Календарно-тематичне планування 6 клас курсу "Пізнаємо природу"

Про матеріал
Готове календарно-тематичне планування для вчителя, що викладає курс "Пізнаємо природу" у 6 класі на підручником для 6 класу Дарії Біди. Розроблено на основі модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5- 6 класи (інтегрований курс)» для закладівзагальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) Відповідає підручнику «Пізнаємо природу» (авт. Біда Д.Д.,)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу

«Пізнаємо природу» за підручником «Пізнаємо природу». Автор

Д. Біда (2023)» для 6 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)

 

№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Пізнаємо світ науки(3)

  1.                      

 

Інструктаж з БЖД.

Що вивчають природничі науки. Предмет дослідження

§1

  1.                      

 

Як досягти успіху. Професії майбутнього

§2

  1.                      

 

Як стати дослідником. Риси дослідника

 Самооцінювання навчальних результатів теми: с.18

§3, с.18

Пізнаємо явища природи(29)

  1.                      

 

Що таке рух і спокій. Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія. Прямолінійний і

криволінійний рух. Величини, що описують рух. Швидкість.

§4

  1.                      

 

Практична  робота  №1. «Розв’язування задач на знаходження швидкості».

 

  1.                      

 

Як передається тепло. Поняття про передачу

тепла у твердих тілах, рідинах і газах.

§5

  1.                      

 

Що відбувається з тілами за нагрівання. Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів.

§6

  1.                      

 

Що таке електризація. Взаємодія

наелектризованих тіл.

§7

  1.                      

 

Як скласти електричне коло.

§8

  1.                 

 

Як ми використовуємо електричний струм. Дії електричного струму. Електроприлади. Правила

безпечної поведінки з електроприладами. Проєктна робота «Світ без електрики: переваги і недоліки»

§9

  1.                 

 

Світло й тінь. Природні та штучні джерела світла.

§10

  1.                 

 

Як ми використовуємо світлові явища.

§11

  1.                 

 

Як діє оптична лінза.  Як виникає зображення в оці.

§12

  1.                 

 

Що таке звук. Джерела та характеристики звуку. Швидкість звуку. Як ми чуємо. Вплив звуків на організм

людини.

§13

  1.                 

 

Із чого складається Земля. Речовини навколо тебе

§14

  1.                 

 

Що таке чисті речовини та суміші.

§15

  1.                 

 

Практична робота  №2. «Приготування та розділення сумішей».

§15

  1.                 

 

Яких перетворень зазнають речовини.

§16

  1.                 

 

 

 

Які явища пов’язані з рухами Землі та Місяця. Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі.

 

§17 с.70-74

  1.                 

 

 Фази Місяця. Сонячні та місячні затемнення. Поняття про припливи та відпливи.

§17 с.74-79

  1.                 

 

Чому і як живляться організми.  Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують

фотосинтез з іншими способами живлення.

§18

  1.                 

 

 

Як живляться тварини. Різноманітність їжі,

способів живлення і систем травлення

тварин.

§19с.85-87

  1.                 

 

 Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини).

§19 с.88-89

  1.                 

 

Що таке дихання організмів. Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів дихання тварин.

§20

  1.                 

 

Як організми використовують інформацію

з навколишнього середовища.

§21

  1.                 

 

Чи можливе життя без руху. Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин. Подразливість рослин і

тварин.

§22

  1.                 

 

 

 

 

 

 

Що таке розмноження організмів. Порівняння

типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве (утворення насіння у

покритонасінних) і вегетативне (на прикладі папоротеподібних і покритонасінних рослин). 

 

§23с. 107-109

  1.                 

 

Форми розмноження тварин.

§23 с. 109-112

  1.                 

 

Практична робота  №3. «Розмноження рослин»

 

  1.                 

 

Що таке ріст і розвиток організмів. Як ростуть рослини, тварини, людина. Таємниці індивідуального розвитку

різних організмів. Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя.

§24

  1.                 

 

Проєкти «Розвиток квіткової рослини», «Розвиток тварини», «Розвиток людини».

 

  1.                 

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо явища природи». Самооцінювання навчальних результатів теми.

§§18-24

Пізнаємо Сонячну систему(11)

  1.                 

 

Чим озброєні астрономи. Оптичні телескопи та радіотелескопи. Практична робота 4. «Орбіта планети еліпс».

§25

  1.                 

 

Що ми бачимо на небі. Бінокль. Небесна

сфера. Зоряне небо. Сузір’я.

§26

  1.                 

 

Що кружляє навколо Сонця. Склад Сонячної системи.

§27

  1.                 

 

Які планети належать до земної груп. Планети та карликові планети. Малі тіла.

§28

  1.                 

 

Які планети називають гігантами. Загальна

характеристика планет земної групи та

планет-гігантів.

§29

  1.                 

 

Малеча Сонячної системи.

§30

  1.                 

 

Проєкт «Як утворюються кратери?»

 

  1.                 

 

Як досліджують Сонячну систему.

§31

  1.                 

 

Ми тут. А де всі? Екскурсія до краєзнавчого музею, мінералогічного музею, синоптичної лабораторії,

підприємства,  обсерваторії, планетарію.

§31

  1.                 

 

Проєктна робота на тему «Освоєння та колонізації Сонячної системи».

§

  1.                 

 

Як влаштований Всесвіт. Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту. Сучасні уявлення про

Всесвіт. Наше місце у Всесвіті.

§33

  1.                 

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо Сонячну систему». Самооцінювання навчальних результатів теми. Робота над навчальним проєктом «У пошуках життя на інших планетах».

§25-33

Пізнаємо взаємозв’язки у природі(19)

  1.                 

 

Що таке середовище існування.  Середовище життя, чинники неживої природи.

§34

  1.                 

 

Які умови існування у водному середовищі. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і

тварин.

§35

  1.                 

 

Які особливості наземно-повітряного середовища (НПС).

§36

  1.                 

 

Як тварини пристосувалися до життя у ґрунті.

Проєкти «Паразити домашніх тварин», «Як тварини  впливають на родючість грунту»

§37

  1.                 

 

Як організми співіснують у середовищі. Організм

як середовище.

§38

  1.                 

 

Як організми співіснують у середовищі. Паразити

і хижаки.

§39

  1.                 

 

Як організми співіснують у середовищі. Партнери.

«Нахлібники» і «квартиранти».

§40

  1.                 

 

Як складати ланцюги живлення. Практична робота №5. «Складання ланцюгів живлення водойми, парку, лісу, поля, грядки (на вибір)»

§41

  1.                 

 

Що таке мистецтво виживання.

§42

  1.                 

 

Що таке природні та штучні угруповання.

§43

  1.                 

 

Які взаємозв’язки організмів у прісній водоймі,

морі чи океані.

§44

  1.                 

 

У чому відмінність лісу та парку.

§45

  1.                46

 

Які взаємини організмів між собою та неживою

природою на луках і городах.

§46

  1.                 

 

Які взаємозв’язки організмів у ґрунт.

§47

  1.                 

 

Як організми виживають у пустелях.

§48

  1.                 

 

Які рослини і тварини живуть серед людей.

§49

  1.                 

 

Як організми пристосовуються до періодичних

змін середовища.

§50

  1.                 

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо взаємозв’язки у природі». Самооцінювання навчальних результатів теми.

§§34-50

Пізнаємо себе і світ(8)

  1.                 

 

Здібності та можливості людини. Як пізнати свої здібності. Мозок – орган, який керує діяльністю організму.

§51

  1.                 

 

Як підкорили царство холоду. Робота

полярників на станції Вернадського.

§52

  1.                 

 

Як підкорили земні оболонки. Дослідження океанів і атмосфери. Підкорення найвищих вершин світу.

Дослідження. Виготов і порівняй дві моделі гондоли Піккара з пластикової пляшки. Одну пофарбуй у чорний колір, другу — у сріблястий. Постав

моделі на сонячному місці. Виміряй температуру повітря в кожній

із них.

§53

  1.                 

 

Що приховує Амазонія. Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі.

§54

  1.                 

 

Навчальний проєкт «Наука і мистецтво».

§

  1.                 

 

Як змінити світ на краще. Вплив діяльності людини на

взаємозв’язки в природі. Парниковий

ефект. Участь України в міжнародному

співробітництві з охорони навколишнього середовища. Життя в екостилі та позитивні емоції.

§55

  1.                

 

Навчальний проєкт «Збережемо природу у місці нашого проживання - збережемо чистоту на планеті Земля».

§

  1.                

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо себе і світ». Самооцінювання навчальних результатів теми. Підсумок навчальних досягнень за І та ІІ семестри.

§51-55

 

Вчитель _______ __Тетяна ПРЯДУН

 

doc
Додано
29 січня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку