Календарно-тематичне планування, 5 клас, Пізнаємо природу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування, 5 клас НУШ, інтегрований курс "Пізнаємо природу", за Модельною навчальною програмою Коршевнюк Т.В.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

 Пізнаємо природу

5 клас

70 годин (2 години на тиждень). I семестр — 32 години, II семестр — 38 годин.

 

 

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Матеріал

Тема1. Вчимося досліджувати природу    ( 7 год)   

                                                                                                                   § 1 - 4

  1.                 

 

Природа: складники  і методи дослідження.

1

  1.                 

 

Джерела знань про природу.

Практичне завдання №1 «Ознайомлення з джерелами інформації природничого циклу».

1

  1.                 

 

Інструменти природодослідника.

Практичне завдання №2 «Ознайомлення з приладами та обладнанням для дослідження природи».

2

  1.                 

 

Дослідники природи. Видатні постаті, відкриття, винаходи.

Практичне завдання №3 «Планування та проведення спостереження».

 3

  1.                 

 

Вибір методу дослідження природи, визначення його етапів.

Практичне завдання №4 «Планування та проведення експерименту».

 

 4

  1.                 

 

Екскурсії

  1. Екскурсія в природу (пришкільна ділянка)
  2. Віртуальна екскурсія до природничого музею.

 

 

  1.                 

 

Узагальнення: «Пізнання природи – захоплююча і відповідальна справа».

 

                                       Тема 2. Досліджуємо тіла, речовини, явища  (   12 год)

 

                                                                                                                                                 § 5 - 14   

  1.                 

 

Тіла природні і рукотворні, живої та неживої природи. Фізичні характеристики тіла, їх вимірювання.

Практичне завдання №5 «Вимірювання маси, об’єму і розмірів тіл».

5

  1.                 

 

Дослідження фізичних властивостей речовин.

Практичне завдання №6 «Дослідження фізичних властивостей речовини».

6

  1.             

 

Уявлення про будову речовини. Твердий, рідкий і газуватий стан речовин.

Практичне завдання №7 «Моделювання агрегатних станів речовини. Дослідження умов зміни агрегатних станів».

 

7

  1.             

 

Дифузія у природі, побуті, техніці.

Практичне завдання №8 « Дослідження дифузії у рідинах і газах».

7

  1.             

 

Чисті речовини і суміші. Розділення і використання сумішей.

Практичне завдання №9 «Методи розділення сумішей: просіювання, відстоювання, фільтрування».

8

  1.             

 

Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові.

Механічні явища. Рух. Види руху у природі й техніці. Шлях, час, швидкість руху. Залежність руху від різних чинників.

Практичне завдання№10 «Вимірювання відстані, часу, швидкості руху тіла».

9

  1.             

 

Залежність руху від різних чинників. Сила тертя і рух тіл.

Практичне завдання №11 « Особливості руху тіл у воді і повітрі (на прикладі предметів різної форми, виготовлених з різних матеріалів)».

10

  1.             

 

Поняття сили та енергії. Ознайомлення з простими механізмами.

Практичне завдання №12 «Створення конструкцій на основі простих механізмів.»

11

  1.             

 

Теплові явища.

Практичне завдання №13 «Дослідження теплових явищ».

 

12

  1.             

 

Звукові явища. Звук, голос, звук.

Практичне завдання №14 «Дослідження звукових явищ».

 

13

  1.             

 

Світлові явища. Світло і зір. Способи орієнтування на місцевості за Сонцем.

Практичне завдання №15 «Дослідження світлових явищ».

 

14

  1.             

 

Узагальнення. Значення явищ у природі і житті людини.

Навчальні проєкти.

  1. Як зберегти тепло/холод?
  2. Один день без світла.
  3.  Саморобні музичні інструменти.
  4.  Наші можливості у забезпеченні шумоізоляції

 

 

  1.             

 

Узагальнення і систематизація знань.

Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

 

 

                   Тема 3 . Дізнаємося про Землю і Всесвіт                                                               

                                                   (  10 год +   год резервні)                             §15 - 21

  1.             

 

Будова земної кулі. Методи вивчення.

Практичне завдання №16  «Ознайомлення з гірськими породами, корисних копалин за колекціями (реальними/електронними)».

15

  1.             

 

Материки на глобусі і карті.

Практичне завдання №17 «Знаходження на карті і глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків, океанів».

16

  1.             

 

Рухи Землі та їхні наслідки.

Практичне завдання №18  « Моделювання рухів Землі, Сонця,

Місяця».

16

  1.             

 

Зовнішні оболонки Землі: гідросфера, літосфера, атмосфера.

Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння – хімічне явище

Практичне завдання №19  «Моделювання рухів повітря».

«Дослідження зміни температури впродовж доби».

17

  1.             

 

Погода і спостереження за нею.

Практичне завдання №20  «Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозами в інтернет-джерелах, ЗМІ».

18

  1.             

 

Гідросфера, її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі. Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості.

 

19

  1.             

 

Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. Гірські породи, їх вік і різноманітність. Форми і чинники формування рельєфу. Способи зображення земної поверхні.

 

20

  1.             

 

Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць. Місце Землі в Сонячній системі.

Практичне завдання №21  «Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця».

21

  1.             

 

Навчальний проєкт:

  1. Прогноз погоди за народними прикметами.

 

  1.             

 

Віртуальна екскурсія до обсерваторії, планетарію.

 

 

  1.             

 

Узагальнення і систематизація знань.

Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті.

 

                          Тема 4. Вивчаємо живу природу Землі                                               

                                        (  год +  год резервні)                                    § 22 - 29    

  1.             

 

І. Живі організми

Тіла живої природи, їхні властивості.

22

  1.             

 

Поняття клітини.

22

  1.             

 

Багатоклітинні організми: тварини, рослини, гриби.

22

  1.             

 

Як людина здобуває знання про організми.

22

  1.             

 

Процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання, виділення. Речовини, явища та органи, в яких відбуваються ці процеси.

 

23

  1.             

 

Процеси життєдіяльності рослин: живлення, дихання, виділення. Речовини, явища та органи, в яких відбуваються ці процеси.

Практичне завдання    «Дослідження будови рослини (за вибором вчителя/учнів)».

24

  1.             

 

Опора і рух тварин.

Практичне завдання №  «Дослідження будови і способу переміщення тварини (за вибором вчителя/учнів)».

25

  1.             

 

Опора і рух рослин. Зв’язки між органами рослин.

25

  1.             

 

Життя грибів. Їстівні і отруйні гриби.

26

  1.             

 

Узагальнення .

«Живі організми: рослини, тварин, гриби».

26

  1.             

 

ІІ. Середовище існування.

 

27

  1.             

 

Наземно-повітряне середовище.

Практичне завдання №  «Виявлення пристосування організмів до життя в наземно-повітряному середовищі».

28

  1.             

 

Водне середовище.

Практичне завдання № «Виявлення пристосування організмів до життя у водному середовищі».

29

  1.             

 

Грунт. Пристосування організмів до життя в ґрунті.

29

  1.             

 

Практичне завдання № «Визначення  найбільш поширених рослин своєї місцевості за допомогою визначників».

 

  1.             

 

Практичне завдання №  «Ознайомлення з небезпечними рослинами, тваринами, грибами своєї місцевості».

 

  1.             

 

Навчальний проєкт:

  1. Форми, барви і звуки в живій природі.
  2.  Живий світ в околицях моєї школи.
  3.  Природа і мистецтво.

 

  1.             

 

Віртуальна екскурсія до природничого музею.

 

 

  1.             

 

Узагальнення і систематизація знань.

Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування. Умови існування на Землі і пристосування до них організмів як причина різноманіття живих істот.

 

 

                  Тема 5. Пізнаємо організм людини в середовищі його існування       

                                  ( год + 2 год резервні)                                               § 30- 36

  1.             

 

Організм людини як тіло живої природи. Клітина – найменша частинка організму людини.

30

  1.             

 

Частина тіла, органи та їх функції.

Практичне завдання № «Ознайомлення з внутрішньою будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями)».

30

  1.             

 

Функції шкіри. Гігієна шкіри та одягу.

30

  1.             

 

Їжа і харчування. Травна система.

Практичне завдання № «Аналіз власного харчового раціону. Складання меню на день.»

31

  1.             

 

Повітря і дихання. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля. Турбота про чисте повітря.

Практичне завдання № « Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання».

32

  1.             

 

Опора тіла і рух. Скелет, м’язи, постава. Розвиток і зміцнення опорно-рухової системи.

Практичне завдання №  «Самоспостереження: знаходження великих кісток і м’язів ».

33

  1.             

 

Серце і кровообіг. Тренування серця. Опірність організму хворобам.

Практичне завдання «Як фізичні тренування впливають на частоту скорочення серця».

34

  1.             

 

Навколишнє середовище – джерело життєво важливих для людини ресурсів. Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини).

Практичне завдання №  «Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів щоденного користування (наприклад, одягу, посуду).

 

35

  1.             

 

Здоров’я.  Здоровий спосіб життя. Вода як чинник здоров’я. Питна вода. Безпечна поведінка на водоймах. Особиста і побутова гігієна. Корисні і шкідливі звички. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я

 

  1.             

 

Навчальний проєкт:

  1. Здоровим бути просто.
  2.  Яку воду ми п’ємо.
  3.  Наскільки потрібним є все, що ми купуємо.
  4.  Здорові діти – здорова родина

 

  1.             

 

Узагальнення та систематизація знань з теми.

Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування.

 

 

                       Тема 6. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження                     

                                           (  год)                                                             § 37  - 39  

  1.             

 

Ставлення людини до природи. Природні й рукотворні об’єкти – компоненти життєвого середовища людини.

37

  1.             

 

Використання природничих наукових знань у повсякденному житті, мистецтві, створенні нових матеріалів, техніки, технологій. Винаходи і вироби, що підказала природа.

Практичне завдання № «Знайомство з об’єктами, які людина створила за природними зразками».

37

  1.             

 

Людина – частинка природи. Вплив діяльності людини на довкілля.

Практичне завдання № «Складання каталогу місцевих видів, які знаходяться під загрозою зникнення».

38

  1.             

 

Поняття екології, екологічних проблем. Еко-звички

 

39

  1.             

 

Практичне завдання № «Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач».

39

  1.             

 

Навчальний проект:

     1. Життя у стилі еко.

     2. На що хворіють «легені планети».

     3. Природа і людина – друзі чи вороги?

     4.  Наші сусіди в біосфері: правила співіснування.

     5. Друге життя відпрацьованих речей

 

 

  1.             

 

Узагальнення і систематизація знань.

Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження.

 

 

  1.             

 

Узагальнення. Семестровий контроль.

 

 

doc
Додано
27 серпня 2023
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку