народних         дум 

(О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, Василь Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. 

 

ТЛ: думи.

 

2014

9

 

 

«Маруся Богуславка»

Проблема   вибору,       душевна     роздвоєність           Марусі Богуславки        між    любов’ю     до           рідної         землі та становищем дружини турецького вельможі.

 

 

мультфільм

«Маруся Богуславка»,

1966

10

 

 

РМ №1 Дискусія «За що народ увіковічнив імена своїх героїв?»

 

 

11

 

 

Контрольна робота №1Письмовий твір у формі есе на одну із тем (за вибором):

1.     «У піснях – історія мого народу»

2.     «Маруся Богуславка – зрадниця чи патріотка?»

3.     «Маруся Чурай – дівчина, що стала легендою»

 

 

 

 

СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ

 

 

Тарас Шевченко

 

12

 

 

Тарас Шевченко.Життєпис поета (участь у Кирило -

Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Усвідомлення власної місії поета.

 

 

проект дуету

«Сестри

Тельнюк»

«Наш

Шевченко»

13

 

 

Творчість як єдина втіха на засланні в поезії «Думи мої, думи мої...»(1847).

 

Вивчити напам’ять:1 вірш (на вибір).

«Мені однаково, чи буду...».

 

 

14

 

 

Роздуми про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі в поезії Тараса Шевченка «Мені однаково, чи буду...».

 

ВЧ №1Виразне читання напам’ять поезій Тараса Шевченка.

 

ТЛ: філософська лірика.

 

 

15

 

 

Символіка вірша «Ой три шляхи широкії...».

 

 

16

 

 

ПЧ №1Читання віршів Тараса Шевченка із циклу  «В казематі».

 

 

 

 

Леся Українка

 

17

 

 

Леся Українка. Життя  поетеси,  її  мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії.Тема гармонійного єднання людини з природоюв поезії «Давня весна». Мотиви весни й оптимізму.

 

Вивчити напам’ять: вірш «Хотіла б я піснею стати...».

 

 

18

 

 

 

«Хотіла б я піснею стати...»– зразокліричної  мініатюри, романтичний  спосіб  вираження  мрій  та сподівань ліричної героїні.Ритмомелодика й настрій поезії.

 

Виразне читання напам’ять.

 

 

19

 

 

Ідея вільної творчості в ліро-епічній поемі Лесі Українки«Давня казка».

Проблеми і мотиви:роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.

 

 

20

 

 

 

Леся Українка. «Давня казка».Проблеми і мотиви. Ідея вільної творчості, духовної свободи людини. 

 

 

21

 

 

РМ №2 План порівняльної характеристики образів

Поета і Бертольда. (письмово)

 

 

22

 

 

ЛРК №1 Леся Українка. Збірка «На крилах пісень». «Волинськими стежками по життю…»

 

 

23

 

 

Контрольна робота №2 (різнорівневі тестові завдання, відповіді на питання).Світ української поезії. Тарас Шевченко, Леся Українка.

 

 

24

 

 

ПЧ №1 Природа рідного краю у творчості волинських поетів.

             

 

 

Володимир Сосюра

 

25

 

 

Володимир Сосюра. Коротко про поета.

Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини Патріотичний пафос вірша Володимира Сосюри «Любіть Україну!»

 

 ТЛ: громадянська лірика.

 

Вивчити напам’ять: вірш«Любіть Україну!».

 

 

 

соціальний ролик

«TheyloveUkrai

ne»

26

 

 

Інтимні й пейзажні мотиви в поезіях Володимира Сосюри. «Васильки»зразок інтимної лірики.Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»).

Виразне читання напам’ять.

 

ТЛ: інтимна, пейзажна лірика. 

 

 

 

 

Володимир Підпалий

 

27

 

 

Володимир Підпалий.

Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи у вірші«…Бачиш: між трав зелених…»Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів вірша«Зимовий етюд».

 

 

 

 

Василь Голобородько

 

28

 

 

Самобутня постать поета Василя Голобородька в українській літературі. 

«З дитинства: дощ» («Я уплетений...»).Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа поезії, народознавчі аспекти.  

 

ТЛ: вільний вірш, верлібр.

 

 

 

29

 

 

Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах Василя Голобородька «Наша мова», «Теплі слова».

 

 

30

 

 

Контрольна робота №3

Світ української поезії. 

Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька(різнорівневі тестові завдання)

 

 

31

 

 

ЛРК №2 Василь ГЕЙ. Пейзажна лірика.

 

 

 

32

 

 

 

Літературна вікторина за вивченими в І семестрі творами«У світі художнього слова».

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

 

 

Сучасна українська поезія  кінця ХХ – початку ХХІ ст.

 

 

33

 

 

Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетамисучасниками проблем української мови, національної культури. Глибинний зміст і символіка «Чоловічого танцю» Василя Герасим’юка.

 

 

 

Вивчити вірш 

(на вибір)

34

 

 

Філософські     мотиви     віршів     Івана    Малковича 

«З янголом на плечі» й «З нічних молитов».

 

Ігор Павлюк «Дівчинка», «Вертатись пізно», «Асоціації». Прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. Ідейно-образний  аналіз  поезій.

 

 

 

35

 

 

Анатолій Мойсієнко «Жовтень жовті жолуді» - зразок філософії природи – єдність із людиною. Ідейно-образний зміст поезії.

 

Вивчити напам’ять: вірш«Жовтень жовті жолуді».

 

 

36

 

 

Галина Кирпа «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…».

 

ВЧ №2 Виразне читання напам’ять сучасної української поезії. 

 

 

37

 

 

ЛРК №3

Поезія Яцук Лариси. «Люблю»,«Казкові барви».

 

 

 

 

НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА

 

 

 

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ

 

38

 

 

Іван Карпенко-Карий – український драматург. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга. Перший професійний український театр («Театр корифеїв»). Трагікомедія «Сто тисяч» класичний взірець українського «Театру корифеїв».

 

ТЛ:   драматичний        твір   (поглиблено),       комедія, трагікомедія.

 

 

 

39

 

 

Мова дійових осіб трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» як виражальний засіб.Засоби сатиричного змалювання вад героїв. Образ Герасима

 

 

 

 

Калитки.

 

 

40

 

 

Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи у трагікомедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч».

 

 

41

 

 

Трагікомедія «Сто тисяч». Характеристика дійових осіб.

 

42

 

 

Контрольна робота №4 (літературний диктант, відповіді на запитання).

Сучасна українська поезія кінця ХХ – початку ХХІ століття. І. Карпенко-Карий.

 

 

 

 

УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗА

 

 

 

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ

 

43

 

 

Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. Місце, час подій, історична епоха в повісті «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди. 

 

 

44

 

 

Особливості композиції (пролог, епілог) повісті  М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Роль прологу у творі.Відмінність між сюжетом і композицією.

 

 

45

 

 

Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною».

Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною.

 

 

46

 

 

Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.

 

 

47

 

 

Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною». Характеристика образу Соломії (за складеним планом).Час і вічність, символічні образи.

 

 

 

 

Олександр ДОВЖЕНКО 

 

48

 

 

Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. 

«Ніч перед боєм» – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки Другої світової війни.

 

 

49

 

 

Саможертовність, мужність і звитяга – вияв внутрішньої свободи сильної особистості.Моральний

 

 

 

 

урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті О. Довженка «Ніч перед боєм». Характеристика образів Платона і Савки.

 

 

 

 

НінаБІЧУЯ

 

50

 

 

Ніна Бічуя.«Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. 

 

 

51

 

 

Портрети школярів-підлітків із повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.

 

 

52

 

 

«Шпага Славка Беркути».

«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі.

 

РМ №3(усно)

Дискусія «Чи можна Славка Беркуту вважати

слабкодухим?»

 

 

53

 

 

Роль батьків і вчителів у вихованні дітей у повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».

 

 

54

 

 

Особливості композиції повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».

 

 

55

 

 

Контрольна робота №5 Українська проза.

Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, 

Н. Бічуї (літературний диктант, відповіді на запитання)

 

 

56

 

 

ПЧ № 3Оксана ДУМАНСЬКА.

Повість «Школярка з передмістя».

 

 

 

 

Володимир ДРОЗД 

 

57

 

 

Володимир Дрозд«Білий кінь Шептало».

Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеосіблення.

 

 

58

 

 

В. Дрозд «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність

 

 

 

 

Юрій ВИННИЧУК

 

 

59

 

 

«Місце для дракона» Юрія Винничука – повістьказка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

 

 

60

 

 

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Ю. Винничука «Місце для дракона».

 

 

61

 

 

Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду в повісті Ю. Винничука«Місце для дракона».

 

 

62

 

 

Ю. Винничук «Місце для дракона».

Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин.

 

 

 

УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР

 

 

 

63

 

 

 

 

 

ЛРК №4 Василь Простопчук.  Лірична збірка «Білі метілі».

 

 

 

 

Валентин ЧЕРЕМИС

 

64

 

 

Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.

 

 

65

 

 

В. Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Гумористичні ситуації в повісті.

 

 

66

 

 

Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

 

 

67

 

 

Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. 

 

РМ     №4      Складання      гумористичних      діалогів.

(письмово).

 

 

 

68

 

 

Контрольна робота №6

Українська проза. Гумор.

Творчість В. Дрозда, Ю. Винничука, В. Чемериса (різнорівневі тестові завдання)

 

 

69

 

 

ПЧ №4 Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова «На коні й під конем».

 

 

70

 

 

УРОК-ПІДСУМОК.

Закріплення вміння висловлювати власні міркування про найулюбленіші твори. Обговорення списку літератури на літо.

 

 

 

             

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ЧИТАННЯ (на вибір)

8 клас

АРЄНЄВ В. «Порох з драконячих кісток»

 ГОНЧАР Олесь. «Берег любові», «Бригантина» ВИННИЧУК Ю. «Легенди Львова»

 ВОВЧОКМАРКО. «Ведмідь» 

ДІМАРОВ А. «На коні й під конем» 

ДЕРМАНСЬКИЙ Сашко. «Стонадцять халеп Остапа Квіточки»

 ДРОЗД В. «Білий кінь Шептало» 

 ДУМАНСЬКА О. «Школярка з передмістя» 

 ДУМИ НАРОДНІ: «Дума про козака Голоту», «Самарські брати», «Хмельницький та Барабаш», «Втеча трьох братів з города Азова», «Самійло Кішка», «Буря на Чорному морі»

 «ЖИТТЯ ВИДАТНИХ ДІТЕЙ» (Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Марію Приймаченко та ін.).

 КОРОЛЕВА Наталена. «Легенди старокиївські», «Предок», «Без коріння» КІЯНОВСЬКА М. Поезії

 ЛОГВИН Ю. «Таємна перлина», «Танці Шайтана» 

МАЛЕТИЧ Н. «Щоденник ельфа»

 МАЛИК В. «Черлені щити» 

 МАТІЯШ Б. Поезії

МЕНЗАТЮК З. «Як я руйнувала імперію» МОСКАЛЕЦЬ К. Поезії

ОКСЕНИК С. «Лісом, небом, водою»

 ПАГУТЯК Г. «Королівство» 

 РУДЕНКО М. «Ковчег всесвіту»

САНЧЕНКО А. «Левантійські канікули»

 СЕНЧЕНКО І. «Діамантовий берег», «Руді вовки», «Чорна брама» 

 СТАРИЦЬКА-ЧЕРНЯХІВСЬКА Л. «Діамантовий перстень» 

 ФРАНКО І. «Лис Микита» (поема) 

 

 

 

 

pdf
Додано
28 липня 2018
Переглядів
3310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку