Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу
«Пізнаємо природу» за підручником «Пізнаємо природу». Автор
Д. Біда (2023)» для 6 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
|
Пізнаємо світ науки(3) |
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Що вивчають природничі науки. Предмет дослідження |
§1 |
|
|
|
Як досягти успіху. Професії майбутнього |
§2 |
|
|
|
Як стати дослідником. Риси дослідника Самооцінювання навчальних результатів теми: с.18 |
§3, с.18 |
|
Пізнаємо явища природи(29) |
||||
|
|
Що таке рух і спокій. Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія. Прямолінійний і криволінійний рух. Величини, що описують рух. Швидкість. |
§4 |
|
|
|
Практична робота №1. «Розв’язування задач на знаходження швидкості». |
|
|
|
|
Як передається тепло. Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах. |
§5 |
|
|
|
Що відбувається з тілами за нагрівання. Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. |
§6 |
|
|
|
Що таке електризація. Взаємодія наелектризованих тіл. |
§7 |
|
|
|
Як скласти електричне коло. |
§8 |
|
|
|
Як ми використовуємо електричний струм. Дії електричного струму. Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами. Проєктна робота «Світ без електрики: переваги і недоліки» |
§9 |
|
|
|
Світло й тінь. Природні та штучні джерела світла. |
§10 |
|
|
|
Як ми використовуємо світлові явища. |
§11 |
|
|
|
Як діє оптична лінза. Як виникає зображення в оці. |
§12 |
|
|
|
Що таке звук. Джерела та характеристики звуку. Швидкість звуку. Як ми чуємо. Вплив звуків на організм людини. |
§13 |
|
|
|
Із чого складається Земля. Речовини навколо тебе |
§14 |
|
|
|
Що таке чисті речовини та суміші. |
§15 |
|
|
|
Практична робота №2. «Приготування та розділення сумішей». |
§15 |
|
|
|
Яких перетворень зазнають речовини. |
§16 |
|
|
|
Які явища пов’язані з рухами Землі та Місяця. Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі.
|
§17 с.70-74 |
|
|
|
Фази Місяця. Сонячні та місячні затемнення. Поняття про припливи та відпливи. |
§17 с.74-79 |
|
|
|
Чому і як живляться організми. Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення. |
§18 |
|
|
|
Як живляться тварини. Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. |
§19с.85-87 |
|
|
|
Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини). |
§19 с.88-89 |
|
|
|
Що таке дихання організмів. Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів дихання тварин. |
§20 |
|
|
|
Як організми використовують інформацію з навколишнього середовища. |
§21 |
|
|
|
Чи можливе життя без руху. Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин. Подразливість рослин і тварин. |
§22 |
|
|
|
Що таке розмноження організмів. Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве (утворення насіння у покритонасінних) і вегетативне (на прикладі папоротеподібних і покритонасінних рослин).
|
§23с. 107-109 |
|
|
|
Форми розмноження тварин. |
§23 с. 109-112 |
|
|
|
Практична робота №3. «Розмноження рослин» |
|
|
|
|
Що таке ріст і розвиток організмів. Як ростуть рослини, тварини, людина. Таємниці індивідуального розвитку різних організмів. Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя. |
§24 |
|
|
|
Проєкти «Розвиток квіткової рослини», «Розвиток тварини», «Розвиток людини». |
|
|
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо явища природи». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
§§18-24 |
|
Пізнаємо Сонячну систему(11) |
||||
|
|
Чим озброєні астрономи. Оптичні телескопи та радіотелескопи. Практична робота 4. «Орбіта планети – еліпс». |
§25 |
|
|
|
Що ми бачимо на небі. Бінокль. Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я. |
§26 |
|
|
|
Що кружляє навколо Сонця. Склад Сонячної системи. |
§27 |
|
|
|
Які планети належать до земної груп. Планети та карликові планети. Малі тіла. |
§28 |
|
|
|
Які планети називають гігантами. Загальна характеристика планет земної групи та планет-гігантів. |
§29 |
|
|
|
Малеча Сонячної системи. |
§30 |
|
|
|
Проєкт «Як утворюються кратери?» |
|
|
|
|
Як досліджують Сонячну систему. |
§31 |
|
|
|
Ми тут. А де всі? Екскурсія до краєзнавчого музею, мінералогічного музею, синоптичної лабораторії, підприємства, обсерваторії, планетарію. |
§31 |
|
|
|
Проєктна робота на тему «Освоєння та колонізації Сонячної системи». |
§ |
|
|
|
Як влаштований Всесвіт. Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту. Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті. |
§33 |
|
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо Сонячну систему». Самооцінювання навчальних результатів теми. Робота над навчальним проєктом «У пошуках життя на інших планетах». |
§25-33 |
|
Пізнаємо взаємозв’язки у природі(19) |
||||
|
|
Що таке середовище існування. Середовище життя, чинники неживої природи. |
§34 |
|
|
|
Які умови існування у водному середовищі. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин. |
§35 |
|
|
|
Які особливості наземно-повітряного середовища (НПС). |
§36 |
|
|
|
Як тварини пристосувалися до життя у ґрунті. Проєкти «Паразити домашніх тварин», «Як тварини впливають на родючість грунту» |
§37 |
|
|
|
Як організми співіснують у середовищі. Організм як середовище. |
§38 |
|
|
|
Як організми співіснують у середовищі. Паразити і хижаки. |
§39 |
|
|
|
Як організми співіснують у середовищі. Партнери. «Нахлібники» і «квартиранти». |
§40 |
|
|
|
Як складати ланцюги живлення. Практична робота №5. «Складання ланцюгів живлення водойми, парку, лісу, поля, грядки (на вибір)» |
§41 |
|
|
|
Що таке мистецтво виживання. |
§42 |
|
|
|
Що таке природні та штучні угруповання. |
§43 |
|
|
|
Які взаємозв’язки організмів у прісній водоймі, морі чи океані. |
§44 |
|
|
|
У чому відмінність лісу та парку. |
§45 |
|
|
|
Які взаємини організмів між собою та неживою природою на луках і городах. |
§46 |
|
|
|
Які взаємозв’язки організмів у ґрунт. |
§47 |
|
|
|
Як організми виживають у пустелях. |
§48 |
|
|
|
Які рослини і тварини живуть серед людей. |
§49 |
|
|
|
Як організми пристосовуються до періодичних змін середовища. |
§50 |
|
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо взаємозв’язки у природі». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
§§34-50 |
|
Пізнаємо себе і світ(8) |
||||
|
|
Здібності та можливості людини. Як пізнати свої здібності. Мозок – орган, який керує діяльністю організму. |
§51 |
|
|
|
Як підкорили царство холоду. Робота полярників на станції Вернадського. |
§52 |
|
|
|
Як підкорили земні оболонки. Дослідження океанів і атмосфери. Підкорення найвищих вершин світу. Дослідження. Виготов і порівняй дві моделі гондоли Піккара з пластикової пляшки. Одну пофарбуй у чорний колір, другу — у сріблястий. Постав моделі на сонячному місці. Виміряй температуру повітря в кожній із них. |
§53 |
|
|
|
Що приховує Амазонія. Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі. |
§54 |
|
|
|
Навчальний проєкт «Наука і мистецтво». |
§ |
|
|
|
Як змінити світ на краще. Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі. Парниковий ефект. Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища. Життя в екостилі та позитивні емоції. |
§55 |
|
|
|
Навчальний проєкт «Збережемо природу у місці нашого проживання - збережемо чистоту на планеті Земля». |
§ |
|
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо себе і світ». Самооцінювання навчальних результатів теми. Підсумок навчальних досягнень за І та ІІ семестри. |
§51-55 |
|
Вчитель _______ __Тетяна ПРЯДУН